시장보고서
상품코드
1530086

모바일 애플리케이션 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 스토어별, 용도별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)

Mobile Application Market Size, Share & Trends Analysis Report By Store (Google Store, Apple Store, Others), By Application (Gaming, Music & Entertainment, Health & Fitness, Social Networking), And Region Segment Forecasts, 2024 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 95 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

모바일 애플리케이션 시장 성장과 동향:

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 모바일 애플리케이션 시장 규모는 2024년부터 2030년까지 14.3%의 CAGR을 보이며 2030년에는 5,671억 9,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

이러한 성장은 주로 건강한 라이프스타일을 유지하는 것에 대한 관심이 높아지면서 건강 관련 데이터에 대한 실시간 액세스에 대한 수요가 증가하여 사용자의 건강 관리, 피트니스 루틴, 영양 섭취 및 다양한 신체 활동에 도움이 되었기 때문입니다. 또한, 인터넷 비용의 하락, 스마트폰의 보급, 가처분 소득의 증가, 특히 게임 분야에서의 인앱 구매의 급격한 증가 등의 요인도 시장 확대에 기여하고 있습니다.

또한, COVID-19 사태로 인해 전 세계적으로 주문형 라이브 화상 상담 앱의 채택이 급증했습니다. 원격 상담 서비스는 최근 몇 년 동안 꾸준히 성장해왔지만, 봉쇄가 시작되면서 실시간 화상 상담에 대한 수요가 급증했습니다. 이러한 급증은 전염병이 개인의 정신건강과 불안감에 미치는 악영향으로 인한 것으로 추정됩니다. 그 결과 온라인 상담 서비스가 크게 성장했습니다. 모바일 앱이 제공하는 사용자 친화적인 인터페이스와 원격 건강 모니터링 기능은 의료 상담과 조언을 구하기 위한 헬스케어 앱의 보급에 더욱 박차를 가했습니다.

게임과 헬스케어 앱 외에도 음악과 엔터테인먼트 앱도 수익 창출의 유망한 기회로 떠오르고 있습니다. 라이브 스트리밍 앱에 대한 수요 증가는 음악 및 엔터테인먼트 앱 시장의 성장을 촉진할 것으로 예상되며, 넷플릭스, 유튜브, 인스타그램과 같은 플랫폼은 라이브 스트리밍 기능을 제공하여 사용자가 더 많은 시청자를 대상으로 방송할 수 있도록 지원하고 있습니다. 더 많은 시청자를 대상으로 방송할 수 있습니다. 이러한 앱은 컨텐츠 제작자와 소셜 미디어 인플루언서들 사이에서 인기를 얻고 있으며, 이들은 정기적으로 시청자와 소통하고 채널과 프로필의 인지도와 순위를 높이기 위해 노력하고 있습니다.

또한, COVID-19 팬데믹에 대응하기 위해 전 세계적으로 시행된 봉쇄 조치는 사람들이 여가 시간에 엔터테인먼트 옵션을 찾게 되면서 OTT(Over The Top) 애플리케이션의 성장에 긍정적인 영향을 미쳤습니다. 그 결과, 팬데믹 기간 동안 OTT 애플리케이션에 소요되는 평균 시간이 크게 증가하여 엔터테인먼트 애플리케이션에 대한 수요가 급증했습니다. 그러나 팬데믹이 진정되고 정부가 점차 경제를 재개함에 따라 엔터테인먼트 앱 부문의 전년 대비 성장률은 정상 수준으로 돌아갈 것으로 예상됩니다.

