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항공 분야 증강현실 및 가상현실 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 기술별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2024-2030년)

Augmented Reality And Virtual Reality In Aviation Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware, Software), By Technology, By End Use, By Region, And Segment Forecasts, 2024 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 170 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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항공 분야 증강현실 및 가상현실 시장 규모 및 동향

세계 항공 분야 증강현실 및 가상현실 시장 규모는 2023년 10억 7,660만 달러로 추정되며, 2024년부터 2030년까지 35.2%의 연평균 성장률(CAGR)을 기록할 것으로 예상됩니다. 이 시장은 증강현실(AR) 및 가상현실(VR) 기술의 통합으로 상당한 진전을 이루고 있습니다. 이러한 기술을 통해 훈련생들은 일상적인 비행 작업에서 비상 사태에 이르기까지 실제 시나리오를 높은 충실도와 관련 위험 없이 연습할 수 있습니다. 이러한 훈련 역량 강화는 보다 준비된 인재와 잠재적인 훈련 비용 절감으로 이어져 시장 성장의 원동력이 될 것으로 기대됩니다.

또 다른 새로운 트렌드는 항공기 정비 및 수리 작업에 AR을 적용하는 것으로, AR 도구를 통해 정비 작업자가 실제 항공기 부품에 디지털 정보를 중첩하여 보다 효율적인 진단 및 수리를 촉진할 수 있습니다. 기술자는 핸즈프리로 작업하면서 실시간 데이터, 단계별 지침, 복잡한 시스템의 3D 시각화에 접근할 수 있습니다. 이는 유지보수 프로세스의 속도를 높일 뿐만 아니라 인적 오류 가능성을 줄여 항공기의 신뢰성과 안전성을 향상시킬 수 있습니다.

AR 기술은 비행 중 내비게이션과 상황 인식에도 혁신을 불러일으키고 있습니다. 조종사는 AR 헤드셋과 증강 디스플레이를 사용하여 비행 경로, 날씨 및 주변 지형에 대한 중요한 정보를 현실 시야에 직접 겹쳐서 수신할 수 있습니다. 이러한 향상된 상황 인식은 더 나은 의사 결정을 지원하고 전반적인 비행 안전을 향상시킵니다. AR은 조종사의 인식 부하를 줄임으로써 점점 더 복잡해지는 현대의 항공 환경을 관리하는 데 도움이 될 수 있습니다. 이는 향후 몇 년 동안 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

승객 경험 역시 증강현실과 가상현실이 크게 발전하고 있는 분야입니다. 항공사들은 기내 엔터테인먼트 시스템에 가상현실 헤드셋을 통합하여 승객들에게 가상 투어, 인터랙티브 게임, 영화와 같은 모험과 같은 몰입형 경험을 제공하고 있습니다. 이는 여행 경험을 향상시킬 뿐만 아니라, 경쟁이 치열한 시장에서 차별화를 꾀하는 항공사에게 독특한 세일즈 포인트가 될 수 있습니다. 또한, 공항 내 AR 애플리케이션은 승객들이 넓은 터미널을 보다 쉽게 이동할 수 있도록 도와 전반적인 고객 만족도를 향상시키고 있습니다.

또한, 증강현실과 가상현실은 항공사와 항공기 제조업체의 마케팅 및 판매 전략에서 중요한 도구가 되고 있으며, VR 체험을 통해 잠재 고객은 새로운 항공기 모델을 가상으로 둘러보고, 객실 구성을 탐색하고, 어메니티를 매우 매력적인 방식으로 체험할 수 있습니다. 체험할 수 있습니다. 이러한 몰입형 마케팅은 고객과의 강한 유대감을 형성하고 제품이 제공하는 것을 구체적으로 느끼게함으로써 판매를 촉진하는 데 도움이 될 수 있습니다. 또한, 판매 프리젠테이션에서 AR 애플리케이션은 대화형 3D 모델과 실시간 사용자 정의 옵션을 제공하여 판매 프로세스를 더욱 역동적이고 효과적으로 만들 수 있습니다.

항공 분야 증강현실 및 가상현실 세계 시장 세분화 보고서

이 보고서는 2018년부터 2030년까지 각 하위 부문의 최신 시장 동향 및 기회 분석과 함께 세계, 지역 및 국가별 수익 성장을 추정하고 예측합니다. Grand View Research는 이 보고서에서 세계 항공 분야 증강현실 및 가상현실 시장 보고서를 구성요소, 기술, 최종 용도, 지역별로 세분화하여 분석하였습니다.

