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클라우드 게임 시장 규모, 점유율, 동향 분석 : 유형별(파일 스트리밍, 비디오 스트리밍), 디바이스별, 게이머 유형별, 지역별, 부문별 예측(2022-2030년)

Cloud Gaming Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (File Streaming, Video Streaming), By Device, By Gamer Type, By Region, And Segment Forecasts, 2022 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research, Inc. | 페이지 정보: 영문 120 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

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클라우드 게임 시장 규모 및 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 클라우드 게임 시장 규모는 2022-2030년간 45.8%의 연평균 복합 성장률(CAGR)로 확대되어 2030년까지 209억 4,000만 달러에 이를 것으로 예측됩니다.

클라우드 스토리지가 온사이트 스토리지보다 안전한 위치를 차지하게 되면서 게임 업계에도 영향을 미치고 있습니다. 클라우드 게임 서비스를 통해 게이머는 고가의 컴퓨터 시스템 추가 비용을 부담하지 않고 고품질 인터랙티브 게임에 원격 접근할 수 있습니다. 세계 게이머 증가가 시장에 영향을 주고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

  • 조사 방법
  • 조사 범위와 전제조건
  • 데이터 소스 리스트

제2장 개요

  • 시장 전망
  • 부문 전망

제3장 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 서론
  • 시장 규모와 성장 전망
  • 클라우드 게임 시장 - 밸류체인 분석
  • 시장 역학
  • 기술 동향
  • 규제 동향
  • 벤더 동향
  • 바이어/최종사용자 동향
    • 시장 성장 촉진요인 분석
      • 세계적으로 증가하는 게이머 수
      • 경쟁력 있는 게임에 대한 수요 급증
    • 시장 성장 억제요인/과제 분석
      • 서버 할당 문제와 변동하는 인터넷 속도
  • 침투 및 성장 전망 매핑
  • Porter의 산업 분석
  • PEST 분석
    • 정치적
    • 경제적
    • 사회적
    • 기술적
  • COVID-19가 클라우드 게임 시장에 미치는 영향
    • 클라우드 컴퓨팅 시장에 대한 COVID-19의 영향 : 지역별 분석
      • 북미
      • 유럽
      • 아시아태평양
      • 라틴아메리카
      • 중동 및 아프리카
  • 데이터 생성과 스토리지 분석
  • 네트워크 트래픽 동향 분석

제4장 클라우드 게임 시장 : 유형 추정 및 동향 분석

  • 시장 규모 추정·예측 및 동향 분석, 2018-2030년(100만 달러)
  • 유형 변동 분석과 시장 점유율, 2021년/2030년
  • 파일 스트리밍
    • 지역별 시장 규모 추정·예측, 2018-2030년(100만 달러)
  • 비디오 스트리밍
    • 지역별 시장 규모 추정·예측, 2018-2030년(100만 달러)

제5장 클라우드 게임 시장 : 디바이스 추정 및 동향 분석

  • 시장 규모 추정·예측 및 동향 분석, 2018-2030년(100만 달러)
  • 디바이스 변동 분석과 시장 점유율, 2021년/2030년
  • 스마트폰
    • 지역별 시장 규모 추정·예측, 2018-2030년(100만 달러)
  • 태블릿
    • 지역별 시장 규모 추정·예측, 2018-2030년(100만 달러)
  • 게임기
    • 지역별 시장 규모 추정·예측, 2018-2030년(100만 달러)
  • PC/랩톱
    • 지역별 시장 규모 추정·예측, 2018-2030년(100만 달러)
  • 스마트 TV
    • 지역별 시장 규모 추정·예측, 2018-2030년(100만 달러)
  • 헤드 마운트 디스플레이(HMD)
    • 지역별 시장 규모 추정·예측, 2018-2030년(100만 달러)

제6장 클라우드 게임 시장 : 게이머 유형 추정과 동향 분석

  • 시장 규모 추정·예측 및 동향 분석, 2018-2030년(100만 달러)
  • 게이머 유형 변동 분석과 시장 점유율, 2021년/2030년
  • 캐주얼 게이머
    • 지역별 시장 규모 추정·예측, 2018-2030년(100만 달러)
  • 열성적 게이머
    • 지역별 시장 규모 추정·예측, 2018-2030년(100만 달러)
  • 라이프스타일 게이머
    • 지역별 시장 규모 추정·예측, 2018-2030년(100만 달러)

