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시장보고서
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세계의 우주 여행 시장 규모 : 고도별, 최종 사용자별 예측(2024-2032년)Space Tourism Market Size - By Altitude (Orbital, Sub-orbital), By End User (Government, Commercial) & Forecast, 2024 - 2032 |
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우주여행 시장 규모는 우주여행기술의 급속한 진보와 비공개회사의 참여 증가로 2024년부터 2032년에 걸쳐 CAGR 36.5% 이상으로 성장할 것으로 예상되고 있습니다.
우주 기관과 민간 기업이 재사용 가능한 로켓 시스템과 우주선 개발로 크게 발전하고 있기 때문에 우주 여행 비용이 점차 감소하고 더 많은 사람들이 우주 여행을 쉽게 이용할 수 있습니다. SpaceX, Blue Origin, Virgin Galactic 등 기업 시장 진입도 경쟁과 투자에 박차를 가해 우주 여행 인프라와 서비스의 개척을 더욱 가속화하고 있습니다. 예를 들어, 2024년 6월, Virgin Galactic는 유료 승객을 우주의 끝까지 보낼 것을 결정해, 우주 산업이 계속 확대·다양화하는 가운데 중요한 이정표가 되었습니다.
우주여행이 현실이 됨에 따라 무중력을 체험하고 우주에서 지구를 바라보는 매력을 느끼며 지구 밖으로의 탐험을 열망하는 사람들에게 매력적이 되고 있습니다. 초기 우주관광 임무의 마케팅 노력과 미디어 보도는 흥분과 일반 대중의 관심을 불러일으키며 시장 성장에 더욱 박차를 가하고 있습니다.
고도별로 보면 궤도 부문에 의한 우주 여행 시장은 서브 오비탈 비행에 비해 몰입감이 있어 격조 높은 체험을 할 수 있는 것을 배경으로 2024년부터 2032년에 걸쳐 성장할 전망입니다. 오비탈 우주 관광은 우주 여행과 지구 주위를 포함하여 장시간 무중력 상태와 우주에서 숨을 삼키는 전망을 제공합니다.
최종 사용자별로 보면 정부 부문의 우주 여행 시장 규모는 2024년부터 2032년에 걸쳐 대폭적인 CAGR을 나타낼 것으로 보입니다. 이는 민간 파트너십을 촉진하고 우주 기술의 R&D 활동을 지원하기 위해 우주 인프라에 대한 엄청난 투자가 이루어졌음을 배경으로 합니다. 각국 정부는 상업 우주 벤처의 성장을 가속하기 위해 자금 지원과 규제 프레임워크을 제공하고 있으며, 우주 관광 기업에 보다 유리한 환경을 조성하고 있습니다.
아시아태평양 우주여행산업은 2024년부터 2032년까지 현저한 확대를 이룰 것으로 예상됩니다. 이는 급속한 경제 성장과 풍요로움 증가로 호화롭고 체험적인 여행을 요구하는 소비자층이 확대되었기 때문입니다. 소득 증가가 독특한 경험에 대한 수요를 창출하고 있기 때문에 이 지역의 부유층은 우주 여행에 대한 관심을 높이고 있습니다. 정부와 민간 기업 모두의 우주 기술에 대한 엄청난 투자는 우주 여행 인프라의 발전과 접근 비용 절감으로 이 지역 시장 성장을 자극할 것으로 보입니다.
Space tourism market size is anticipated to grow at over 36.5% CAGR between 2024 and 2032 driven by rapid advancements in space travel technology and the increasing involvement of private companies.
With space agencies and private enterprises making significant strides in developing reusable rocket systems and spacecraft, the cost of space travel is gradually decreasing, making it more accessible to a broader audience. The entry of companies like SpaceX, Blue Origin, and Virgin Galactic into the market has also spurred competition and investments, further accelerating the development of space tourism infrastructure and services. For instance, in June 2024, Virgin Galactic selected paying passengers to the edge of space, marking a significant milestone as the space industry continues to expand and diversify.
As space tourism has become a reality, it is appealing to those eager to explore beyond Earth, driven by the allure of experiencing weightlessness and viewing Earth from space. Marketing efforts and media coverage of early space tourism missions for generating excitement and public interest is further adding to the market growth.
The overall industry is segmented into altitude, end user, and region.
Based on altitude, the space tourism market from the orbital segment is poised to grow between 2024 and 2032 backed by its immersive and prestigious experience compared to suborbital flights. Orbital space tourism involves traveling to space and orbiting Earth for providing passengers with extended periods of weightlessness and breathtaking views from space.
Based on end user, the space tourism market size from the government segment is set to witness significant CAGR from 2024 to 2032. This is driven by the hefty investments in space infrastructure for fostering public-private partnerships and supporting R&D activities in space technologies. Governments are also providing funding and regulatory frameworks to facilitate the growth of commercial space ventures, creating a more favorable environment for space tourism companies.
Asia Pacific space tourism industry is expected to accrue notable expansion from 2024 to 2032. This is attributed to rapid economic growth and increasing affluence, which have expanded the consumer base for luxury and experiential travel. As rising incomes are creating the demand for unique experiences, affluent individuals in the region are increasingly interested in space tourism. The significant investments in space technology from both governments and private enterprises, leading to advancements in space travel infrastructure and reducing the cost of access will stimulate the regional market growth.