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세계의 자궁 경부암 치료 시장 - 동향과 성장 촉진요인, 산업 동향 분석과 예측(2024-2032년)

Cervical Cancer Treatment Market, Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis and Forecast, 2024-2032

발행일: | 리서치사: Global Market Insights Inc. | 페이지 정보: 영문 183 Pages | 배송안내 : 2-3일 (영업일 기준)

    
    
    




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자궁경부암 치료시장 규모는 2024년부터 2032년에 걸쳐 CAGR 5.3%로 확대될 것으로 예측되고 있으며, 이는 주로 연구기관, 제약기업, 의료 제공자 간 협력관계 증가가 견인하고 있습니다.

연구자가 면역요법이나 표적치료 등의 혁신적인 치료에 임하고 환자의 결과 개선을 목표로 하는 가운데 이러한 연계는 매우 중요합니다. 이러한 협력관계는 자원의 공유나 전문지식의 교환을 촉진하여 신약이나 치료법의 개발을 가속시킵니다. 예를 들어 2024년 1월 미국 국립암연구소(NCI)는 관민의 협력하에 임상시험 네트워크를 출범시켰습니다. 이 이니셔티브는 자궁경부암 검진에 대한 접근성을 높이는 '자기 채취형' HPV 검사법에 관한 데이터를 수집하는 것을 목적으로 하고 있습니다.

암유형별로 보면 자궁경부암 치료시장 중 선암 시장 규모는 2024년부터 2032년에 걸쳐 크게 증가할 것으로 추정됩니다. 이 급증은 생존율과 환자의 전반적인 삶의 질을 높이는 것이 중요하게 되었기 때문입니다. 연구자들은 선암과 관련된 독특한 돌연변이와 세포 거동에 대처하기 위한 표적 요법을 적극적으로 조사했습니다. 게다가 면역요법도 연구중이며, 이 암종에 대한 신체의 면역반응을 증폭시킨다는 유망한 초기 결과를 나타내고 있습니다.

자궁 경부암 치료 산업은 온라인 약국의 유통 채널 부문에서 2032년까지 대폭적인 CAGR로 확대될 것으로 예측됩니다. 이것은 환자가 더 쉽게 약에 접근하고자 하는 수요가 증가하고 있는 것이 주요 요인입니다. 온라인 플랫폼은 서비스를 확장하여 원격지나 서비스가 충분하지 않은 지역의 환자가 적시에 치료에 접근할 수 있도록 합니다. 또한, 이러한 약국은 첨단 물류와 기술을 활용하고 효율성과 신뢰성을 높이기 위해 배송 과정을 연마하고 있습니다.

지역별로는 아시아태평양의 자궁경부암 치료시장 규모는 2024년부터 2032년에 걸쳐 강력한 성장을 보일 것으로 예측됩니다. 이 기세에 박차를 가하고 있는 것이, 정부의 이니셔티브와 자금 원조의 확대입니다. 각국은 공중위생 캠페인이나 검진 프로그램에 투자를 하고, 인지도의 향상과 조기 발견을 목표로 하고 있습니다. 또한 혁신적인 치료를 목표로 한 연구개발에도 중점을 두고 있습니다. 의료 인프라의 강화에도 투자가 향하고 있으며, 이 지역에서 이러한 치료법에 대한 폭넓은 접근이 확보되고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 조사 범위

제2장 주요 요약

제3장 업계 인사이트

  • 생태계 분석
  • 업계에 미치는 영향요인
    • 성장 촉진요인
      • 세계의 자궁 경부암 이환율의 상승
      • 병에 대한 인식을 넓히기 위한 정부의 이니셔티브의 고조
      • HPV 감염 증가
      • 암 연구를 위한 연구개발 자금 증가
    • 업계의 잠재적 위험 및 과제
      • 치료에 따른 부작용
      • 고액의 치료비
  • 성장 가능성 분석
  • 규제 상황
  • 기술적 전망
    • 핵심 기술
    • 인접 기술
  • 향후 시장 동향
  • 갭 분석
  • Porter's Five Forces 분석
  • PESTEL 분석

