공지 : 도쿄증권거래소 JASDAQ 스탠다드 시장 신규 상장 관련 안내

Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

세계의 시설 관리(FM) 시장 예측

The Future of Facility Management (FM), Forecast to 2025

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2019년 12월 상품 코드 920299
페이지 정보 영문 149 Pages
가격
US $ 4,950 ₩ 5,477,000 Web Access (Regional License) help
리서치사의 웹사이트에 로그인할 수 있는 패스워드가 발급되며, PDF를 다운로드 받는 형태로 제공됩니다. 동일 국가 내에 있는 사업장의 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스이며, 이용 인원수 제한은 없습니다. 텍스트 등의 PDF 내용 편집은 불가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.


세계의 시설 관리(FM) 시장 예측 The Future of Facility Management (FM), Forecast to 2025
발행일 : 2019년 12월 페이지 정보 : 영문 149 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계의 시설 관리(FM : Facility Management) 시장은 기술 혁신, 새로운 비지니스 모델, 새로운 가치 제안, 경쟁의 혼란, 창조적인 새로운 서비스 제공에 힘입어 큰 변화를 겪고 있습니다. 세계의 많은 지역에서 FM 서비스는 상품화되고 있으며, 공급업체가 비용의 함정을 피하기 위해서는 혁신과 새로운 가치 제안이 필요합니다.

세계의 시설 관리(FM) 시장에 대해 조사 분석했으며, 미래를 정의하는 8개 가장 중요한 변화의 동향에 초점을 맞추어 시장의 성장 전망, 경쟁의 미래, 시장 점유율의 진화, 서비스 통합 전략, 경쟁 동향, 기술의 영향, 워크플레이스의 미래, 주요 지역의 시장 전망 등에 대한 체계적인 정보를 제공합니다.

개요

조사 범위, 목적, 방법, 배경

시설 관리(FM) - 성장 전망

  • 세계의 성장 요약
  • 세계의 FM 시장 엔지니어링 측정
  • 세계의 FM 시장 유니버스
  • 매출 예측 - 세계의 FM 시장
  • FM 시장, 고객 부문별
  • FM 시장, 서비스 부문별
  • 세계의 성장 전망
  • 지역별 성장 전망
  • 서비스 통합과 IFM의 성장

세계의 FM 시장 - 변화 동향

  • 시장 로드맵
  • FM의 주요 변화 동향
  • 동향 1 - 비지니스의 생산성
  • 동향 2 - 사용자 경험과 휴먼 터치
  • 동향 3 - 지속가능성
  • 동향 4 - AI와 로봇
  • 동향 5 - 판매 결과
  • 동향 6 - 파트너십과 협업
  • 동향 7 - IoT와 클라우드 서비스
  • 동향 8 - CXO로의 판매

FM 경쟁의 미래

  • 경쟁의 미래
  • FM 서비스 프로바이더 정세
  • 경쟁 환경
  • 시장 점유율 분석
  • 시장 점유율의 진화
  • 서비스 통합 전략
  • 경쟁 기업의 성장 분석
  • 전략적 포커스
  • 경쟁 컨버전스
  • 경쟁 동향
  • 주목할 만한 중국 기업
  • 지역별 경쟁 동향
  • 파트너십과 협업 - 신흥 기업의 생태계

FM에 대한 메가 트렌드의 영향

  • 인구 통계와 기술의 주요 변화
  • 인력의 주요 이동
  • Future of Work - FM 공급업체가 탐구하는 부문
  • 노동력
  • 인구의 고령화
  • 여성의 권한
  • Y세대 직원
  • 새로운 아웃소싱 모델로서의 크라우드소싱
  • 모듈형 작업 구조
  • 협업을 촉진하는 사무실 설계

FM 서비스에 대한 기술의 영향

  • 기술의 영향
  • 스마트 및 커넥티드 빌딩으로의 기술 로드맵
  • 빌딩의 기술 - 주목해야 할 주요 개발
  • 커넥티비티 및 컨버전스
  • 빅데이터 및 분석
  • 사물인터넷(IoT)

성장 기회, 지역별

  • 성장 기회, 지역별
  • 지역별 성장 비교
  • 지역 구분과 시장 계층
  • 전략적 성장 동향, 지역별
  • 북미
  • 유럽
  • 아시아태평양
  • 기타 지역

