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미국의 가치 기반 의료 서비스 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 모델별, 지불자별, 의료기관 이용 구분별, 부문별 예측(2025-2030년)

U.S. Value-based Healthcare Service Market Size, Share & Trends Analysis Report By Models (Pay For Performance, Patient-centered Medical Home), By Payer, By Providers Utilization Category, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 100 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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미국의 가치 기반 의료 서비스 시장 성장 및 동향:

미국의 가치 기반 의료 서비스 시장 규모는 2030년 6조 1,600억 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025년부터 2030년까지 연평균 7.4%의 성장률을 보일 것으로 전망됩니다.

주치의가 아닌 가치 기반 의료의 도입 확대, GDP 대비 의료비 지출의 증가, 재택 및 가상 기반 모델의 지속적인 성장이 업계의 주요 성장 동력이 될 것으로 보입니다.

Medicare & Medicaid Services의 목표는 2025년까지 모든 Medicare 의료기관을 양면 위험분담으로 전환하고, 상업적 계약과 Medicaid 계약의 절반을 가치 기반 모델로 전환하는 것입니다. 헬스케어에 대한 소비자주의 증가, 신기술 개발, 이중 목표 달성의 필요성, 지속 불가능한 의료비 절감과 함께 예방 의료의 우선순위를 정하는 것이 가치 기반 의료로의 전환을 이끄는 주요 동력이 되고 있습니다.

최근 몇 년간의 의료 개혁은 전자 의료 정보의 필요성을 강조하고 디지털 솔루션에 대한 관심을 높이고 있습니다. 또한, COVID-19 사태는 전자 의료 정보를 활용하여 환자 치료 및 스케줄링을 개선하는 이점을 강조하여 사업 확장을 가속화했습니다. 일부 국가에서는 가치 기반 진료 시스템을 도입하고 있습니다. 이는 임상 효과와 워크플로우를 개선하는 첨단 의료 IT 솔루션에 대한 수요를 증가시켜 시장 성장을 견인하고 있습니다.

가치 기반 의료 서비스의 급속한 발전은 이 시장의 빠른 성장을 촉진하는 요인 중 하나입니다. 가치 기반 의료 서비스는 의료비 곡선과 과도한 의료비 지출을 감소시키고 있습니다. 의료 제공자에게 가치 기반 지불을 제공하는 미국 의료 보험 회사 인 United Health Group에 따르면이 산업의 발전은 2019년에 15 % 이상 증가했습니다. 의료 자원의 효율적인 활용을 개선하면서 양질의 치료 제공을 지원합니다.

또한, Cigna는 2021년 12월 Bright Health를 인수하여 추가적인 기술과 자원을 확보함으로써 가치 기반 의료 환경을 위한 개발을 계속하고 있습니다. 가치 기반 의료의 협업은 의료기기 제조업체, 지불자, 의료 기관 및 그룹과 같은 파트너가 환자와 의료 시스템 모두에게 이익이 되는 프로그램, 솔루션 및 이니셔티브를 구축할 수 있기 때문에 의료 기관들 사이에서 점점 더 인기를 얻고 있습니다. 인기를 얻고 있습니다. 예를 들어, 2021년 6월 휴마나는 디지털 건강 기업 리그(League)를 인수하여 휴마나의 고용주 그룹과 전문 보험 가입자를 위한 새로운 디지털 플랫폼을 구축했습니다.

미래의 성공을 위해 필요한 다양한 종류의 서비스와 기술 역량을 활용하기 위해 선진적인 지불자들은 선택의 폭을 넓히고 전통적인 의료기관의 틀을 넘어서고 있습니다. 이들은 제휴, 협력, 합작투자, 인수합병(M&A) 등 여러 가지 방법을 통해 미국의 가치 기반 의료 서비스 산업에서 입지를 강화하기 위해 노력하고 있습니다. 예를 들어, 2021년 2월 헬스케어 의료 기관인 Optum은 재택 의료 서비스 업체인 Leadmark Health의 인수를 완료했습니다. 이는 회사의 첫 번째 재택 의료 시스템을 구축하는 것으로, 재택 의료의 가치 기반 의료로의 전환을 가속화할 것으로 보입니다.