제4장 경쟁 구도

  • 소개
  • 기업 점유율 분석
  • 기업 매트릭스 분석
  • 주요 시장 기업의 경쟁 분석
  • 경쟁 포지셔닝 매트릭스
  • 전략 대시보드

제5장 시장 추계·예측 : 암유형별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 편평상피암
  • 선암
  • 선편평상피암

제6장 시장 추계·예측 : 제품별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 예방
    • Gardasil/gardasil9
    • Cervarix
  • 치료
    • Avastin
    • Keytruda
    • 제네릭 의약품
    • 기타 치료

제7장 시장 추계·예측 : 유통 채널별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 병원 약국
  • 소매 약국
  • 온라인 약국

제8장 시장 추계·예측 : 지역별, 2021-2032년

  • 주요 동향
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
    • 스페인
    • 이탈리아
    • 네덜란드
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 호주
    • 한국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 멕시코
    • 아르헨티나
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • 남아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 기타 중동 및 아프리카

제9장 기업 프로파일

  • AbbVie Inc.
  • AstraZeneca PLC
  • Biocon Limited
  • Mylan NV
  • Bristol-Myers Squibb Company
  • Eli Lilly And Company
  • F. Hoffmann-La Roche Ltd
  • Fresenius SE and Co. KGaA
  • GSK plc
  • Hikma Pharmaceuticals PLC
  • Mckesson Corporation
  • Merck and Co., Inc.
  • Pfizer Inc.
  • Sandoz Group AG
  • Xiamen Wantai Canghai Biotechnology Co., Ltd.
JHS 24.10.04

Cervical Cancer Treatment Market size is projected to expand at a 5.3% CAGR from 2024 to 2032, primarily driven by increasing collaborations among research institutions, pharmaceutical companies, and healthcare providers. These partnerships are pivotal as researchers delve into innovative therapies, such as immunotherapies and targeted treatments, aiming to enhance patient outcomes. Such collaborations facilitate resource sharing and expertise exchange, accelerating the development of novel drugs and therapies. For example, in January 2024, the National Cancer Institute (NCI), in partnership with both public and private entities, inaugurated a clinical trial network. This initiative aims to collect data on a "self-collection" HPV testing method, enhancing accessibility to cervical cancer screenings.

The overall market is segregated into cancer type, product, distribution channel, and region.

Based on cancer type, the cervical cancer treatment market value from the adenocarcinoma segment is estimated to rise at a significant rate from 2024 to 2032. This surge is attributed to the rising emphasis on enhancing survival rates and the overall quality of life for patients. Researchers are actively investigating targeted therapies to tackle the unique mutations and cellular behaviors linked to adenocarcinoma. Furthermore, immunotherapies are under study, showing promising early results in amplifying the body's immune response against this cancer type.

Cervical cancer treatment industry value from the online pharmacies distribution channel segment is anticipated to expand at a substantial CAGR up to 2032. This is largely due to the escalating demand for easier medication access for patients. Online platforms are broadening their services, ensuring timely treatment access for patients in remote or underserved regions. Moreover, these pharmacies are harnessing advanced logistics and technology, refining their delivery processes for enhanced efficiency and reliability.

Regionally, the Asia Pacific cervical cancer treatment market size is projected to depict robust growth between 2024 and 2032. This momentum is fueled by escalating government initiatives and funding. Countries are channeling investments into public health campaigns and screening programs, aiming to elevate awareness and champion early detection. Moreover, there is a pronounced focus on R and D, targeting innovative treatments. Investments are also directed towards bolstering healthcare infrastructure, ensuring broader access to these therapies in the region.

