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									배양 유제품 시장 : 기회, 성장 촉진요인, 산업 동향 분석과 예측(2024-2032년)Cultured Dairy Product Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032 | 
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배양 유제품 시장은 건강지향 식품 선택에 대한 소비자 선호도의 증가를 배경으로 2024-2032년 5.6%의 CAGR을 보일 것으로 예측됩니다.
요구르트, 케피어와 같은 제품에 함유되어 소화를 돕고 면역력을 강화하는 프로바이오틱스의 효능은 널리 알려져 있습니다. 베네오가 실시한 프리바이오틱스 제품에 대한 소비자 선호도 조사에 따르면 응답자의 75%가 프리바이오틱스 제품을 선택할 때 가장 중요한 요소로 제품의 효능, 건강 강조 표시, 과학적 근거를 꼽았습니다.
기업은 유당 프리, 유기농 옵션 등 다양한 취향과 식생활의 니즈를 충족시키는 신제품을 출시하고 있습니다. 또한 식물성 기능성 유제품의 등장으로 소비자 저변이 확대되고 있습니다. 유통 채널이 강화되고 기존 매장과 온라인 플랫폼 모두에서 제품을 구매할 수 있게 됨에 따라 이러한 제품을 더 쉽게 접할 수 있게 되어 시장 성장을 더욱 촉진하고 있습니다.
치즈 부문은 2032년까지 다양한 용도와 프리미엄 미식가들 증가로 인해 높은 수요를 보일 것으로 예상됩니다. 소비자들은 치즈의 다양한 맛과 질감, 요리부터 간식까지 다양한 용도에 매력을 느끼고 있습니다. 또한 장인정신이 깃든 특제 치즈에 대한 관심 증가와 세계 각국의 요리와 퓨전 요리의 확산은 이러한 수요에 더욱 박차를 가하고 있습니다. 단백질과 칼슘을 함유한 치즈의 영양학적 이점도 건강한 식습관을 위한 선택으로 치즈의 매력에 기여하고 있습니다.
유제품 대체품에 대한 소비자의 관심이 높아짐에 따라 식물성 우유 부문은 2032년까지 큰 시장 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다. 아몬드, 콩, 귀리, 캐슈넛 등 식물성 우유는 유당불내증이나 유제품 알레르기가 있거나 채식주의자 또는 채식주의 라이프스타일을 채택하는 사람들에게 적합한 대안이 될 수 있습니다. 낙농업이 환경에 미치는 영향에 대한 인식이 높아지고 식물성 우유 생산 기술의 발전과 함께 이러한 대체 우유가 널리 수용되고 이용할 수 있게 되었습니다. 소비자들이 보다 지속가능하고 다양한 식습관을 추구함에 따라 식물성 유제품 부문은 보다 종합적이고 환경 친화적인 식품 선택으로 부상하고 있습니다.
아시아태평양의 배양 유제품 시장 규모는 2032년까지 빠르게 성장할 것으로 예상되는데, 이는 제품의 건강상의 이점에 대한 소비자의 인식이 높아지고 구매력이 높은 중산층이 증가함에 따라 성장세를 보이고 있기 때문입니다. 요구르트와 케피어와 같은 전통적인 발효유 제품은 지역 식생활에 깊숙이 침투해 있으며, 프로바이오틱스의 장점과 영양학적 가치로 인해 관심이 높아지고 있습니다. 또한 현대식 소매 채널의 확대와 국제적인 브랜드의 확산으로 제품의 접근성과 다양성이 향상되고 있습니다. 이 지역의 다양한 요리 동향과 건강에 대한 관심이 높아지면서 배양 유제품에 대한 수요를 더욱 촉진하고 시장 가치를 높이고 있습니다.
Cultured Dairy Product Market is anticipated to exhibit a 5.6% CAGR during 2024-2032, backed by the growing consumer preference for health-conscious food choices. There is wider cognizance of the benefits of probiotics, found in products like yogurt and kefir, which aid digestion and boost immunity. According to a survey conducted by Beneo on consumer preferences for prebiotic products, 75% of respondents consider product efficacy, health claims, and scientifically supported evidence as the most critical factors in selecting a prebiotic product.
Companies are introducing new products to meet varied tastes and dietary needs, including lactose-free and organic options. Further, the rise of plant-based and functional dairy alternatives has broadened the consumer base. Enhanced distribution channels and increased availability in both traditional stores and online platforms make these products more accessible, further driving market growth.
The overall cultured dairy product market is classified based on product, source, fat content, flavor, packaging, distribution channel, and region.
The cheese segment is poised to witness high demand through 2032, driven by its versatility and the growing trend towards premium and gourmet food experiences. Consumers are increasingly drawn to cheese for its wide range of flavors, textures, and uses in culinary applications, from cooking to snacking. Additionally, the expanding interest in artisanal and specialty cheeses, along with the proliferation of global cuisines and fusion dishes, has further fueled this demand. Cheese's nutritional benefits, including its protein and calcium content, also contribute to its appeal as a healthful dietary option.
The plant-based milk segment will hold a significant market share by 2032, due to rising consumer interest in dairy alternatives. Plant-based milks, such as those derived from almonds, soy, oats, and cashews, offer a viable option for individuals with lactose intolerance, dairy allergies, or those adopting vegan lifestyles. The increasing awareness of the environmental impact of dairy farming, coupled with the advancements in plant-based milk production technologies, has led to a broader acceptance and availability of these alternatives. As consumers seek more sustainable and diverse dietary choices, the plant-based milk segment emerges as a more inclusive and eco-friendly food option.
Asia Pacific cultured dairy product market size will expand at a rapid pace through 2032, attributed to increasing consumer awareness of the health benefits of the product and a rising middle class with greater purchasing power. Traditional fermented dairy products, such as yogurt and kefir, are deeply embedded in regional diets, with growing interest due to their probiotic benefits and nutritional value. Additionally, the expansion of modern retail channels and the proliferation of international brands are enhancing product accessibility and variety. The region's diverse culinary traditions and a rising trend towards healthier eating are further fueling the demand for cultured dairy products, bolstering the market value.