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VaaS(Vehicle as a Service) 시장 규모 : 엔진별, 서비스 프로바이더별, 최종사용자별, 차량별, 예측(2024-2032년)

Vehicle as a Service Market Size - By Engine (Electric, IC Engine), Service Provider (Automotive OEM, Auto Dealerships, Auto Tech Startups, Car Subscription Software Providers), End User (Enterprise Users, Private Users), Vehicle & Forecast, 2024 - 2032

발행일: | 리서치사: Global Market Insights Inc. | 페이지 정보: 영문 250 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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VaaS(Vehicle as a Service) 시장 규모는 공유 모빌리티·솔루션으로의 이동 증가와 유연한 교통 수단에 대한 소비자 선호도의 증가에 의해 촉진되며, 2024-2032년에 CAGR 20.5% 초과를 기록하면 보입니다.

세계은행(World bank.org)에 따르면 현재 인구의 56%가 도시에 거주하고 있으며, VaaS(Vehicle as a Service)는 자동차를 소유하지 않고도 자동차를 이용할 수 있는 편리함을 제공함으로써 특히 젊은 도시 인구에게 매력적이라고 합니다. Service)는 소비자에게 소유의 부담 없이 자동차를 이용할 수 있는 편리함을 제공하는 것으로, 특히 젊은 도시 인구에게 매력적입니다.

자동차 제조업체, 기술 기업, 서비스 프로바이더 간의 투자 및 전략적 제휴 증가도 시장 성장에 도움이 될 것으로 보입니다. 주요 자동차 회사들은 사용자 경험과 업무 효율성을 높이기 위해 자율주행 및 AI와 같은 첨단 기술을 통합하여 VaaS 서비스를 개발 및 확장하기 위해 하이테크 기업과 협력하고 있습니다.

VaaS(Vehicle as a Service) 산업은 엔진, 서비스 프로바이더, 차량, 최종사용자, 지역으로 구분됩니다.

엔진 기준으로, 전기 엔진 부문은 2024-2032년 사이에 환경 지속가능성 목표와 비용 효율성으로 인해 상당한 매출을 창출할 것으로 예상됩니다. 전기자동차(EV)는 배기가스가 전혀 배출되지 않기 때문에 도시 오염을 줄이고 엄격한 규제 기준을 충족하기 위한 공유 모빌리티 서비스에 매력적인 선택이 될 수 있습니다.

차량과 관련하여, 트럭 부문 VaaS 산업은 유연하고 비용 효율적인 물류 및 화물 솔루션에 대한 수요 증가로 인해 2024-2032년 성장할 것으로 예상됩니다. 기업은 차량 구매 및 유지보수에 따른 막대한 자본 지출을 피하기 위해 서비스형 트럭(Truck-as-a-Service) 모델을 선택하고 있습니다. 이를 통해 기업은 큰 재정적 부담 없이 수요에 따라 사업을 확장할 수 있습니다.

아시아태평양의 VaaS(Vehicle as a Service) 시장은 2032년까지 크게 성장할 것으로 예상됩니다. 중국, 인도, 일본과 같은 국가의 정부는 차량 공유 및 카셰어링 플랫폼을 포함한 공유 모빌리티 서비스를 지원하는 인프라에 많은 투자를 하고 있습니다. 중산층 인구 증가는 보다 유연하고 비용 효율적인 교통 수단을 요구하고 있으며, 이는 이 지역 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 조사 범위

제2장 개요

제3장 업계 인사이트

  • 에코시스템 분석
  • 공급업체 상황
    • 자동차 제조업체(OEM)
    • 기술 프로바이더
    • 금융기관
    • 정비 & 수리 프로바이더
    • 보험 회사
  • 이익률 분석
  • 테크놀러지 & 혁신·상황
  • 특허 분석
  • 주요 뉴스와 구상
  • 규제 상황
  • 영향요인
    • 촉진요인
      • 단기간 차량 서브스크립션 서비스에 대한 수요 증가
      • VaaS(Vehicle as a Service)에 수반하는 비용 효율
      • 서드파티 VaaS 프로바이더의 보급 확대
      • 배기가스 규제에 관한 정부의 엄격한 규제에 의해 차량 소유율이 저하
      • 개발도상국에서 적절한 공공 교통 인프라의 부족
    • 업계의 잠재적 리스크 & 과제
      • VaaS(Vehicle as a Service)의 높은 소유 비용
      • EV용 충전 인프라의 부족
  • 성장 가능성 분석
  • Porter의 산업 분석
  • PESTEL 분석

