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전기자동차(EV) 직류(DC) 충전 인프라의 전략적 분석(2020년)

Strategic Analysis of Electric Vehicle (EV) Direct Current (DC) Charging Infrastructure, 2020

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2020년 06월 상품 코드 945598
페이지 정보 영문 64 Pages
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전기자동차(EV) 직류(DC) 충전 인프라의 전략적 분석(2020년) Strategic Analysis of Electric Vehicle (EV) Direct Current (DC) Charging Infrastructure, 2020
발행일 : 2020년 06월 페이지 정보 : 영문 64 Pages

EV 충전 인프라 시장은 직류(DC) 충전 분야에서 큰 변화가 진행되고 있습니다. DC 충전은 직류 전원을 사용하여 차량의 배터리를 충전하는 것으로, 충전 시간을 15분-25분 정도로 단축할 수 있습니다. 현재 CCS1과 2, CHAdeMO, Tesla 등 4개의 다른 유형의 DC 충전 시스템이 사용되고 있습니다. CCS는 독일 자동차 제조업체의 약 90%가 사용하고 있는 규격, CHAdeMO는 일본의 제조업체가 채택하고 있는 규격, Tesla는 Tesla의 독자적 규격입니다. 충전 인프라 사업자의 다수는 CCS와 CHAdeMO를 1개의 유닛에 포함한 멀티스탠다드 DC 충전소의 설치에 중점을 두고 있으며, 이 네트워크는 Tesla의 슈퍼 차징 네트워크에 대항하기 위해 생성되었습니다. 유럽에서는 CHAdeMO 규격의 충전 포인트가 CCS 규격보다 많으나, CCS 플러그의 사용을 의무화하는 법률이 제정되었으므로 향후 양측의 차이는 줄어들 전망입니다. CCS 규격은 초고속 350kW 충전소에서 채택되며, SAE의 J1772 태스크포스는 커넥터의 정격을 검토하고 기존 DC 충전 대응 차량과 하위 호환성이 있는 형태로 보다 높은 전력과 보다 고속의 충전을 지원하도록 변경하고 있습니다. 현재 DC 충전에 대응하고 있는 것은 배터리식 EV(BEV)의 약 80%이나, 향후 3-4년간 100%가 될 전망입니다. 또한 중국 정부는 2012-2020년 180억 달러 이상을 신에너지차(NEV) 개발에 투자할 계획을 세우고 있으며, 약 10억 달러가 인프라 건설에 투입됩니다.

목차

개요

  • 시장 전망
  • Combined Charging System(CCS)
  • DC 충전 플러그와 커넥터 유형

조사 범위, 목적, 배경, 방법

  • 조사 범위
  • 조사 목적
  • 이 조사가 답변을 제시하는 주요 질문
  • 조사 방법

시장 전망

  • EV 충전 인프라의 분류
  • DC 충전 플러그와 커넥터 유형
  • 시장의 전망
  • Combined Charging System(CCS)

사양, 규격, 법률

  • EV 충전 인프라와 플러그 유형 사양 - 유럽
  • EV 충전 - 유럽의 규격과 법률
  • EV 충전 인프라와 플러그 유형 사양 - 북미
  • EV 충전 규격과 법률 - 북미
  • EV 충전 인프라와 플러그 유형 사양 - 중국
  • EV 충전 - 중국의 규격과 법률

DC 충전 프로젝트 - 유럽과 미국

  • 유럽의 EV 충전 인프라
  • 유럽에서의 급속 충전 인프라 프로젝트
  • 유럽에서의 초고속 충전 인프라 프로젝트
  • 충전 인프라 프로젝트 - Chargepoint Express
  • 충전 인프라 프로젝트 - West Coast Electric Highway

유럽과 미국의 DC 충전소 현황과 견적

  • 세계의 DC 충전 포인트
  • 세계의 DC 충전 포인트 인스톨 기반
  • 세계의 DC 충전 포인트 인스톨 기반 - 출력
  • 유럽의 DC 충전 포인트 인스톨 기반
  • DC 충전 포인트 - CHAdeMO, 콤보, Tesla
  • 미국의 DC 충전 포인트 인스톨 기반

DC 충전의 미래 - 초고속 충전

  • CHAdeMO 고속 충전
  • Charging Interface Initiative eV(CharIN)
  • 초고속 충전의 규격과 법률
  • 초고속 충전의 사양

성장 기회와 제안

  • 성장 기회
  • EV 시장의 전략적 과제

주요 결론

  • 주요 결론
  • 결론 : 3대 예측
  • 면책사항

부록

  • 시장 엔지니어링 방법
  • 도표 리스트
KSA 20.07.17

Ultra-fast Charging will be the Future for Luxury EVs

The study aims to analyze the trends in the electric vehicle (EV) charging infrastructure, exclusively focusing on direct current (DC) charging, and summarize the highlights of the market. This research service provides a strategic analysis of the EV DC charging market in China, Europe, and the United States.

