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세계의 대체 불가능 토큰(NFT) 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 용도별, 유형별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)

Non-fungible Token Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Art, Sports), By Type (Physical Assets, Digital Assets), By End-use (Commercial, Personal), By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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대체 불가능 토큰(NFT) 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 비화폐성 토큰 시장 규모는 2024년부터 2030년까지 34.5%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 기록하여 2030년에는 2,117억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

디지털 아트에 대한 세계 수요 증가는 시장 성장을 가속하는 주요 요인 중 하나입니다. 디지털 아트는 디지털 기술을 사용하여 전시 또는 제작되는 예술로 정의됩니다. 또한, 전 세계적으로 암호화폐의 사용 확대도 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. CoinMarketCap에 따르면 2022년 2월 기준 암호화폐의 세계 총 자본은 1조 7,600억 달러로 세계 8위 경제 규모에 해당하며, 이는 세계 8위 경제 규모에 해당합니다. 대체 불가능 토큰(NFT) 기업 시장 성장은 그들이 조달 한 막대한 자금에 의해 더욱 뒷받침됩니다.

지난 8월, 대체 불가능 토큰 Collective Proof는 커뮤니티 이벤트 생방송에서 시리즈 A 펀딩 라운드에서 5,000만 달러의 자금을 성공적으로 조달했다고 발표했다, Collab Currency, True Ventures, Flamingo DAO, SV Angel, VaynerFund 등 유명 투자자들이 참여했습니다. 이번 대규모 투자는 Proof가 향후 NFT 컬렉션 출시를 준비하고 NFT 시장에서의 입지를 더욱 공고히 하기 위해 이루어졌으며, 코로나19 팬데믹은 이 시장에 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 팬데믹 기간 동안 사람들은 집에 갇혀 지냈고, 수입원도 제한됐습니다. 그 결과, Axie Game과 같은 NFT 기반 게임 플랫폼이 인기를 얻었고, 이는 팬데믹 기간 동안 수입을 얻는 데 도움이 되었습니다.

대체 불가능 토큰 시장 보고서 하이라이트:

  • 디지털 자산 유형 부문이 2023년 시장을 장악할 것입니다. 예술 NFT에 대한 수요 증가는 아티스트가 자신의 작품과 관련된 모든 거래를 모니터링할 수 있는 기능에서 기인합니다. 이 거래 추적 기능을 통해 아티스트는 자신의 디지털 아트와 관련된 각 거래에 대한 지속적인 로열티 지불에 쉽게 접근할 수 있습니다.
  • 2023년, 수집품 응용 분야가 시장을 장악했습니다. 수집품은 많은 개인에게 폭넓은 매력과 향수를 불러일으키는 가치를 가지고 있습니다. 가상 트레이딩 카드, 디지털 아트 작품, 가상 반려동물 등 독특한 디지털 아이템을 소유한다는 개념은 이러한 아이템의 희소성과 독점성을 중시하는 수집가와 애호가들의 공감을 불러일으키고 있습니다.
  • 2024년부터 2030년까지 연평균 성장률(CAGR)은 상업용 최종 용도 분야가 가장 빠를 것으로 예상되며, 다양한 응용 분야에서 거래를 개선할 수 있기 때문에 기업들 사이에서 NFT에 대한 수요가 증가하고 있습니다.
  • 2023년 매출 점유율은 북미가 압도적이었습니다. 미국, 캐나다 등 북미 국가 전반에서 암호화폐 사용이 확대되고 있어, 이 지역에서 새로운 시장 성장 기회가 창출될 것으로 예상됩니다.
  • 2023년 12월, 국제축구연맹(FIFA)은 블록체인 데이터베이스 제공업체인 모덱스(Modex)와의 협업을 발표하며 2023년 클럽 월드컵을 앞두고 실생활에서 사용할 수 있는 한정판 NFT 컬렉션 시리즈를 발표했습니다.
  • FIFA에 따르면 새로운 NFT 컬렉션을 통해 팬들은 경쟁에서 축구 역사의 일부를 소유할 수 있는 기회를 얻을 수 있다고 합니다. 이러한 노력은 제품의 대중화를 촉진하고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 시장 변수, 동향 및 범위

