공지 : 도쿄증권거래소 JASDAQ 스탠다드 시장 신규 상장 관련 안내

Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

Credit Suisse Private Banking : 경쟁 개요

Credit Suisse Private Banking - Competitor Profile

리서치사 GlobalData
발행일 2021년 01월 상품 코드 986084
페이지 정보 영문 34 Pages
가격
US $ 1,295 ₩ 1,461,000 PDF (Single User License) help
1명만 이용할 수 있는 라이선스입니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. 인쇄횟수에 제한은 없으나, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 2,590 ₩ 2,923,000 PDF (Site License) help
동일 사업장 내 모든 분들이 공유하여 사용할 수 있습니다. 이용 인원수에 제한은 없습니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. PDF 내의 컨텐츠 인쇄는 제한이 없으나, 전체보고서에 대한 제본은 원칙적으로 2부까지만 허용되며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.
US $ 3,885 ₩ 4,385,000 PDF (Global License) help
동일 기업의 모든 분들이 이용할 수 있는 라이선스입니다. 이용 인원수에 제한은 없으며, 해외 사업장 및 100% 자회사는 동일 기업으로 간주됩니다. PDF 파일은 Copy & Paste가 가능합니다. PDF 내의 컨텐츠 인쇄는 제한이 없으나, 전체보고서에 대한 제본은 원칙적으로 10부까지만 허용되며, 인쇄물의 이용 범위는 PDF 이용 범위에 준합니다.


Credit Suisse Private Banking : 경쟁 개요 Credit Suisse Private Banking - Competitor Profile
발행일 : 2021년 01월 페이지 정보 : 영문 34 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

세계적인 팬데믹 속에서 Credit Suisse의 영업수익은 특히 은행(SUB), 가본 시장(IBCM), 국제자산(IWM)에서의 낮은 순매출 때문에 2020년 1분기에는 2019년 4분기에 비해 6.7%감소한 59억 6,800만 달러를 기록했습니다. 그러나, 감염률 둔화에 의해 2020년 2분기 매출은 2020년 1분기에 비해 7.2% 증가한 64억 달러에 달했습니다. 그러나, 2020년 2분기의 수익 증가분은 2020년 3분기에 상쇄되었고, 2020년 3분기 Credit Suisse의 영업수익은 2020년 2분기와 비교해서 16.1% 감소했습니다.

Credit Suisse는 스위스 취리히에 본사를 둔 은행입니다.약 50개국의 개인/기업/기관에게 프라이빗 뱅킹과 자산관리, 코퍼레이트 뱅킹, 투자은행, 소매금융 서비스를 제공하고 있습니다. 2019년 12월 31일 기준 3,540명의 관계 관리자를 고용한 3개 지역 부서를 통해 프라이빗 뱅킹 서비스를 제공하고 있습니다.

Credit Suisse Private Banking에 대해 조사했으며, 종합적 업무 분석, 운영자산(AUM)에 관한 주요 데이터, 기업 전략과 재무 실적에 관한 인사이트, 제품 혁신과 마케팅 활동, 고객 타겟팅과 서비스 제안 등의 정보를 전해드립니다.

목차

목차

  • 개요
  • 전략
  • 재무 실적
  • 고객과 제품
  • 마케팅과 광고

부록

LSH 21.02.09

GlobalData's 'Credit Suisse Private Banking - Competitor Profile' provides a comprehensive analysis of Credit Suisse's private banking and wealth management operations. It offers insights into the company's strategy and financial performance, including key data on assets under management (AUM). Customer targeting and service propositions are covered, as are product innovation and marketing activities.

Credit Suisse is a global bank headquartered in Zurich, Switzerland. It provides private banking and wealth management, corporate banking, investment banking, and retail banking services to individuals, corporations, and institutions in approximately 50 countries. It offers private banking services through three regional divisions that collectively employed 3,540 relationship managers as of December 31, 2019.

Scope

  • Credit Suisse provides private banking services through three regionally focused divisions: Swiss Universal Bank (SUB), International Wealth Management (IWM), and Asia Pacific (APAC). These three regional divisions are supported by a fourth division called Global Investment Bank, which was formed in August 2020 upon the integration of the existing Global Markets and Investment Banking & Capital Markets (IBCM) divisions.
  • While Credit Suisse has a global presence, Switzerland remains its key market with 1.5 million private clients. The bank is also focusing on APAC growth by introducing new office locations, hiring additional relationship managers, and developing digital banking services.
  • Credit Suisse has been investing in digital platforms for financial advisors and clients. It is continuously upgrading its digital platforms to enhance the client experience. In 2020, it launched digital banking services CSX and CSX Young, enabling clients to access banking and personal advisory services through a single digital app.
  • Amid the global pandemic, Credit Suisse's operating revenues declined by 6.7% to $5,968m in Q1 2020 as compared to Q4 2019, particularly on account of low net revenues in SUB, IBCM, and IWM. However, with the slowing infection rate, the revenues increased by 7.2% to reach $6,400m in Q2 2020 as compared to Q1 2020. However, the increase in revenues in Q2 2020 was offset in Q3 2020, resulting in a 16.1% decline in the group's operating revenues in Q3 2020 as compared to Q2 2020.
  • Credit Suisse's marketing sponsorships are focused on cultural and sporting events, mainly under the wider Credit Suisse brand.

Reasons to Buy

  • Examine the financial performance, key ratios, and AUM growth of Credit Suisse and its private banking business and benchmark this competitor against other global wealth managers.
  • Understand Credit Suisse's current strategic objectives and their impact on financial performance.
  • Discover Credit Suisse's key products and its client targeting strategies and examine whether these have been successful.
  • Learn more about Credit Suisse's private banking marketing strategy, social media presence, and digital innovations.

Table of Contents

Table of Contents

  • Executive Summary
  • Strategy
  • Financial Performance
  • Customers & Products
  • Marketing & Advertising

Appendix

Back to Top
전화 문의
F A Q