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세계의 강화수(Enhanced Water) 시장

Global Enhanced Water 2019 - Key Insights and Drivers behind the Enhanced Water Market Performance

리서치사 GlobalData
발행일 2019년 12월 상품 코드 939345
페이지 정보 영문 97 Pages
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세계의 강화수(Enhanced Water) 시장 Global Enhanced Water 2019 - Key Insights and Drivers behind the Enhanced Water Market Performance
발행일 : 2019년 12월 페이지 정보 : 영문 97 Pages

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강화수(Enhanced Water)는 세계에서 건강·웰니스 붐의 혜택을 계속 받고 있습니다. 강화수의 기능적인 이점에 대한 소비자의 평가는 플레인 패키지 워터 및 당분이 많은 제품에 비해 높으며, 소비자의 수용을 촉진하고 있습니다. 운반에 편리한 패키지의 강화수는 더욱 더 바빠지는 소비자의 라이프스타일 및 'on-the-go' 소비 동향에 매우 적합합니다. 카테고리별로는 비탄산음료가 압도적인 점유율을 차지하고 있습니다. 강화수 전체의 소비량은 6% 증가하며, 아시아 및 북미 지역이 선두에 있습니다. 소비자는 기능성과 저칼로리에 특히 관심을 보이고 있으며, 스포츠 드링크, 에너지 드링크, 저가격 패키지 워터와의 경쟁에 노출되어 있으나 제조업체는 혁신적인 허브 및 비타민의 강화로 이에 대응하고 있습니다. 강화수는 '스포츠 드링크와 같은' 포지셔닝으로 확대를 보이고 있습니다. 향료면에서는 레몬 및 플레인의 존재감이 가장 높으며, 플레인은 동유럽, 중동·북아프리카, 북미, 서유럽에서 특히 보급되어 있습니다. 아시아에서는 레몬 향료가 인기를 끌고 있습니다. 패키지별로는 PET의 내구성이 제조업체에게도 유리하며, 소비자의 선호도는 종이팩 및 금속캔 등의 소재로부터 PET병으로 이동하고 있습니다.

비타민, 미네랄 등의 기능성 성분을 더한 강화수 시장을 조사했으며, 시장 규모의 추이와 예측, 각종 부문별 내역, 지역별 상세 분석, 제품 동향, 경쟁 환경, 기업 실적, 시장 영향요인·신규 동향의 분석 등을 정리하여 전해드립니다.

제1장 세계 시장의 개요

  • 개요
  • 신규 동향
  • 브랜드·자체브랜드 동향
  • 기업 동향
  • 포장 동향
  • 판매 경로·가격 동향

제2장 아프리카 시장의 개요

제3장 아시아 시장의 개요

제4장 오스트랄라시아 시장의 개요

제5장 동유럽 시장의 개요

제6장 라틴아메리카 시장의 개요

제7장 중동·북아프리카 시장의 개요

제8장 북미 시장의 개요

제9장 서유럽 시장의 개요

제10장 부록

KSA 20.06.17

List of Figures

  • Global Emerging Trends, Volume & Value Growth, 2018-2024F
  • Global Emerging Trends, Liters Per Capita, 2018-2024F
  • Global Emerging Trends, Incremental Volume, 2013-2018 vs. 2019-2024F
  • Global Emerging Trends, Leading Flavors (% Share), 2013-2018
  • Global Emerging Trends, Carbonation (% share), 2013-2018
  • Source: GlobalData
  • Global Brand and Private Label Trends, Top 5 Brands Volume Share, 2018
  • Global Brand and Private Label Trends, Top 5 Brands Value Share, 2018
  • Global Brand and Private Label Trends, Top 10 Brands Incremental Volume and Value, 2017-2018
  • Global Brand and Private Label Trends, Fastest Growing Trademark Brands by Volume, 2017-18
  • Global Brand and Private Label Trends, Fastest Growing Trademark Brands by Value, 2017-18
  • Global Leading Companies, 2018
  • Global Packaging Trends, Top 5 Pack Sizes by Volume, Growth, 2017-18
  • Global Channel and Pricing Trends, Sub-Channel Volume (% Share), 2018
  • Global Channel and Pricing Trends, Sub-Channel Value in US$ (% Share), 2018
  • Global Channel and Pricing Trends, Soft Drinks Volume vs. Value vs. PPL Growth Trends, 2017-2024F

Enhanced Water continues to benefit from the globally prevailing health and wellness trends. Growing consumer appreciation of the functional benefits of enhanced water versus plain packaged water, or more sugary alternatives has fueled take-up. Enhanced waters in easy-to-carry packaging are highly suited to consumers' increasingly busy lifestyles and 'on-the-go' consumption trends. Non-carbonated variants dominate the category profile, with regular having little representation globally.

