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증강현실(AR) 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 보고서 : 구성요소별, 디스플레이별, 용도별, 지역별, 부문별 시장 규모, 점유율 및 동향 분석 및 예측(2025-2030년)

Augmented Reality Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Hardware, Software), By Display (Head-Mounted Display, Smart Glass), By Application (Aerospace & Defense, Gaming & Entertainment), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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증강현실(AR) 시장의 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 전 세계 증강현실(AR) 시장 규모는 2025-2030년간 37.9%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타내고, 2030년에는 5,995억 9,000만 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

이러한 시장 성장의 배경에는 자동차, 의료, 교육, 건설, 물류 등 다양한 산업에서 증강현실(AR) 기술 채택이 증가하고 있기 때문입니다. 증강현실 인터페이스는 작업 환경을 개선할 뿐만 아니라 작업 효율성을 최적화하여 효율성, 생산성 및 안전 측면에서 큰 이점을 제공합니다.

AR 기술은 끊임없이 진화하고 있으며, 기술 발전에 따라 더 쉽게 사용할 수 있고 신뢰할 수 있게 되었습니다. 일부 시장 진출기업들은 고객을 유치하고 업계에서 경쟁 우위를 점하기 위해 보다 혁신적인 신제품을 출시하는 데 주력하고 있습니다. 예를 들어, Google LLC는 2023년 Google Cloud 고객을 위한 최신 Immersive Stream for XR 서비스를 출시할 것이라고 발표했습니다. 이 새로운 서비스는 증강현실과 3D 세계에 몰입하기 위해 강력한 하드웨어나 특별한 용도가 필요하지 않다고 합니다. 사용자는 QR코드를 스캔하거나 링크를 클릭하기만 하면 증강현실(XR)에 들어갈 수 있습니다.

증강현실 산업의 성장은 특히 코로나19 사태를 계기로 다양한 산업 분야의 기존 기업들이 AR 기술 솔루션을 적극적으로 도입하는 데 영향을 받고 있습니다. 예를 들어, AR 기술은 학생들의 학습 경험을 향상시키기 위해 교육 기관에서 널리 채택되고 있습니다.

AR은 쇼핑객에게 몰입형 경험을 제공하고 정보에 입각한 구매 결정을 돕기 때문에 시장도 소매 영역에서 이익을 얻고 있습니다.2022년 11월, Snap, Inc.는 Amazon.com, Inc.와 제휴하여 온라인에서 브랜드와 고객을 위한 AR 지원 디지털 시착을 시작했습니다. 온라인에서 브랜드와 고객들을 위한 AR 지원 디지털 시착을 시작했습니다. 이 패션 파트너십을 통해 AR 쇼핑 경험이 더욱 원활하게 이루어질 것으로 기대됩니다.

AR 기술은 틈새 시장에서 큰 견인차 역할을 하고 있습니다. 여러 모바일 기기 공급업체들이 AR 지원 모바일 기기를 출시하고 있습니다. 이처럼 AR 기술이 계속 발전하고 더 많은 현실적인 이용 사례가 도입됨에 따라 AR 시장은 예측 기간 동안 크게 성장할 것으로 예상됩니다.

증강현실(AR) 시장 보고서 하이라이트

  • 구성요소별로는 제조, 의료, 교육, 소매 전자상거래 등 다양한 분야에서 AR 기기 도입이 활발히 진행됨에 따라 소프트웨어 부문이 예측 기간 동안 약 41.0%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 나타낼 것으로 예상됩니다.
  • 디스플레이 측면에서 스마트 글래스 부문은 엔터테인먼트의 개인용을 넘어 건축 계획, 제조 공정, 의료 등 산업용으로 스마트 글래스 채택이 증가하면서 2030년까지 49.1%의 놀라운 성장률을 나타낼 것으로 예상됩니다.
  • 응용 분야에서는 산업 제조 부문이 2024년 약 24.0%의 매출 점유율을 차지할 것으로 예상되는데, 이는 AR이 모든 공정을 가동하고, 이상을 발견하고, 생산 중단 시간을 줄여 효율적인 운영을 보장하는 데 있어 기업에서 중요한 용도로 사용되고 있기 때문입니다.
  • 아시아태평양의 증강현실 산업은 특히 일본과 중국의 제조업, 물류 운송, 자동차, 게임 엔터테인먼트 산업의 급속한 확장으로 인해 2025-2030년간 가장 높은 CAGR을 나타낼 것으로 추정됩니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 증강현실(AR) 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 산업 과제
  • 증강현실(AR) 시장 분석 툴
    • 산업 분석 - Porter의 Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 증강현실(AR) 시장 : 컴포넌트별, 추정 동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 증강현실(AR) 시장 : 컴포넌트 변동 분석, 2024년 & 2030년
  • 하드웨어
  • 소프트웨어