제7장 클라우드 게임 시장 : 지역 추정과 동향 분석

  • 지역별 클라우드 게임 시장, 2021년/2030년
  • 지역 변동 분석과 시장 점유율, 2021년/2030년
  • 북미
    • 북미 클라우드 게임 시장, 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 북미 클라우드 게임 시장, 디바이스별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 북미 클라우드 게임 시장, 게이머 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 미국
      • 미국 클라우드 게임 시장, 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 미국 클라우드 게임 시장, 디바이스별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 미국 클라우드 게임 시장, 게이머 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 캐나다
      • 캐나다 클라우드 게임 시장, 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 캐나다 클라우드 게임 시장, 디바이스별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 캐나다 클라우드 게임 시장, 게이머 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
  • 유럽
    • 유럽 클라우드 게임 시장, 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 유럽 클라우드 게임 시장, 디바이스별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 유럽 클라우드 게임 시장, 게이머 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 영국
      • 영국 클라우드 게임 시장, 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 영국 클라우드 게임 시장, 디바이스별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 영국 클라우드 게임 시장, 게이머 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 독일
      • 독일 클라우드 게임 시장, 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 독일 클라우드 게임 시장, 디바이스별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 독일 클라우드 게임 시장, 게이머 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
  • 아시아태평양
    • 아시아태평양 클라우드 게임 시장, 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 아시아태평양 클라우드 게임 시장, 디바이스별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 아시아태평양 클라우드 게임 시장, 게이머 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 중국
      • 중국 클라우드 게임 시장, 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 중국 클라우드 게임 시장, 디바이스별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 게이머 유형별 중국 클라우드 게임 시장, 2018-2030년(100만 달러)
    • 인도
      • 인도 클라우드 게임 시장, 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 인도 클라우드 게임 시장, 디바이스별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 인도 클라우드 게임 시장, 게이머 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 일본
      • 일본 클라우드 게임 시장, 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 일본 클라우드 게임 시장, 디바이스별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 일본 클라우드 게임 시장, 게이머 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
  • 라틴아메리카
    • 라틴아메리카 클라우드 게임 시장, 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 라틴아메리카 클라우드 게임 시장, 디바이스별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 라틴아메리카 클라우드 게임 시장, 게이머 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 브라질
      • 브라질 클라우드 게임 시장, 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 브라질 클라우드 게임 시장, 디바이스별, 2018-2030년(100만 달러)
      • 브라질 클라우드 게임 시장, 게이머 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
  • 중동 및 아프리카
    • 중동 및 아프리카 클라우드 게임 시장, 유형별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 중동 및 아프리카 클라우드 게임 시장, 디바이스별, 2018-2030년(100만 달러)
    • 중동 및 아프리카 클라우드 게임 시장, 게이머 유형별, 2018-2030년(100만 달러)

제8장 경쟁 구도

  • 세계 주요 기업과 최근 동향, 업계에 대한 영향
    • Microsoft Corporation
    • Google Inc(Alphabet Inc.)
    • Amazon Inc.
    • International Business Machines Corporation(IBM)
  • 주요 기업/경쟁사 분류(주요 혁신 기업, 선구 기업, 신규 기업)
  • 시장 점유율 분석, 2021년
  • 기타 기업 리스트

제9장 경쟁 구도

  • Amazon.com Inc.
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 최근 동향
  • Apple Inc.
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 최근 동향
  • Electronic Arts, Inc.
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 최근 동향
  • Google Inc.
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 최근 동향
  • Intel Corporation
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 최근 동향
  • International Business Machines Corporation [known as IBM]
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 최근 동향
  • Microsoft Corporation
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 최근 동향
  • NVIDIA Corporation
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 최근 동향
  • Sony Interactive Entertainment LLC
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 최근 동향
  • Ubitus Inc.
    • 기업 개요
    • 제품 벤치마킹
    • 최근 동향
  • Tencent Holdings Ltd.
    • 기업 개요
    • 재무 실적
    • 제품 벤치마킹
    • 최근 동향
LSH 22.07.21

Cloud Gaming Market Growth & Trends:

The global cloud gaming market size is estimated to reach USD 20.94 billion by 2030, registering a CAGR of 45.8% from 2022 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. As cloud storage has gained a more secure position over onsite storage, this has affected the gaming industry. Through cloud gaming services, gamers can access high-quality interactive games remotely without bearing the additional cost of expensive computer systems. The growing number of gamers globally has directed affected the market.

