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시장보고서
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자가 검사 시장 : 제품 유형별, 샘플 유형별, 용도별, 검사 유형별, 유통 채널별 - 세계 예측(2024-2032)Self-testing Market - By Product Type (Kits, Devices, Strips), Sample Type (Blood, Urine), Usage (Disposable, Reusable), By Application (Blood Glucose Test, Pregnancy Test, Allergy Test), Test Type, Distribution Channel - Global Forecast 2024-2032 |
세계의 자가 검사 시장은 예방 헬스케어에 대한 의식의 향상, 기술의 진보, 현재 세계의 건강 상황에 의해 촉진되어 2024-2032년 CAGR 6.7%로 성장할 것으로 예측되고 있습니다.
IDF 당뇨병 아틀라스 제10판에 따르면 2021년에는 20-79세 성인이 5억 3,700만 명, 10명당 1명이 당뇨병으로 이환하고 있으며, 2030년에는 6억 4,300만 명, 2045년에는 7억 8,300만 명으로 증가 할 것으로 예측됩니다. 당뇨병 및 기타 생활습관병 증가와 조기 발견 및 자가 모니터링에 대한 인식이 높아지면서 자가 검사 키트에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 정보에 대한 접근성 증가로 인한 건강 인식 증가는 사람들이 정기적으로 건강을 모니터링하도록 장려하고 있습니다.
다용도성, 기술 통합 및 지속적인 관련성에 힘입어 2032년까지 기기 분야는 견인력을 높일 것으로 예상됩니다. 혈당 측정기부터 임신 테스트기까지 이러한 기기들은 편리함을 제공합니다. 또한 자가 진단 기기에 스마트폰 연결과 앱의 통합은 전반적인 사용자 경험을 향상시켜 개인이 이동 중에도 원활하게 건강 상태를 모니터링할 수 있도록 돕습니다.
타액 샘플 유형 부문은 비침습적 특성과 채취의 용이성으로 인해 2032년까지 각광을 받을 것으로 예상됩니다. 기존의 혈액 기반 검사는 혈액 채취에 따른 불편함으로 인해 정기적인 검사를 기피하는 경향이 있었습니다. 타액 기반 검사는 이러한 장벽을 없애고 고통스럽지 않고 편리한 대안을 제공하며, DNA 검사 및 감염성 질환 검출을 포함한 다양한 건강 매개 변수에 대한 이러한 검사의 채택이 증가함에 따라 이 부문의 확대에 기여하고 있습니다.
아시아태평양의 자가진단 시장은 중산층 증가와 헬스케어에 대한 인식이 높아지면서 예측 기간 중 안정적인 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 이 지역 정부도 예방 의료 대책 추진에 주력하고 있습니다. 중국과 인도와 같이 인구 기반이 큰 국가에서는 도시화, 가처분 소득 증가, 건강에 대한 적극적인 접근 방식으로 인해 자가 검사 장비의 도입이 급증하고 있습니다. 이는 APAC 지역이 시장 기업에게 유리한 길로 자리매김할 것으로 보입니다.
The global self-testing market is expected to grow at a CAGR of 6.7% during 2024-2032, driven by the increasing awareness of preventive healthcare, technological advancements, and the current global health landscape.
According to IDF Diabetes Atlas 10th edition, in 2021, 537 million adults aged between 20 and 79 were affected by diabetes, equating to one in every ten individuals, with projections indicating a rise to 643 million by 2030 and 783 million by 2045. The increasing case of diabetes and other lifestyle diseases, in consort with cognizance of early detection as well as self-monitoring are boosting the demand for self-testing kits. The rise in health consciousness, fueled by increased access to information, is encouraging people to monitor their health regularly..
The overall self-testing market is classified based on product type, sample type, usage, application test type, distribution channel, and region.
The devices segment is set to gain traction through 2032, propelled by versatility, technology integration, and sustained relevance. These devices ranging from glucose monitors to pregnancy tests, offer convenience. Moreover, the integration of smartphone connectivity and apps in self-testing devices is enhancing the overall user experience, making it seamless for individuals to monitor their health on the go.
The saliva sample type segment is poised to gain prominence till 2032, due to its non-invasive nature and ease of collection. Traditional blood-based tests often deter individuals from regular testing due to the discomfort associated with drawing blood. Saliva-based tests eliminate this barrier, offering a painless and convenient alternative. The increasing adoption of these tests for various health parameters, including DNA testing and infectious disease detection, is contributing to the expansion of this segment.
Asia Pacific self-testing market is anticipated to grow at a steady pace during the forecast period, driven by the rising healthcare awareness, coupled with a growing middle-class population. Governments in the region are also focusing on promoting preventive healthcare measures. Countries like China and India, with a large population base, are witnessing a surge in the adoption of self-testing devices, driven by urbanization, increasing disposable income, and a proactive approach to health. This will position the APAC region as a lucrative avenue for the market players.