Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

COVID-19 록다운 1-10주간 소비자 집단간 주요 차이 : 소비자 조사 인사이트

Key Differences Across Consumer Groups during COVID-19 Lockdown for weeks 1-10 (Consumer Survey Insights)

리서치사 GlobalData
발행일 2020년 06월 상품 코드 948212
페이지 정보 영문 23 Pages
가격
US $ 1,450 ₩ 1,713,000 PDF (Single User License)
US $ 2,900 ₩ 3,427,000 PDF (Site License)
US $ 4,350 ₩ 5,140,000 PDF (Global License)


COVID-19 록다운 1-10주간 소비자 집단간 주요 차이 : 소비자 조사 인사이트 Key Differences Across Consumer Groups during COVID-19 Lockdown for weeks 1-10 (Consumer Survey Insights)
발행일 : 2020년 06월 페이지 정보 : 영문 23 Pages

신종 코로나바이러스 감염증(COVID-19) 팬데믹에 기인하는 소비자 감정, 라이프스타일, 태도, 행동의 변화를 추적한 것으로, 세계 11개국에서 2020년 3월 25일부터 매주 시행하고 있던 소비자 동향 조사에서 얻은 데이터를 기반으로 소비자에 의한 기술 이용, 제품 구입 행동, 건강에 대한 태도 등의 차이에 초점을 맞추고 팬데믹에 대한 우려의 레벨이 세대 및 가처분소득에 따라 다른 것 등을 분명히하고 있습니다.

조사 범위

  • 록다운 조치는 소비자에게 IT와 온라인 쇼핑의 도입을 강화하고, 특정 제품을 통상과는 다른 가격대로 구입하도록 재촉하고 있다.
  • 건강에 대한 인식은 세대별로 다르며, 젊은 세대는 브랜드가 제공하는 건강에 대한 정보에 보다 높은 관심을 보이고 있다.
  • 브랜드측은 온라인 쇼핑의 도입을 한층 더 추진하고, 다양한 연령층에게 상품을 제공하는 것과 동시에 웰니스에 관한 어드바이스 제공시 젊은 세대를 타깃으로 할 필요가 있다.

구입을 추천하는 이유

  • COVID-19 팬데믹 중 혁신적인 동향, 브랜드 활동, 새로운 서비스의 보급을 촉진하는 소비자 동향 및 태도에 대해 이해할 수 있다.
  • 섹터 내외에서 얻은 인사이트에 의해 급변하는 소비재 업계를 폭넓은 시야에서 이해할 수 있다.
  • 유용한 전략에 액세스함으로써 직접 의사결정과 신제품 개발에 도움이 되는 정보를 얻을 수 있다.

목차

제1장 소비자 집단간 주요 차이 : 1-10주간

  • 서론
  • 기술
  • 제품 구입
  • 건강
  • 주요 조사 결과

제2장 조사

KSA 20.07.29

This report is part of the GlobalData COVID-19 Survey Insights series, which tracks changes in consumer sentiment, lifestyles, attitudes, and behaviors stemming from the global coronavirus outbreak. The consumer insight offered throughout the report is drawn from GlobalData's Coronavirus (COVID-19) Tracker Consumer Survey, a weekly survey that was carried out in 11 countries starting from March 25 2020.

This report focuses on demographic differences across consumers' use of technology, their product purchasing behavior, and their attitudes towards health during the coronavirus pandemic. The levels of concern about the global outbreak also differ across generations and across people of various disposable incomes.

Scope

  • Lockdown measures are encouraging certain consumers to embrace technology and online shopping, and to buy certain products at different price ranges than usual.
  • Health is also perceived differently by different generations, with younger people being more interested in health tips from brands.
  • Brands should embrace online shopping more, cater their products to various age groups, and target younger generations when providing wellness advice.

Reasons to Buy

  • Understand the relevant consumer trends and attitudes that can drive and support innovation, brand activity, or emerging services throughout the COVID-19 outbreak.
  • Gain a broader appreciation of the fast-moving consumer goods industry by gaining insights from both within and outside of your sector.
  • Access valuable strategic take-outs to help direct decision-making and inform new product development.

Table of Contents

1. Key Differences across Consumer Groups - Weeks 1-10

  • Introduction
  • Technology
  • Products purchasing
  • Health
  • Take-Outs

2. About the Survey

Back to Top
전화 문의
F A Q