  • 구성요소 전망(매출액, 2018-2030년)
  • 하드웨어
  • 소프트웨어
  • 기술 전망(매출액, 2018-2030년)
  • 증강현실(AR)
  • 가상현실(VR)
  • 최종 용도 전망(매출액, 2018-2030년)
  • 상업
  • 군사
  • 지역별 전망(매출액, 2018-2030년)
  • 북미

미국

캐나다

멕시코

  • 유럽

독일

영국

프랑스

  • 아시아태평양

일본

중국

인도

호주

한국

  • 라틴아메리카

브라질

  • 중동 및 아프리카(MEA)

아랍에미리트

사우디아라비아

남아프리카공화국

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 항공 분야 증강현실 및 가상현실(AR VR) 시장 - 업계 전망

  • 시장 개요
  • 업계 밸류체인 분석
  • 시장 역학
  • 업계 분석 툴
  • 항공 분야 증강현실 및 가상현실(AR VR) 시장 - 기술 동향

제4장 항공 분야 증강현실 및 가상현실(AR VR) 시장 : 구성요소 추정·동향 분석

  • 구성요소 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
  • 구성요소별

제5장 항공 분야 증강현실 및 가상현실(AR VR) 시장 : 기술 추정·동향 분석

  • 기술 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
  • 기술별

제6장 항공 분야 증강현실 및 가상현실(AR VR) 시장 : 최종 용도 추정·동향 분석

  • 최종 용도 변동 분석과 시장 점유율, 2023년과 2030년
  • 최종 용도별

제7장 지역 추정·동향 분석

  • 항공 분야 증강현실 및 가상현실(AR VR) 시장 지역별 예측, 2023년과 2030년
  • 북미
    • 북미의 증강현실과 가상현실
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 유럽의 증강현실과 가상현실
    • 독일
    • 영국
    • 프랑스
  • 아시아태평양
    • 아시아태평양의 증강현실과 가상현실
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 한국
    • 호주
  • 라틴아메리카
    • 라틴아메리카의 증강현실과 가상현실
    • 브라질
  • 중동 및 아프리카(중동 및 아프리카)
    • 중동 및 아프리카 증강현실과 가상현실
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트
    • 남아프리카공화국

제8장 항공 분야 증강현실 및 가상현실(AR VR) 시장 - 경쟁 상황

  • 주요 시장 진출 기업의 최근 동향과 영향 분석
  • 기업 분류
  • 진출 기업 개요
  • 재무 실적
  • 제품 벤치마크
  • 기업의 시장 포지셔닝
  • 기업 히트맵 분석
  • 전략 매핑
    • 확대/매각
    • 협업/파트너십
    • 신제품 발매
    • 연구개발
  • 기업 개요
    • Aero Glass
    • Bohemia Interactive Simulations
    • Elbit Systems Ltd.
    • Goggle LLC
    • Honeywell International, Inc.
    • HTC Corporation
    • IBM Corporation
    • Jasoren
    • Microsoft Corporation
    • Sony Corporation
ksm 24.08.23

AR & VR In Aviation Market Size & Trends

The global augmented reality and virtual reality in aviation market size was estimated at USD 1,076.6 million in 2023 and is expected to grow at a CAGR of 35.2% from 2024 to 2030. The market is witnessing significant advancements through the integration of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) technologies. These technologies allow trainees to practice real-world scenarios, ranging from routine flight operations to emergency situations, with high fidelity and without associated risks. This enhanced training capability results in better-prepared personnel and potentially lower training costs, which is expected to drive market growth.

Moreover, another emerging trend is the application of AR in aircraft maintenance and repair operations. AR tools enable maintenance crews to overlay digital information onto physical aircraft components, facilitating more efficient diagnostics and repairs. Technicians can access real-time data, step-by-step instructions, and 3D visualizations of complex systems, all while working hands-free. This speeds up the maintenance process as well as reduces the likelihood of human error, thereby leading to improved aircraft reliability and safety.

In-flight navigation and situational awareness are also being revolutionized by AR technology. Pilots can use AR headsets or augmented displays to receive critical information about their flight path, weather conditions, and nearby terrain, directly overlaid on their real-world view. This enhanced situational awareness supports better decision-making and improves overall flight safety. By reducing the cognitive load on pilots, AR helps to manage the increasing complexity of modern aviation environments. This, in turn, is expected to fuel market growth in the coming years.

Passenger experience is another area where AR and VR are making substantial inroads. Airlines are incorporating virtual reality headsets into their in-flight entertainment systems, offering passengers immersive experiences such as virtual tours, interactive games, and cinematic adventures. This not only enhances the travel experience but also provides a unique selling point for airlines looking to differentiate themselves in a competitive market. Additionally, AR applications in airports are helping passengers navigate large terminals more easily, improving overall customer satisfaction.

Furthermore, AR and VR are becoming crucial tools in the marketing and sales strategies of airlines and aircraft manufacturers. VR experiences allow potential customers to take virtual tours of new aircraft models, explore cabin configurations, and experience amenities in a highly engaging way. This immersive marketing approach helps build stronger customer connections and drives sales by providing a tangible sense of what the products offer. Additionally, AR applications in sales presentations can provide interactive 3D models and real-time customization options, making the sales process more dynamic and effective.

Global Augmented Reality And Virtual Reality In Aviation Market Report Segmentation

This report forecasts and estimates revenue growth at the global, regional, and country levels along with analyzes the latest market trends and opportunities in each one of the sub-segments from 2018 to 2030. For this study, Grand View Research has further segmented the global AR and VR in aviation market report based on component, technology, end use, and region.

