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시장보고서
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우주에서의 제조 시장 : 제품별, 사용 개소별, 최종사용자별 예측(2024-2032년)In Space Manufacturing Market - By Product, By Point of Use (Space, Terrestrial), By End User (Commercial, Government & Military) & Forecast, 2024 - 2032 |
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우주에서의 제조 시장은 기술의 진보, 위성 배치의 수요 증가, 급성장하는 우주관광 산업이 촉진하며, 2024-2032년에 20%의 강력한 성장률을 보일 것으로 기대되고 있습니다.
Geospatial World의 2022년 기사에 따르면 유엔우주국(UNOOSA)의 최신 업데이트에 따르면 현재 지구 궤도에 8,261개의 위성이 있으며, 2021년 4월 대비 11.84% 증가했으며, 2022년 1월까지 총 12,293개의 물체가 우주로 발사되었습니다. 통신, 지구관측, 항해에 특화된 위성에 대한 수요 증가가 업계의 원동력이 되고 있습니다. 특히 3D 프린팅 기술의 통합은 우주 제조 공정에 혁명적 인 차원을 가져 왔으며, 3D 프린팅의 유연성과 효율성은 비용 절감에 기여할뿐만 아니라 생산주기를 가속화하여 전체 산업 성장에 강력한 추진력을 제공합니다.
세계 우주에서의 제조 시장은 제품, 용도, 최종 용도, 지역별로 분류됩니다.
지상 용도는 기술 혁신, 첨단 재료 통합, 수입원 다변화로 인해 예측 기간 중 꾸준한 성장이 예상됩니다. 우주에서 제조된 제품을 지상에서 사용하는 것은 기술 발전에 기여하고 역량을 향상시키는 두 가지 이점을 제공합니다. 또한 향후 탐사 활동은 지상에서의 우주 제조를 강화할 것으로 예상됩니다.
전자기 메타물질 안테나(EMA) 분야는 2032년까지 통신, 데이터 전송 및 원격 감지 용도에서 EMA의 역할로 인해 상당한 성장이 예상되며, EMA가 우주 기반 통신의 성능과 효율성을 향상시킬 수 있는 능력은 큰 이점이 될 수 있습니다. 또한 전략적 파트너십이 발전함에 따라 EMA에 대한 수요도 증가할 것으로 예상됩니다.
아시아태평양의 우주에서의 제조 시장은 급성장하는 우주 개발 계획, 기술력, 전략적 파트너십으로 인해 조사 기간 중 지속적인 성장세를 보일 것으로 보입니다. 중국, 인도, 일본과 같은 국가들은 우주 탐사, 위성 배치, 우주 연구에 많은 투자를 하고 있으며, 이는 우주에서의 제조 시장 확대에 크게 기여하고 있습니다. 또한 연구개발 증가는 수요 급증의 촉매제 역할을 할 것으로 예상됩니다.
In space manufacturing market is expected to witness robust growth rate of 20% during 2024-2032, driven by technological advancements, the increasing demand for satellite deployment, and the burgeoning space tourism industry.
According to an article by Geospatial World in 2022, as of the latest update from the United Nations Office for Outer Space Affairs (UNOOSA), the Earth's orbit is now home to 8,261 individual satellites, marking an 11.84% increase from April 2021. By January 2022, a total of 12,293 objects were launched into space. The increasing demand for satellites dedicated to communication, Earth observation, and navigation purposes has become a driving force within the industry. Notably, the integration of 3D printing technology has added a revolutionary dimension to space manufacturing processes. The flexibility and efficiency of 3D printing not only contribute to cost reduction but also accelerate production cycles, providing a powerful impetus to overall industry growth.
The global space manufacturing market is classified based on product, point of use, end-use, and region.
The terrestrial point of use segment is set for steady growth during the forecast period, driven by the innovations, advanced material integration, and diversification of revenue streams. The utilization of space-manufactured products on Earth presents a dual advantage of contribution to technological advancements and improved capabilities. Moreover, future explorations are expected to enhance terrestrial in space manufacturing.
The electromagnetic metamaterials antennas (EMA) segment is set for decent growth through 2032, owing to their role in communication, data transfer, and remote sensing applications. The ability of EMA to enhance performance and efficiency of in space-based communications is a major advantage. Moreover, as strategic partnerships continue to evolve, the demand for EMA will bolster.
Asia Pacific in space manufacturing industry is poised to showcase sustained growth during the study period, pertaining to the burgeoning space programs, technological prowess, and strategic partnerships. Countries like China, India, and Japan are investing heavily in space exploration, satellite deployment, and space research, contributing significantly to the expansion of the space manufacturing market. Moreover, increased R&D is expected to serve as a catalyst for demand surge.