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세계의 미디어 및 엔터테인먼트용 디지털 저작권 관리 시장 - 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 기업 규모별, 용도별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)

Digital Rights Management In Media & Entertainment Market Size, Share & Trends Analysis Report By Enterprise Size (Large Enterprise, Small & Medium Enterprise), By Application, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 100 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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미디어 및 엔터테인먼트용 디지털 저작권 관리 시장의 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면 미디어 및 엔터테인먼트에서 디지털 저작권 관리 세계 시장 규모는 2025-2030년에 걸쳐 18.4%의 연평균 복합 성장률(CAGR)을 기록하며 2030년에는 133억 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

디지털 미디어와 인터넷 연결의 세계가 급속히 성장함에 따라 컨텐츠 게시자와 컨텐츠 배포 파트너는 창조적 인 미디어 컨텐츠를 성장시킬 수있는 절대적인 기회를 얻고 있습니다. 권위 침해 및 컨텐츠 불법 배포가 크게 증가하고 컨텐츠 배포자 및 컨텐츠 소유자의 수익 창출 기회에 부정적인 영향을 미치고 있습니다.

최근 몇 년동안 디지털 저작권 관리(DRM) 솔루션에 대한 수요는 컨텐츠 소유자와 컨텐츠 전달 서비스 공급자 사이에서 매우 높아지고 있습니다. 한편, 미디어 컨텐츠의 안전한 배포를 제공합니다.

게다가, 사용자들 사이에서 디지털 저작권 침해에 대한 의식이 높아지고 있는 것도 DRM 솔루션의 채용을 세계적으로 추진하고 있습니다. 예를 들어, 1998년에 성립한 디지털 밀레니엄 저작권법은 지금도 개발자, 컨텐츠 취득자, 컨텐츠 배포자가 컨텐츠를 보호하고 저작권 컨텐츠의 액세스 제어를 회피하기 위한 컨텐츠의 확산을 범죄화하는 데 도움이 됩니다. 컨텐츠의 프라이버시와 디지털 저작권 침해에 대한 인식이 높아지면 예측 기간 동안 시장 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.

미디어 및 엔터테인먼트용 디지털 저작권 관리 시장 보고서 하이라이트

  • 비디오 온 디맨드 용도 부문은 예측 기간 동안 가장 높은 CAGR로 확대될 것으로 예측됩니다. 같은 부문의 성장에 기여하고 있습니다.
  • 중소기업의 DRM 솔루션 수요는 예측 기간 동안 대기업에 비해 높은 CAGR로 확대될 것으로 예상됩니다. 컨텐츠를 보호하기 위해 표준 DRM 솔루션이 필요하다는 것이이 부문의 성장에 기여합니다.
  • 아시아태평양의 각국에서는 디지털 인프라가 정비되고 있으며, 저비용의 디지털 모바일 서비스를 제공하는 통신 서비스 제공업체가 복수 존재하기 때문에 소비자의 디지털 미디어 소비가 증가하고 있습니다. 기간 중에 유망한 CAGR로 확대될 것으로 예상되고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 미디어 및 엔터테인먼트용 디지털 저작권 관리 시장의 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통의 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 산업의 과제
  • 미디어 및 엔터테인먼트 시장 분석 도구의 디지털 저작권 관리
    • Porter's Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 미디어 및 엔터테인먼트용 디지털 저작권 관리 시장 : 기업 규모, 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 미디어 및 엔터테인먼트용 디지털 저작권 관리 시장 : 기업 규모의 변동 분석, 2024년과 2030년
  • 대기업
  • 중소기업

제5장 미디어 및 엔터테인먼트용 디지털 저작권 관리 시장 : 용도별, 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 미디어 및 엔터테인먼트용 디지털 저작권 관리 시장 : 용도 변동 분석, 2024년과 2030년
  • 모바일 컨텐츠
  • 비디오 온디맨드(VOD)
  • 모바일 게임과 앱
  • 전자서적
  • 기타