  • Component Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Hardware
  • Software
  • Technology Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Augmented Reality (AR)
  • Virtual Reality (VR)
  • End Use Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • Commercial
  • Military
  • Regional Outlook (Revenue, USD Million, 2018 - 2030)
  • North America

U.S.

Canada

Mexico

  • Europe

Germany

UK

France

  • Asia Pacific

Japan

China

India

Australia

South Korea

  • Latin America

Brazil

  • Middle East and Africa (MEA)

UAE

Saudi Arabia

South Africa

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definitions
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Information analysis
    • 1.3.2. Market formulation & data visualization
    • 1.3.3. Data validation & publishing
  • 1.4. 4 Research Scope and Assumptions
    • 1.4.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market Snapshot
  • 2.2. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market- Segment Snapshot (1/2)
  • 2.3. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market- Segment Snapshot (2/2)
  • 2.4. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market- Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market - Industry Outlook

  • 3.1. Market Overview
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunity
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's analysis
    • 3.4.2. Macroeconomic analysis
  • 3.5. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market - Technology Trends

Chapter 4. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Component Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 4.2. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market Estimates & Forecast, By Component (USD Million)
    • 4.2.1. Hardware
    • 4.2.2. Software

Chapter 5. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market: Technology Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Technology Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 5.2. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market Estimates & Forecast, By Technology (USD Million)
    • 5.2.1. Augmented Reality (AR)
    • 5.2.2. Virtual Reality (VR)

Chapter 6. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. End Use Movement Analysis & Market Share, 2023 & 2030
  • 6.2. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market Estimates & Forecast, By End Use (USD Million)
    • 6.2.1. Commercial
    • 6.2.2. Military

Chapter 7. Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market by Region, 2023 & 2030
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
    • 7.2.3. Canada
    • 7.2.4. Mexico
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. Germany
    • 7.3.3. UK
    • 7.3.4. France
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. Japan
    • 7.4.3. China
    • 7.4.4. India
    • 7.4.5. South Korea
    • 7.4.6. Australia
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
  • 7.6. Middle East & Africa (MEA)
    • 7.6.1. MEA Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market Estimates & Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. Saudi Arabia
    • 7.6.3. UAE
    • 7.6.4. South Africa

Chapter 8. Augmented Reality and Virtual Reality (AR VR) in Aviation Market - Competitive Landscape

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Participant's Overview
  • 8.4. Financial Performance
  • 8.5. Product Benchmarking
  • 8.6. Company Market Positioning
  • 8.7. Company Heat Map Analysis
  • 8.8. Strategy Mapping
    • 8.8.1. Expansion/Divestiture
    • 8.8.2. Collaborations/Partnerships
    • 8.8.3. New Product Launches
    • 8.8.4. Research & Development
  • 8.9. Company Profiles
    • 8.9.1. Aero Glass
      • 8.9.1.1. Participant's Overview
      • 8.9.1.2. Financial Performance
      • 8.9.1.3. Product Benchmarking
      • 8.9.1.4. Recent Developments
    • 8.9.2. Bohemia Interactive Simulations
      • 8.9.2.1. Participant's Overview
      • 8.9.2.2. Financial Performance
      • 8.9.2.3. Product Benchmarking
      • 8.9.2.4. Recent Developments
    • 8.9.3. Elbit Systems Ltd.
      • 8.9.3.1. Participant's Overview
      • 8.9.3.2. Financial Performance
      • 8.9.3.3. Product Benchmarking
      • 8.9.3.4. Recent Developments
    • 8.9.4. Goggle LLC
      • 8.9.4.1. Participant's Overview
      • 8.9.4.2. Financial Performance
      • 8.9.4.3. Product Benchmarking
      • 8.9.4.4. Recent Developments
    • 8.9.5. Honeywell International, Inc.
      • 8.9.5.1. Participant's Overview
      • 8.9.5.2. Financial Performance
      • 8.9.5.3. Product Benchmarking
      • 8.9.5.4. Recent Developments
    • 8.9.6. HTC Corporation
      • 8.9.6.1. Participant's Overview
      • 8.9.6.2. Financial Performance
      • 8.9.6.3. Product Benchmarking
      • 8.9.6.4. Recent Developments
    • 8.9.7. IBM Corporation
      • 8.9.7.1. Participant's Overview
      • 8.9.7.2. Financial Performance
      • 8.9.7.3. Product Benchmarking
      • 8.9.7.4. Recent Developments
    • 8.9.8. Jasoren
      • 8.9.8.1. Participant's Overview
      • 8.9.8.2. Financial Performance
      • 8.9.8.3. Product Benchmarking
      • 8.9.8.4. Recent Developments
    • 8.9.9. Microsoft Corporation
      • 8.9.9.1. Participant's Overview
      • 8.9.9.2. Financial Performance
      • 8.9.9.3. Product Benchmarking
      • 8.9.9.4. Recent Developments
    • 8.9.10. Sony Corporation
      • 8.9.10.1. Participant's Overview
      • 8.9.10.2. Financial Performance
      • 8.9.10.3. Product Benchmarking
      • 8.9.10.4. Recent Developments
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