The EV charging infrastructure market is experiencing a significant change in terms of DC charging, which is the fastest way of charging an EV. This type of charging employs direct current from the source to charge a vehicle's battery, reducing the charging time to 15--25 minutes, depending on the battery capacity of the vehicle. At present, 4 different types of DC charging systems are being used by OEMs--CCS 1 and 2, CHAdeMO, and Tesla. About 90% of German automakers use CCS; CHAdeMO has been adopted by Japanese OEMs; and Tesla is a proprietary charging standard for Tesla cars.

Most of the infrastructure operators are focusing on installing multi-standard DC charging stations, which will include CCS and CHAdeMO in a single unit. The network has been set up to counter competition with Tesla's super-charging network. CHAdeMO has more charging points across Europe than CCS. The new legislation is making the CCS plug mandatory, which will help fill the gap. The CCS standard will be applicable for the ultra-fast 350kW charging stations. SAE's J1772 task force is looking at the connector rating and changing to support higher power and faster charging in a way that is backward-compatible with existing DC charging capable vehicles. The task force tested the SAE combo inlet and published the test report on the J1772 about a year ago. The initial current test was at 350 A, but now that the joint venture is looking at 400 A, the plan is to add that test in future. Mitsubishi Outlander is the only plug-in electric vehicle (PHEV) that has a DC charging compatibility. Approximately, only 80% of battery electric vehicles (BEVs) have DC charging compatibility, which is likely to change and become 100% in next 3--4 years. The Chinese government has planned to invest more than $18 billion from 2012 to 2020 in new energy vehicle (NEV) development, where nearly $1 billion is dedicated for infrastructure construction.

Key Features:

The objectives of the study are to provide the following:

  • A strategic overview of the trends that will influence the DC charging infrastructure between 2017 and 2025
  • A summary of the development of DC charging plugs and connectors across different geographies
  • An outline of the standards adopted to develop DC charging system by manufacturers and automakers
  • A detailed description of different DC charging, Tesla Supercharger, and CHAdeMO charging stations

    Key Issues Addressed:

  • What are the market trends for DC fast-charging in electric vehicles?
  • What are the different DC charging methods adopted by various electric vehicles?
  • What is the current installation of DC charging stations in China, Europe, and the United States?

Table of Contents

Executive Summary

  • Market Outlook
  • Combined Charging System (CCS)
  • DC Charging Plug and Connector Type
  • DC Charging Plug and Connector Type (continued)

Research Scope, Objectives, Background, and Methodology

  • Research Scope
  • Research Aim and Objectives
  • Key Questions this Study will Answer
  • Research Methodology

Market Outlook

  • Classification of EV Charging Infrastructure
  • DC Charging Plug and Connector Type
  • Classification of EV Charging Infrastructure
  • DC Charging Plug and Connector Type
  • Classification of EV Charging Infrastructure
  • DC Charging Plug and Connector Type-Classification
  • DC Charging Plug and Connector Types
  • Market Outlook
  • Combined Charging System (CCS)

Specifications, Standards, and Legislations

  • Specification of EV Charging Infrastructure and Plug Types-Europe
  • Standards and Legislations for EV Charging-Europe
  • Specification of EV Charging Infrastructure and Plug Types-North America
  • Standards and Legislations for EV Charging-North America
  • Specification of EV Charging Infrastructure and Plug Types-China
  • Standards and Legislations for EV Charging-China
  • Standards and Legislations for EV Charging-China (continued)

DC Charging Projects-Europe and the United States

  • European EV Charging Infrastructure-Completed
  • Fast-charging Infrastructure Projects in Europe-Completed
  • Ultra-fast Charging Infrastructure Projects in Europe-Completed and Ongoing
  • Charging Infrastructure Project-Chargepoint Express
  • Charging Infrastructure Project-West Coast Electric Highway

Current and Estimated DC Charging Stations-Europe and the United States

  • Global DC Charging Points
  • Global DC Charging Points Installation Base
  • Global DC Charging Points Installation Base-Power Output
  • European DC Charging Points Installed Base-2019
  • Europe-DC Charging Points Installation Base
  • DC Charging Points-CHAdeMO, Combo, and Tesla
  • United States-DC Charging Points Installation Base

Future of DC Charging-Ultra-fast Charging

  • CHAdeMO Fast Charging
  • Charging Interface Initiative e.V. (CharIN)
  • Standards and Legislations for Ultra-fast Charging
  • Specifications for Ultra-fast Charging

Growth Opportunities and Companies to Action

  • Growth Opportunity
  • Strategic Imperatives for EV Market

Key Conclusions

  • Key Conclusions
  • The Last Word-3 Big Predictions
  • Legal Disclaimer

Appendix

  • Market Engineering Methodology
  • List of Exhibits
  • List of Exhibits (continued)
  • List of Exhibits (continued)
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