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주요 에너지 전환 기술 및 사례 연구를 통한 해양 및 항공 분야의 탈탄소화

Decarbonizing Maritime and Aviation Overview by Key Energy Transition Technologies and Case Studies

발행일: | 리서치사: GlobalData | 페이지 정보: 영문 25 Pages | 배송안내 : 즉시배송

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자동차 분야에서는 전기차 수요가 크게 증가하고 있지만, 항공과 선박 분야는 탈탄소화가 더디게 진행되고 있습니다. 두 분야 모두 배출량 감축에 대한 인센티브를 높이기 위해 대담한 순배출량 제로 목표를 설정했습니다. 그러나 두 분야는 여전히 큰 격차를 보이고 있습니다. 항공과 선박은 비용 효율적이고 에너지 밀도가 높은 연료를 필요로 하기 때문에 탈탄소화가 가장 어려운 분야로 꼽힙니다. 따라서 두 분야 모두 개별 사용 사례에 맞게 에너지 전환 기술을 조합하여 사용해야 할 것으로 보입니다.

이 보고서는 해양 및 항공 분야의 탈탄소화를 조사하여 항공 및 선박 분야의 탄소배출량, 전기화, 대체연료, 수소, 탄소 포집, 이용 및 저장의 적합성, 주요 에너지 전환 기술 동향, 사례 연구 등을 제공합니다.

목차

  • 주요 요약
  • 항공 및 선박의 탄소 배출량
  • 기후변화에 대한 항공과 선박의 기여
  • 넷 제로를 향한 항공과 선박의 진보
  • 에너지 전환 기술 소개
  • 항공 및 선박을 위한 4대 에너지 전환 기술
  • 탈탄소화 가능성, 단계, 항공·선박으로의 적합성별 기술
  • 에너지 전환 기술의 장단점
  • 탈탄소화를 가로막는 거시경제적 과제
  • 항공과 선박에 자극을 준다
  • 전동화는 단거리 이동에서도 탈탄소화 가능성을 잠재
  • 항공 업계의 사례 연구
  • 선박의 사례 연구
  • 항공 및 선박의 대체 연료
  • 넷 제로 시나리오에서 대체 연료 생산
  • 항공 및 선박의 사례 연구
  • 항공 및 해양에서의 수소
  • 세계의 수소 생산과 운송 부문용 수소 생산
  • 항공 및 선박의 사례 연구
  • 항공 및 선박의 CCUS
  • 세계의 탄소 포집 능력, 2018-2030년
  • 항공 및 선박의 사례 연구
  • 문의
KSM 23.06.02

Abstract

Aviation and maritime represent two sectors that have proved difficult to decarbonize, with limited progress being made towards their respective emission targets. This outlook provides an overview of four technologies that will be key to the sectors' energy transition.

While the automotive sector experiences a strong growth in demand for electric vehicles, the aviation and maritime sectors have been slow to decarbonize. To incentivize emission reductions, both sectors have set bold net-zero targets. However, they remain far off track. Aviation and maritime represent two of the most difficult to abate sectors due to their demand for cost effective and energy dense fuels. Due to this requirement, it is likely that both sectors will need to engage with a combination of energy transition technologies to suit individual use cases. This report assesses the suitability of electrification, alternative fuels, hydrogen, and carbon capture, utilization and storage as energy transition technologies that hold decarbonization potential for both sectors. The report outlines their prospects as well as the challenges of their application.

Key Highlights

  • Advantages and disadvantages of each energy transition technology for both aviation and maritime.
  • Global production/ capacity forecasts for hydrogen, CCS, renewable fuels, and synthetic fuels.
  • Case studies of companies leading each sector's decarbonization

Scope

  • Aviation and maritime's current carbon emissions and net-zero goals.
  • An overview of four technologies that will be key to decarbonizing both sectors, which include electrification, alternative fuels, hydrogen and carbon capture, utilization and storage (CCUS).
  • An assessment of energy transition technologies' suitability for different use cases in aviation and maritime.
  • Market forecasts for hydrogen, CCS, renewable fuels, and synthetic fuels.
  • An summary of challenges that will hamper the adoption of these technologies by both industries.
  • Case studies from companies that are leading both sectors' decarbonization.

Reasons to Buy

  • Identify the market trends of energy transition technologies within aviation and maritime.
  • Develop market insight into current rates of technology adoption in aviation and maritime and the factors that will shape both sectors' decarbonization.
  • Identify the companies most active within electrification, alternative fuels, hydrogen and CCUS technologies in the aviation and maritime industries.

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Aviation and maritime carbon emissions
  • Aviation and maritime's contribution to climate change
  • Aviation and maritime's progress towards net zero
  • Introduction to energy transition technologies
  • Four key energy transition technologies for aviation and maritime
  • Technologies by decarbonization potential , stage, and suitability for aviation and maritime
  • Advantages and disadvantages of energy transition technologies
  • Macroeconomic challenges that will pose a barrier to decarbonization
  • Electrifying aviation and maritime
  • Electrification holds decarbonization potential for short journeys
  • Case studies from aviation
  • Case studies from maritime
  • Alternative fuels in aviation and maritime
  • Alternative fuel production under a net-zero scenario
  • Case studies from aviation and maritime
  • Hydrogen in aviation and maritime
  • Global hydrogen production and hydrogen production for transport sector
  • Case studies from aviation and maritime
  • CCUS in aviation and maritime
  • Global carbon capture capacity, 2018-2030
  • Case studies from aviation and maritime
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