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북미의 OTC 건강 제품 시장 규모, 점유율, 동향 분석 : 용도별, 형태별, 제품별, 인구통계학적 특성, 유통 채널별, 부문별 예측(2025-2030년)

North America OTC Health Products Market Size, Share & Trends Analysis By Application (Digestive Health, Womens Health), By Form (Liquid, Gummies), By Product, By Demography, By Distribution Channel, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 100 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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북미의 OTC 건강 제품 시장 성장 및 동향:

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 북미의 OTC 건강 제품 시장 규모는 2025년부터 2030년까지 CAGR 6.15%로 확대되어 2030년에는 1,066억 1,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

소비자 인식의 증가와 건강보조식품에 대한 지출 의향 증가, 비만과 당뇨병을 포함한 생활습관병의 유병률 증가, 가처분 소득 증가, OTC 제품의 유통 채널 증가 등이 성장을 촉진하는 주요 요인 중 일부입니다. 소비자들은 건강한 라이프스타일을 유지하는 데 도움이 되는 건강기능식품의 이점을 깨닫고 있으며, 이는 시장 성장에 긍정적인 영향을 미치고 있습니다. 미국 국립보건원(National Institute of Health)에 따르면, 미국인들은 매년 약 21억 달러를 체중 감량을 위한 건강보조식품(주로 정제)에 지출하고 있습니다.

E-Commerce의 출현으로 건강보조식품에 대한 접근성이 증가하고 있습니다. 온라인 채널 외에는 General Nutrition Centers, Inc., Walmart, Vitamin Shoppe와 같은 회사가 주요 소매점입니다. 이러한 제품을 쉽게 구할 수 있다는 것은 이 분야의 주요 업체들에게 성장 기회를 제공합니다. 또한, CBD에 대한 소비자의 선호도가 치유 효과가 있고 정신적인 효과가 거의 없는 CBD에 대한 선호도 변화는 CBD 함유 제품의 성장 잠재력을 촉진할 것으로 예상됩니다. 갤럽의 2019년 보고서에 따르면, 미국인의 약 14%가 어떤 형태로든 CBD가 함유된 제품을 사용해 본 경험이 있는 것으로 나타났습니다. 성인의 약 58%는 통증 관련 증상에, 약 42%는 정신건강 관련 증상에 사용했습니다.

COVID-19 사태로 인해 면역력 강화 보충제에 대한 소비자의 선호도가 급증했습니다. 스포츠 영양, 여성 및 남성 건강식품 등의 분야는 COVID-19를 억제하기 위한 정부의 규제로 인해 부정적인 영향을 받았으며, 2020년 3분기 이후 COVID-19의 영향은 감소하여 시장 회복에 기여했습니다.

시장은 다수의 기업이 존재하기 때문에 파편화되어 있고, 경쟁 기업 간의 적대적 관계가 심화되고 있습니다. 각 업체들은 여러 제휴와 인수합병을 통해 포트폴리오를 확장하고 전국적으로 거점을 확장하고 있습니다. 또한, 각 업체들은 더 큰 시장 점유율을 확보하기 위해 제품 차별화 및 번들링 전략에 집중하고 있습니다. 예를 들어, CV 사이언스는 2022년 3월 PlusCBD 릴리프 소프트젤(PlusCBD Relief Softgels)을 출시했습니다. 이 회사는 생제형보다 7배 더 우수한 칸나비디올산(CBDA)과 칸나비디올(CBD)을 공급할 수 있다고 주장하고 있습니다. 이 제품은 염증 반응 치료에 임상적 의미가 있습니다.

북미의 OTC 건강 제품 시장 보고서 하이라이트:

  • 영양 보충제 및 체중 감량 제품 부문은 2024년 33.71%의 점유율을 차지했습니다. 그 배경에는 건강한 식습관의 이점에 대한 소비자의 인식 증가, 자기 건강에 대한 인식 증가, 비만 유병률 증가 등이 있습니다.
  • 스포츠 제제 부문은 피트니스에 대한 인식이 높아지고 스포츠 영양의 높은 상업적 이용 가능성으로 인해 2024년 22.24%의 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
  • 성인을 위한 다양한 OTC 제품이 출시되면서 성인용 분야가 예측 기간 동안 가장 빠르게 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 2024년에는 대형마트, 슈퍼마켓, 편의점이 시장을 독점할 것입니다.
  • 2024년에는 캡슐 및 정제 부문이 시장을 장악했습니다. 이는 시장에서 캡슐 및 정제 형태의 제품을 널리 사용할 수 있고, 캡슐 및 정제 전달 형태를 강화하는 기술 혁신이 증가하고 있으며, 유통 기한이 길어지고 있기 때문입니다.
  • 미국은 주요 기업의 존재, 만성질환 및 비만 유병률 증가, 노령 인구의 급속한 증가 등을 주요 원인으로 수익 측면에서 시장을 독점하고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 북미의 OTC 건강 제품 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
    • 상부 시장 전망
    • 관련/부수 시장 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
  • 북미의 OTC 건강 제품 시장 분석 툴
    • 업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 제품 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 제품 변동 분석
  • 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 제품별 전망
  • 2018년부터 2030년까지 시장 규모와 예측 및 동향 분석
  • 진해제, 감기, 인플루엔자 대책 제품
    • 액체
    • 캡슐/정제
    • 구미
    • 기타
  • 식이보충제와 감량 제품
    • 액체
    • 캡슐/정제
    • 구미
    • 기타
  • 스포츠 영양 제품
    • 액체
    • 캡슐/정제
    • 구미
    • 기타
  • 프로바이오틱스
    • 액체
    • 캡슐/정제
    • 구미
    • 기타
  • CBD 뉴트라슈티컬 제품
    • 액체
    • 캡슐/정제
    • 구미
    • 기타

