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AI 탑재형 보이스봇은 유럽의 고객 여정 질을 향상(2020년)

AI-powered Voicebots Turbocharging European Customer Journeys, 2020

리서치사 Frost & Sullivan
발행일 2020년 12월 상품 코드 984777
페이지 정보 영문 53 Pages
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AI 탑재형 보이스봇은 유럽의 고객 여정 질을 향상(2020년) AI-powered Voicebots Turbocharging European Customer Journeys, 2020
발행일 : 2020년 12월 페이지 정보 : 영문 53 Pages

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보이스봇 시장은 유럽에서는 아직 초기 단계에 있지만, 정보통신기술(ICT) 분야에서 가장 빠르게 성장하고 있는 시장의 하나입니다.

보이스봇은 헬프데스크 서포트, 인사, 재고 관리 등의 고객 서비스를 보완하는 분야의 기업에게 높은 가치를 제공합니다. Frost & Sullivan은 유럽 시장에서 향후 몇 년간 보이스봇 애플리케이션이 급성장하고, 보이스봇이 사람들의 일상생활의 일부가 될 것으로 예상하고 있습니다.

유럽의 AI 탑재형 보이스봇(AI-powered Voicebots) 시장에 대해 조사했으며, 보이스봇의 기능, 환경, 생태계, 이점과 단점 및 과제 등부터 성장 기회에 대해 분석하고, 주요 프로바이더 개요와 함께 전해드립니다.

목차

전략적 원칙

  • 성장이 점점 더 어려워지는 이유?
  • Strategic Imperative 8
  • 유럽의 보이스봇 업계에 대한 상위 3개 전략적 원칙의 영향
  • 성장 기회가 Growth Pipeline Engine에 연료를 공급

성장 기회 분석 : 보이스봇

  • 정의
  • 컨택센터 진화
  • 보이스봇이란 무엇인가?
  • 보이스봇 구조
  • 기본적인 보이스봇 아키텍처
  • 보이스봇과 대화 에이전트의 진화
  • 사용자 수용을 향해
  • 보이스봇 기능
  • 보이스봇 환경
  • 보이스봇 생태계
  • 유럽의 보이스봇 및 Voice-tech 시장 과제
  • 성장 촉진요인·억제요인
  • 보이스봇 사용, 조직 전체의 가치
  • 보이스봇 이점
  • 보이스봇 결점
  • 보이스봇 벤더를 선택할 때 고려사항
  • 벤더와 개발자 과제
  • 주요 동향

보이스봇 프로바이더 개요

  • 보이스봇 프로바이더 개요
  • 벤더 개요, Calldesk
  • 벤더 개요, Do You Dream Up(Dydu)
  • 벤더 개요, Telecats
  • 벤더 개요, Vozitel

성장 기회

  • 성장 기회 1 - 주요 기업, CX 솔루션 프로바이더, 인티그레이터와의 파트너십
  • 성장 기회 2 - 다수의 ASR 및 NLP 엔진과의 통합
  • 성장 기회 3 - 보안과 데이터 컴플라이언스 중시
  • 성장 기회 4 - 고객에게 대화형 AI를 위해 큐레이트된 가이던스를 제공
  • 성장 기회 5 - 확장 지능 서비스
  • 도표 리스트
  • 면책사항
KSM 21.02.17

Voicebot-enhanced Customer Experiences to Create New Opportunities for European Businesses

The voicebots market is still in its early stages in Europe but is one of the fastest-growing within the field of information and communication technology (ICT). By enhancing customer interactions and customer experience (CX), voicebot offerings seem ready to become one of the most valuable business solutions in the CX space.

Latest advances in artificial intelligence (AI) have fueled some important progress for bots and speech technologies (particularly around natural language understanding) which, in turn, have shaped a growing, robust ecosystem for voicebot development. The voicebot offering is basically divided between large global providers, European vendors that use their own platform to develop enterprise-level bots, entry-level voicebot vendors, and individual developers/designers that rely on voicebot frameworks and publicly available application programming interfaces (APIs) to build custom voicebots.

End-user preference for voice over text channels and human-like interaction to handle cases and solve problems are some of the many reasons why the market for voicebot solution sees high demand. In addition, voicebots deliver high value to companies in complementary areas to customer services such as helpdesk support, human resources, and inventory management. Frost & Sullivan expects a sharp growth in voicebot applications over the next few years in the European market to the point where voicebots will become part of people's routine life.

Table of Contents

Strategic Imperatives

  • Why is it Increasingly Difficult to Grow?
  • The Strategic Imperative 8™
  • The Impact of the Top Three Strategic Imperatives on the European Voicebot Industry
  • Growth Opportunities Fuel the Growth Pipeline Engine™

Growth Opportunity Analysis, Voicebots

  • Definitions
  • Definitions (continued)
  • Evolution of the Contact Center
  • What are Voicebots?
  • How Voicebots Work
  • Basic Voicebot Architecture
  • Voicebots and the Evolution of Conversational Agents
  • Towards User Acceptance
  • Voicebot Features
  • Voicebot Features (continued)
  • Voicebot Environment
  • Voicebot Ecosystem
  • European Voicebot and Voice-tech Market Challenges
  • Growth Drivers and Restraints
  • Uses for Voicebots, Value throughout the Organization
  • Benefits of Voicebots
  • Limitations of Voicebots
  • Points to Consider When Choosing a Voicebot Vendor
  • Vendor and Developer Challenges
  • Major Trends

Voicebot Provider Profiles

  • Voicebot Provider Profiles
  • Vendor Profile, Calldesk
  • Vendor Profile, Calldesk (continued)
  • Vendor Profile, Do You Dream Up (Dydu)
  • Vendor Profile, Do You Dream Up: Dydu (continued)
  • Vendor Profile, Telecats
  • Vendor Profile, Telecats (continued)
  • Vendor Profile, Vozitel
  • Vendor Profile, Vozitel (continued)

Growth Opportunity Universe, 2020

  • Growth Opportunity 1-Partnerships with Leading Players, CX Solution Providers, and Integrators, 2020
  • Growth Opportunity 1-Partnerships with Leading Players, CX Solution Providers, and Integrators, 2020 (continued)
  • Growth Opportunity 2-Integration with Multiple ASR and NLP Engines, 2020
  • Growth Opportunity 2-Integration with Multiple ASR and NLP Engines, 2020 (continued)
  • Growth Opportunity 3-Emphasis on Security and Data Compliance, 2020
  • Growth Opportunity 3-Emphasis on Security and Data Compliance, 2020 (continued)
  • Growth Opportunity 4-Provide Customers with Curated Guidance to Conversational AI, 2020
  • Growth Opportunity 4-Provide Customers with Curated Guidance to Conversational AI, 2020 (continued)
  • Growth Opportunity 5-Augmented Intelligence Services, 2020
  • Growth Opportunity 5-Augmented Intelligence Services, 2020 (continued)
  • List of Exhibits
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