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디지털 마케팅의 미래를 바꾸는 기술

Technologies Transforming the Future of Digital Marketing

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2019년 12월 상품 코드 921040
페이지 정보 영문 32 Pages
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디지털 마케팅의 미래를 바꾸는 기술 Technologies Transforming the Future of Digital Marketing
발행일 : 2019년 12월 페이지 정보 : 영문 32 Pages

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경쟁이 치열한 현대 시장에서 브랜드 각사는 적절한 마케팅 캠페인을 통해 타깃 청중과의 보다 깊고 가치 있는 관계를 구축하는 길을 모색하고 있습니다. 디지털 마케팅은 보다 많은 고객과 연결되고, 행동 패턴에 관한 데이터를 수집하기 위한 가장 효율적인 방법 중 하나로 부상하고 있습니다. 스마트폰과 소셜미디어의 대규모 도입과 AI·애널리틱스 분야의 기술적 진보에 의해 강력한 디지털 프레즌스의 확립은 브랜드 각사에게 필수적이 되었으나, 동시에 쉽게 실현할 수 있는 것이 되기도 했습니다.

디지털 마케팅 기술의 미래 동향에 관한 분석을 정리하여 전해드립니다.

목차

제1장 개요

제2장 개관

  • 디지털에 정통한 고객에 의한 인터넷 이용의 확대 : 디지털 마케팅의 채택을 촉진
  • 디지털 프랙티스에 의한 고객과의 접근 : 소비자 심리를 이해할 기회
  • 디지털 마케팅 : 보다 첨단의 퍼스널라이제이션을 향해 진화
  • 스마트폰의 편재성(Ubiquity) : 기업이 고객과 연결되는 방법을 근본적으로 변환
  • 프로그래매틱 광고의 도입 : 미디어 매매 프로세스가 근본적으로 변환
  • 스폰서 컨텐츠와 인플루언서 마케팅(Influencer Marketing) : 최근 전환율이 높다.

제3장 성장요인·과제

제4장 디지털 마케팅의 미래에 영향을 미치는 기술

  • AI 툴에 의해 마케팅 담당자는 다수 수동 프로세스의 자동화가 가능해진다.
  • 기업은 AI를 사용하여 실시간으로 시장 동향의 파악이 가능해진다.
  • 기업은 클라우드 퍼스트 프랙티스를 도입하여 데이터 관리 프랙티스에 심플성과 효율성을 초래한다.
  • 클라우드 솔루션 : 기업 전체 마케팅팀의 디지털화 백본이 된다.
  • 브랜드 각사 : 음성 비서의 인기로 인해 고객과 연결되는 새로운 길이 열린다.
  • 브랜드 각사 : NLP 기반 텍스트 및 음성 회화에 의해 고객과의 보다 깊은 레벨의 커넥트를 발전시킬 수 있다.
  • 브랜드 각사 : 고객 선호도에 관한 세밀한 인사이트를 얻을 수 있다.
  • 기업 : 견고한 데이터 분석 툴의 사용에 의해 데이터 스토리지에 대한 투자의 합리성을 얻을 수 있다.

제5장 결론·제안

제6장 컨택 정보

KSA 20.02.04

Bringing Brands Closer to Customers Using Technological Innovations

In the highly competitive modern markets, brands are seeking to develop deeper and more meaningful relations with their target audiences by designing marketing campaigns that resonate with them. Digital marketing has emerged as one of the most efficient and continent ways for brands to connect with larger audiences and gathering data on their behavioral patterns.

Large-scale adoption of smartphones and social media, supported my technological advances in the areas of AI and Analytics have made it easy and inevitable for brands to establish a strong digital presence. Marketing teams across companies are now transforming to adopt and inculcate more and more of data science oriented practices in order to gain better visibility on digital platforms.

In brief, this research service covers the following points:

  • Stakeholders in the Digital Marketing Ecosystem
  • Evolution of Digital Marketing
  • Drivers and Challenges
  • Technologies Affecting the Future of Digital Marketing

Table of Contents

1.0. Executive Summary

  • 1.1. Research Scope
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.3. Research Methodology Explained

2.0. Overview

  • 2.1. Growing Usage of Internet among Digitally Savvy Customers is Propelling Adoption of Digital Marketing
  • 2.2. Digital Practices Have Brought Brands Closer to Customers, Giving Brands an Opportunity to Understand Consumer Psyche
  • 2.3. Digital Marketing Has Evolved towards Higher Levels of Personalization
  • 2.4. The Ubiquity of Smartphones Has Fundamentally Changed How Companies Connect with their Customers
  • 2.5. Media Buying and Selling Processes have Been Transformed Radically with the Introduction of Programmatic Advertising
  • 2.6. Sponsored Content and Influencer Marketing Have Seen Higher Conversion Ratios in Recent Times

3.0. Drivers and Challenges

  • 3.1. Marketing Functions Have Turned Highly Data Centric, Forcing Marketing Teams to Revamp their Resource Mix
  • 3.2. Marketers are Looking for Tools that Can Integrate with their Existing Solution Stack and Help them Extract Value out of Collected Data
  • 3.3. Companies are Adopting Data Analytics Tools to Enable Better Social Media and Customer Relationship Management

4.0. Technologies Affecting the Future of Digital Marketing

  • 4.1. Artificial Intelligence Tools Have Enabled Marketers to Automate a Large Number of their Manual Processes
  • 4.2. Companies Have Used Artificial Intelligence to Keep up with Market Trends in Real Time
  • 4.3. Companies Have Adopted Cloud First Practices to Bring Simplicity and Efficiency to their Data Management Practices
  • 4.4. Cloud Solutions Have Been the Backbone of Digitization for Marketing Teams across Companies
  • 4.5. Growing Popularity of Voice Assistants Has Opened up New Avenues for Brands to Connect with their Customers
  • 4.6. NLP-based Text and Voice Conversations have Made it Possible for Brands to Develop a Deeper Level of Connect with Customers
  • 4.7. Brands Have Been Able to Gain Granular Level of Insights on the Likes, Dislikes and Preferences of Customers
  • 4.8. Companies Have Been Able to Justify their Investments on Data Storage Using Robust Data Analytics Tools

5.0. Conclusion and Recommendations

  • 5.1. Conclusions and Recommendations

6.0. Industry Contacts

  • 6.1. Industry Contacts
  • Legal Disclaimer
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