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진해약 시장 규모 : 약제 유형별, 제형별, 연령층별, 유통 채널별, 예측(2024-2032년)

Cough Remedies Market Size - By Medication Type (Antihistamines, Antibiotics, Bronchodilators, Decongestants, Expectorants), Dosage Form (Oral Syrups, Tablets/Pills, Nasal Drop, Lozenges), Age Group, Distribution Channel & Forecast, 2024 - 2032

발행일: | 리서치사: Global Market Insights Inc. | 페이지 정보: 영문 110 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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진해약 시장 규모는 2024-2032년 CAGR 5.6%를 기록할 것으로 예측됩니다.

규제 당국이 안전 프로토콜을 개선하고 새로운 제제를 검토하고 있으므로 규제기관은 모니터링을 강화하여 효능과 잠재적 부작용을 평가했습니다.

연구자들과 제조업체들은 진화하는 규제 요건에 부합하는 혁신적인 성분과 제형을 찾기 위해 노력하고 있습니다. 기침약의 안전성과 신뢰성을 보장하기 위해 위험을 최소화하면서 효능을 높이는 데 대한 관심이 높아지면서 업계 성장에 힘을 실어주고 있습니다. 예를 들어 2023년 12월 인도 의약품감독청(DCGI)은 기침 시럽 제조의 세계 품질 표준을 보장하기 위한 전국적인 활동을 시작했습니다. 이 노력은 전국적으로 기침약의 안전성과 효능에 대한 기준을 강화하는 데 기여하고 있습니다.

약물 유형별로는 항히스타민제 부문 기침약 시장이 2024-2032년 높은 CAGR을 나타낼 것으로 예상됩니다. 항히스타민제는 체내의 히스타민 수용체를 차단하여 알레르기 반응을 완화하기 위해 널리 사용됩니다. 항히스타민제는 다양한 알레르기 증상 및 질환을 치료할 수 있는 가능성도 연구되고 있습니다. 알레르기를 앓고 있는 사람들에게 보다 효과적인 치료법을 제공하여 삶의 질을 개선하고 알레르기 반응을 더 잘 관리하기 위한 노력이 활발해지고 있는 것은 이 분야의 성장에 긍정적으로 작용할 것으로 보입니다.

유통 채널별로 보면 온라인 약국 부문 진해약 산업은 2024-2032년 온라인 약국 부문이 헬스케어 제품 구매 및 배송에 편리한 디지털 플랫폼을 제공함으로써 의약품에 대한 접근성을 변화시키는 온라인 약국의 능력으로 인해 성장할 것으로 예상됩니다. 온라인 채널은 처방약, 일반 의약품, 건강 관련 제품 등 다양한 서비스를 제공하는 서비스를 확대하고 있습니다. 또한 원격의료 서비스를 통합하여 사용자 인터페이스를 개선하고 전반적인 고객 경험을 향상시키고 있습니다.

지역별로 보면 아시아태평양의 진해약 시장 규모는 2024-2032년 강력한 성장세를 보일 것으로 예상되며, 이는 라이프스타일의 변화와 함께 광고 및 판촉 캠페인 증가에 힘입은 것으로 분석됩니다. 이 지역의 도시화와 라이프스타일이 진화함에 따라 도시 거주자를 위한 마케팅 전략을 조정하려는 노력이 계속되고 있습니다. 이러한 조정에는 디지털 플랫폼을 보다 광범위하게 활용하고, 이 지역의 호흡기 헬스케어를 위한 편리하고 효과적인 솔루션을 원하는 도시 소비자들에게 공감할 수 있는 타깃팅된 메시지를 만드는 것이 포함됩니다.

목차

제1장 조사 방법과 조사 범위

제2장 개요

제3장 업계 인사이트

  • 에코시스템 분석
  • 업계에 대한 영향요인
    • 촉진요인
      • 호흡기질환의 유병률 증가
      • 일반용 의약품(OTC)에 대한 의식과 수요 증가
      • 고령 인구의 급증
    • 업계의 잠재적 리스크 & 과제
      • 진해약에 수반하는 부작용
  • 성장 가능성 분석
  • 규제 상황
  • 파이프라인 분석
  • Porter의 산업 분석
  • PESTEL 분석
  • 향후 시장 동향

제4장 경쟁 구도

  • 서론
  • 기업 매트릭스 분석
  • 주요 시장 기업의 경쟁 분석
  • 경쟁 포지셔닝 매트릭스
  • 전략 대시보드

제5장 시장 추산·예측 : 약제 유형별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 항히스타민약
  • 항생제
  • 기관지 확장약
  • 울혈 제거약
  • 거담약

제6장 시장 추산·예측 : 제형별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 경구 시럽제
  • 정제/환약
  • 점비약
  • 로젠지

제7장 시장 추산·예측 : 연령층별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 성인
  • 소아