성장 파이프라인과 주요 성장 기회

  • 성장 레버
  • FM 시장의 5대 성장 기회

비전과 전략 - 성장 기회

  • 성장 기회 1 - 워크플레이스 최적화 및 WCM
  • 성장 기회 2 - 에너지 관리
  • 성장 기회 3 - 데이터 분석
  • 성장 기회 4 - 기술(하드) 서비스
  • 성장 기회 5 - 서비스 통합

성장 기회 매트릭스

  • 기업의 성장 존 확인
  • 성장 기회 1-5 : 비전과 전략
  • 성장 기회 매트릭스

성장 전략과 구현

  • 기업의 성장 전략
  • 구현에 의한 우선적 기회
  • 면책조항

부록

Frost & Sullivan 소개

KSM 20.01.22

A New Era of Service Integration, User Experience, Business Productivity, Smart Technology, and Internationalisation

The global Facility Management (FM) market is going through a major transformation, driven by technology innovation, new business models, emerging value propositions, competitive disruption, and creative new service offerings. In many parts of the world, FM services are commoditising and there is a need for innovation and new value propositions if suppliers are to avoid the cost trap.

This visionary study identifies the 8 most significant transformational trends that will define the future of the FM market (Business Productivity; User Experience and Human Touch; Sustainability; Artificial Intelligence and Robots; Selling Outcomes; Partnering and Collaboration; IoT and Cloud Services; Selling to the CXO). Meanwhile changes in technology, labour force, and workplace will have a significant impact on FM, in terms of customer base, value proposition, efficiency of delivery, and service needs.

This study also presents the growth outlook for the market until 2025 and analyses the future of competition, market share evolution, service integration strategies, competitive trends, the impact of technology, the future of the workplace, and the market outlook for major regions, namely North America (NA), Europe, Asia-Pacific (APAC), and Rest of the World (RoW).

In such a big and mature industry, organic growth is hard to find, therefore, companies need to innovate if they are to keep growing and remain profitable. The growth opportunities examined in this study include Workplace Optimisation and Workplace Change Management; Energy Management; Data Analytics; Service Integration; and Hard (Technical) Services.

The market will continue to move quickly towards service integration, and sophisticated advisory services focused on business productivity and Merger and Acquisition (M&A) activity will continue apace. This shift from cost focus to total client advisory services, outcome selling, and value creation will underpin the key transformations in the FM market in the next 6 years. Innovation must focus on the digitalisation of buildings, workplace optimisation, new customer-centric business models, user experience, and holistic productivity solutions.

Key Issues Addressed:

  • What is the current FM market outlook?
  • What are the transformational trends in the FM market from 2018 till 2025?
  • What is the global FM market forecast for 2025?
  • How will the transformational trends yield new business opportunities in growth markets?
  • What is the FM market vision for 2025 by region?
  • What are the top technology and service opportunities in the FM market by 2025?
  • What are the changes that will occur in the competitive landscape for FM by 2025?

Table of Contents

Executive Summary

  • Key Findings and CEO's 360 Degree Perspective
  • Global FM Market Engineering Measurements
  • Global FM Market Engineering Measurements (continued)
  • Top Predictions for the FM Market
  • Future of FM-Top 5 Market Developments
  • Transformational Trends in the FM Market
  • Global FM Market in Numbers
  • Global Future of Work
  • Vision for the FM Market
  • Top 5 Growth Opportunities in FM Markets
  • Key Conclusions
  • Associated Research and Multimedia on FM

Research Scope, Objectives, Methodology, and Background

  • Market Definitions
  • Market Definitions (continued)
  • Market Definitions (continued)
  • Market Definitions (continued)
  • Market Segmentation
  • Geographical Scope
  • Key Questions this Study will Answer

FM-Growth Outlook 2025

  • Global Growth Summary
  • Global FM Market Engineering Measurements
  • Global FM Market Engineering Measurements (continued)
  • The Global FM Market Universe
  • Revenue Forecast-Global Facility Management Market
  • The FM Market by Customer Sector
  • The FM Market by Customer Sector (continued)
  • The FM Market by Customer Sector (continued)
  • The FM Market by Service Segment
  • The FM Market by Service Segment (continued)
  • Global Growth Outlook
  • Global Growth Outlook (continued)
  • Regional Growth Outlook
  • Regional Growth Outlook (continued)
  • Regional Growth Outlook (continued)
  • Regional Growth Outlook (continued)
  • Service Integration and IFM Growth
  • Service Integration and IFM Growth (continued)

