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시장보고서
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세계의 펨테크 시장 - 기회, 성장 촉진요인, 산업 동향 분석, 예측(2025-2034년)Femtech Market Opportunity, Growth Drivers, Industry Trend Analysis, and Forecast 2025-2034 |
세계의 펨테크 시장은 2024년 602억 달러로 평가되었으며, 2025년부터 2034년까지 연평균 복합 성장률(CAGR) 16%로 확대될 것으로 예측됩니다.
펨테크은 여성 기술의 약자로 여성 특유의 건강 관리 요구에 대응하는 혁신적인 제품, 서비스 및 플랫폼 개발에 중점을 둡니다. 불임, 임신, 리프로덕티브 헬스, 갱년기 장애, 성적 웰빙, 일반적인 웰빙을 위한 솔루션이 포함되어 있습니다. 특히 선진국에서는 여성의 건강 관리를 위해 디지털 기술에 대한 의존도가 높아지고 시장 개척을 크게 뒷받침하고 있습니다.
여성의 암, 당뇨병, 고혈압, 정신 건강 문제 등의 만성 질환 증가가 개별화된 기술 주도형 헬스케어에 대한 수요를 부추기고 있습니다. 여성을 중심으로 한 건강 문제에 대한 의식의 높아짐과 웨어러블 단말이나 모바일 단말의 개발이 이용하기 쉽고 표적화된 솔루션의 필요성을 높여주고 있습니다.
시장 범위 | |
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시작 연도 | 2024년 |
예측 연도 | 2025-2034년 |
시작 금액 | 602억 달러 |
예측 금액 | 2,163억 달러 |
CAGR | 16% |
유형별로 펨테크 시장은 2024년에 602억 달러로 추정되며, 제품 부문은 115억 달러의 공헌으로 2025년부터 2034년까지 13.8%의 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다. 임신 합병증에 대한 의식의 높아짐과 여성의 건강을 감시 및 관리하기 위한 혁신적인 툴의 필요성이, 시장 전망을 한층 더 밀어주고 있습니다.
리프로덕티브 헬스 분야는 2024년 매출액 264억 달러로 시장을 선도하여 43.9%의 점유율을 획득했습니다. 이에 따라 전문적인 리프로덕티브 헬스 솔루션에 대한 수요가 높아지고 있습니다.
최종 용도에 따라 시장은 소비자 직접 판매, 병원, 불임 치료 클리닉, 외과 센터, 진단센터 등으로 구분됩니다. 여성은 프라이버시와 편의성을 확보하면서 섬세한 건강 요구에 대응하는 제품을 선택하게 되어 있습니다.
지역별로 북미는 2024년에 195억 달러의 매출을 올렸으며, 미국이 이 점유율의 89.2%를 차지했습니다.
The Global Femtech Market was valued at USD 60.2 billion in 2024 and is projected to expand at a CAGR of 16% between 2025 and 2034. Femtech, short for female technology, focuses on developing innovative products, services, and platforms that address women's unique healthcare needs. These include solutions for fertility, pregnancy, reproductive health, menopause, sexual wellness, and general well-being. Growing reliance on digital technologies to manage women's health, especially in developed nations, has significantly propelled market growth.
Increasing chronic conditions such as cancer, diabetes, hypertension, and mental health issues among women are fueling the demand for personalized, tech-driven healthcare. Femtech offers tailored tools that assist women in managing complex health challenges, further boosting the market. The ongoing rise in awareness around women-centric health issues and the development of wearable and mobile health devices are driving the need for accessible and targeted solutions. The integration of advanced technology into everyday healthcare for women has encouraged more women to adopt digital platforms, creating strong market momentum.
Market Scope | |
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Start Year | 2024 |
Forecast Year | 2025-2034 |
Start Value | $60.2 Billion |
Forecast Value | $216.3 Billion |
CAGR | 16% |
In terms of type, the femtech market was estimated at USD 60.2 billion in 2024, with the product segment contributing USD 11.5 billion and expected to register a 13.8% growth rate from 2025 to 2034. Increasing demand for personalized healthcare solutions and rapid advancements in wearable devices and mobile health technologies are enhancing product adoption. Rising awareness about pregnancy complications and the need for innovative tools for monitoring and managing women's health further support the market outlook. On the application front, femtech is divided into pregnancy and nursing care, reproductive health, pelvic and uterine healthcare, general healthcare and wellness, and others.
The reproductive health segment led the market with USD 26.4 billion in revenue in 2024, capturing a 43.9% share. Growing recognition of fertility, pregnancy, menstruation, and menopause-related health concerns, coupled with rising openness in discussing these issues, has increased demand for specialized reproductive health solutions. The incorporation of advanced wearable devices, mobile apps, and telemedicine has transformed reproductive health management, pushing the market forward.
Based on end use, the market is segmented into direct-to-consumer, hospitals, fertility clinics, surgical centers, diagnostic centers, and others. The direct-to-consumer segment accounted for USD 19.5 billion in 2024, driven by the rising preference for personalized healthcare tools accessible from home. Women are increasingly opting for products that address sensitive health needs while ensuring privacy and convenience. Femtech companies are also leveraging user data to create more effective and tailored solutions, boosting customer satisfaction and market penetration.
Regionally, North America generated USD 19.5 billion in revenue in 2024, with the U.S. accounting for 89.2% of this share, largely due to a growing focus on women's health and increasing demand for accessible and affordable solutions.