모바일 애플리케이션 시장 보고서 하이라이트

  • 이 시장은 스마트폰 보급, 인터넷 접속 증가, 모바일 애플리케이션(앱)의 머신러닝 및 인공지능 기술 활용 증가 등을 배경으로 당분간 큰 폭으로 확대될 것으로 예상됩니다.
  • 2023년 애플 스토어 부문은 iOS 앱의 높은 수익화율과 프리미엄 앱 및 인앱 결제에서 발생하는 높은 수익으로 인해 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다.
  • 음악 및 엔터테인먼트 앱 부문은 넷플릭스, 유튜브, 인스타그램 등 라이브 스트리밍 앱에 대한 수요 증가로 인해 2024-2030년 예측 기간 동안 큰 폭의 성장을 보일 것으로 예상됩니다.
  • 아시아태평양은 인터넷 보급과 스마트폰 보급의 잠재력을 바탕으로 가장 빠르게 성장하는 지역이 될 것으로 예상됩니다. 인도와 중국은 앞으로도 주요 시장으로 남을 것으로 예상되며, 모바일 애플리케이션 생태계 전반에 걸쳐 모든 시장 진입자들에게 강력한 성장 기회를 제공할 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 시장 변수, 동향 및 범위 전망

  • 시장 계통 전망
  • 모바일 애플리케이션 시장 밸류체인 분석
  • 모바일 애플리케이션 시장 역학
  • 업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
  • 모바일 애플리케이션 시장 PESTEL 분석
  • 국가별 데이터 보호와 프라이버시에 관한 법률
  • COVID-19가 모바일 애플리케이션 시장에 미치는 영향

제4장 모바일 애플리케이션 시장 : 스토어별 전망

  • 부문 대시보드
  • 모바일 애플리케이션 시장, 스토어별 분석과 시장 점유율별, 2023년과 2030년
  • Google 스토어
  • Apple 스토어
  • 기타

제5장 모바일 애플리케이션 시장 : 용도별 전망

  • 부문 대시보드
  • 모바일 애플리케이션 시장, 용도별 분석과 시장 점유율별, 2023년과 2030년
  • 게임
  • 음악과 엔터테인먼트
  • 건강과 피트니스
  • 소셜 네트워킹
  • 소매·E-Commerce
  • 여행·호스피탈리티
  • 학습과 교육
  • 기타

제6장 모바일 애플리케이션 시장 : 지역별 추정·동향 분석

  • 지역별 모바일 애플리케이션 시장 점유율, 2023년 및 2030년
  • 북미
    • 북미 모바일 애플리케이션 시장 추정과 예측, 2017-2030년
    • 스토어별, 2017-2030년
    • 용도별, 2017-2030년
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 유럽의 모바일 애플리케이션 시장 추정과 예측, 2017-2030년
    • 스토어별, 2017-2030년
    • 용도별, 2017-2030년
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 러시아
  • 아시아태평양
    • 아시아태평양의 모바일 애플리케이션 시장 추정과 예측, 2017-2030년
    • 스토어별, 2017-2030년
    • 용도별, 2017-2030년
    • 인도
    • 중국
    • 일본
    • 한국
    • 호주
  • 라틴아메리카
    • 라틴아메리카의 모바일 애플리케이션 시장 추정과 예측, 2017-2030년
    • 스토어별, 2017-2030년
    • 용도별, 2017-2030년
    • 브라질
  • 중동 및 아프리카
    • 중동 및 아프리카의 모바일 애플리케이션 시장 추정과 예측, 2017-2030년
    • 스토어별, 2017-2030년
    • 용도별, 2017-2030년
    • 사우디아라비아(KSA)
    • 아랍에미리트
    • 남아프리카공화국

제7장 모바일 애플리케이션 시장 경쟁 상황

  • 주요 시장 진출 기업
    • Apple Inc.
    • Google
    • Microsoft
    • Amazon.com, Inc.
    • Gameloft
    • Netflix, Inc.
    • Practo
    • cult.fit
    • Ubisoft Entertainment
    • Xiaomi
  • 주요 기업의 시장 점유율 분석, 2023년
  • 기업 분류/포지션 분석, 2023년
  • 전략 매핑
    • 확대
    • 취득
    • 협업
    • 제품/서비스 발매
    • 파트너십
    • 기타
ksm 24.08.30

Mobile Application Market Growth & Trends:

The global mobile application market size is anticipated to reach USD 567.19 billion by 2030, exhibiting a CAGR of 14.3% from 2024 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. This growth is primarily attributed to the growing emphasis on maintaining a healthier lifestyle and the increasing demand for real-time access to health-related data, aiding users in managing their health, fitness routines, nutritional intake, and various physical activities. Moreover, factors such as declining internet costs, widespread smartphone adoption, rising disposable incomes, and the consequent surge in in-app purchases, particularly in the gaming sector, collectively contribute to driving market expansion.

