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세계의 컨퍼런싱 서비스 시장 : 시장 예측 및 성장 기회 분석

Growth Opportunities in the Global Conferencing Services Market, Forecast to 2024

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2018년 11월 상품 코드 621185
페이지 정보 영문 71 Pages
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세계의 컨퍼런싱 서비스 시장 : 시장 예측 및 성장 기회 분석 Growth Opportunities in the Global Conferencing Services Market, Forecast to 2024
발행일 : 2018년 11월 페이지 정보 : 영문 71 Pages

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세계의 컨퍼런싱 서비스 시장은 2016년 80억 달러 매출을 기록했습니다.

세계의 컨퍼런싱 서비스(Conferencing Services) 시장을 조사했으며, 시장 정의와 개요, 성장 촉진요인 및 저해요인, 매출·출하량 추이와 예측, 서비스 구분·지역·벤더별 점유율, 성장 기회 및 성공 전략 분석 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

제1장 주요 요약

  • 성장을 향한 5단계 과정
  • 전략적 필수요건

제2장 성장 환경 : 시장 개요

  • 조사 범위와 시장 정의
  • 시장 정의
  • 기업의 커뮤니케이션 및 협업 환경
  • 컨퍼런싱 서비스 프로바이더 환경
  • 시장 현황
  • 시장 성장 촉진요인
  • 시장 성장 저해요인

제3장 시장 예측

  • 매출 예측 : 전체 시장
  • 매출 점유율 : 서비스 구분별
  • 매출 점유율 : 지역별
  • 매출 점유율 : 벤더별 : 오디오
  • 매출 점유율 : 벤더별 : 클라우드 웹 및 비디오
  • 매출 점유율 : 벤더별 : 매니지드 비디오
  • 출하량 예측 : 오디오
  • 출하량 예측 : 클라우드 웹 및 비디오

제4장 비전 시나리오

  • 매크로에서 마이크로로의 비전
  • 주요 예측

제5장 성장 파이프라인

  • 성장 수단

제6장 비전과 전략 : 성장 기회

  • 성장 기회 : Natural Visual Collaboration
  • 성장 기회 : 소프트웨어 중심 비디오 아키텍처
  • 성장 기회 : 허들룸(Huddle Room) 시장 기회
  • 성장 기회 : 차세대 팀 협업 워크스페이스
  • 성장 기회 : 엔드투엔드 UC&C 스택
  • 성장 기회 : 협업에서의 인공지능(AI)
  • 성장 기회 : 실행 분석(Actionable Analytics)
  • 성장 기회 : HD 오디오
  • 성장 기회 : 전용 시스템의 출현
  • 성장 기회 : 사물인터넷(IoT)의 기회

제7장 브랜드와 수요 : 성장 기회

  • 성장 기회 : 채널 마케팅
  • 성장 기회 : 혁신과 변환
  • 성장 기회 : 판매 및 마케팅 이용 사례
  • 성장 기회 : 소셜 미디어 마케팅

제8장 성장 기회 매트릭스

  • 성장 영역 특정
  • 성장 기회 매트릭스 : 비전과 전략
  • 성장 기회 매트릭스 : 브랜드와 수요
  • 성장 기회 매트릭스 차트

제9장 성장 전략과 실행

제10장 부록

LSH 18.04.12

Video Collaboration Continues to be the Main Pillar Behind Industry Growth

The global conferencing services market continues to offer significant growth opportunities for conferencing and collaboration service providers.

While stand-alone audio conferencing services were greatly impacted in 2017, mainly due to the growing popularity of tightly integrated audio and video conferencing services, video-related conferencing services continued to grow triggered by the increased acceptance of video collaboration in the workspace.

Revenue from stand-alone audio conferencing services decreased by 9.9 percent in 2017. Stand-alone audio conferencing services will continue to be impacted by price compression; user migration to cloud web and video conferencing services with integrated audio; and increased proliferation of all-in-one unified communications as-a-service (UCaaS) solutions.