Market growth is likely to be aided by increased investments in 5G technology and affordable access to various cloud-based games. Furthermore, market participants have collaborated with telecom firms to supply cloud gaming services worldwide. AAA Games are readily available on the cloud gaming platforms, and companies are expanding gaming portfolios to have a competitive advantage. For instance, in December 2021, LG Electronics worked with Google Stadia to bring the latter's cloud gaming service to LG Smart TVs operating webOS 5.0 and 6.0.

Game studios embrace industry-wide revolution, pushing the limits of technology and producing constantly updated gaming experiences that scale to millions of players. For instance, AWS has integrated purpose-built game creation capabilities - such as AWS solutions, AWS services, and AWS Partners - with six solution areas to assist developers in developing, testing, and growing their games.

COVID-19 has proved advantageous for the market. As people around the globe began adhering to pandemic norms and restrictions, there was a need for entertainment. While cloud gaming services were available before the pandemic, they gained popularity, and many companies entered the cloud gaming industry. For instance, in October 2020, The Facebook Company, now known as Meta, launched cloud gaming services, particularly for mobile users.

Cloud Gaming Market Report Highlights:

  • Asia Pacific region accounted for the largest market share of more than 40% of the global market, owing to the rise in trends towards smartphone gaming.
  • The file streaming industry is expected to increase at a roughly 46.0% percent CAGR over the forecast years. File streaming enables users to play games only after a partial download and allows game developers to cut the expense of creating media and sending out fixes to players; consequently, the file streaming segment is witnessing growth quickly.
  • In terms of gamer type, the casual gamers segment is predicted to grow at the fastest CAGR of more than 45% during the forecast period. The relevancy of smartphones and devices may be credited to the segment's growth.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1 Research Methodology
  • 1.2 Research Scope and Assumptions
  • 1.3 List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1 Market Outlook
  • 2.2 Segment Outlook

Chapter 3. Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1 Market Introduction
  • 3.2 Market Size and Growth Prospects
  • 3.3 Cloud Gaming Market - Value Chain Analysis
  • 3.4 Market Dynamics
  • 3.5 Technology Trends
  • 3.6 Regulatory Trends
  • 3.7 Vendor Trends
  • 3.8 Buyer/ End User Trends
    • 3.8.1 Market driver analysis
      • 3.8.1.1 Increasing number of gamers globally
      • 3.8.1.2 Burgeoning demand for competitive gaming
    • 3.8.2 Market restraint/challenges analysis
      • 3.8.2.1 Server allocation issues and fluctuating internet speed
  • 3.9 Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.10 Porter's Five Forces Analysis
  • 3.11 PEST Analysis
    • 3.11.1 Political
    • 3.11.2 Economic
    • 3.11.3 Social
    • 3.11.4 Technological
  • 3.12 COVID-19 Impact on Cloud Gaming Market
    • 3.12.1 Cloud Computing Market - COVID-19 Regional Analysis
      • 3.12.1.1 North America
      • 3.12.1.2 Europe
      • 3.12.1.3 Asia Pacific
      • 3.12.1.4 Latin America
      • 3.12.1.5 MEA
  • 3.13 Data Generation and Storage Analysis
  • 3.14 Network Traffic Trend Analysis

Chapter 4. Cloud Gaming Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.2 Type Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 4.3 File Streaming
    • 4.3.1 Market size estimates and forecasts by region, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4 Video Streaming
    • 4.4.1 Market size estimates and forecasts by region, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Cloud Gaming Market: Device Estimates & Trend Analysis

  • 5.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.2 Device Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 5.3 Smartphones
    • 5.3.1 Market size estimates and forecasts by region, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4 Tablets
    • 5.4.1 Market size estimates and forecasts by region, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5 Gaming Consoles
    • 5.5.1 Market size estimates and forecasts by region, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6 PCs & Laptops
    • 5.6.1 Market size estimates and forecasts by region, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.7 Smart TVs
    • 5.7.1 Market size estimates and forecasts by region, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.8 Head-Mounted Displays
    • 5.8.1 Market size estimates and forecasts by region, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Cloud Gaming Market: Gamer Type Estimates & Trend Analysis