제5장 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 형태 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 형태 변동 분석
  • 북미의 OTC 건강 제품 시장 형태별 전망
  • 2018년부터 2030년까지 시장 규모와 예측 및 동향 분석
  • 액체
  • 캡슐/정제
  • 구미
  • 기타

제6장 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 용도 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 용도 변동 분석
  • 북미의 OTC 건강 제품 시장, 용도별 전망
  • 2018년부터 2030년까지 시장 규모와 예측 및 동향 분석
  • 소화기계 건강
  • 여성과 남성 건강
  • 체중 관리
  • 관절 건강
  • 면역 방어
  • 스포츠 포뮬레이션
  • 기타

제7장 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 인구학 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 인구학 분석
  • 북미의 OTC 건강 제품 시장, 인구학별 전망
  • 2018년부터 2030년까지 시장 규모와 예측 및 동향 분석
  • 아동
  • 성인

제8장 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 유통 채널 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 유통 채널 변동 분석
  • 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 유통 채널별 전망
  • 2018년부터 2030년까지 시장 규모와 예측 및 동향 분석
  • 소매 약국
  • 온라인
  • 하이퍼마켓, 슈퍼마켓, 편의점
  • 기타

제9장 북미의 OTC 건강 제품 시장 : 지역 추정·동향 분석

  • 지역 대시보드
  • 시장 규모와 예측 동향 분석, 2018년에서 2030년 :
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코

제10장 경쟁 상황

  • 시장 진출 기업 분류
  • 주요 시장 진출 기업의 최근 동향과 영향 분석
  • 기업 시장 점유율 분석, 2024년
  • 주요 기업 개요
    • Herbalife Nutrition
    • CV Sciences, Inc.
    • Medical Marijuana Inc.
    • Nature's Sunshine Products Inc.
    • Johnson and Johnson Services, LLC
    • GlaxoSmithKline Inc.
    • Bayer AG
    • American Health
    • THE BOUNTIFUL COMPANY(Nestle Health Science SA)
ksm 24.11.21

North America OTC Health Products Market Growth & Trends:

The North America OTC health products market size is expected to reach USD 106.61 billion by 2030, expanding at a CAGR of 6.15% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising consumer awareness and increasing consumer willingness to spend on nutritional supplements, the increasing prevalence of lifestyle diseases including obesity & diabetes, rise in disposable income, and an increase in the number of distribution channels for OTC products are some of the key factors driving growth. Consumers are increasingly realizing the benefits of nutritional supplements, which help them sustain a healthy lifestyle, thereby positively impacting the market growth. According to the National Institute of Health, Americans spend around USD 2.1 billion annually on weight-loss dietary supplements, usually in the form of pills.

The emergence of e-commerce has led to increased accessibility to dietary and nutritional supplements. Apart from the online channels, companies such as General Nutrition Centers, Inc.; Walmart; and Vitamin Shoppe are some of the major retail outlets. Thus, the easy availability of these products will provide growth opportunities to key players in this space. Moreover, shifting consumer preference to CBD due to its healing properties and limited to no psychoactive effects is expected to drive the growth potential for CBD-infused products. According to Gallup, Inc. report of 2019, approximately 14% of individuals in the U.S. have used some or the other form of CBD-infused products. About 58% of adults use it for pain-related conditions and around 42% for mental health-related conditions.

The COVID-19 pandemic resulted in a surge in consumer preference for immunity-boosting supplements. Segments such as sports nutrition, and women's & men's health saw a negative impact due to lockdowns imposed by governments to curb the pandemic. The effect of COVID-19 declined post the third quarter of 2020, which helped the market regain traction.