Cloud web and video conferencing services revenue grew 12.1 percent in 2017. Continued growth in cloud web and video conferencing services can be largely attributed to increasing user comfort with video collaboration, improved overall offering and affordable prices. The demand for robust and engaging digital environments to meet and collaborate on increasingly complex business objectives will continue to grow over time. IT departments around the world increasingly accept the flexibility derived from cloud communications and collaboration deployment models as opposed to on-premises components. The changing demographics in the workplace combined with technology advancements for the portability and reduced cost of delivering video, is making rich interaction with groups over audio and video with content sharing nearly as mainstream and ubiquitous as audio only conversations.

Managed video conferencing services grew by 4.9 percent in 2017. Key drivers that will contribute to the growth of managed video conferencing services include greater requirements for remote monitoring and management of the meeting solutions ecosystem (beyond the conferencing infrastructure); the growing ecosystem of conferencing endpoints and devices need to outfit open meeting spaces and huddle rooms; and overall managed video conferencing portfolio enhancements.

In 2017, stand-alone audio conferencing accounted for 51.0 percent of the global conferencing services market, cloud web and video conferencing 38.7 percent, and managed video conferencing 10.3 percent, in terms of revenue. These proportions are expected to significantly change by 2024 with cloud web and video conferencing services growing to represent 76.8 percent of total global conferencing services revenue.

Table of Contents

1. EXECUTIVE DASHBOARD

  • Purpose of this Experiential Study
  • 5 Step Process to Transformational Growth
  • Strategic Imperatives for Conferencing Service Providers

2. GROWTH ENVIRONMENT

  • Scope and Market Definitions
  • Market Definitions
  • Market Definitions (continued)
  • Market Definitions (continued)
  • State of the Market
  • State of the Market (continued)
  • State of the Market (continued)
  • State of the Market (continued)
  • State of the Market (continued)
  • State of the Market (continued)
  • State of the Market (continued)
  • State of the Market (continued)
  • State of the Market (continued)
  • Market Drivers
  • Market Restraints

3. MARKET FORECASTS

  • Revenue Forecast-Total Conferencing Services Market
  • Percent Revenue by Service Segment-Total Conferencing Services Market
  • Percent Revenue by Region-Total Conferencing Services Market
  • Percent Revenue by Vendor-Stand-alone Audio Conferencing Services Market
  • Percent Revenue by Vendor-Cloud Web and Video Conferencing Services Market
  • Percent Revenue by Vendor-Managed Video Conferencing Services Market
  • Unit Forecast-Stand-alone Audio Conferencing Services Market
  • Unit Forecast-Cloud Web and Video Conferencing Services Market

4. VISIONING SCENARIOS

  • Macro to Micro Visioning
  • Top Predictions for the Conferencing Services Market

5. GROWTH PIPELINE

  • Levers for Growth

6. VISION AND STRATEGY-GROWTH OPPORTUNITIES

  • Growth Opportunity 1-High Definition Audio
  • Growth Opportunity 2-Ease of Use Throughout the Meeting Lifecycle
  • Growth Opportunity 3-Enterprise-Grade Security and Compliance
  • Growth Opportunity 4-All-In-One Solutions
  • Growth Opportunity 5-Work Stream Collaboration
  • Growth Opportunity 6-Application and Service Integration
  • Growth Opportunity 7-Artificial Intelligence
  • Growth Opportunity 8-Audio/Video Hard Endpoint Integration
  • Growth Opportunity 9-Actionable Analytics
  • Growth Opportunity 10-Customer Care
  • Growth Opportunity 11-Vertical Solutions
  • Growth Opportunity 12-Mobile Offering
  • Growth Opportunity 13-SMB

7. BRAND AND DEMAND-GROWTH OPPORTUNITIES

  • Growth Opportunity 14-Channel Strategy
  • Growth Opportunity 15-Innovation and Transformation
  • Growth Opportunity 16-Social Media Marketing
  • Growth Opportunity 17-Millennials

8. GROWTH OPPORTUNITIES MATRIX

  • Total Growth Opportunity Matrix 1-9
  • Total Growth Opportunity Matrix 10-17
  • Total Growth Opportunities Matrix Chart

9. GROWTH STRATEGY AND IMPLEMENTATION

  • Growth Strategies for Your Company
  • Prioritized Opportunities through Implementation
  • Legal Disclaimer

10. APPENDIX

  • Others for Stand-alone Audio Conferencing Market
  • Others for Cloud Web and Video Conferencing Market
  • Others for Managed Video Conferencing Market
  • List of Exhibits
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