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챗봇 시장 규모, 점유율, 동향 분석 : 최종 용도별(대기업, 중기업), 용도별, 유형별, 제품별, 업종별, 지역별, 부문별 예측(2022-2030년)

Chatbot Market Size, Share & Trends Analysis Report By End Use (Large Enterprises, Medium Enterprises), By Application, By Type, By Product Landscape, By Vertical, By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research, Inc. | 페이지 정보: 영문 132 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

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챗봇 시장 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 챗봇 시장 규모는 2030년까지 39억 9,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.

이 시장은 2022-2030년간 연평균 복합 성장률(CAGR) 25.7%로 확대될 것으로 예측됩니다. 기업이 운영 비용을 크게 줄일 수 있는 것을 가능하게 하기 때문에 예측 기간에 시장은 큰 성장을 이룰 것으로 예상됩니다. 또한 인공지능(AI)과 머신러닝 기술의 혁신에 의해 챗봇 기능이 강화될 가능성이 높고, 시장 성장 주요인으로서 작용하고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

  • 조사 방법
  • 조사 범위와 전제조건
  • 데이터 소스 리스트

제2장 개요

  • 챗봇-업계 현황과 주요 구입 기준, 2017-2030년

제3장 업계 전망

  • 시장 세분화
  • 시장 규모와 성장 전망
  • 챗봇 업계의 발전
  • 챗봇 - 에코시스템
  • 챗봇 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
      • 메시징 용도 증가
      • 기업 경비 절감
      • E-Commerce 및 은행/금융서비스/보험(BFSI) 업계에서의 용도 증가
    • 시장 성장 억제요인 분석
      • 특정 룰 세트를 사용한 무료 챗봇의 가용성
    • 시장 기회 분석
      • 결제 서비스와의 통합
      • 다양한 IoT 디바이스와의 통합
  • 부문 동향
  • 주요 기회 - 우선
  • 챗봇 - 주요 기업 분석, 2021년
  • 업계 분석 - Porter의 산업 분석
  • 챗봇 - PEST 분석
  • 챗봇 시장 인사이트
    • 챗봇이 구축되고 있는 주요 플랫폼
    • 챗봇이 구축되고 있는 주요 메시징 플랫폼
    • 주요 투자자 및 기업
    • 일반적인 비용 구조
    • 챗봇의 주요 기능
  • 챗봇 시장 영향 분석
    • 직면하고 있는 장벽 - 그것들이 어떻게 대처되고 있는가?
      • 메시징 플랫폼에서의 위협
      • 전개 및 배포 요금
      • 경쟁
      • 현금화
      • 음성 봇 또는 가상 비서
      • 발견, 마케팅 및 유통
      • 적절한 플랫폼을 선택
    • 투자자의 전략
    • 최근의 주요 인수합병(M&A)
    • 챗봇 업계의 미래
    • 챗봇 기업의 주요 전략
    • 애널리스트 추천 사항

제4장 챗봇 : 최종사용자 추정 및 동향 분석

  • 챗봇 시장 : 최종사용자 변동 분석
    • 대기업
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 중기업
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 소기업
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)

제5장 챗봇 : 용도 추정 및 동향 분석

  • 챗봇 시장 : 용도 변동 분석
    • 서비스용 봇
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 소셜미디어용 봇
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 지불/주문 처리용 보트
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 마케팅용 봇
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 기타
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)

제6장 챗봇 : 유형 추정 및 동향 분석

  • 챗봇 시장 : 유형 변동 분석
    • 스탠드얼론
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 웹 기반
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 메신저 기반/서드파티
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)

제7장 챗봇 : 제품 상황 추정과 동향 분석

  • 챗봇 시장 : 기능적인 제품 상황 변동 분석
    • 인공지능(AI)
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 마케팅
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 휴먼 인텔리전스
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)

제8장 챗봇 : 업종별 추정과 동향 분석

  • 챗봇 시장 : 업종별 변동 분석
    • 헬스케어
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 소매
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 은행/금융서비스/보험(BFSI)
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 미디어/엔터테인먼트
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 여행/관광
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • E-Commerce
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 기타
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)

제9장 챗봇 : 지역 추정과 동향 분석

  • 챗봇 시장 : 지역 변동 분석
  • 북미
    • 북미 시장 : 중요 포인트
    • 북미 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 미국 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 캐나다 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 멕시코 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
  • 유럽
    • 유럽 시장 : 중요 포인트
    • 유럽 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 독일 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 영국 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
  • 아시아태평양
    • 아시아태평양 시장 : 중요 포인트
    • 아시아태평양 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 중국 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 한국 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 일본 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
  • 남미
    • 남미 시장 : 중요 포인트
    • 남미 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
    • 브라질 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)
  • 중동 및 아프리카
    • 중동 및 아프리카 마켓플레이스 : 중요 포인트
    • 중동 및 아프리카 챗봇 시장, 2017-2030년
      • 세계 시장 추산과 예측, 2017-2030년(100만 달러)