미국의 가치 기반 의료 서비스 시장 보고서 하이라이트

  • 모델별로는 환자 중심 의료 시설 부문이 2024년 31.69%의 가장 큰 매출 점유율을 차지하며 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 공유저축 분야는 새로운 모델과 프로그램을 도입하려는 정부 이니셔티브의 증가로 인해 예측 기간 동안 유리한 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
  • 지불자 카테고리별로는 메디케어 및 메디케어 어드밴티지 부문이 2024년 48.48%의 가장 큰 매출 점유율을 차지하며 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 서비스별로는 셀프케어 부문이 2024년 37.26%로 가장 큰 매출 점유율을 차지했습니다. 이는 환자 중심적 케어에 대한 관심이 높아지면서 개인이 적극적으로 자신의 건강을 관리하려는 경향이 강해졌기 때문인 것으로 분석됩니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
    • 상부 시장 전망
    • 관련/보조 시장 전망
  • 시장 동향과 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
  • 규제 프레임워크
  • 비즈니스 환경 분석 툴
    • 업계 분석 - Porter's Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 비즈니스 분석 모델

  • 미국의 가치 기반 의료 서비스 시장 : 모델 변동 분석
  • 미국의 가치 기반 의료 서비스 시장 : 모델 부문 대시보드
  • 모델 동향과 시장 점유율 분석, 2023년·2030년
  • 모델별
  • 성과 보수
    • 성과 보수 시장, 2018-2030년
  • 환자 중심 메디컬 홈
    • 환자 중심 메디컬 홈 시장, 2018-2030년
  • 공유 저축
    • 공유 저축 시장, 2018-2030년
  • 리스크 공유
    • 리스크 공유 시장, 2018-2030년
  • 포괄 지불
    • 포괄 지불 시장, 2018-2030년
  • 캐피테이션 모델
    • 캐피테이션 모델 시장, 2018-2030년

제5장 지불자 카테고리 비즈니스 분석

  • 미국의 가치 기반 의료 서비스 시장 : 지불자 카테고리 변동 분석
  • 미국의 가치 기반 의료 서비스 시장 : 지불자 카테고리 부문 대시보드
  • 지불자 카테고리 동향과 시장 점유율 분석, 2023년·2030년
  • 지불자 카테고리별
  • 메디케어·메디케어 어드밴티지
    • 메디케어·메디케어 어드밴티지 시장, 2018-2030년
  • 메디케이드
    • 메디케이드 시장, 2018-2030년
  • 상업
    • 상업 시장, 2018-2030년

제6장 의료기관 이용 구분 비즈니스 분석

  • 미국의 가치 기반 의료 서비스 시장 : 의료기관 이용 구분 변동 분석
  • 미국의 가치 기반 의료 서비스 시장 : 의료기관 이용 구분 부문 대시보드
  • 의료기관 이용 구분 동향과 시장 점유율 분석, 2023년·2030년
  • 의료기관 이용 구분별
  • 재택의료
    • 재택의료 시장, 2018-2030년
  • 시설 케어
    • 시설 케어 시장, 2018-2030년
  • 셀프 케어
    • 셀프 케어 시장, 2018-2030년
  • 병원 치료
    • 병원 치료 시장, 2018-2030년
    • 입원 환자
    • 외래 환자

제7장 경쟁 구도

  • 기업 분류
  • 기업의 시장 포지션 분석
  • 전략 매핑
    • 파트너십/협업/얼라이언스
    • 신제품 발매
    • 인수합병
    • 기타
  • 기업 개요/상장 기업
    • Baker Tilly US, LLP
    • Deloitte
    • Siemens Medical Solutions USA, Inc.
    • Boston Consulting Group
    • Change Healthcare
    • Athena Healthcare
    • Veritas Capital Fund Management, LLC
    • UnitedHealth Group.
    • NXGN Management, LLC.
    • McKesson Corporation
    • Genpact
    • Unlimited Technology Systems, LLC
    • ForeSee Medical, Inc.
    • Signify Health, Inc.(Sentara Healthcare)
    • Curation Health
    • Koninklijke Philips NV
    • Humana
    • The Commonwealth Fund.
    • Stellar Health
    • Privia Health
ksm 24.12.27

U.S. Value-based Healthcare Service Market Growth & Trends:

The U.S. value-based healthcare service market size is anticipated to reach USD 6.16 trillion in 2030 and is expected to grow at a CAGR of 7.4% from 2025 to 2030. Increased adoption of value-based care beyond primary care, increase in healthcare spending as a percentage of GDP, and continued growth in home and virtual-based models are the major growth drivers for the industry.