  • 6.1 Market Size Estimates & Forecasts and Trend Analysis, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.2 Gamer Type Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 6.3 Casual Gamers
    • 6.3.1 Market size estimates and forecasts by region, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4 Avid Gamers
    • 6.4.1 Market size estimates and forecasts by region, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5 Lifestyle Gamers
    • 6.5.1 Market size estimates and forecasts by region, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Cloud Gaming Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1 Cloud Gaming Market by Region, 2021 & 2030
  • 7.2 Regional Movement Analysis & Market Share, 2021 & 2030
  • 7.3 North America
    • 7.3.1 North America Cloud Gaming Market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2 North America Cloud Gaming Market, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3 North America Cloud Gaming Market, by gamer type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4 U.S
      • 7.3.4.1 U.S. Cloud Gaming Market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.4.2 U.S. Cloud Gaming Market, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.4.3 U.S. Cloud Gaming Market, by gamer type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5 Canada
      • 7.3.5.1 Canada Cloud Gaming Market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.5.2 Canada Cloud Gaming Market, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.5.3 Canada Cloud Gaming Market, by gamer type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4 Europe
    • 7.4.1 Europe Cloud Gaming Market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2 Europe Cloud Gaming Market, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3 Europe Cloud Gaming Market, by gamer type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4 U.K.
      • 7.4.4.1 U.K. Cloud Gaming Market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.4.2 U.K. Cloud Gaming Market, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.4.3 U.K. Cloud Gaming Market, by gamers type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5 Germany
      • 7.4.5.1 Germany Cloud Gaming Market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.5.2 Germany Cloud Gaming Market, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.4.5.3 Germany Cloud Gaming Market, by gamers type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5 Asia Pacific
    • 7.5.1 Asia Pacific Cloud Gaming Market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2 Asia Pacific Cloud Gaming Market, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.3 Asia Pacific Cloud Gaming Market, by gamers type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.4 China
      • 7.5.4.1 China Cloud Gaming Market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.5.4.2 China Cloud Gaming Market, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.5.4.3 China Cloud Gaming Market, by gamers type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.5 India
      • 7.5.5.1 India Cloud Gaming Market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.5.5.2 India Cloud Gaming Market, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.5.5.3 India Cloud Gaming Market, by gamers type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.6 Japan
      • 7.5.6.1 Japan Cloud Gaming Market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.5.6.2 Japan Cloud Gaming Market, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.5.6.3 Japan Cloud Gaming Market, by gamers type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6 Latin America
    • 7.6.1 Latin America Cloud Gaming Market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2 Latin America Cloud Gaming Market, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.3 Latin America Cloud Gaming Market, by gamers type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.4 Brazil
      • 7.6.4.1 Brazil Cloud Gaming Market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.4.2 Brazil Cloud Gaming Market, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.6.4.3 Brazil Cloud Gaming Market, by gamers type, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.7 Middle East & Africa (MEA)
    • 7.7.2 Middle East & Africa (MEA) Cloud Gaming Market, by type, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.7.3 Middle East & Africa (MEA) Cloud Gaming Market, by device, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.7.4 Middle East & Africa (MEA) Cloud Gaming Market, by gamers type, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1 Global Key Players, Recent Developments & Their Impact On the Industry
    • 8.1.1 Company: Microsoft Corporation
    • 8.1.2 Company: Google Inc (Alphabet Inc.)
    • 8.1.3 Company: Amazon Inc.
    • 8.1.4 Company: International Business Machines Corporation (IBM)
  • 8.2 Key Company/Competition Categorization (Key Innovators, Market Leaders, Emerging Players)
  • 8.3 Market Share Analysis, 2021
  • 8.4 List of Other Market Players

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1 Amazon.com Inc.
    • 9.1.1 Company Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Recent Developments
  • 9.2 Apple Inc.
    • 9.2.1 Company Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product benchmarking
    • 9.2.4 Recent Developments
  • 9.3 Electronic Arts, Inc.
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product benchmarking
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4 Google Inc.
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product benchmarking
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5 Intel Corporation
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product benchmarking
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6 International Business Machines Corporation [known as IBM]
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product benchmarking
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7 Microsoft Corporation
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product benchmarking
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8 NVIDIA Corporation
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product benchmarking
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9 Sony Interactive Entertainment LLC
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product benchmarking
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10 Ubitus Inc.
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Product benchmarking
    • 9.10.3 Recent Developments
  • 9.11 Tencent Holdings Ltd.
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Financial Performance
    • 9.11.3 Product benchmarking
    • 9.11.4 Recent Developments
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