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시장보고서
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1422704
반려동물 사료 포장 시장 : 포장 유형별, 재료 유형별, 식품 유형별, 반려동물 유형별, 유통 채널별, 예측(2024-2032년)Pet Food Packaging Market - By Packaging Type (Bags, Cans, Pouches, Boxes/Cartons), By Material Type (Plastic, Paper & Paperboard, Metal), By Food Type, By Pet Type, By Distribution Channel & Forecast, 2024 - 2032 |
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전 세계적으로 반려동물 인구가 증가함에 따라 반려동물 사료 포장 시장은 2024년부터 2032년까지 연평균 5.8% 이상 성장할 것으로 예상됩니다.
반려동물 사료에 대한 수요가 증가함에 따라 반려동물 사료 포장에 대한 수요도 증가하고 있습니다. 예를 들어, 2023년 11월, UPM Specialty Papers는 곧 폐기될 PFAS 화학제품이 포함된 플라스틱 및 포장재에 대한 종이 기반 대안을 제공했습니다.
또한, 반려동물의 영양과 건강의 중요성에 대한 보호자들의 인식이 높아지고 있습니다. 소비자들이 고품질의 특수한 반려동물 사료 제품을 찾는 경향이 높아짐에 따라, 제조업체들은 신선도를 유지하고 제품의 안전성을 보장하며 관련 영양 정보를 전달하는 혁신적인 포장 솔루션으로 대응하고 있습니다.
상자/판지 부문은 다재다능함과 기능성으로 인해 예측 기간 동안 눈에 띄는 수익을 창출할 것입니다. 상자는 반려동물 사료 제품을 외부 요인으로부터 보호하고 강력한 보호 기능을 제공합니다. 상자의 견고한 구조는 운송 및 보관 중 내용물의 무결성을 보장합니다. 또한 상자의 넓은 표면적은 선명하고 정보량이 많은 브랜딩을 가능하게하여 영양상의 이점에 대해 소비자와의 효과적인 커뮤니케이션을 촉진합니다.
온라인 소매 부문은 소비자 취향의 변화와 E-Commerce 플랫폼이 제공하는 편의성에 힘입어 2024년부터 2032년까지 강력한 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예상됩니다. 반려동물 보호자들은 온라인 채널을 통해 반려동물 사료를 구매하면서 다양한 제품 검색, 가격 비교, 택배 수령이 용이하다는 점을 높이 평가하고 있습니다. 온라인 소매 모델은 반려동물 사료 제조업체가 지리적 제약을 극복하고 더 많은 사람들에게 다가갈 수 있는 길을 제공합니다.
아시아태평양의 반려동물 사료 포장 산업은 2024년부터 2032년까지 적절한 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 도시화와 바쁜 라이프스타일의 증가로 인해 편리하고 바로 사용할 수 있는 반려동물 사료 포장 솔루션에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 반려동물의 건강과 웰빙에 대한 관심이 높아지고 반려동물의 인간화 추세가 급증하면서 반려동물 사료의 영양 품질을 유지하는 포장에 대한 요구가 증가하고 있습니다. 스마트 패키징 솔루션을 포함한 최신 패키징 기술과 재료의 채택은 이 지역의 시장 역학을 더욱 자극하고 있습니다.
Pet Food Packaging Market is anticipated to grow a CAGR of over 5.8% between 2024 and 2032, owing to rising pet population across the globe. As there is a rising demand for pet food, consequently, pet food packaging need increases. For instance, in November 2023, UPM Specialty Papers offered paper-based alternatives for plastics and packages containing soon-to-be-phased-out PFAS chemicals.
Additionally, there is a rising awareness among pet owners regarding the importance of nutrition and health for their pets. As consumers increasingly seek high-quality and specialized pet food products, manufacturers respond with innovative packaging solutions that preserve freshness, ensure product safety, and convey relevant nutritional information.
The overall pet food packaging industry is classified based on packaging type, material type, food type, pet type, distribution channel, and region.
Boxes/cartons segment will generate notable revenues in the forecast period, driven by the versatility and functionality. They offer robust protection to pet food products, safeguarding them from external elements. The rigid structure of boxes ensures the integrity of the contents during transportation and storage. Moreover, the ample surface area of cartons allows for vibrant and informative branding, facilitating effective communication with consumers about the nutritional benefits.
Online retail segment is anticipated to witness a strong CAGR throughout 2024 and 2032, backed by evolving consumer preferences and the convenience offered by e-commerce platforms. Pet owners shift toward online channels to purchase pet food, appreciating the ease of browsing a wide range of products, comparing prices, and receiving doorstep deliveries. The online retail model provides an avenue for pet food manufacturers to reach a broader audience, overcoming geographical limitations.
Asia Pacific pet food packaging industry is slated to witness decent growth rate during 2024-2032. Urbanization and an increasingly hectic lifestyle contribute to a growing demand for convenient, ready-to-use pet food packaging solutions. The emphasis on pet health and wellness, coupled with a surge in pet humanization trends, amplifies the need for packaging that preserves the nutritional quality of pet food. Adoption of latest packaging technologies and materials, including smart packaging solutions, further stimulates the regional market dynamics.