제4장 경쟁 구도

  • 서론
  • 기업 점유율 분석
  • 경쟁 포지셔닝 매트릭스
  • 전략 전망 매트릭스

제5장 시장 추산·예측 : 엔진별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 전동 엔진
  • IC 엔진

제6장 시장 추산·예측 : 서비스 프로바이더별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 자동차 OEM
  • 자동차 딜러
  • 자동차 기술계 신규 기업
  • 자동차 서브스크립션 소프트웨어 프로바이더

제7장 시장 추산·예측 : 차량별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 승용차
  • 트럭
  • 유틸리티·트레일러
  • 이륜차

제8장 시장 추산·예측 : 최종사용자별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 기업 사용자
  • 개인 사용자

제9장 시장 추산·예측 : 지역별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 러시아
    • 북유럽
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 뉴질랜드
    • 동남아시아
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 아르헨티나
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • UAE
    • 남아프리카공화국
    • 사우디아라비아
    • 기타 중동 및 아프리카

제10장 기업 개요

  • Bavarian Motor Work AG(BMW Group)
  • Borrow(Prazo, Inc.)
  • CarNext B.V.
  • Cluno GmbH
  • Daimler AG(Mercedes-Benz Group)
  • Porsche AG
  • Drover Ltd.(Cazoo)
  • Flexdrive(Lyft)
  • General Motors Company
  • Hertz Corporation
  • Hyundai Motor Company
  • OpenRoad(Portfolio)
  • Sixt SE
  • TATA Motors Limited
  • Toyota Motor Corporation
  • Volkswagen AG
  • Volvo AB
  • Zoomcar India Private Ltd.
KSA 24.08.23

Vehicle as a Service Market size is set to register over 20.5% CAGR during 2024-2032 driven by the increasing shift towards shared mobility solutions and the rising consumer preference for flexible transportation options. Rising urbanization and the congestion in cities have led to the surge in demand for services like car-sharing, ride-hailing, and subscription-based vehicle services. As per World bank.org, currently 56% of the population lives in urban areas. Vehicle as a service (VaaS) offers consumers the convenience of accessing vehicles without the burden of ownership, which is particularly appealing to the younger, urban population.

The increasing investments and strategic partnerships among automotive manufacturers, technology companies, and service providers will also favor the market growth. Major automotive companies are also collaborating with tech firms to develop and expand their VaaS offerings by integrating advanced technologies like autonomous driving and AI to enhance user experience and operational efficiency.

The vehicle as a service industry is segmented into engine, service provider, vehicle, end-user, and region.

Based on engine, the market size from electric engine segment is poised to generate substantial revenue between 2024 and 2032 due to the alignment with environmental sustainability goals and cost efficiency. Electric vehicles (EVs) produce zero emissions, making them an attractive option for shared mobility services aimed at reducing urban pollution and meeting the stringent regulatory standards.

In terms of vehicle, the VaaS industry from the truck segment is set to grow during 2024-2032 owing to the increasing demand for flexible, cost-effective logistics and freight solutions. Businesses are increasingly opting for truck-as-a-service models to avoid the high capital expenditure associated with purchasing and maintaining their own fleet. This allows companies to scale their operations as per the demands without significant financial strain.