  • 시장 서론/리네이쥬 전망
  • 업계 밸류체인 분석
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장이 해결해야 할 과제 분석
    • 시장 기회 분석
  • 대체 불가능 토큰(NFT) 시장 분석 툴
    • Porter의 Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 대체 불가능 토큰(NFT) 시장 : 유형별 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 대체 불가능 토큰(NFT) 시장 : 유형별 변동 분석(2023년·2030년)
  • 물리적 자산
  • 디지털 자산

제5장 대체 불가능 토큰(NFT) 시장 : 용도별 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 대체 불가능 토큰(NFT) 시장 : 용도별 변동 분석(2023년·2030년)
  • 수집품
  • 미술
  • 매출 추산과 예측(2018년-2030년)
  • 게임
  • 매출 추산과 예측(2018년-2030년)
  • 유틸리티
  • 매출 추산과 예측(2018년-2030년)
  • 메타버스
  • 스포츠
  • 기타

제6장 대체 불가능 토큰(NFT) 시장 : 최종 용도별 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 대체 불가능 토큰(NFT) 시장 : 최종 용도별 변동 분석(2023년·2030년)
  • 개인
  • 상업

제7장 대체 불가능 토큰(NFT) 시장 : 지역별 추정·동향 분석

  • 대체 불가능 토큰(NFT) 시장 점유율 : 지역별(2023년·2030년)
  • 북미
    • 북미의 대체 불가능 토큰 시장 추정과 예측(2018년-2030년)
    • 미국
    • 캐나다
  • 유럽
    • 유럽의 대체 불가능 토큰 시장 추정과 예측(2018년-2030년)
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
  • 아시아태평양
    • 아시아태평양의 대체 불가능 토큰 시장 추정과 예측(2018년-2030년)
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 한국
    • 호주
  • 라틴아메리카
    • 라틴아메리카의 대체 불가능 토큰 시장 추정과 예측(2018년-2030년)
    • 브라질
    • 멕시코
  • 중동 및 아프리카
    • 중동 및 아프리카의 대체 불가능 토큰 시장 추정과 예측(2018년-2030년)
    • 사우디아라비아(KSA)
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 남아프리카공화국

제8장 경쟁 구도

  • 주요 시장 진출기업의 최근 동향과 영향 분석
  • 기업 분류
  • 기업의 시장 포지셔닝
  • 기업의 시장 점유율 분석
  • 기업 히트맵 분석
  • 전략 매핑
    • 확대
    • 인수합병(M&A)
    • 파트너십과 협업
    • 신제품 발매
    • 연구개발
  • 기업 개요
    • YellowHeart, LLC.
    • Cloudflare, Inc.
    • PLBY Group, Inc.
    • Dolphin Entertainment, Inc.
    • Funko
    • Ozone Networks, Inc.
    • Dolphin Entertainment, Inc.
    • Dapper Labs, Inc.
    • Gemini Trust Company, LLC.
    • Onchain Labs, Inc.
LSH 24.03.18

Non-fungible Token Market Growth & Trends:

The global non-fungible token market size is anticipated to reach USD 211.7 billion by 2030, registering a CAGR of 34.5% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing demand for digital art worldwide is one of the major factors driving market growth. Digital art is defined as the art that is displayed or created using digital technologies. The growing use of cryptocurrency globally is also anticipated to drive market growth. This is because people use cryptocurrency to purchase digital assets. According to CoinMarketCap, as of February 2022, the total global capitalization of cryptocurrency is USD 1.76 trillion, making it equivalent to the world's 8th largest economy. The market growth of non-fungible token (NFT) companies is further supported by the substantial funding they have raised.

In August 2022, during a community event broadcast live, Collective Proof, a non-fungible token, announced that it had successfully raised USD 50 million in a Series A funding round. The funding round, led by a16z, saw the participation of several prominent investors, including Seven Seven Six, Collab+Currency, True Ventures, Flamingo DAO, SV Angel, and VaynerFund. This substantial investment comes as Proof prepares to launch its upcoming NFT collection, further solidifying its position in the NFT market. The COVID-19 pandemic had a positive impact on this market. The restrictions imposed during the pandemic confined people at home and limited their sources of income. As a result, NFT-based gaming platforms, such as Axie Game, gained popularity as they helped people earn amid the pandemic.