Furthermore, there has been a surge in the adoption of on-demand live video consultation apps globally during the COVID-19 pandemic. While remote consultation services had been growing steadily in recent years, the onset of lockdowns led to a sudden increase in demand for live video consultations. This spike can be attributed to the negative impact of the pandemic on individuals' mental health and anxiety levels, caused by restrictions on movement and the fear of contracting the virus during in-person visits. Consequently, online consultation services experienced significant growth. The user-friendly interfaces and remote health monitoring capabilities offered by mobile applications have further fueled the uptake of healthcare apps for seeking medical advice and consultations.

In addition to gaming and healthcare apps, music and entertainment apps also present promising opportunities for revenue generation. The increasing demand for live streaming apps is anticipated to drive growth in the music and entertainment apps market. Platforms such as Netflix, YouTube, and Instagram offer live-streaming capabilities, allowing users to broadcast to a wider audience. These apps have gained popularity among content creators and social media influencers, who engage with their audiences regularly, enhancing the visibility and ranking of their channels and profiles.

Moreover, the global lockdowns imposed in response to the COVID-19 pandemic have positively impacted the growth of over-the-top (OTT) applications, as people seek entertainment options during leisure time. Consequently, there has been a significant increase in the average time spent on OTT apps during the pandemic, leading to a surge in demand for entertainment applications. However, as governments gradually reopen economies following the containment of the pandemic, it is anticipated that the year-on-year growth rate in the entertainment app segment will return to normal levels.

Mobile Application Market Report Highlights:

  • The market is expected to experience significant expansion in the foreseeable future, driven by the widespread adoption of smartphones, increased internet accessibility, and the rising utilization of machine learning and artificial intelligence technologies within mobile applications (apps).
  • The Apple store segment accounted for the largest revenue share in 2023, owing to a higher monetization rate of iOS apps for revenue gained from premium apps and in-app purchases
  • The music & entertainment application segment is projected to exhibit significant growth during the forecast period from 2024 to 2030, owing to an increase in demand for live-streaming apps such as Netflix, YouTube, and Instagram
  • The Asia Pacific is expected to emerge as the fastest-growing regional market given the potential the region holds in terms of internet penetration and smartphone adoption. India and China are anticipated to remain the major markets, offering strong growth opportunities to all participants across the mobile application ecosystem.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Research Assumptions
  • 1.5. List of Data Sources
    • 1.5.1. Secondary Sources
    • 1.5.2. Primary Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segmental Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope Outlook

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Mobile Application Market Value Chain Analysis
  • 3.3. Mobile Application Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
      • 3.3.1.1. Growing internet and smartphone penetration
      • 3.3.1.2. Businesses increasingly looking to offer digital services
    • 3.3.2. Market Restraint/Challenge Analysis
      • 3.3.2.1. Data privacy concerns
    • 3.3.3. Market Opportunity Analysis
      • 3.3.3.1. Growing usage of advanced technologies in mobile applications
  • 3.4. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
    • 3.4.1. Supplier Power
    • 3.4.2. Buyer Power
    • 3.4.3. Substitution Threat
    • 3.4.4. Threat of New Entrants
    • 3.4.5. Competitive Rivalry
  • 3.5. Mobile Application Market PESTEL Analysis
    • 3.5.1. Political Landscape
    • 3.5.2. Economic Landscape
    • 3.5.3. Social Landscape
    • 3.5.4. Technology Landscape
    • 3.5.5. Environmental Landscape
    • 3.5.6. Legal Landscape
  • 3.6. Data Protection and Privacy Legislation by country
  • 3.7. Impact of COVID-19 on the Mobile Application Market

Chapter 4. Mobile Application Market Store Outlook

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Mobile Application Market, By Store Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 4.3. Google Store
    • 4.3.1. Google Store Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 4.4. Apple Store
    • 4.4.1. Apple Store Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 4.5. Others
    • 4.5.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. Mobile Application Market Application Outlook