Overall consumption rose by 6%, with Asia and North America at the forefront. Consumers are becoming increasingly interested in the functional benefits and low calorie attribution of enhanced waters. While the category is subject to some competition from sports drinks, energy drinks, and lower cost packaged water, producers are responding with innovative herbal and vitamin enhancements. Increasingly, enhanced waters are crossing over into a 'like sports drinks' positioning.

In terms of flavor, lemon and plain have the highest presence. Plain is particularly prevalent in Eastern Europe, MENA, North America, and Western Europe. Coca-Cola's Glaceau Smartwater has been a mover and shaker, in both Europe and North America. Lemon tops the ranking in Asia, while in Latin America lemon-lime is favored due to PepsiCo's H20H! and Coca-Cola's Glaceau Vitaminwater Multi-V.

PET's durability bodes well for manufacturers, with consumer preference moving towards PET bottles, and away from other materials including board and metal. The use of PET capitalizes on growing trends towards brand transparency, 'on-the-go' consumption and reinforces claim that the product is low in calorie, sugar, and additives.

Enhanced Water is anticipated to see continued volume and value growth over the forecast period, albeit at lower levels. Aside from flavor additions and ingredient innovation, the major international enhanced water producers will be focusing on distribution expansion and exploring new consumption occasion opportunities. More pack formats can also be expected in order to broaden listings in retail and tap into sustainability trends to enhance the category's health and transparency credentials.

The report "Global Enhanced Water Report 2019" is an essential tool for companies active or planning to venture in to Global Enhanced Water (Soft drinks) market. The comprehensive statistics within the research handbook provides insight into the operating environment of the market and also ensures right business decision making based on emerging trends and industry model-based forecasting.

GlobalData considers Enhanced Water as unflavored or flavored water with added functional ingredients, e.g. vitamins, minerals, nutraceutical-types. Enhanced Water can be carbonated or non- carbonated. May or may not contain sweetening agents. May contain juice up to 14.9%.

Scope

Global Enhanced Water Report 2019 report covers over 8 global regions comprising of Africa, Asia, Australasia, Easter Europe, Western Europe, Latin America, North America and Middle East and North Africa, provides -

  • Top line value and volume growth data, % share by flavor, key companies, packaging and distribution (on-/off-premise), with forecasts.
  • Details of key new product launches by region.
  • Overview of the competitive landscape in the Enhanced Water market, with analysis of key company performance.
  • Insightful and valuable analysis of the drivers behind both current and emerging trends in the Enhanced Water market.

Reasons to Buy

  • The Global Enhanced Water report allows you to evaluate forecast projections, enhancing your understanding of the evolving trends and consumption patterns.
  • The report is arranged by region, giving a comprehensive view of current and emerging trends and opportunities to support corporate strategic planning.
  • Identify the current and emerging trends and future growth opportunities in the global Enhanced Water market to assess the likely impact on a company's performance.
  • Analyze the data to understand both the historic and likely future performance of the global Enhanced Water industry by region to support long-term strategic planning.

Table of Contents

1. Global Summary

  • i. Executive Summary
  • ii. Emerging Trends
  • iii. Brand and Private Label Trends
  • iv. Company Trends
  • v. Packaging Trends
  • vi. Channel and Pricing Trends

2. Africa Summary

3. Asia Summary

4. Australasia Summary

5. Eastern Europe Summary

6. Latin America Summary

7. Middle East, North Africa Summary

8. North America Summary

9. Western Europe Summary

10. Appendix

  • i. Geographical Coverage
  • ii. Methodology
  • iii. Product Definitions
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