Non-fungible Token Market Report Highlights:

  • The digital asset type segment dominated the market in 2023. The rising demand for art NFTs stems from their capability to allow artists to monitor all transactions related to their work. This transaction-tracking feature facilitates artists in accessing continuous royalty payments for each transaction involving their digital art
  • The collectibles application segment dominated the market in 2023. Collectibles have a broad appeal and nostalgic value for many individuals. The concept of owning unique digital items, such as virtual trading cards, digital artwork, or virtual pets, resonates with collectors and enthusiasts who value the rarity and exclusivity of these items
  • The commercial end-use segment is expected to experience the fastest CAGR from 2024 to 2030. The demand for NFTs is growing among businesses to enable improved transactions across a range of application areas
  • North America accounted for a dominant revenue share in 2023. The growing use of cryptocurrency across North American countries, such as the U.S. and Canada, is expected to create new opportunities for market growth in this region
  • In December 2023, Federation Internationale de Football Association (FIFA) announced its collaboration with Modex, a blockchain database provider to launch a limited NFT collection series with real-world utility ahead of the 2023 Club World Cup
  • According to FIFA, the new NFT collection will allow fans an opportunity to own a piece of footballing history from the competition. Such initiatives are increasing the product adoption

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Information Procurement
    • 1.3.2. Information or Data Analysis
    • 1.3.3. Market Formulation & Data Visualization
    • 1.3.4. Data Validation & Publishing
  • 1.4. Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Market Variables, Trends, and Scope

  • 3.1. Market Introduction/Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Drivers Analysis
      • 3.3.1.1. Rising adoption of cryptocurrencies
      • 3.3.1.2. Rising traction around Web 3.0, metaverse, and decentralized finance
      • 3.3.1.3. Increasing popularity of non-fungible token marketplaces
    • 3.3.2. Market Challenge Analysis
      • 3.3.2.1. Security and data privacy concerns
    • 3.3.3. Market Opportunity Analysis
      • 3.3.3.1. Application of non-fungible tokens in supply chain
  • 3.4. Non-fungible Token (NFT) Market Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Analysis
      • 3.4.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.4.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.4.1.3. Threats of substitution
      • 3.4.1.4. Threats from new entrants
      • 3.4.1.5. Competitive rivalry
    • 3.4.2. PESTEL Analysis
      • 3.4.2.1. Political landscape
      • 3.4.2.2. Economic and Social landscape
      • 3.4.2.3. Technological landscape
      • 3.4.2.4. Environmental landscape
      • 3.4.2.5. Legal landscape