Table of Contents

Chapter 1 Methodology and Scope

  • 1.1 Market scope and definitions
  • 1.2 Research design
    • 1.2.1 Research approach
    • 1.2.2 Data collection methods
  • 1.3 Base estimates and calculations
    • 1.3.1 Base year calculation
    • 1.3.2 Key trends for market estimation
  • 1.4 Forecast model
  • 1.5 Primary research and validation
    • 1.5.1 Primary sources
    • 1.5.2 Data mining sources

Chapter 2 Executive Summary

  • 2.1 Industry 360° synopsis

Chapter 3 Industry Insights

  • 3.1 Industry ecosystem analysis
  • 3.2 Industry impact forces
    • 3.2.1 Growth drivers
      • 3.2.1.1 Rising prevalence of cervical cancer globally
      • 3.2.1.2 Growing government initiatives to spread disease awareness
      • 3.2.1.3 Rising incidence of HPV infections
      • 3.2.1.4 Increase in R and D funding for cancer research
    • 3.2.2 Industry pitfalls and challenges
      • 3.2.2.1 Adverse effects associated with the treatment
      • 3.2.2.2 High cost of treatment
  • 3.3 Growth potential analysis
  • 3.4 Regulatory landscape
  • 3.5 Technological landscape
    • 3.5.1 Core technologies
    • 3.5.2 Adjacent technologies
  • 3.6 Future market trends
  • 3.7 Gap analysis
  • 3.8 Porter's analysis
  • 3.9 PESTEL analysis

Chapter 4 Competitive Landscape, 2023

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Company market share analysis
  • 4.3 Company matrix analysis
  • 4.4 Competitive analysis of major market players
  • 4.5 Competitive positioning matrix
  • 4.6 Strategy dashboard

Chapter 5 Market Estimates and Forecast, By Cancer Type, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 5.1 Key trends
  • 5.2 Squamous cell carcinoma
  • 5.3 Adenocarcinoma
  • 5.4 Adenosquamous carcinoma

Chapter 6 Market Estimates and Forecast, By Product, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 6.1 Key trends
  • 6.2 Prevention
    • 6.2.1 Gardasil/gardasil9
    • 6.2.2 Cervarix
  • 6.3 Treatment
    • 6.3.1 Avastin
    • 6.3.2 Keytruda
    • 6.3.3 Generics
    • 6.3.4 Other treatments

Chapter 7 Market Estimates and Forecast, By Distribution Channel, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 7.1 Key trends
  • 7.2 Hospital pharmacies
  • 7.3 Retail pharmacies
  • 7.4 Online pharmacies

Chapter 8 Market Estimates and Forecast, By Region, 2021 - 2032 ($ Mn)

  • 8.1 Key trends
  • 8.2 North America
    • 8.2.1 U.S.
    • 8.2.2 Canada
  • 8.3 Europe
    • 8.3.1 Germany
    • 8.3.2 UK
    • 8.3.3 France
    • 8.3.4 Spain
    • 8.3.5 Italy
    • 8.3.6 Netherlands
    • 8.3.7 Rest of Europe
  • 8.4 Asia Pacific
    • 8.4.1 China
    • 8.4.2 Japan
    • 8.4.3 India
    • 8.4.4 Australia
    • 8.4.5 South Korea
    • 8.4.6 Rest of Asia Pacific
  • 8.5 Latin America
    • 8.5.1 Brazil
    • 8.5.2 Mexico
    • 8.5.3 Argentina
    • 8.5.4 Rest of Latin America
  • 8.6 Middle East and Africa
    • 8.6.1 South Africa
    • 8.6.2 Saudi Arabia
    • 8.6.3 UAE
    • 8.6.4 Rest of Middle East and Africa

Chapter 9 Company Profiles

  • 9.1 AbbVie Inc.
  • 9.2 AstraZeneca PLC
  • 9.3 Biocon Limited
  • 9.4 Mylan N.V.
  • 9.5 Bristol-Myers Squibb Company
  • 9.6 Eli Lilly And Company
  • 9.7 F. Hoffmann-La Roche Ltd
  • 9.8 Fresenius SE and Co. KGaA
  • 9.9 GSK plc
  • 9.10 Hikma Pharmaceuticals PLC
  • 9.11 Mckesson Corporation
  • 9.12 Merck and Co., Inc.
  • 9.13 Pfizer Inc.
  • 9.14 Sandoz Group AG
  • 9.15 Xiamen Wantai Canghai Biotechnology Co., Ltd.
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