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재사용 가능 물병 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 재료별, 유통 채널별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)

Reusable Water Bottle Market Size, Share & Trends Analysis Report By Material (Plastic, Stainless Steel, Glass), By Distribution Channel (Supermarkets & Hypermarkets, Online, Specialty Stores), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 110 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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재사용 가능 물병 시장 성장 및 동향:

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 세계 재사용 가능 물병 시장 규모는 2025-2030년 연평균 4.6%의 CAGR을 기록하여 2030년에는 126억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

정부의 규제와 반 플라스틱 운동은 제조업체들이 친환경 제품 개발을 촉진하고 있습니다.

또한, 스포츠 및 공공장소에서 일회용 플라스틱 병의 광범위한 사용은 사람들의 인식을 높이기 위해 다양한 캠페인을 통해 억제되고 있으며, 이는 시장 성장을 촉진할 가능성이 높습니다. 예를 들어, 2019년 2월 유니세프와 몰디브 교육부는 몰디브의 모든 초등학교 1학년 학생들에게 재사용 가능 물병을 제공하기로 결정했습니다.

또한, 소비자의 높아진 환경 인식은 재사용 가능 물병 시장 성장의 기본 동력으로 작용할 것으로 보입니다. 이에 따라 시장의 주요 기업들은 일반적으로 소비자 경험을 개선해야 할 필요성에 따라 새로운 전략을 채택하고 있습니다.

COVID-19가 유행하는 동안 소비자들은 오프라인 쇼핑을 자제하고 주로 온라인 구매를 선택했습니다. 이 시나리오는 온라인 채널을 통해 재사용 가능 물병의 성장을 촉진하고 제조업체가 온라인 채널을 통해 제품을 유통하도록 장려하고 있습니다. 예를 들어, 이러한 추세는 24Bottles, Friendly Cup, United Bottles와 같은 많은 신규 진입 기업 및 기존 기업들에게 온라인을 통한 판매 촉진을 장려하고 있습니다.

재료별로는 플라스틱 부문이 2022-2030년 가장 빠른 CAGR을 기록할 것으로 예상됩니다. 일회용 플라스틱 병에서 발생하는 플라스틱 폐기물의 급증으로 인해 지속가능성이 큰 문제가 되고 있는 가운데, 인도, 캐나다, 영국, 프랑스 등 여러 국가에서 일회용 플라스틱을 금지하고 병의 재사용 및 재충전을 장려하고 있으며, 이는 이 부문의 성장을 촉진하고 있습니다.

재사용 가능 물병 시장 보고서 하이라이트

  • 플라스틱 재사용 가능 물병 판매는 2024년 35% 이상의 매출 점유율을 차지했습니다. 이는 생산자의 낮은 생산 비용에 기인합니다.
  • 슈퍼마켓/대형마트 중심의 매출은 광범위한 접근성, 다양한 제품 종류, 경쟁력 있는 가격 설정이 강점으로 작용하여 2024년 39% 이상의 매출 점유율을 차지할 것으로 예상됩니다.
  • 북미 재사용 가능 물병 시장은 2024년 세계 시장 매출의 27.58%를 차지했습니다. 도시화와 라이프스타일의 변화는 세계 시장 성장의 요인입니다.
  • 아시아태평양의 재사용 가능 물병 시장은 2025-2030년까지 연평균 5.1%의 성장률을 보일 것으로 예상됩니다. 인도와 같은 아시아 국가에서는 대부분의 플라스틱 병이 100% 재활용이 가능하거나 재활용이 가능하다고 주장하지만, 재활용 시설이 부족하여 환경에 위협이 되고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 재사용 가능 물병 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
  • 업계 밸류체인 분석
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 시장 기회
    • 시장 과제
  • 업계 분석 툴
    • Porter's Five Forces 분석
  • 시장 진출 전략

제4장 소비자 행동 분석

  • 인구통계 분석
  • 소비자 동향과 기호
  • 구매 행동에 영향을 미치는 요인
  • 소비자 제품 채용 동향
  • 관찰과 추천사항

제5장 재사용 가능 물병 시장 : 재료 추정·동향 분석

  • 재사용 가능 물병 시장, 재료별 : 중요 포인트
  • 재료 변동 분석과 시장 점유율(2024년·2030년)
  • 재료별(2018-2030년)
    • 플라스틱
    • 스테인리스강
    • 유리
    • 실리콘
    • 기타