제5장 증강현실(AR) 시장 : 디스플레이별, 추정 동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 증강현실(AR) 시장 : 디스플레이 변동 분석, 2024년 & 2030년
  • 헤드 마운트 디스플레이(HMD)
  • 스마트 글래스
    • 시네마 디스플레이 글래스
    • XR 글래스
  • 헤드업 디스플레이(HUD)
  • 핸드헬드 디바이스

제6장 증강현실(AR) 시장 : 용도별, 추정 동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 증강현실(AR) 시장 : 용도 변동 분석, 2024년 & 2030년
  • 항공우주 및 방위
  • 자동차
  • 교육
  • E-Commerce와 소매
  • 게임 및 엔터테인먼트
  • 의료
  • 산업 및 제조업
  • 기타

제7장 증강현실(AR) 시장 : 지역별, 추정 동향 분석

  • 지역별 증강현실(AR) 시장 점유율, 2024년 & 2030년
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
  • 라틴아메리카
    • 브라질
  • 중동 및 아프리카
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카공화국

제8장 경쟁 구도

  • 기업 분류
  • 기업의 시장 포지셔닝
  • 기업 히트맵 분석
  • 기업 개요/상장기업
    • Apple, Inc.
    • Blippar Limited
    • Google LLC
    • Lenovo Group
    • Magic Leap, Incorporated
    • Meta Platforms, Inc.
    • PTC Inc.
    • Snap, Inc
    • Sony Corporation
    • TeamViewer AG
    • Vuzix Corporation
    • Wikitude GmbH
    • Xiaomi Corporation
    • Zappar Limited
LSH 24.11.27

Augmented Reality Market Growth & Trends:

The global augmented reality market size is expected to reach USD 599.59 billion by 2030, registering a CAGR of 37.9% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market growth can be credited to the increasing adoption of augmented reality (AR) technology across several industry verticals, such as automotive, healthcare, education, construction, and logistics among others. The augmented reality interfaces enhance the work environment as well as optimize operational efficiency while offering significant benefits in terms of efficiency, productivity, and safety.

AR technology has been evolving continuously and getting more accessible and reliable in line with the advances in technology. Several market players are focused on introducing new and more innovative offerings to attract customers and gain a competitive edge in the industry. For instance, in 2023, Google LLC announced the launch of its latest Immersive Stream for XR service for its Google Cloud customers. This new offering is said to eliminate the need for any powerful hardware or a special application to immerse oneself in the augmented reality or 3D world. The users can simply scan a QR code or click a link to get into extended reality (XR).

The growth of augmented reality industry is being influenced by the aggressive adoption of AR technology solutions by various industry incumbents, especially in the wake of the COVID-19 outbreak. For instance, AR technology is being widely adopted across educational institutions to enhance the learning experience for students.

The market is also benefiting from the retail domain as AR provides an immersive experience to shoppers and helps them make informed buying decisions. In November 2022, Snap, Inc. partnered with Amazon.com, Inc. to initiate AR-enabled digital try-on styles for the brands and customers online. This fashion partnership is anticipated to create an AR shopping experience seamless.

AR technology is gaining massive traction in niche markets. Several mobile device vendors are introducing AR-compatible mobile devices. As such, the market for augmented reality is poised for significant growth during the forecast period as AR technology continues to evolve and more real-life use cases are introduced.

Augmented Reality Market Report Highlights:

  • In terms of component, software segment is expected to register a CAGR of around 41.0% during the forecast period owing to the rising adoption of AR devices across various applications, including manufacturing, healthcare, education, retail & e-commerce, among others.
  • In terms of display, smart glass segment is expected to register a notable growth rate of 49.1% by 2030 with the increasing adoption of smart glasses beyond personal uses of entertainment to industrial applications such as architectural planning, manufacturing processes, healthcare, and more.
  • In terms of application, industrial & manufacturing segment accounted for the revenue share of around 24.0% in 2024 as AR finds important application in businesses to ensure efficient operations by keeping all processes operational, spotting anomalies, and reducing production downtime.
  • Asia Pacific augmented reality industry is estimated to witness a highest CAGR from 2025 to 2030 with the rapid expansion of manufacturing, logistic & transportation, automotive, and gaming & entertainment industries, especially in Japan and China.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Market Definitions
    • 1.2.1. Information analysis
    • 1.2.2. Market formulation & data visualization
    • 1.2.3. Data validation & publishing
  • 1.3. Research Scope and Assumptions
    • 1.3.1. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Augmented Reality Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
    • 3.2.3. Industry Challenge
  • 3.3. Augmented Reality Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.3.1.3. Threats of substitution
      • 3.3.1.4. Threats from new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic and social landscape
      • 3.3.2.3. Technological landscape