Chapter 4. Non-fungible Token (NFT) Market: Type Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Non-fungible Token (NFT) Market: Type Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 4.3. Physical Asset
    • 4.3.1. Physical Asset Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Digital Asset
    • 4.4.1. Digital Asset Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Non-fungible Token (NFT) Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Non-fungible Token (NFT) Market: Application Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 5.3. Collectibles
    • 5.3.1. Digital Asset Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2. Video Clips
      • 5.3.2.1. Video Clips Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.3. Audio Clips
      • 5.3.3.1. Audio Clips Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.4. Gamification
      • 5.3.4.1. Gamification Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.5. Others
      • 5.3.5.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Art
  • 5.5. Art Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.5.1. Pixel Art
      • 5.5.1.1. Pixel Art Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.5.2. Fractal/Algorithmic Art
      • 5.5.2.1. Fractal/Algorithmic Art Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.5.3. Computer Generated Painting
      • 5.5.3.1. Computer Generated Painting Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.5.4. 2D/3D Painting
      • 5.5.4.1. 2D/3D Painting Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.5.5. 2D/3D Computer Graphics
      • 5.5.5.1. 2D/3D Computer Graphics Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.5.6. GIFs
      • 5.5.6.1. GIFs Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.5.7. Others
      • 5.5.7.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Gaming
  • 5.7. Gaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.7.1. Trading Card Game (TCG)
      • 5.7.1.1. Trading Card Game (TCG) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.7.2. Video Game
      • 5.7.2.1. Video Game Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.7.3. Strategy Role Playing Game (RPG)
      • 5.7.3.1. Strategy Role Playing Game (RPG) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.7.4. Others
      • 5.7.4.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.8. Utilities
  • 5.9. Utilities Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.9.1. Tickets
      • 5.9.1.1. Tickets Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.9.2. Domain Names
      • 5.9.2.1. Domain Names Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.9.3. Assets Ownership
      • 5.9.3.1. Assets Ownership Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.10. Metaverse
    • 5.10.1. Metaverse Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.11. Sports
    • 5.11.1. Sports Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.12. Others
    • 5.12.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Non-fungible Token (NFT) Market: End-use Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Non-fungible Token (NFT) Market: End-use Movement Analysis, USD Million, 2023 & 2030
  • 6.3. Personal
    • 6.3.1. Personal Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Commercial
    • 6.4.1. Commercial Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Non-fungible Token (NFT) Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Non-fungible Token (NFT) Market Share, By Region, 2023 & 2030, USD Million
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. UK
      • 7.3.2.1. UK Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. India
      • 7.4.3.1. India Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. Japan
      • 7.4.4.1. Japan Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. South Korea
      • 7.4.5.1. South Korea Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. Australia
      • 7.4.6.1. Australia Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.3. Mexico
      • 7.5.3.1. Mexico Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East & Africa
    • 7.6.1. Middle East & Africa Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. Kingdom Of Saudi Arabia (KSA)
      • 7.6.2.1. Kingdom Of Saudi Arabia (KSA) Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.3. UAE
      • 7.6.3.1. UAE Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.4. South Arica
      • 7.6.4.1. South Africa Non-fungible Token Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Company Market Positioning
  • 8.4. Company Market Share Analysis
  • 8.5. Company Heat Map Analysis
  • 8.6. Strategy Mapping
    • 8.6.1. Expansion
    • 8.6.2. Mergers & Acquisition
    • 8.6.3. Partnerships & Collaborations
    • 8.6.4. New Product Launches
    • 8.6.5. Research And Development
  • 8.7. Company Profiles
    • 8.7.1. YellowHeart, LLC.
      • 8.7.1.1. Participant's Overview
      • 8.7.1.2. Financial Performance
      • 8.7.1.3. Product Benchmarking
      • 8.7.1.4. Recent Developments
    • 8.7.2. Cloudflare, Inc.
      • 8.7.2.1. Participant's Overview
      • 8.7.2.2. Financial Performance
      • 8.7.2.3. Product Benchmarking
      • 8.7.2.4. Recent Developments
    • 8.7.3. PLBY Group, Inc.
      • 8.7.3.1. Participant's Overview
      • 8.7.3.2. Financial Performance
      • 8.7.3.3. Product Benchmarking
      • 8.7.3.4. Recent Developments
    • 8.7.4. Dolphin Entertainment, Inc.
      • 8.7.4.1. Participant's Overview
      • 8.7.4.2. Financial Performance
      • 8.7.4.3. Product Benchmarking
      • 8.7.4.4. Recent Developments
    • 8.7.5. Funko
      • 8.7.5.1. Participant's Overview
      • 8.7.5.2. Financial Performance
      • 8.7.5.3. Product Benchmarking
      • 8.7.5.4. Recent Developments
    • 8.7.6. Ozone Networks, Inc.
      • 8.7.6.1. Participant's Overview
      • 8.7.6.2. Financial Performance
      • 8.7.6.3. Product Benchmarking
      • 8.7.6.4. Recent Developments
    • 8.7.7. Dolphin Entertainment, Inc.
      • 8.7.7.1. Participant's Overview
      • 8.7.7.2. Financial Performance
      • 8.7.7.3. Product Benchmarking
      • 8.7.7.4. Recent Developments
    • 8.7.8. Dapper Labs, Inc.
      • 8.7.8.1. Participant's Overview
      • 8.7.8.2. Financial Performance
      • 8.7.8.3. Product Benchmarking
      • 8.7.8.4. Recent Developments
    • 8.7.9. Gemini Trust Company, LLC.
      • 8.7.9.1. Participant's Overview
      • 8.7.9.2. Financial Performance
      • 8.7.9.3. Product Benchmarking
      • 8.7.9.4. Recent Developments
    • 8.7.10. Onchain Labs, Inc.
      • 8.7.10.1. Participant's Overview
      • 8.7.10.2. Financial Performance
      • 8.7.10.3. Product Benchmarking
      • 8.7.10.4. Recent Developments
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