Global FM Market-Transformational Trends

  • Market Roadmap
  • Top Transformational Trends in FM
  • Trend 1-Business Productivity
  • Trend 1-Business Productivity (continued)
  • Trend 1-Business Productivity (continued)
  • Trend 2-User Experience and Human Touch
  • Trend 2-User Experience and Human Touch (continued)
  • Trend 3-Sustainability
  • Trend 3-Sustainability (continued)
  • Trend 3-Sustainability (continued)
  • Trend 4-AI and Robots
  • Trend 4-AI and Robots (continued)
  • Trend 4-AI and Robots (continued)
  • Trend 5-Selling Outcomes
  • Trend 5-Selling Outcomes (continued)
  • Trend 6-Partnerships and Collaborations
  • Trend 6-Partnerships and Collaborations (continued)
  • Trend 7-IoT and Cloud Services
  • Trend 7-IoT and Cloud Services (continued)
  • Trend 7-IoT and Cloud Services (continued)
  • Trend 8-Selling to the CXO
  • Trend 8-Selling to the CXO (continued)

The Future of Competition in FM

  • The Future of Competition
  • FM Service Provider Landscape
  • Competitive Environment
  • Market Share Analysis
  • Market Share Evolution
  • Service Integration Strategies
  • Competitor Growth Analysis
  • Strategic Focus
  • Competitive Convergence
  • Competitive Trends
  • Chinese Companies to Watch
  • Regional Competitive Trends
  • Partnering and Collaborating-The Start-Up and Emerging Companies Ecosystem
  • Partnering and Collaborating-The Start-up and Emerging Companies Ecosystem (continued)

Mega Trend Impact on FM

  • Key Shifts in Demographics and Technology
  • Key Shifts in Workforce
  • Future of Work-Segments to Explore for FM Suppliers
  • Labour Force
  • Ageing Population
  • Female Empowerment
  • Female Empowerment (continued)
  • Generation Y Employees
  • Crowdsourcing as a New Outsourcing Model
  • Modular Work Structures
  • Office Design to Drive Collaboration

Impact of Technology on FM Services

  • Impact of Technology
  • Technology Roadmap Towards Smart and Connected Buildings
  • Technology in Buildings-Top Developments to Watch
  • Connectivity and Convergence
  • Big Data and Analytics
  • Internet of Things (IoT)

Growth Opportunities by Region

  • Growth Opportunities by Region
  • Regional Growth Comparison
  • Regional Segmentation and Market Tiers
  • Strategic Growth Trends by Region
  • North America
  • North America (continued)
  • Europe
  • Europe (continued)
  • Asia-Pacific
  • Asia-Pacific (continued)
  • Rest of World
  • Rest of World (continued)

Growth Pipeline and Top Growth Opportunities

  • Levers for Growth
  • Top 5 Growth Opportunities in FM Markets

Vision and Strategy-Growth Opportunities

  • Growth Opportunity 1-Workplace Optimisation and WCM
  • Growth Opportunity 2-Energy Management
  • Growth Opportunity 3-Data Analytics
  • Growth Opportunity 4-Technical (Hard) Services
  • Growth Opportunity 5-Service Integration

Growth Opportunities Matrix

  • Identifying Your Company's Growth Zone
  • Growth Opportunities 1-5-Vision and Strategy
  • Growth Opportunities Matrix

Growth Strategy and Implementation

  • Growth Strategies for Your Company
  • Prioritised Opportunities through Implementation
  • Legal Disclaimer

Appendix

  • Abbreviations and Acronyms Used
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)

The Frost & Sullivan Story

  • The Frost & Sullivan Story
  • Value Proposition-Future of Your Company & Career
  • Global Perspective
  • Industry Convergence
  • 360º Research Perspective
  • Implementation Excellence
  • Our Blue Ocean Strategy
Back to Top
전화 문의
F A Q