The Centers for Medicare & Medicaid Services' objective is to transition all Medicare providers to two-sided risk arrangements and half of its commercial and Medicaid contracts to value-based models by 2025; currently, fewer than 20% of Medicare expenditure is value-based. The increase of consumerism in health care, the development of new technology, the need to fulfilling the Quadruple Aim, and prioritizing preventative care while decreasing unsustainable healthcare expenditures are the primary drivers of the shift to value-based care.

Healthcare reforms in recent years have highlighted the need for electronic health information, which has raised interest in digital solutions. Furthermore, the COVID-19 pandemic has accelerated business expansion by highlighting the benefits of using electronic health information to help improve patient care and scheduling. Several countries are implementing value-based care systems. This increases the demand for high-acuity IT solutions that boost clinical efficacy and workflow, thus supporting market growth.

The rapid evolution of value-based healthcare services is one of the factors driving this market's rapid growth. Due to value-based healthcare services, the healthcare cost curve and excessive health spending have decreased. According to "UnitedHealth Group," a US-based health insurance firm that delivers value-based payments to healthcare providers, this industry's development increased by more than 15% in 2019. It supports the delivery of high-quality treatment while improving the efficient use of healthcare resources.

Furthermore, "Cigna" acquired Bright Health in December 2021, bringing additional skills and resources to continue their development toward a value-based healthcare setting. Collaborations in value-based care are becoming increasingly popular among providers because they enable partners such as medical device makers, payers, and provider groups to build programs, solutions, and initiatives that benefit both patients and healthcare systems. For instance, in June 2021, "Humana'' acquired League, a digital health company, to create a new digital platform for Humana employer group and specialty insurance members.

To take advantage of the various types of services and technology capabilities required for future success, forward-thinking payers are broadening their options and moving beyond traditional providers. These firms have employed several techniques to improve their position in the value-based healthcare services industry in the U.S., including partnerships, collaborations, joint ventures, and mergers and acquisitions. For instance, in February 2021, Optum, a healthcare provider, completed the acquisition of Leadmark Health, a home healthcare company. It will create the first of its home-based care health system and would accelerate home health care's move toward value-based care.

U.S. Value-based Healthcare Service Market Report Highlights:

  • On the basis of models, the patient-centred medical homes segment held the largest revenue share of 31.69% in 2024 and is expected to grow at a fastest CAGR over the forecast period
  • The shared savings segment is expected to grow at the lucrative rate over the forecast period due to growing government initiatives aimed at introducing new models and programs
  • On the basis of payer category, the medicare and medicare advantage segment held the largest revenue share of 48.48% in 2024 and is anticipated to grow at a fastest CAGR over the forecast period.
  • On the basis of service, the self-care segment held the largest revenue share of 37.26% in 2024. Its dominance is due to increasing emphasis on patient-centered care, encouraging individuals to manage their health actively

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Segment Definitions
  • 1.2. Estimates and Forecast Timeline
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased Database
    • 1.4.2. GVR's Internal Database
    • 1.4.3. Secondary Sources
    • 1.4.4. Primary Research
    • 1.4.5. Details of Primary Research
    • 1.4.6. Research Assumption
  • 1.5. Information or Data Analysis
    • 1.5.1. Data Analysis Models
  • 1.6. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.7. Model Details
    • 1.7.1. Commodity Flow Analysis
  • 1.8. Objectives
    • 1.8.1. Objective - 1
    • 1.8.2. Objective - 2
    • 1.8.3. Objective - 3
  • 1.9. List of Secondary Sources
  • 1.10. List of Secondary Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. U.S. Value-based Healthcare Service Market
    • 2.1.1. Market Snapshot
    • 2.1.2. Segment Snapshot
      • 2.1.2.1. Model segment outlook
      • 2.1.2.2. Payer category segment outlook
      • 2.1.2.3. Providers utilization category outlook
    • 2.1.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
  • 3.2. Market Trends and Outlook
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
      • 3.3.1.1. Rising Incidence of Chronic Diseases and Increasing Government Initiatives
      • 3.3.1.2. Growing Demand for More Integrated Care Delivery Models
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
      • 3.3.2.1. Challenges in Balancing Two Reimbursement Types and Payment
  • 3.4. Regulatory Framework
  • 3.5. Business Environment Analysis Tools
    • 3.5.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
      • 3.5.1.1. Supplier power
      • 3.5.1.2. Buyer power
      • 3.5.1.3. Substitution threat
      • 3.5.1.4. Threat of new entrant
      • 3.5.1.5. Competitive rivalry
    • 3.5.2. PESTEL Analysis