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Mobile Application Market, By Application Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.3. Gaming
    • 5.3.1. Gaming Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.4. Music & Entertainment
    • 5.4.1. Music & Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.5. Health & Fitness
    • 5.5.1. Health & Fitness Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.6. Social Networking
    • 5.6.1. Social Networking Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.7. Retail & e-Commerce
    • 5.7.1. Retail & e-Commerce Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.8. Travel & Hospitality
    • 5.8.1. Travel & Hospitality Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.9. Learning & Education
    • 5.9.1. Learning & Education Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 5.10. Others
    • 5.10.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Mobile Application Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Mobile Application Market Share by Region, 2023 & 2030
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. North America Mobile Application Market estimates and forecasts, 2017 - 2030
    • 6.2.2. North America Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.2.3. North America Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.2.4. U.S.
      • 6.2.4.1. U.S. Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.2.4.2. U.S. Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.2.5. Canada
      • 6.2.5.1. Canada Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.2.5.2. Canada Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.2.6. Mexico
      • 6.2.6.1. Mexico Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.2.6.2. Mexico Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 6.3. Europe
    • 6.3.1. Europe Mobile Application Market estimates and forecasts, 2017 - 2030
    • 6.3.2. Europe Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.3. Europe Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.4. UK
      • 6.3.4.1. UK Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.3.4.2. UK Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.5. Germany
      • 6.3.5.1. Germany Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.3.5.2. Germany Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.6. France
      • 6.3.6.1. France Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.3.6.2. France Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.7. Russia
      • 6.3.7.1. Russia Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.3.7.2. Russia Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 6.4. Asia Pacific
    • 6.4.1. Asia Pacific Mobile Application Market estimates and forecasts, 2017 - 2030
    • 6.4.2. Asia Pacific Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.3. Asia Pacific Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.4. India
      • 6.4.4.1. India Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.4.4.2. India Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.5. China
      • 6.4.5.1. China Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.4.5.2. China Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.6. Japan
      • 6.4.6.1. Japan Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.4.6.2. Japan Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.7. South Korea
      • 6.4.7.1. South Korea Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.4.7.2. South Korea Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.4.8. Australia
      • 6.4.8.1. Australia Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.4.8.2. Australia Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 6.5. Latin America
    • 6.5.1. Latin America Mobile Application Market estimates and forecasts, 2017 - 2030
    • 6.5.2. Latin America Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.5.3. Latin America Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.5.4. Brazil
      • 6.5.4.1. Brazil Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.5.4.2. Brazil Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
  • 6.6. Middle East & Africa
    • 6.6.1. Middle East & Africa Mobile Application Market estimates and forecasts, 2017 - 2030
    • 6.6.2. Middle East & Africa Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.6.3. Middle East & Africa Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.6.4. Kingdom of Saudi Arabia (KSA)
      • 6.6.4.1. Kingdom of Saudi Arabia (KSA) Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.6.4.2. Kingdom of Saudi Arabia (KSA) Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.6.5. U.A.E.
      • 6.6.5.1. UAE Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.6.5.2. UAE Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)
    • 6.6.6. South Africa
      • 6.6.6.1. South Africa Mobile Application Market estimates and forecasts, By Store, 2017 - 2030 (USD Billion)
      • 6.6.6.2. South Africa Mobile Application Market estimates and forecasts, By Application, 2017 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Mobile Application Market Competitive Landscape

  • 7.1. Key Market Participants
    • 7.1.1. Apple Inc.
    • 7.1.2. Google
    • 7.1.3. Microsoft
    • 7.1.4. Amazon.com, Inc.
    • 7.1.5. Gameloft
    • 7.1.6. Netflix, Inc.
    • 7.1.7. Practo
    • 7.1.8. cult.fit
    • 7.1.9. Ubisoft Entertainment
    • 7.1.10. Xiaomi
  • 7.2. Key Company Market Share Analysis, 2023
  • 7.3. Company Categorization/Position Analysis, 2023
  • 7.4. Strategic Mapping
    • 7.4.1. Expansion
    • 7.4.2. Acquisition
    • 7.4.3. Collaborations
    • 7.4.4. Product/service launch
    • 7.4.5. Partnerships
    • 7.4.6. Others
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제