![]() |
시장보고서
상품코드
1392184
세계 토르티야 빵 시장 규모 : 원재료, 제품 유형, 유통 채널, 가공 유형별 예측(2023년-2032년)Tortilla Bread Market Size - By Ingredients, Product Type, Distribution Channel, Processing Type & Forecast, 2023 - 2032 |
토르티야 빵 시장 규모는 세계 민족 요리, 특히 멕시칸과 텍스 멕스의 인기가 높아지고 있는 것을 배경으로, 2023년부터 2032년에 걸쳐 복합 연간 성장률(CAGR) 4.5%로 확대될 것으로 예측되고 있습니다.
보다 건강하고 다재다능한 식품 옵션으로의 전환 증가와 편리하고 빨리 먹을 수 있는 제품에 대한 수요 증가가 토르티야 빵 수요를 부추깁니다.
토르티야 랩, 타코, 샌드위치에 대한 적응성은 다양하고 사용자 정의 가능한 식사를 요구하는 소비자의 기호와 일치합니다. 게다가 건강 지향의 소비자에 대응하기 위해 글루텐 프리나 전립분의 바리에이션도 급증하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 2월 Rise &Puff는 미국 전역의 토르티야 시장의 큰 격차를 메우기 위해 오리지널, 유기, 글루텐이 없는 세 가지 주요 제품을 출시했습니다.
토르티야 빵 산업은 원재료, 가공 유형, 제품 유형, 유통 채널, 지역으로 분류됩니다.
원재료에 근거하면, 밀 부문으로부터의 업계 가치는 2032년까지 복합 연간 성장률(CAGR) 4.7%로 증가할 것으로 예측됩니다. 이 배경에는 전통적인 옥수수 조리법에 밀가루가 널리 사용됩니다. 밀 기반 토르티야의 본격적인 맛과 식감에 대한 소비자의 선호도 증가는이 부문의 확장에 기여할 것입니다.
가공 유형에 의하면, 냉동 부문에 의한 토르티야 빵 시장 규모는 2023-2032년에 복합 연간 성장률(CAGR) 4.7%를 나타냅니다. 이 성장은 냉동 토르티야가 제공하는 편의성과 보존 기간의 연장으로 인한 것입니다. 바쁜 라이프스타일의 출현과 함께, 곧바로 사용할 수 있는 제품에 대한 소비자 수요가 높아지고 있는 것도, 동 분야의 성장에 박차를 가할 것으로 예상됩니다.
제품 유형별로는 범용성이 높은 스낵에 대한 소비자의 관심이 높아지고 있기 때문에 토스타다 부문의 업계 평가액은 2032년까지 4.6%의 성장이 전망됩니다. 토스터더는 편리하고 사용자 정의 가능한 식품 옵션에 대한 높은 수요에 따라 다양한 토핑을위한 싱싱하고 내구성있는베이스를 제공합니다.
지역별로는 유럽의 토르티야 빵 산업규모는 2032년까지 복합 연간 성장률(CAGR) 4.7%로 확대될 것으로 예측되며, 멕시코 요리와 텍스멕스 요리의 인기가 높아짐과 더 건강하고 다양한 식품 선택으로의 변화가 증가 요인입니다. 게다가 편리하고 빨리 먹을 수 있는 제품에 대한 높은 수요, 글루텐 프리 및 유기 토르티야 선택의 최적 이용가능성이 이 지역 시장 확대에 박차를 가할 것으로 보입니다.
Tortilla bread market size is projected to expand at 4.5% CAGR from 2023 to 2032, driven by the rising popularity of ethnic cuisines, particularly Mexican and Tex-Mex across the globe. The rising shift towards healthier and versatile food options coupled with the increasing demand for convenient and ready-to-eat products will fuel the demand for tortilla bread.
The adaptability of tortillas for wraps, tacos, and sandwiches aligns with consumer preferences for diverse and customizable meals. Moreover, the acceptance of gluten-free and whole-grain variations is also surging to cater to health-conscious consumers. For instance, in February 2023, Rise & Puff launched three flagship products, the original, organic, and gluten-free tortillas for filling a tremendous gap in the tortillas market across the U.S. The growing trend of international cuisines along with the convenience of incorporating tortillas into various dishes will also complement the industry growth.
The tortilla bread industry is segregated into ingredients, processing type, product type, distribution channel, and region.
Based on ingredients, the industry value from the wheat segment is projected to increase at 4.7% CAGR through 2032. This is driven by the widespread use of wheat flour in traditional tortilla recipes. The increasing consumer preference for authentic taste and texture of wheat-based tortillas will contribute to the segment expansion.
Based on processing type, the tortilla bread market size from the frozen segment will exhibit 4.7% CAGR during 2023-2032. The growth can be attributed to the convenience and extended shelf life offered by frozen tortillas. The heightening consumer demand for ready-to-use products coupled with the emergence of busy lifestyles will add to the segment growth.
In terms of product type, the industry valuation from the tostadas segment is expected to witness 4.6% growth rate through 2032, due to the rising consumer interest in versatile snacks. Tostadas offer a crispy and durable base for various toppings whilst aligning with the high demand for convenient and customizable food options.
Regionally, the Europe tortilla bread industry size is slated to expand at 4.7% CAGR through 2032, driven by the increasing popularity of Mexican and Tex-Mex cuisines and the increasing shift towards healthier and diverse food choices. In addition, the high demand for convenient and ready-to-eat products along with the optimum availability of gluten-free and organic tortilla options will fuel the regional market expansion.