Chapter 4. Models Business Analysis

  • 4.1. U.S. Value-based Healthcare Service Market: Models Movement Analysis
  • 4.2. U.S. Value-based Healthcare Service Market: Models Segment Dashboard
  • 4.3. Models Movement & Market Share Analysis, 2023 & 2030
  • 4.4. U.S. Value-based Healthcare Service Market Estimates & Forecast, by Models
  • 4.5. Pay For Performance
    • 4.5.1. Pay for performance market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.6. Patient-Centered Medical Home
    • 4.6.1. Patient-centered medical home market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.7. Shared Savings
    • 4.7.1. Shared savings market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.8. Shared Risk
    • 4.8.1. Shared risk market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.9. Bundled Payment
    • 4.9.1. Bundled payment market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 4.10. Capitation Models
    • 4.10.1. Capitation models market, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. Payer Category Business Analysis

  • 5.1. U.S. Value-based Healthcare Service Market: Payer Category Movement Analysis
  • 5.2. U.S. Value-based Healthcare Service Market: Payer Category Segment Dashboard
  • 5.3. Payer Category Movement & Market Share Analysis, 2023 & 2030
  • 5.4. U.S. Value-based Healthcare Service Market Estimates & Forecast, by Payer Category
  • 5.5. Medicare and Medicare Advantage
    • 5.5.1. Medicare and medicare advantage market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.6. Medicaid
    • 5.6.1. Medicaid market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 5.7. Commercial
    • 5.7.1. Commercial market, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Providers Utilization Category Business Analysis