제6장 미디어 및 엔터테인먼트용 디지털 저작권 관리 시장 :지역별, 추정·동향 분석

  • 미디어 및 엔터테인먼트용 디지털 저작권 관리 시장 점유율, 지역별, 2024년과 2030년
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
  • 아시아태평양
    • 중국
    • 일본
    • 인도
    • 한국
    • 호주
  • 라틴아메리카
    • 브라질
  • 중동 및 아프리카
    • 사우디아라비아
    • 남아프리카
    • 아랍에미리트(UAE)

제7장 경쟁 구도

  • 기업 분류
  • 기업의 시장 포지셔닝
  • 기업 히트맵 분석
  • 기업 프로파일
    • Apple Inc.
    • Bitmovin Inc.
    • Bynder
    • EditionGuard LLC
    • Widevine(Google)
    • Intertrust Technologies Corporation
    • Irdeto
    • Microsoft
    • Verimatrix
    • Vitrium Systems Inc.
    • NAGRAVISION Sarl
    • NFA Group Inc. dba BuyDRM
    • EZDRM, Inc.
JHS 25.01.06

Digital Rights Management In Media & Entertainment Market Growth & Trends:

The global digital rights management in media & entertainment market size is expected to reach USD 13.30 billion by 2030, registering a CAGR of 18.4% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. Rapid growth in digital media and internet connectivity globally have created immense opportunities for content publishers and content distribution partners to grow their creative media content. However, with the boost in digital technologies, digital piracy and illegal distribution of content have significantly increased, negatively affecting the monetization opportunities for content distributors and content owners. These challenges are compelling content owners to seek and exercise control over the unauthorized access and distribution of content.

In the past few years, the demand for Digital Rights Management (DRM) solutions has gained immense prominence among content owners and content distribution service providers as DRMs secure real-time streaming services over insecure networks. DRM solutions also offer secure distribution of media content while maintaining the authentication and privacy rights of content owners. The persistent protection offered is also influencing several streaming service providers to adopt DRM solutions.

Moreover, the growing awareness about digital piracy among users is driving the adoption of DRM solutions globally. Several governments globally are looking for ways to establish stringent standards and policies to prevent digital piracy. For instance, the Digital Millennium Copyright Act, passed in 1998, still helps content developers, content acquirers, and content distributors to secure their content and criminalize the dissemination of content intended to bypass the control access of copyright content. The rising number of such standards and increasing awareness about content privacy and digital piracy are expected to drive market growth over the forecast period.

Digital Rights Management In Media & Entertainment Market Report Highlights:

  • The video on demand application segment is anticipated to expand at the highest CAGR over the forecast period. The growing demand for high definition and ultra-high-definition video content among users, along with the rise in the distribution of OTT services and streaming services are contributing to the segment growth.
  • The demand for DRM solutions among SMEs is expected to expand at a higher CAGR compared to large enterprises over the forecast period. The rise in the number of independent content providers and small-scale content developers requiring standard DRM solutions to secure their innovative and copyright contents can be attributed to the segment growth.
  • The increasing digital infrastructure across countries in the Asia Pacific region and the presence of several communication service providers offering low-cost digital mobile services has led to the rise in digital media consumption among consumers. The Asia Pacific regional market is anticipated to expand at a promising CAGR over the forecast period.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Research Methodology
    • 1.2.1. Information Procurement
  • 1.3. Information or Data Analysis
  • 1.4. Methodology
  • 1.5. Research Scope and Assumptions
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Country Based Segment Share Calculation
  • 1.8. List of Data Sources

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Drivers Analysis
    • 3.2.2. Market Restraints Analysis
    • 3.2.3. Industry Challenges
  • 3.3. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Porter's Analysis
      • 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.3.1.3. Threats of substitution
      • 3.3.1.4. Threats from new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political Landscape
      • 3.3.2.2. Economic and Social Landscape
      • 3.3.2.3. Technological Landscape
      • 3.3.2.4. Environmental Landscape
      • 3.3.2.5. Legal Landscape