The market is fragmented with the presence of a large number of companies, intensifying the overall competitive rivalry. Companies are undertaking multiple partnerships and mergers & acquisitions to increase their portfolio & expand their footprint across the country. In addition, companies are focusing on product differentiation and bundling strategies to capture a greater market share. For instance, in March 2022, CV Sciences, Inc. launched PlusCBD Relief Softgels. The company claims that it can deliver seven times better Cannabidiol Acid (CBDA) and Cannabidiol (CBD) than its raw formula. This product has clinical significance in the treatment of inflammatory responses.

North America OTC Health Products Market Report Highlights:

  • The dietary supplements and weight loss products segment accounted for 33.71% of the share in 2024. This is attributed to an increase in consumer awareness about the benefits of a healthy diet, growing self-health consciousness, and a rise in the prevalence of obesity
  • The sports formulation segment accounted for the largest share of 22.24% in 2024 due to rising awareness about fitness and high commercial availability of sports nutrition
  • Adults segment is projected to witness the fastest growth during the forecast period owing to the availability of a wide variety of OTC products for the adult demographic
  • Hypermarkets, supermarkets, and convenience stores dominated the market in 2024, owing to the better feasibility of buying from such places and an increase in the number of strategic initiatives like schemes such as loyalty programs
  • The capsules & tablets segment dominated the market in 2024. This can be attributed to the wide availability of products in capsule & tablet form in the market, the rise in innovation to enhance capsules & tablets delivery forms, and higher shelf-life
  • The U.S. dominated the market in terms of revenue, mainly due to the presence of key players, an increase in the prevalence of chronic diseases & obesity, and a rapidly growing geriatric population

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Segment Definitions
    • 1.2.1. Product
    • 1.2.2. Application
    • 1.2.3. Form
    • 1.2.4. Demography
    • 1.2.5. Distribution Channel
    • 1.2.6. Country Scope
    • 1.2.7. Estimates and forecasts timeline
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased database
    • 1.4.2. GVR's internal database
    • 1.4.3. Secondary sources
    • 1.4.4. Primary research
    • 1.4.5. Details of primary research
  • 1.5. Information or Data Analysis
    • 1.5.1. Data analysis models
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Model Details
    • 1.7.1. Commodity flow analysis (Model 1)
    • 1.7.2. Approach 1: Commodity flow approach
    • 1.7.3. Volume price analysis (Model 2)
    • 1.7.4. Approach 2: Volume price analysis
  • 1.8. List of Secondary Sources
  • 1.9. List of Primary Sources
  • 1.10. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Country outlook
  • 2.4. Competitive Insights

Chapter 3. North America OTC Health Products Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
      • 3.2.1.1. Rising Consumer Demand for Self-Care
      • 3.2.1.2. Expansion of Product Offerings
      • 3.2.1.3. Aging Population
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
      • 3.2.2.1. Regulatory Challenges
      • 3.2.2.2. Competition from Prescription Drugs
  • 3.3. North America OTC Health Products Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of buyers
      • 3.3.1.3. Threat of substitutes
      • 3.3.1.4. Threat of new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic landscape
      • 3.3.2.3. Social landscape
      • 3.3.2.4. Technological landscape
      • 3.3.2.5. Environmental landscape
      • 3.3.2.6. Legal landscape