제10장 경쟁력 있는 제품 상황

  • [24]7.ai, Inc
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 전략적 이니셔티브
  • Acuvate
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 전략적 이니셔티브
  • Aivo
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 전략적 이니셔티브
  • Artificial Solutions
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 전략적 이니셔티브
  • Botsify Inc.
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 전략적 이니셔티브
  • Creative Virtual Ltd.
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 전략적 이니셔티브
  • eGain Corporation
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 전략적 이니셔티브
  • IBM Corporation
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 전략적 이니셔티브
  • Inbenta Technologies Inc.
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 전략적 이니셔티브
  • Next IT Corp.
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 전략적 이니셔티브
LSH 22.07.21

Chatbot Market Growth & Trends:

The global chatbot market size is expected to reach USD 3.99 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 25.7% from 2022 to 2030. The market is expected to witness significant growth during the forecast period as they enable enterprises to substantially reduce operating costs. Additionally, innovations in artificial intelligence and machine learning technologies are likely to enhance the features of chatbots, which acts as a major driver for the market.

A significant rise has been observed in the number of users of messaging services, which is expected to surpass the number of users of social networking sites. Additionally, there has been a significant development in the NLP field, which has resulted in streamlined interactions between computers and human languages. The entire chatbot ecosystem comprises various cross-linking features, which facilitate enhanced performance of chatbots in all applications. Most companies prefer in-built chatbots on their websites as they facilitate enterprises in providing instant customer interaction. For instance, Slack and Twitter messaging platforms are preferred by the majority of businesses.

North America dominated the market in 2021 and is expected to maintain its lead during the forecast period. The growth in this region is mainly attributed to the increasing deployment of chatbots in various business verticals. Technologies such as artificial intelligence, IoT, and APIs are evolving at a rapid speed. Chatbots are integrated with these technologies to offer enhanced operations, thereby driving market demand. Artificial intelligence and audio speech-based chatbots are expected to account for the largest market share in the future. Additionally, speech recognition has improved drastically, especially in terms of native languages, which is expected to result in the enhanced performance of chatbots in various applications.

Chatbot Market Report Highlights:

  • Chatbots find various applications in the e-commerce, healthcare, and BFSI sectors. Large enterprises emerged as the largest end-user segment in 2021 with over 50.0% share
  • The bots for marketing application segment is expected to register the fastest growth rate during the forecast period as these chatbots can connect the customers directly to service providers
  • The standalone type segment is estimated to expand at a lucrative CAGR during the forecast period
  • The Asia Pacific market is projected to expand at a CAGR of 26.1% from 2022 to 2030 owing to various technological developments across major economies
  • Chatbots have found wide applications in large enterprises as they enable better understanding of consumer behavior with the help of machine learning

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1 Research Methodology
  • 1.2 Research Scope & Assumptions
  • 1.3 List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1 Chatbot - Industry Snapshot & Key Buying Criteria, 2017 - 2030

Chapter 3. Industry Outlook

  • 3.1 Market Segmentation
  • 3.2 Market Size and Growth Prospects
  • 3.3 Evolution of the Chatbot Industry
  • 3.4 Chatbot - Ecosystem
  • 3.5 Chatbot Market Dynamics
    • 3.5.1 Market driver analysis
      • 3.5.1.1 Increasing messaging applications
      • 3.5.1.2 Reduction in expenses of enterprises
      • 3.5.1.3 Increasing application in e-commerce and BFSI industries
    • 3.5.2 Market restraint analysis
      • 3.5.2.1 Availability of free chatbot with the specific rule set
    • 3.5.3 Market Opportunity Analysis
      • 3.5.3.1 Integration with Payment services
      • 3.5.3.2 Integration with various IoT devices
  • 3.6 Segmental Trends
  • 3.7 Key Opportunities - Prioritized
  • 3.8 Chatbot - Key Company Analysis, 2021
  • 3.9 Industry Analysis - Porter's
  • 3.10 Chatbot-PEST Analysis
  • 3.11 Chatbot Market Insights
    • 3.11.1 Major platforms on which chatbots are build
    • 3.11.2 Major messaging platforms for which chatbots are built
    • 3.11.3 Major investors and companies
    • 3.11.4 General cost structure
    • 3.11.5 Key features of the chatbot
  • 3.12 Chatbot Market Impact Analysis
    • 3.12.1 Hurdles faced- how they are addressed
      • 3.12.1.1 Threat from the messaging platforms
      • 3.12.1.2 Charges for deployment & distribution
      • 3.12.1.3 Stiff competition
      • 3.12.1.4 Monetization
      • 3.12.1.5 Voice bots or virtual assistants
      • 3.12.1.6 Discovery, marketing & distribution
      • 3.12.1.7 Picking the right platform
    • 3.12.2 Investors strategy
    • 3.12.3 Recent major mergers & acquisitions
    • 3.12.4 Future of the chatbot industry
    • 3.12.5 Chatbot companies key strategies
    • 3.12.6 Analyst recommendations

