Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

국내 관광 회복 : 사례 연구

Domestic Tourism Recovery - Case Study

리서치사 GlobalData
발행일 2021년 05월 상품코드 1007878
페이지 정보 영문 20 Pages 배송안내
가격
US $ 1,495 ₩ 2,123,000 PDF (Single User License) help
1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 2,990 ₩ 4,247,000 PDF (Site License) help
동일 사업장 내 모든 분들이 공유하여 사용할 수 있습니다. 이용 인원수에 제한은 없습니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. PDF 내의 컨텐츠 인쇄는 제한이 없으나, 전체보고서에 대한 제본은 원칙적으로 2부까지만 허용되며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 4,485 ₩ 6,371,000 PDF (Global License) help
동일 기업의 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 이용 인원수에 제한은 없으며, 해외 사업장 및 100% 자회사는 동일 기업으로 간주됩니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. PDF 내의 컨텐츠 인쇄는 제한이 없으나, 전체보고서에 대한 제본은 원칙적으로 10부까지만 허용되며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.


국내 관광 회복 : 사례 연구 Domestic Tourism Recovery - Case Study
발행일 : 2021년 05월 페이지 정보 : 영문 20 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

국내 관광은 2022년에는 대부분의 장소에서 회복할 것으로 예측되며, 팬데믹 후 여행 업계 회복에 크게 기여할 전망입니다. 아시아태평양의 국내 여행은 현지 사람들이 관광하기 쉽도록 하기 위한 정부 정책에 의해 전망이 밝다고 생각되며, 보조금 제도는 아시아태평양의 관광객수에 플러스 영향을 미치고 있습니다.

또한 아랍에미리트는 공사, 관광 기업, 로열티의 협력에 의해 국내 제품을 판매하기 위한 소셜 미디어 캠페인을 도입하고, 2020년 12월부터 2021년 1월 사이에 국내 관광은 2억 7,200만 달러를 경제에 가져왔습니다. 2021년에 해외 여행이 좀처럼 궤도에 오르지 못하는 가운데, 국내 관광은 많은 관광 기업에 있어서 잠재적 수요를 활용할 기회가 되고 있습니다.

국내 관광 회복에 대해 분석한 사례 연구를 게재했으며, COVID-19가 국내 관광에 미친 영향 조사 및 회복 전망 평가, 국내 여행을 촉진하기 위한 목적지의 동향 분석, 국내 여행을 급증시키는 요인 등의 정보를 제공합니다.

목차

목차

  • 국내 여행 개요
  • 주요 사례 연구 소견
  • 세계의 국내 관광 동향
  • COVID-19와 국내 관광
  • 국내 관광에 대한 관광객 동기
  • 국내 관광 전략
  • 국내 관광 부활 사례 : 아랍에미리트, 노르웨이, 베트남
  • 국내 관광 쇠퇴 사례 : 프랑스, 베네수엘라
  • 시장 기회
  • 과제

부록

KSM 21.06.21

This case study looks at the impact COVID-19 has had on domestic tourism and assesses its recovery prospects. It analyzes what destinations are doing to drive domestic travel and looks at what is driving a projected surge in this type of travel.

Key Highlights

  • Projections show that domestic tourism will recover in most places in 2022 and will be a significant driver in the travel industry's post-pandemic recovery.
  • The Asia Pacific region has one of the brightest futures in domestic tourism thanks to many government initiatives which help make tourism accessible to local people. Subsidized schemes have proven to have a positive impact on tourist numbers throughout the region.
  • With international travel struggling to get off the ground in 2021, many tourism companies have an opportunity to capitalize on pent-up demand. Markets such as Generation Hashtag and solo travelers who usually travel abroad could be targeted.
  • The UAE introduced a significant social media campaign through the collaboration of ministers, tourism companies and royalty to market its domestic product. Between December 2020 and January 2021, domestic tourism brought in US$272 million to the economy.

Scope

  • This case study looks at the impact COVID-19 has had on domestic tourism and assesses its recovery prospects. It analyzes what destinations are doing to drive domestic travel and looks at what is driving a projected surge in this type of travel.

Reasons to Buy

  • Understand the impact COVID-19 has had on domestic tourism
  • Assess the recovery prospects of domestic tourism
  • Look at what destinations are doing to drive domestic tourism

Table of Contents

Table of Contents

  • Domestic Travel Overview
  • Main Case Study Findings
  • Global Domestic Tourism Trends
  • COVID-19 and Domestic Tourism
  • Tourist Motivations for Domestic Tourism
  • Domestic Tourism Strategies
  • Examples of Domestic Tourism Resurgence: UAE, Norway & Vietnam
  • Examples of Domestic Tourism Decline: France & Venezuela
  • Opportunities
  • Challenges

Appendix

Back to Top
전화 문의
F A Q