Chapter 4. North America OTC Health Products Market: Product Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. North America OTC Health Products Market: Product Movement Analysis
  • 4.3. North America OTC Health Products Market by Product Outlook (USD Million)
  • 4.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
  • 4.5. Cough, Cold, and Flu Products
    • 4.5.1. Liquid
      • 4.5.1.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.5.2. Capsules/Tablets
      • 4.5.2.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.5.3. Gummies
      • 4.5.3.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.5.4. Others
      • 4.5.4.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.6. Dietary Supplements and Weight Loss Products
    • 4.6.1. Liquid
      • 4.6.1.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.6.2. Capsules/Tablets
      • 4.6.2.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.6.3. Gummies
      • 4.6.3.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.6.4. Others
      • 4.6.4.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.7. Sports Nutrition Products
    • 4.7.1. Liquid
      • 4.7.1.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.7.2. Capsules/Tablets
      • 4.7.2.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.7.3. Gummies
      • 4.7.3.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.7.4. Others
      • 4.7.4.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.8. Probiotics
    • 4.8.1. Liquid
      • 4.8.1.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.8.2. Capsules/Tablets
      • 4.8.2.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.8.3. Gummies
      • 4.8.3.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.8.4. Others
      • 4.8.4.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.9. CBD Nutraceutical Products
    • 4.9.1. Liquid
      • 4.9.1.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.9.2. Capsules/Tablets
      • 4.9.2.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.9.3. Gummies
      • 4.9.3.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.9.4. Others
      • 4.9.4.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. North America OTC Health Products Market: Form Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. North America OTC Health Products Market: Form Movement Analysis
  • 5.3. North America OTC Health Products Market by Form Outlook (USD Million)
  • 5.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
  • 5.5. Liquid
    • 5.5.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Capsules/Tablets
    • 5.6.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.7. Gummies
    • 5.7.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.8. Others
    • 5.8.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. North America OTC Health Products Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. North America OTC Health Products Market: Application Movement Analysis
  • 6.3. North America OTC Health Products Market by Application Outlook (USD Million)
  • 6.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
  • 6.5. Digestive health
    • 6.5.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Women's & Men's Health
    • 6.6.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.7. Weight Control
    • 6.7.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.8. Joint health
    • 6.8.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.9. Immune Defense
    • 6.9.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.10. Sports Formulation
    • 6.10.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.11. Others
    • 6.11.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. North America OTC Health Products Market: Demography Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Segment Dashboard
  • 7.2. North America OTC Health Products Market: Demography Movement Analysis
  • 7.3. North America OTC Health Products Market by Demography Outlook (USD Million)
  • 7.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
  • 7.5. Children
    • 7.5.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Adults
    • 7.6.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. North America OTC Health Products Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 8.1. Segment Dashboard
  • 8.2. North America OTC Health Products Market: Distribution Channel Movement Analysis
  • 8.3. North America OTC Health Products Market by Distribution Channel Outlook (USD Million)
  • 8.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
  • 8.5. Retail pharmacies
    • 8.5.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.6. Online
    • 8.6.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.7. Hypermarkets, supermarkets, convenience stores
    • 8.7.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.8. Others
    • 8.8.1. Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. North America OTC Health Products Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 9.1. Regional Dashboard
  • 9.2. Market Size & Forecasts Trend Analysis, 2018 to 2030:
  • 9.3. North America
    • 9.3.1. U.S.
      • 9.3.1.1. Key country dynamics
      • 9.3.1.2. Regulatory framework/ reimbursement structure
      • 9.3.1.3. Competitive scenario
      • 9.3.1.4. U.S. market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 9.3.2. Canada
      • 9.3.2.1. Key country dynamics
      • 9.3.2.2. Regulatory framework/ reimbursement structure
      • 9.3.2.3. Competitive scenario
      • 9.3.2.4. Canada market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)
    • 9.3.3. Mexico
      • 9.3.3.1. Key country dynamics
      • 9.3.3.2. Regulatory framework/ reimbursement structure
      • 9.3.3.3. Competitive scenario
      • 9.3.3.4. Mexico market estimates and forecasts 2018 to 2030 (USD Million)

Chapter 10. Competitive Landscape

  • 10.1. Market Participant Categorization
  • 10.2. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 10.3. Company Market Share Analysis, 2024
  • 10.4. Key Company Profiles
    • 10.4.1. Herbalife Nutrition
      • 10.4.1.1. Company overview
      • 10.4.1.2. Financial performance
      • 10.4.1.3. Product benchmarking
      • 10.4.1.4. Strategic initiatives
    • 10.4.2. CV Sciences, Inc.
      • 10.4.2.1. Company overview
      • 10.4.2.2. Financial performance
      • 10.4.2.3. Product benchmarking
      • 10.4.2.4. Strategic initiatives
    • 10.4.3. Medical Marijuana Inc.
      • 10.4.3.1. Company overview
      • 10.4.3.2. Financial performance
      • 10.4.3.3. Product benchmarking
      • 10.4.3.4. Strategic initiatives
    • 10.4.4. Nature's Sunshine Products Inc.
      • 10.4.4.1. Company overview
      • 10.4.4.2. Financial performance
      • 10.4.4.3. Product benchmarking
      • 10.4.4.4. Strategic initiatives
    • 10.4.5. Johnson and Johnson Services, LLC
      • 10.4.5.1. Company overview
      • 10.4.5.2. Financial performance
      • 10.4.5.3. Product benchmarking
      • 10.4.5.4. Strategic initiatives
    • 10.4.6. GlaxoSmithKline Inc.
      • 10.4.6.1. Company overview
      • 10.4.6.2. Financial performance
      • 10.4.6.3. Product benchmarking
      • 10.4.6.4. Strategic initiatives
    • 10.4.7. Bayer AG
      • 10.4.7.1. Company overview
      • 10.4.7.2. Financial performance
      • 10.4.7.3. Product benchmarking
      • 10.4.7.4. Strategic initiatives
    • 10.4.8. American Health
      • 10.4.8.1. Company overview
      • 10.4.8.2. Financial performance
      • 10.4.8.3. Product benchmarking
      • 10.4.8.4. Strategic initiatives
    • 10.4.9. THE BOUNTIFUL COMPANY (Nestle Health Science S.A.)
      • 10.4.9.1. Company overview
      • 10.4.9.2. Financial performance
      • 10.4.9.3. Product benchmarking
      • 10.4.9.4. Strategic initiatives
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