제8장 시장 추산·예측 : 유통 채널별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 소매 약국
  • 병원 약국
  • 온라인 약국
  • 기타 유통 채널

제9장 시장 추산·예측 : 지역별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 네덜란드
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 아르헨티나
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • 남아프리카공화국
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 기업 개요

  • AstraZeneca plc
  • Bayer AG
  • GSK plc
  • Johnson & Johnson
  • Novartis AG
  • Pfizer Inc.
  • Prestige Consumer Healthcare
  • Procter & Gamble
  • Reckitt Benckiser Group plc
  • Sun Pharmaceutical Industries Ltd
KSA 24.08.14

Cough Remedies Market size is projected to record 5.6% CAGR from 2024 to 2032, driven by stringent government approvals to ensure safety standards. Regulatory agencies are assessing their effectiveness and potential side effects due to rising scrutiny as authorities are refining safety protocols and reviewing new formulations.

Researchers and manufacturers are exploring innovative ingredients and formulations that comply with evolving regulatory requirements. The strong focus on enhancing efficacy while minimizing risks for ensuring that cough remedies remain safe and reliable for public use will drive the industry growth. For instance, in December 2023, the Drugs Controller General of India (DCGI) initiated a nationwide drive for ensuring global quality standards in cough syrup manufacturing. This effort is enhancing safety and efficacy standards for cough remedies across the country.

The overall market is segregated into medication type, dosage form, age group, distribution channel, and region.

In terms of medication type, the cough remedies market from the antihistamines segment is expected to record significant CAGR from 2024 to 2032. Antihistamines are widely utilized to alleviate allergic reactions by blocking histamine receptors in the body. They are also researched for their potential in treating various allergic conditions and symptoms. Rising efforts for providing more targeted and efficient relief for individuals affected by allergies while ensuring improved quality of life and better management of allergic reactions will favor the segment growth.

By distribution channel, the cough remedies industry from the online pharmacy segment is projected to rise from 2024 to 2032, driven by their ability of transforming access to medications by providing convenient digital platforms for purchasing and delivering healthcare products. Online channels are expanding their services to offer a wide range of prescription and over-the-counter medications, as well as health-related products. They are also integrating telemedicine services to improve user interface as well as enhance the overall customer experience.

Regionally, the Asia Pacific cough remedies market size is projected to exhibit robust growth between 2024 and 2032, fueled by the rise in advertising and promotional campaigns, along with changing lifestyles. As urbanization and lifestyles are evolving in the region, there are ongoing efforts to tailor marketing strategies to urban dwellers. This adaptation involves utilizing digital platforms more extensively and crafting targeted messages to resonate with urban consumers seeking convenient and effective solutions for managing respiratory health in the region.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Market scope & definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates & calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360 degree synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Increase in prevalence of respiratory diseases
      • 3.2.1.2 Rise in awareness levels and demand for over-the-counter (OTC) products
      • 3.2.1.3 Surging geriatric population
    • 3.2.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.2.2.1 Side effects associated with cough medications
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Regulatory landscape
  • 3.5 Pipeline analysis
  • 3.6 Porter's analysis
  • 3.7 PESTEL analysis
  • 3.8 Future market trends

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company matrix analysis
  • 4.3 Competitive analysis of major market players
  • 4.4 Competitive positioning matrix
  • 4.5 Strategy dashboard

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Medication Type, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Antihistamines
  • 5.3 Antibiotics
  • 5.4 Bronchodilators
  • 5.5 Decongestants
  • 5.6 Expectorants

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Dosage Form, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Oral syrups
  • 6.3 Tablets/Pills
  • 6.4 Nasal drop
  • 6.5 Lozenges

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Age Group, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Adult
  • 7.3 Pediatric

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Retail pharmacy
  • 8.3 Hospital pharmacy
  • 8.4 Online pharmacy
  • 8.5 Other distribution channels

Chapter 9 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Germany
    • 9.3.2 UK
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Spain
    • 9.3.5 Italy
    • 9.3.6 Netherlands
    • 9.3.7 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 Japan
    • 9.4.3 India
    • 9.4.4 Australia
    • 9.4.5 South Korea
    • 9.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 Middle East and Africa
    • 9.6.1 South Africa
    • 9.6.2 Saudi Arabia
    • 9.6.3 UAE
    • 9.6.4 Rest of Middle East and Africa

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 AstraZeneca plc
  • 10.2 Bayer AG
  • 10.3 GSK plc
  • 10.4 Johnson & Johnson
  • 10.5 Novartis AG
  • 10.6 Pfizer Inc.
  • 10.7 Prestige Consumer Healthcare
  • 10.8 Procter & Gamble
  • 10.9 Reckitt Benckiser Group plc
  • 10.10 Sun Pharmaceutical Industries Ltd
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