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eGaming : 통신사업자(Telco)의 가치 제안 및 번들링 전략

eGaming - Telco Value Propositions and Bundling Strategies

리서치사 GlobalData
발행일 2020년 12월 상품 코드 985098
페이지 정보 영문 28 Pages
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eGaming : 통신사업자(Telco)의 가치 제안 및 번들링 전략 eGaming - Telco Value Propositions and Bundling Strategies
발행일 : 2020년 12월 페이지 정보 : 영문 28 Pages

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게임 업계는 몇 십년 전부터 존재했고, 강력한 소비자 수요와 기술 진보를 배경으로 성장과 진화를 거듭하고 있습니다. 게임 업계는 제품 지향 모델에서 서비스로서의 게임 모델로 변화하고 있습니다. 클라우드 게임, 증강현실(AR)/가상현실(VR), 광섬유, 5G가 새로운 혁신 사이클을 주도하고 있습니다.

세계의 eGaming 시장에 대해 조사했으며, 세계의 eGaming 개요, eGaming의 밸류체인과 통신사업자의 역할 분석, eGaming의 에코시스템, 클라우드 게임 시장의 최신 동향과 사례 연구 등의 정보를 제공합니다.

목차

목차

  • 개요

제1장 분류법과 시장 상황

  • eGaming 및 eSports 정의
  • eGaming 및 eSports 기술과 소비자 행동 동향

제2장 eGaming의 에코시스템

  • eGaming의 밸류체인
  • eGaming 에코시스템 기업
  • 클라우드 게임 : 최신 개발
  • eGaming 영역에서 Telcos의 현재 활동

제3장 사례 연구

  • TIM Italy : 클라우드 게임 서브스크립션과 5G 번들
  • TELECOM EGYPT&ITCKSA : FTTH 고객을 위한 Gaming Add on과 바우처
  • Proximus Belgiume : 게이머용 FMC 패키지
  • MEO Portugal : 게이머용 FMC 패키지
  • KT South Korea : GameBox 클라우드 게임 플랫폼

제4장 주요 조사 결과와 추천 사항

  • 추가 출처
  • 두자어와 정의
  • 언급된 기업
  • 관련 조사
  • GlobalData에 대해
  • 연락처
LSH 21.02.05

eGaming - Telco Value Propositions and Bundling Strategies a new Global Outlook Report by GlobalData, provides an executive-level overview of the global eGaming market. It delivers deep qualitative insights into the eGaming industry, eGaming value chain and ecosystem dynamics. It also analyzes key trends in the eGaming industry and provides insights into telco eGaming monetization strategies, with a focus on cloud gaming.

The gaming industry has existed for decades, but it is still growing and evolving on the back of strong consumer demand and technological advancements. The gaming industry is transforming from a product-oriented model to a gaming-as-a-service model. Cloud gaming, AR/VR, fiber, and 5G are leading the new innovation cycles.

The report provides an in-depth analysis of the following -

  • eGaming taxonomy & market context: an overview of eGaming at a global level and analysis of the eGaming value chain and role of telcos.
  • The eGaming ecosystem: an overview of the eGaming ecosystem players and of telcos' role within the eGaming market. This section also analyzes the latest developments in the cloud gaming market.
  • Case studies: this section analyzes the gaming value proposition, business models, and strategies of four telecom operators. It also details telcos' involvement in the cloud gaming realm.
  • Key findings and recommendations: the Global Outlook Report concludes with a number of key findings and a set of recommendations for eGaming stakeholders, including telecom service providers.

Scope

  • Telcom operators are strongly positioned in cloud gaming through their connectivity services.
  • Gaming add-ons can be used to help accelerate 5G and fiber adoption. Telcos can take a light approach to monetizing the gaming opportunity by dedicating specific fiber bundles with high speeds and 5G plans to the gamers segment.
  • Selected telcos are even targeting gamer segments with specific bundles offering access to cloud gaming services.
  • Several tech industry players - e.g., Google - have entered the cloud gaming market with subscription-based monetization models.

Reasons to Buy

  • This Global Outlook Report provides a comprehensive examination of the eGaming value chain and business models. It helps executives fully understand the ecosystem, market dynamics, latest developments and value chain. It helps telecom decision-makers determine key eGaming (including cloud gaming) positioning strategies, formulate effective product development plans, and optimize return on investments.
  • Four case studies illustrate the findings of the report, providing insights around different telco eGaming value propositions across the world, including services, monetization approaches and partnerships. This will help telecom executives craft adapted eGaming (including cloud gaming) strategies to unlock new revenue streams.
  • The report discusses concrete opportunities in the eGaming market, providing a number of actionable recommendations for eGaming ecosystem participants, including telecom service providers.

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary

Section 1: Taxonomy & Market Context

  • Defining eGaming and eSports
  • eGaming & eSports Technology & Consumer Behavior Trends

Section 2: The eGaming Ecosystem

  • eGaming Value Chain
  • eGaming Ecosystem Players
  • Cloud gaming - Latest Developments
  • Telcos' Current Activity in the eGaming Space

Section 3: Case Studies

  • TIM Italy - Cloud Gaming Subscription and 5G Bundles
  • TELECOM EGYPT & ITC KSA - Gaming Add ons & Vouchers for FTTH Customers
  • Proximus Belgiume - FMC Packages for Gamers
  • MEO Portugal - FMC Packages for Gamers
  • KT South Korea's GameBox Cloud Gaming Platform

Section 4: Key Findings & Recommendations

  • Additional Resources
  • Acronyms and Definitions
  • Companies Mentioned
  • Related Research
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  • Contact Information
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