Chapter 4. Augmented Reality Market: Component Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Augmented Reality Market: Component Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Hardware
    • 4.3.1. Hardware Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Software
    • 4.4.1. Software Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Augmented Reality Market: Display Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Augmented Reality Market: Display Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. HMD (Head-Mounted Display)
    • 5.3.1. HMD (Head-Mounted Display) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Smart Glass
    • 5.4.1. Smart Glass Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.4.2. Cinema Display Glasses
      • 5.4.2.1. Cinema Display Glasses Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.4.3. XR Glasses
      • 5.4.3.1. XR Glasses Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Head-up Display (HUD)
    • 5.5.1. Head-up Display (HUD) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Handheld Devices
    • 5.6.1. Handheld Devices Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Augmented Reality Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Segment Dashboard
  • 6.2. Augmented Reality Market: Application Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 6.3. Aerospace & Defense
    • 6.3.1. Aerospace & Defense Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Automotive
    • 6.4.1. Automotive Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Education
    • 6.5.1. Education Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. E-commerce & Retail
    • 6.6.1. E-commerce & Retail Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.7. Gaming & Entertainment
    • 6.7.1. Gaming & Entertainment Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.8. Healthcare
    • 6.8.1. Healthcare Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.9. Industrial and Manufacturing
    • 6.9.1. Industrial and Manufacturing Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.10. Others
    • 6.10.1. Others Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Augmented Reality Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Augmented Reality Market Share, By Region, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. North America Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.2. U.S.
      • 7.2.2.1. U.S. Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.3. Canada
      • 7.2.3.1. Canada Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.2.4. Mexico
      • 7.2.4.1. Mexico Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. Europe Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. UK
      • 7.3.2.1. UK Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Germany
      • 7.3.3.1. Germany Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. France
      • 7.3.4.1. France Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Asia Pacific
    • 7.4.1. Asia Pacific Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.2. China
      • 7.4.2.1. China Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.3. Japan
      • 7.4.3.1. Japan Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.4. India
      • 7.4.4.1. India Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.5. South Korea
      • 7.4.5.1. South Korea Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.4.6. Australia
      • 7.4.6.1. Australia Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. Latin America
    • 7.5.1. Latin America Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.5.2. Brazil
      • 7.5.2.1. Brazil Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Middle East and Africa
    • 7.6.1. Middle East and Africa Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.2. UAE
      • 7.6.2.1. UAE Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.3. Saudi Arabia
      • 7.6.3.1. Saudi Arabia Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.6.4. South Africa
      • 7.6.4.1. South Africa Augmented Reality Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Competitive Landscape

  • 8.1. Company Categorization
  • 8.2. Company Market Positioning
  • 8.3. Company Heat Map Analysis
  • 8.4. Company Profiles/Listing
    • 8.4.1. Apple, Inc.
      • 8.4.1.1. Participant's Overview
      • 8.4.1.2. Financial Performance
      • 8.4.1.3. Product Benchmarking
      • 8.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.2. Blippar Limited
      • 8.4.2.1. Participant's Overview
      • 8.4.2.2. Financial Performance
      • 8.4.2.3. Product Benchmarking
      • 8.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.3. Google LLC
      • 8.4.3.1. Participant's Overview
      • 8.4.3.2. Financial Performance
      • 8.4.3.3. Product Benchmarking
      • 8.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.4. Lenovo Group
      • 8.4.4.1. Participant's Overview
      • 8.4.4.2. Financial Performance
      • 8.4.4.3. Product Benchmarking
      • 8.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.5. Magic Leap, Incorporated
      • 8.4.5.1. Participant's Overview
      • 8.4.5.2. Financial Performance
      • 8.4.5.3. Product Benchmarking
      • 8.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.6. Meta Platforms, Inc.
      • 8.4.6.1. Participant's Overview
      • 8.4.6.2. Financial Performance
      • 8.4.6.3. Product Benchmarking
      • 8.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.7. PTC Inc.
      • 8.4.7.1. Participant's Overview
      • 8.4.7.2. Financial Performance
      • 8.4.7.3. Product Benchmarking
      • 8.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.8. Snap, Inc
      • 8.4.8.1. Participant's Overview
      • 8.4.8.2. Financial Performance
      • 8.4.8.3. Product Benchmarking
      • 8.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.9. Sony Corporation
      • 8.4.9.1. Participant's Overview
      • 8.4.9.2. Financial Performance
      • 8.4.9.3. Product Benchmarking
      • 8.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.10. TeamViewer AG
      • 8.4.10.1. Participant's Overview
      • 8.4.10.2. Financial Performance
      • 8.4.10.3. Product Benchmarking
      • 8.4.10.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.11. Vuzix Corporation
      • 8.4.11.1. Participant's Overview
      • 8.4.11.2. Financial Performance
      • 8.4.11.3. Product Benchmarking
      • 8.4.11.4. Strategic Initiatives
    • 8.4.12. Wikitude GmbH
      • 8.4.12.1. Participant's Overview
      • 8.4.12.2. Financial Performance
      • 8.4.12.3. Product Benchmarking
      • 8.4.12.4. Recent Developments
    • 8.4.13. Xiaomi Corporation
      • 8.4.13.1. Participant's Overview
      • 8.4.13.2. Financial Performance
      • 8.4.13.3. Product Benchmarking
      • 8.4.13.4. Recent Developments
    • 8.4.14. Zappar Limited
      • 8.4.14.1. Participant's Overview
      • 8.4.14.2. Financial Performance
      • 8.4.14.3. Product Benchmarking
      • 8.4.14.4. Recent Developments
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