Chapter 4. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market: Enterprise Size Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market: Enterprise Size Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 4.3. Large Enterprise
    • 4.3.1. Large Enterprise Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Small & Medium Enterprise
    • 4.4.1. Small & Medium Enterprise Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market: Application Movement Analysis, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 5.3. Mobile Content
    • 5.3.1. Mobile Content Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Video on Demand (VOD)
    • 5.4.1. Video on Demand (VOD) Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Mobile Gaming & Apps
    • 5.5.1. Mobile Gaming & Apps Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. eBook
    • 5.6.1. eBook Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.7. Others
    • 5.7.1. Other Applications Market Revenue Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Share, By Region, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. North America Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.2. U.S.
      • 6.2.2.1. U.S. Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.3. Canada
      • 6.2.3.1. Canada Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.2.4. Mexico
      • 6.2.4.1. Mexico Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Europe
    • 6.3.1. Europe Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.2. UK
      • 6.3.2.1. UK Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.3. Germany
      • 6.3.3.1. Germany Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.3.4. France
      • 6.3.4.1. France Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.4. Asia Pacific
    • 6.4.1. Asia Pacific Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.2. China
      • 6.4.2.1. China Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.3. Japan
      • 6.4.3.1. Japan Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.4. India
      • 6.4.4.1. India Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.5. South Korea
      • 6.4.5.1. South Korea Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.4.6. Australia
      • 6.4.6.1. Australia Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.5. Latin America
    • 6.5.1. Latin America Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.5.2. Brazil
      • 6.5.2.1. Brazil Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.6. Middle East and Africa
    • 6.6.1. Middle East and Africa Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.2. Saudi Arabia
      • 6.6.2.1. Saudi Arabia Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.3. South Africa
      • 6.6.3.1. South Africa Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 6.6.4. UAE
      • 6.6.4.1. UAE Digital Rights Management in Media & Entertainment Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Company Categorization
  • 7.2. Company Market Positioning
  • 7.3. Company Heat Map Analysis
  • 7.4. Company Profiles
    • 7.4.1. Apple Inc.
      • 7.4.1.1. Participant's Overview
      • 7.4.1.2. Financial Performance
      • 7.4.1.3. Product Benchmarking
      • 7.4.1.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.2. Bitmovin Inc.
      • 7.4.2.1. Participant's Overview
      • 7.4.2.2. Financial Performance
      • 7.4.2.3. Product Benchmarking
      • 7.4.2.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.3. Bynder
      • 7.4.3.1. Participant's Overview
      • 7.4.3.2. Financial Performance
      • 7.4.3.3. Product Benchmarking
      • 7.4.3.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.4. EditionGuard LLC
      • 7.4.4.1. Participant's Overview
      • 7.4.4.2. Financial Performance
      • 7.4.4.3. Product Benchmarking
      • 7.4.4.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.5. Widevine (Google)
      • 7.4.5.1. Participant's Overview
      • 7.4.5.2. Financial Performance
      • 7.4.5.3. Product Benchmarking
      • 7.4.5.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.6. Intertrust Technologies Corporation
      • 7.4.6.1. Participant's Overview
      • 7.4.6.2. Financial Performance
      • 7.4.6.3. Product Benchmarking
      • 7.4.6.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.7. Irdeto
      • 7.4.7.1. Participant's Overview
      • 7.4.7.2. Financial Performance
      • 7.4.7.3. Product Benchmarking
      • 7.4.7.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.8. Microsoft
      • 7.4.8.1. Participant's Overview
      • 7.4.8.2. Financial Performance
      • 7.4.8.3. Product Benchmarking
      • 7.4.8.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.9. Verimatrix
      • 7.4.9.1. Participant's Overview
      • 7.4.9.2. Financial Performance
      • 7.4.9.3. Product Benchmarking
      • 7.4.9.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.10. Vitrium Systems Inc.
      • 7.4.10.1. Participant's Overview
      • 7.4.10.2. Financial Performance
      • 7.4.10.3. Product Benchmarking
      • 7.4.10.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.11. NAGRAVISION S.a.r.l
      • 7.4.11.1. Participant's Overview
      • 7.4.11.2. Financial Performance
      • 7.4.11.3. Product Benchmarking
      • 7.4.11.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.12. NFA Group Inc. dba BuyDRM
      • 7.4.12.1. Participant's Overview
      • 7.4.12.2. Financial Performance
      • 7.4.12.3. Product Benchmarking
      • 7.4.12.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
    • 7.4.13. EZDRM, Inc.
      • 7.4.13.1. Participant's Overview
      • 7.4.13.2. Financial Performance
      • 7.4.13.3. Product Benchmarking
      • 7.4.13.4. Recent Developments/ Strategic Initiatives
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