제6장 재사용 가능 물병 시장 : 유통 채널 추정·동향 분석

  • 재사용 가능 물병 시장, 유통 채널별 : 중요 포인트
  • 유통 채널 변동 분석과 시장 점유율(2024년·2030년)
  • 유통 채널별(2018-2030년)
    • 슈퍼마켓/하이퍼마켓
    • 전문점
    • 편의점
    • 온라인

제7장 재사용 가능 물병 시장 : 지역 추정·동향 분석

  • 재사용 가능 물병 시장 : 지역별 전망
  • 지역 시장 : 중요 포인트
  • 지역별(2018-2030년)
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 중남미
    • 중동 및 아프리카

제8장 재사용 가능 물병 시장 : 경쟁 분석

  • 주요 시장 진출 기업의 최근 동향과 영향 분석
  • 기업 분류
  • 진출 기업 개요
  • 재무 실적
  • 제품 벤치마크
  • 기업 시장 점유율 분석 : 2024년(%)
  • 기업 히트맵 분석
  • 전략 매핑
  • 기업 개요
    • Tupperware Brands Corporation
    • SIGG Switzerland AG, GmbH
    • CamelBak Products, LLC
    • Klean Kanteen
    • Contigo
    • Aquasana Inc.
    • Hydaway
    • Nalgene
    • S'well
    • Hydro Flask
ksm 25.01.03

Reusable Water Bottle Market Growth & Trends:

The global reusable water bottle market size is expected to reach USD 12.60 billion by 2030, registering a CAGR of 4.6% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Government regulations and the anti-plastic movement are encouraging consumers to switch to disposable water bottles and prompting manufacturers to develop environmentally-friendly products.

Moreover, the extensive use of disposable water bottles in sports and public places is discouraged by various campaigns in order to create awareness among people, likely promoting the market growth. Some governments have taken initiatives for the same, for instance, in February 2019, UNICEF and the Ministry of Education Maldives decided to provide reusable water bottles to all the first graders in the Maldives.

Additionally, increasing environmental awareness among consumers is likely to remain the fundamental driver for the growth of the reusable water bottle market. Due to this, majority of the leading players in the market have adopted new strategies, which are commonly driven by the need to improve the consumer experience.

During the COVID-19 pandemic, consumers have refrained from physical shopping and largely opted for online purchases. This scenario has driven the manufacturers, to distribute their products via online channels, promoting the growth of reusable water bottles through the online distribution channel. For instance, this trend has encouraged many new entrants and existing companies such as 24Bottles, Friendly Cup, and United Bottles to drive up sales using online traction.

In terms of material type, the plastic segment is expected to register the fastest CAGR from the year 2022 to 2030. With sustainability becoming a major issue owing to the surge in plastic waste generated by single-use plastic water bottles, several countries like India, Canada, the U.K., and France, have banned single-use plastics and are promoting the reuse and refilling of bottles, likely propelling segment growth.

Reusable Water Bottle Market Report Highlights:

  • Plastic reusable water bottle sales accounted for a revenue share of over 35% in 2024. This is attributed to the low cost of manufacturing by producers.
  • Supermarkets/hypermarket-driven sales accounted for a revenue share of over 39% in 2024, driven by their widespread accessibility, extensive product variety, and competitive pricing.
  • The North America reusable water bottle market accounted for a share of 27.58% of the global market revenue in 2024. Urbanization and changes in lifestyle are the factors that are contributing to market growth across the world.
  • The Asia Pacific reusable water bottle market is expected to grow at a CAGR of 5.1% from 2025 to 2030. In Asian countries like India, though most of the PET bottles are or claim to be 100% recyclable, inadequate recycling facilities pose a threat to the environment.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Materials & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Information & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Material Outlook
  • 2.3. Distribution Channel Outlook
  • 2.4. Regional Outlook
  • 2.5. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Reusable Water Bottle Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends & Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Behavior
  • 4.4. Consumer Product Adoption Trends
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Reusable Water Bottle Market: Material Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Reusable Water Bottle Market, By Material: Key Takeaways
  • 5.2. Material Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, by Material, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.1. Plastic
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.2. Stainless Steel
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.3. Glass
      • 5.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.4. Silicone
      • 5.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 5.3.5. Others
      • 5.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Reusable Water Bottle Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Reusable Water Bottle Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
  • 6.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 6.3. Market Estimates & Forecasts, by distribution channel, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.1. Supermarkets/Hypermarkets
      • 6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. Specialty Stores
      • 6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3. Convenience Stores
      • 6.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.4. Online
      • 6.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Reusable Water Bottle Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Reusable Water Bottle Market: Regional Outlook
  • 7.2. Regional Marketplaces: Key Takeaways
  • 7.3. Market Estimates & Forecasts, by region, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.1. North America
      • 7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.1.2. U.S.
        • 7.3.1.2.1. Key country dynamics
        • 7.3.1.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.1.3. Canada
        • 7.3.1.3.1. Key country dynamics
        • 7.3.1.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.1.4. Mexico
        • 7.3.1.4.1. Key country dynamics
        • 7.3.1.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.2. Europe
      • 7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.2.2. Germany
        • 7.3.2.2.1. Key country dynamics
        • 7.3.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.2.3. UK
        • 7.3.2.3.1. Key country dynamics
        • 7.3.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.2.4. France
        • 7.3.2.4.1. Key country dynamics
        • 7.3.2.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.2.5. Italy
        • 7.3.2.5.1. Key country dynamics
        • 7.3.2.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.2.6. Spain
        • 7.3.2.6.1. Key country dynamics
        • 7.3.2.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.3. Asia Pacific
      • 7.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.3.2. China
        • 7.3.3.2.1. Key country dynamics
        • 7.3.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.3.3. India
        • 7.3.3.3.1. Key country dynamics
        • 7.3.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.3.4. Japan
        • 7.3.3.4.1. Key country dynamics
        • 7.3.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.3.5. Australia
        • 7.3.3.5.1. Key country dynamics
        • 7.3.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.4. Central & South America
      • 7.3.4.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.4.2. Brazil
        • 7.3.4.2.1. Key country dynamics
        • 7.3.4.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 7.3.5. Middle East & Africa
      • 7.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.5.2. South Africa
        • 7.3.5.2.1. Key country dynamics
        • 7.3.5.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
      • 7.3.5.3. Saudi Arabia
        • 7.3.5.3.1. Key country dynamics
        • 7.3.5.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Reusable Water Bottle Market: Competitive Analysis

  • 8.1. Recent developments & impact analysis, by key market participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Participant's Overview
  • 8.4. Financial Performance
  • 8.5. Product Benchmarking
  • 8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
  • 8.7. Company Heat Map Analysis
  • 8.8. Strategy Mapping
  • 8.9. Company Profiles
    • 8.9.1. Tupperware Brands Corporation
      • 8.9.1.1. Company Overview
      • 8.9.1.2. Financial Performance
      • 8.9.1.3. Product Portfolios
      • 8.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.2. SIGG Switzerland AG, GmbH
      • 8.9.2.1. Company Overview
      • 8.9.2.2. Financial Performance
      • 8.9.2.3. Product Portfolios
      • 8.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.3. CamelBak Products, LLC
      • 8.9.3.1. Company Overview
      • 8.9.3.2. Financial Performance
      • 8.9.3.3. Product Portfolios
      • 8.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.4. Klean Kanteen
      • 8.9.4.1. Company Overview
      • 8.9.4.2. Financial Performance
      • 8.9.4.3. Product Portfolios
      • 8.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.5. Contigo
      • 8.9.5.1. Company Overview
      • 8.9.5.2. Financial Performance
      • 8.9.5.3. Product Portfolios
      • 8.9.5.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.6. Aquasana Inc.
      • 8.9.6.1. Company Overview
      • 8.9.6.2. Financial Performance
      • 8.9.6.3. Product Portfolios
      • 8.9.6.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.7. Hydaway
      • 8.9.7.1. Company Overview
      • 8.9.7.2. Financial Performance
      • 8.9.7.3. Product Portfolios
      • 8.9.7.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.8. Nalgene
      • 8.9.8.1. Company Overview
      • 8.9.8.2. Financial Performance
      • 8.9.8.3. Product Portfolios
      • 8.9.8.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.9. S'well
      • 8.9.9.1. Company Overview
      • 8.9.9.2. Financial Performance
      • 8.9.9.3. Product Portfolios
      • 8.9.9.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.10. Hydro Flask
      • 8.9.10.1. Company Overview
      • 8.9.10.2. Financial Performance
      • 8.9.10.3. Product Portfolios
      • 8.9.10.4. Strategic Initiatives
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