공지 : 도쿄증권거래소 JASDAQ 스탠다드 시장 신규 상장 관련 안내

Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

통신업과 AI 및 빅데이터 분석 : 이용 사례, 수익화 전략

AI and Big Data Analytics in Telecoms: Telco Use Cases and Monetization Strategies

리서치사 GlobalData
발행일 2019년 12월 상품 코드 920852
페이지 정보 영문 36 Pages
가격
US $ 3,495 ₩ 3,881,000 PDF (Single User License) help
1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 6,990 ₩ 7,763,000 PDF (Site License) help
동일 사업장 내 모든 분들이 공유하여 사용할 수 있습니다. 이용 인원수에 제한은 없습니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. PDF 내의 컨텐츠 인쇄는 제한이 없으나, 전체보고서에 대한 제본은 원칙적으로 2부까지만 허용되며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 10,485 ₩ 11,644,000 PDF (Global License) help
동일 기업의 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 이용 인원수에 제한은 없으며, 해외 사업장 및 100% 자회사는 동일 기업으로 간주됩니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. PDF 내의 컨텐츠 인쇄는 제한이 없으나, 전체보고서에 대한 제본은 원칙적으로 10부까지만 허용되며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.


통신업과 AI 및 빅데이터 분석 : 이용 사례, 수익화 전략 AI and Big Data Analytics in Telecoms: Telco Use Cases and Monetization Strategies
발행일 : 2019년 12월 페이지 정보 : 영문 36 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

AI 및 빅데이터 분석은 4차 산업혁명의 중요한 요소이며, 통신사 또한 디지털 전환, 맞춤 서비스, 내부 효율 개선, 혁신 추진을 위해서 AI 및 빅데이터 분석 도입에 주력하고 있습니다.

통신업의 AI 및 빅데이터 분석 시장 기회를 조사하고, AI 및 빅데이터 분석의 정의와 개요, 에코시스템 참여 사업자 밸류체인에서 통신사업자의 중요성, 통신사업자의 구현 솔루션 제휴 사례 등을 정리했습니다.

목차

  • 도표
  • 개요

제1장 분류와 시장 배경

  • 정의 : 빅데이터 분석과 AI
  • AI 기술 개요
  • 빅데이터 관련 법규 및 데이터 거버넌스 보호, 개인정보

제2장 AI 및 빅데이터 분석 에코시스템

  • BDA 밸류체인 : 개요
  • AI 밸류체인 : 개요
  • BDA 에코시스템 참가 기업
  • AI 에코시스템 참가 기업
  • 통신 부문에서의 BDA 및 AI 이용 사례
  • BDA 밸류체인에서 통신사업자의 잠재적 중요성
  • AI 밸류체인에서 통신사업자의 잠재적 중요성

제3장 사례 연구

  • Telefonica
  • China Unicom

제4장 주요 조사결과 및 제안

LSH 20.01.23

List of Figures

  • EXHIBIT 1: Big Data Analytics Definitions and Key Types
  • EXHIBIT 1: AI Definitions and Key Technologies
  • EXHIBIT 3: AI Application Examples
  • EXHIBIT 4: Big Data Regulations, Data Governance Protection and Privacy
  • EXHIBIT 5: BDA Value Chain Components
  • EXHIBIT 6: AI Value Chain Components
  • EXHIBIT 7: BDA Ecosystem Players Map
  • EXHIBIT 8: AI Ecosystem Players Map
  • EXHIBIT 9: Sample BDA & AI Application Use Cases in Telecoms
  • EXHIBIT 10: Telefonica's Key BDA & AI Capabilities and Offerings
  • EXHIBIT 11: China Unicom's Increasing Big Data Revenue

AI and Big Data Analytics in Telecoms: Telco Use Cases and Monetization Strategies, a global outlook report by GlobalData, lays out the key big data analytics (BDA) and artificial intelligence (AI) definitions and underlying technologies, decodes the BDA & AI players' ecosystem map and value chain, and summarizes the service use cases that can be harnessed by telcos to transform and produce value.

The report provides several BDA & AI value chain positioning options that telcos can adopt to drive new revenue streams. It also includes selected countries' frameworks on data governance. The report concludes by offering two case studies of telcos' BDA & AI implementations, solutions, and partnerships.

BDA and AI are key pillars of the fourth industrial revolution. Telcos are joining the BDA and AI race to drive digital transformation, personalized services, internal efficiency and innovation.

The report is structured as follows -

  • Section 1: Taxonomy & Market Context; an overview of the key BDA & AI definitions and technologies for telcos. It also discusses national BDA & AI strategies, regulations, and security considerations.
  • Section 2: The AI and Big Data Analytics Ecosystem; a digest of the telecoms BDA & AI use cases, an analysis of the BDA & AI value chain and an overview of the BDA & AI ecosystem players' map. This section also gives and explains a number of BDA & AI value chain positioning possibilities for telecom operators to help them yield new revenue streams.
  • Section 3: Case Studies; provides two telecom operators' BDA & AI implementation case studies analyzing the drivers of such moves, the partnerships involved and the related solution portfolios.
  • Section 4: Findings and Recommendations; we conclude the report with a set of key findings and recommendations for telecom operators to help them harness the benefits of BDA & AI and drive new revenue streams.

Scope:

  • BDA & AI implementation is crucial in driving telcos' service innovation, deepening customer engagement, improving business agility, and powering 5G & IoT.
  • A number of telcos have already started implementing BDA & AI through, for instance, partnerships, JVs, M&As, or through in-house development.
  • Beyond using BDA & AI for their own operational, product, & customer interaction transformation, telcos can also yield new revenue streams from the BDA & AI opportunity by playing a role in the AI value chain. A number of positioning and monetization options are available to them.

Reasons to buy:

  • This global outlook report provides an extensive examination of the BDA & AI ecosystem to help telecom operators harness both technologies and related business model levers required for telcos' internal transformation and to help them capture new revenue streams in the BDA & AI value chain.
  • The report objective is to help inform global industry executives' decision-making process on the required BDA & AI implementation, service and commercial positioning strategies.
  • Two case studies illustrate the findings of the report, providing insights into telecom operators' BDA & AI implementations and solution portfolios; this will help industry executives understand the drivers and benefits BDA & AI can create for them as well as the business & partnership models telcos can adopt to get access and deploy BDA & AI capabilities.
  • The report maps the BDA & AI ecosystem players' landscape, specifying the players' role in the BDA & AI value chain. It also provides a number of value chain positioning options to be considered and assessed by telcos in order for them to play an active role in the BDA & AI space and monetize the arising opportunity.
  • With 11 exhibits, the report is designed for an executive-level audience, to help them understand and determine the adequate evolution moves for their BDA & AI strategies.

Table of Contents

  • List of Exhibits
  • Executive Summary

Section 1: Taxonomy & Market Context

  • Defining Big Data Analytics and AI
  • AI Technologies Overview
  • Big Data Regulations, Data Governance Protection and Privacy

Section 2: The AI and Big Data Analytics Ecosystem

  • BDA Value Chain - Overview
  • AI Value Chain - Overview
  • BDA Ecosystem Players
  • AI Ecosystem Players
  • Telecoms BDA & AI Use Cases Overview
  • Telcos' Potential Role in the BDA Value Chain
  • Telcos' Potential Role in the AI Value Chain

Section 3: Case Studies

  • Telefonica
  • China Unicom

Section 4: Key Findings & Recommendations

Appendix

  • Acronyms and Definitions
  • Companies Mentioned
  • Related Research
  • About GlobalData
Back to Top
전화 문의
F A Q