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소비자의 목소리 : 인도의 삼륜차 구매자 프로파일(2025년)

Voice of Consumer: Buyer Profiles of Three-Wheelers, India, 2025

발행일: | 리서치사: Frost & Sullivan | 페이지 정보: 영문 19 Pages | 배송안내 : 1-2일 (영업일 기준)

    
    
    



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단기 및 중기적으로 인도 삼륜차 생태계 이해관계자들은 전기 파워트레인 마케팅 활동을 우선시해야

인도의 삼륜차(3W) 시장은 여객과 화물 운송을 모두 지원하는 모빌리티 및 물류 생태계에서 계속해서 중요한 역할을 담당하고 있습니다. 연료 비용에 대한 민감성, 진화하는 차량 요구 사항 및 딜러 주도의 추진력이 결합되어 시장 동향에 영향을 미치는 주요 요인으로 작용하고 있습니다. CNG는 도시지역에서 승객 수송용으로 확고한 입지를 구축한 반면, 디젤은 대량 적재 능력과 운영 특성으로 인해 화물 운송에 여전히 필수적인 요소입니다. 한편, 경쟁력 있는 운영 비용과 정책적 인센티브를 배경으로 전기 삼륜차의 시장 진입이 가속화되고 있습니다. 그러나 차량 소유주들은 초기 구매 가격, 불투명한 재판매 가치, 충전 인프라의 제약에 대해 신중한 태도를 유지하고 있습니다. 운영 효율성, 구매 가격, 연료 조달 자유도의 중요성은 수년 동안 일관되게 구매 결정에 영향을 미쳐왔습니다. 개인 사업자 운전자에게는 주행거리, 조작성, 적재 능력이 구매 결정의 주요 결정 요인이지만, 차량 사업자에게는 가동 시간 및 운영 비용이 주요 결정 요인으로 작용합니다. 시장은 여전히 고도로 세분화되어 있기 때문에 제품 내구성, 자금 조달, 맞춤형 차량 솔루션에 기반한 차별화 전략의 여지가 있습니다. 신뢰할 수 있는 딜러 경험의 지속, 저렴한 융자 확대, 연료 보급, 충전 및 서비스 네트워크 확장을 위한 파트너십을 통해 이 시장은 향후 몇 년 동안 성장할 것으로 예상됩니다.

목차

조사 목적과 조사 방법

  • 조사 목적과 조사 방법

인도의 삼륜차 산업 생태계

  • 밸류체인

인도의 삼륜차 시장에서 화물 운송차 구매자 프로파일 분석

  • 화물 운송차 : 용도별 사용 상황
  • 구입 결정에 영향을 미치는 요인 : 화물 운송차
  • 구입 채널 형태와 주요 구입 동기 : 화물 운송차
  • 구매자 자금 조달에 관한 기호 : 화물 운송차
  • 구입 의사결정에 영향을 미치는 차량 요인 : 화물 운송차
  • 삼륜차 구매자의 파워트레인 선택 동향 : 화물 운송차
  • 전기 삼륜차 구입 의향 주요인 : 화물 운송차

인도의 삼륜차 시장에서 승용차 구매자 프로파일 분석

  • 구입 결정에 영향을 미치는 요인 : 여객 운송차
  • 구입 채널 형태와 주요 구입 동기 : 여객 운송차
  • 구매자 자금 조달에 관한 기호 : 여객 운송차
  • 구입 의사결정에 영향을 미치는 차량 요인 : 여객 운송차
  • 삼륜차 구매자의 파워트레인 선택 동향 : 여객 운송차
  • 전기 삼륜차 구입 의향 주요인 : 여객 운송차

주요 포인트

  • 주요 포인트 : 인도의 삼륜차 구매자 프로파일

부록

  • 성장 기회가 추진하는 Growth Pipeline Engine
  • 성장이 점점 더 어려워지고 있는 이유
  • The Strategic Imperative 8

다음 단계

  • 성장 기회가 가져오는 이점과 영향
  • 다음 단계
  • 첨부 자료 리스트
  • 면책사항
KSM 25.12.23

In the Short-to-mid Term, Stakeholders in India's Three-wheeler Ecosystem Should Prioritize their Electric Powertrain Marketing Efforts

India's three-wheeler (3W) market continues to play an important role in the mobility and logistics ecosystem, facilitating both passenger and goods transport. Fuel cost sensitivity and evolving fleet requirements, in conjunction with dealer-driven impetus, remain dominant factors affecting market dynamics. CNG has established a robust position in the urban passenger application, while diesel remains an essential factor in goods transport due to its capacity to carry large loads and its operational characteristics. Simultaneously, electric 3Ws are increasingly entering the market based on competitive operating costs and policy incentives. However, fleet owners remain cautious about initial purchase price, uncertain resale value, and restricted charging infrastructure. The importance of operating efficiency, purchasing price, and freedom to purchase fuel has consistently influenced purchase decisions over time. For driver-owners, mileage, maneuverability, and load capacity are major determinants of a favorable purchase decision, whereas uptime and operational costs are major factors for fleet operators. The market remains highly fragmented; as a result, there is room for differentiated strategies based on product durability, financing, and tailored fleet solutions. Driven by an ongoing trusted dealer experience, broader access to affordable credit, and partnerships to expand fueling, charging, and servicing, the market has many years of growth ahead.

Table of Contents

Research Objectives and Methodology

  • Research Objectives and Methodology

Ecosystem in India's Three-Wheeler Industry

  • Value Chain

Goods Carrier Buyer Profile Analysis in India's Three-Wheeler Market

  • Goods Carrier-Application Usage
  • Factors Influencing Purchase Decisions-Goods Carriers
  • Purchase Channel Modes and Primary Purchase Motivations-Goods Carriers
  • Buyers' Financing Preferences-Goods Carriers
  • Vehicle Factors Influencing Purchase Decisions-Goods Carriers
  • Powertrain Selection Trends Among 3W Buyers-Goods Carriers
  • Electric 3W Purchase Intent Key Factors-Goods Carriers

Passenger Carrier Profile Analysis in India's Three-Wheeler Market

  • Factors Influencing Purchase Decisions-Passenger Carriers
  • Purchase Channel Modes and Primary Purchase Motivations-Passenger Carriers
  • Buyers' Financing Preferences-Passenger Carriers
  • Vehicle Factors Influencing Purchase Decisions-Passenger Carriers
  • Powertrain Selection Trends Among 3W Buyers-Passenger Carriers
  • Electric 3W Purchase Intent Key Factors-Passenger Carriers

Key Takeaways

  • Key Takeaways-3W Buyer Profiles in India

Appendix

  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine
  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8

Next Steps

  • Benefits and Impacts of Growth Opportunities
  • Next Steps
  • List of Exhibits
  • Legal Disclaimer
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