Asia Pacific vehicle as a service market will expand significantly through 2032. Governments in countries like China, India, and Japan are heavily investing in infrastructure to support shared mobility services, including ridesharing and car-sharing platforms. The growing middle-class population is also seeking more flexible and cost-effective transportation options, further driving the regional market growth.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology & Scope

  • 1.1 Research design
    • 1.1.1 Research approach
    • 1.1.2 Data collection methods
  • 1.2 Base estimates and calculations
    • 1.2.1 Base year calculation
    • 1.2.2 Key trends for market estimates
  • 1.3 Forecast model
  • 1.4 Primary research & validation
    • 1.4.1 Primary sources
    • 1.4.2 Data mining sources
  • 1.5 Market definitions

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis, 2021 - 2032

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Supplier landscape
    • 3.2.1 Vehicle manufacturers (OEMs)
    • 3.2.2 Technology providers
    • 3.2.3 Financial institutions
    • 3.2.4 Maintenance & repair providers
    • 3.2.5 Insurance companies
  • 3.3 Profit margin analysis
  • 3.4 Technology & innovation landscape
  • 3.5 Patent analysis
  • 3.6 Key news & initiatives
  • 3.7 Regulatory landscape
  • 3.8 Impact forces
    • 3.8.1 Growth drivers
      • 3.8.1.1 Growing demand for short-term vehicle subscription services
      • 3.8.1.2 Cost-effectiveness associated with vehicle-as-a-service
      • 3.8.1.3 Rising penetration of third-party vehicle-as-a-service provider
      • 3.8.1.4 Stringent government regulations regarding emission control reducing vehicle ownership
      • 3.8.1.5 Lack of proper public transportation infrastructure in developing countries
    • 3.8.2 Industry pitfalls & challenges
      • 3.8.2.1 High ownership cost of vehicle as a service
      • 3.8.2.2 Inadequate charging infrastructure for EVs
  • 3.9 Growth potential analysis
  • 3.10 Porter's analysis
  • 3.11 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Competitive positioning matrix
  • 4.4 Strategic outlook matrix

Chapter 5 Market Estimates & Forecast, By Engine, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Electric
  • 5.3 IC engine

Chapter 6 Market Estimates & Forecast, By Service Provider, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Automotive OEM
  • 6.3 Auto dealerships
  • 6.4 Auto tech startups
  • 6.5 Car subscription software providers

Chapter 7 Market Estimates & Forecast, By Vehicle, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Passenger cars
  • 7.3 Trucks
  • 7.4 Utility trailers
  • 7.5 Motorcycles

Chapter 8 Market Estimates & Forecast, By End-user, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 Enterprise users
  • 8.3 Private users

Chapter 9 Market Estimates & Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($Bn)

  • 9.1 Key trends
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 U.S.
    • 9.2.2 Canada
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 UK
    • 9.3.2 Germany
    • 9.3.3 France
    • 9.3.4 Spain
    • 9.3.5 Italy
    • 9.3.6 Russia
    • 9.3.7 Nordics
    • 9.3.8 Rest of Europe
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 China
    • 9.4.2 India
    • 9.4.3 Japan
    • 9.4.4 South Korea
    • 9.4.5 ANZ
    • 9.4.6 Southeast Asia
    • 9.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 9.5 Latin America
    • 9.5.1 Brazil
    • 9.5.2 Mexico
    • 9.5.3 Argentina
    • 9.5.4 Rest of Latin America
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 UAE
    • 9.6.2 South Africa
    • 9.6.3 Saudi Arabia
    • 9.6.4 Rest of MEA

Chapter 10 Company Profiles

  • 10.1 Bavarian Motor Work AG (BMW Group)
  • 10.2 Borrow (Prazo, Inc.)
  • 10.3 CarNext B.V.
  • 10.4 Cluno GmbH
  • 10.5 Daimler AG (Mercedes-Benz Group)
  • 10.6 Porsche AG
  • 10.7 Drover Ltd. (Cazoo)
  • 10.8 Flexdrive (Lyft)
  • 10.9 General Motors Company
  • 10.10 Hertz Corporation
  • 10.11 Hyundai Motor Company
  • 10.12 OpenRoad (Portfolio)
  • 10.13 Sixt SE
  • 10.14 TATA Motors Limited
  • 10.15 Toyota Motor Corporation
  • 10.16 Volkswagen AG
  • 10.17 Volvo AB
  • 10.18 Zoomcar India Private Ltd.
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