Chapter 4. Chatbot: End user Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Chatbot Market: End user Movement Analysis
    • 4.1.1 Large enterprise
      • 4.1.1.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 4.1.2 Medium enterprise
      • 4.1.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 4.1.3 Small enterprise
      • 4.1.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Chatbot: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Chatbot Market: Application Movement Analysis
    • 5.1.1 Bots for service
      • 5.1.1.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.1.2 Bots for social media
      • 5.1.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.1.3 Bot for payments/order processing
      • 5.1.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.1.4 Bots for marketing
      • 5.1.4.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 5.1.5 Others
      • 5.1.5.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Chatbot: Type Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 Chatbot Market: Type Movement Analysis
    • 6.1.1 Standalone
      • 6.1.1.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.1.2 Web based
      • 6.1.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 6.1.3 Messenger based/Third Party
      • 6.1.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Chatbot: Product Landscape Estimates & Trend Analysis

  • 7.1 Chatbot Market: Functional Product Landscape Movement Analysis
    • 7.1.1 Artificial intelligence
      • 7.1.1.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.1.2 Marketing
      • 7.1.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 7.1.3 Human intelligence
      • 7.1.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Chatbot: Vertical Estimates & Trend Analysis

  • 8.1 Chatbot Market: Vertical Movement Analysis
    • 8.1.1 Healthcare
      • 8.1.1.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.1.2 Retail
      • 8.1.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.1.3 Banking Financial Services and Insurance (BFSI)
      • 8.1.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.1.4 Media and entertainment
      • 8.1.4.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.1.5 Travel & tourism
      • 8.1.5.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.1.6 E-commerce
      • 8.1.6.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 8.1.7 Other
      • 8.1.7.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Chatbot: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 9.1 Chatbot Market: Regional Movement Analysis
  • 9.2 North America
    • 9.2.1 North America marketplace: Key takeaways
    • 9.2.2 North America Chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.2.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.3 U.S. chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.2.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.4 Canada chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.2.4.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.2.5 Mexico chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.2.5.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.3 Europe
    • 9.3.1 Europe marketplace: Key takeaways
    • 9.3.2 Europe chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.3.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.3 Germany chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.3.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.3.4 U.K. chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.3.4.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.4 Asia Pacific
    • 9.4.1 Asia Pacific marketplace: Key takeaways
    • 9.4.2 Asia Pacific chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.4.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.3 China Chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.4.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.4 South Korea chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.4.4.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.4.5 Japan chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.4.5.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.5 South America
    • 9.5.1 South America marketplace: Key takeaways
    • 9.5.2 South America chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.5.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
    • 9.5.3 Brazil chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.5.3.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)
  • 9.6 MEA
    • 9.6.1 MEA marketplace: Key takeaways
    • 9.6.2 MEA chatbot market, 2017 - 2030
      • 9.6.2.1 Global market estimates and forecasts, 2017 - 2030 (USD Million)

Chapter 10. Competitive Product landscape

  • 10.1 [24]7.ai, Inc
    • 10.1.1 Company overview
    • 10.1.2 Financial performance
    • 10.1.3 Product benchmarking
    • 10.1.4 Strategic Initiatives
  • 10.2 Acuvate
    • 10.2.1 Company overview
    • 10.2.2 Financial performance
    • 10.2.3 Product benchmarking
    • 10.2.4 Strategic Initiatives
  • 10.3 Aivo
    • 10.3.1 Company overview
    • 10.3.2 Financial performance
    • 10.3.3 Product benchmarking
    • 10.3.4 Strategic Initiatives
  • 10.4 Artificial Solutions
    • 10.4.1 Company overview
    • 10.4.2 Financial performance
    • 10.4.3 Product benchmarking
    • 10.4.4 Strategic Initiatives
  • 10.5 Botsify Inc.
    • 10.5.1 Company overview
    • 10.5.2 Financial performance
    • 10.5.3 Product benchmarking
    • 10.5.4 Strategic Initiatives
  • 10.6 Creative Virtual Ltd.
    • 10.6.1 Company overview
    • 10.6.2 Financial performance
    • 10.6.3 Product benchmarking
    • 10.6.4 Strategic Initiatives
  • 10.7 eGain Corporation
    • 10.7.1 Company overview
    • 10.7.2 Financial performance
    • 10.7.3 Product benchmarking
    • 10.7.4 Strategic Initiatives
  • 10.8 IBM Corporation
    • 10.8.1 Company overview
    • 10.8.2 Financial performance
    • 10.8.3 Product benchmarking
    • 10.8.4 Strategic Initiatives
  • 10.9 Inbenta Technologies Inc.
    • 10.9.1 Company overview
    • 10.9.2 Financial performance
    • 10.9.3 Product benchmarking
    • 10.9.4 Strategic Initiatives
  • 10.10 Next IT Corp.
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    • 10.10.2 Financial performance
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    • 10.10.4 Strategic Initiatives
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