  • 6.1. U.S. Value-based Healthcare Service Market: Providers Utilization Category Movement Analysis
  • 6.2. U.S. Value-based Healthcare Service Market: Providers Utilization Category Segment Dashboard
  • 6.3. Providers Utilization Category Movement & Market Share Analysis, 2023 & 2030
  • 6.4. U.S. Value-based Healthcare Service Market Estimates & Forecast, by Providers Utilization Category
  • 6.5. Home Health Care
    • 6.5.1. Home health care market, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.5.2. Frontloading skilled nursing visits
      • 6.5.2.1. Frontloading skilled nursing visits market, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.5.3. Specialized frontloading therapy visits
      • 6.5.3.1. Specialized frontloading therapy visits market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.6. Institutional Care
    • 6.6.1. Institutional care market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.7. Self-Care
    • 6.7.1. Self-care market, 2018 - 2030 (USD Billion)
  • 6.8. Hospital Therapy
    • 6.8.1. Hospital therapy market, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.8.2. InPatient
      • 6.8.2.1. InPatient market, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.8.3. Outpatient
      • 6.8.3.1. Outpatient market, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Company Categorization
  • 7.2. Company Market Position Analysis
  • 7.3. Strategy Mapping
    • 7.3.1. Partnership/Collaboration/Alliance
    • 7.3.2. New Product Launch
    • 7.3.3. Mergers & Acquisitions
    • 7.3.4. Others
  • 7.4. Company Profiles/Listing
    • 7.4.1. Baker Tilly US, LLP
      • 7.4.1.1. Overview
      • 7.4.1.2. Financial performance
      • 7.4.1.3. Product benchmarking
      • 7.4.1.4. Strategic initiatives
    • 7.4.2. Deloitte
      • 7.4.2.1. Overview
      • 7.4.2.2. Financial performance
      • 7.4.2.3. Product benchmarking
      • 7.4.2.4. Strategic initiatives
    • 7.4.3. Siemens Medical Solutions USA, Inc.
      • 7.4.3.1. Overview
      • 7.4.3.2. Financial performance
      • 7.4.3.3. Product benchmarking
      • 7.4.3.4. Strategic initiatives
    • 7.4.4. Boston Consulting Group
      • 7.4.4.1. Overview
      • 7.4.4.2. Financial performance
      • 7.4.4.3. Product benchmarking
      • 7.4.4.4. Strategic initiatives
    • 7.4.5. Change Healthcare
      • 7.4.5.1. Overview
      • 7.4.5.2. Financial performance
      • 7.4.5.3. Product benchmarking
      • 7.4.5.4. Strategic initiatives
    • 7.4.6. Athena Healthcare
      • 7.4.6.1. Overview
      • 7.4.6.2. Financial performance
      • 7.4.6.3. Product benchmarking
      • 7.4.6.4. Strategic initiatives
    • 7.4.7. Veritas Capital Fund Management, L.L.C.
      • 7.4.7.1. Overview
      • 7.4.7.2. Financial performance
      • 7.4.7.3. Product benchmarking
      • 7.4.7.4. Strategic initiatives
    • 7.4.8. UnitedHealth Group.
      • 7.4.8.1. Overview
      • 7.4.8.2. Financial performance
      • 7.4.8.3. Product benchmarking
      • 7.4.8.4. Strategic initiatives
    • 7.4.9. NXGN Management, LLC.
      • 7.4.9.1. Overview
      • 7.4.9.2. Financial performance
      • 7.4.9.3. Product benchmarking
      • 7.4.9.4. Strategic initiatives
    • 7.4.10. McKesson Corporation
      • 7.4.10.1. Overview
      • 7.4.10.2. Financial performance
      • 7.4.10.3. Product benchmarking
      • 7.4.10.4. Strategic initiatives
    • 7.4.11. Genpact
      • 7.4.11.1. Overview
      • 7.4.11.2. Financial performance
      • 7.4.11.3. Product benchmarking
      • 7.4.11.4. Strategic initiatives
    • 7.4.12. Unlimited Technology Systems, LLC
      • 7.4.12.1. Overview
      • 7.4.12.2. Financial performance
      • 7.4.12.3. Product benchmarking
      • 7.4.12.4. Strategic initiatives
    • 7.4.13. ForeSee Medical, Inc.
      • 7.4.13.1. Overview
      • 7.4.13.2. Financial performance
      • 7.4.13.3. Product benchmarking
      • 7.4.13.4. Strategic initiatives
    • 7.4.14. Signify Health, Inc. (Sentara Healthcare)
      • 7.4.14.1. Overview
      • 7.4.14.2. Financial performance
      • 7.4.14.3. Product benchmarking
      • 7.4.14.4. Strategic initiatives
    • 7.4.15. Curation Health
      • 7.4.15.1. Overview
      • 7.4.15.2. Financial performance
      • 7.4.15.3. Product benchmarking
      • 7.4.15.4. Strategic initiatives
    • 7.4.16. Koninklijke Philips N.V.
      • 7.4.16.1. Overview
      • 7.4.16.2. Financial performance
      • 7.4.16.3. Product benchmarking
      • 7.4.16.4. Strategic initiatives
    • 7.4.17. Humana
      • 7.4.17.1. Overview
      • 7.4.17.2. Financial performance
      • 7.4.17.3. Product benchmarking
      • 7.4.17.4. Strategic initiatives
    • 7.4.18. The Commonwealth Fund.
      • 7.4.18.1. Overview
      • 7.4.18.2. Financial performance
      • 7.4.18.3. Product benchmarking
      • 7.4.18.4. Strategic initiatives
    • 7.4.19. Stellar Health
      • 7.4.19.1. Overview
      • 7.4.19.2. Financial performance
      • 7.4.19.3. Product benchmarking
      • 7.4.19.4. Strategic initiatives
    • 7.4.20. Privia Health
      • 7.4.20.1. Overview
      • 7.4.20.2. Financial performance
      • 7.4.20.3. Product benchmarking
      • 7.4.20.4. Strategic initiatives
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