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세계의 마케팅 자원 관리 시장 - 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 컴포넌트별, 전개별, 기업 규모별, 최종 용도별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)

Marketing Resource Management Market Size, Share & Trends Analysis Report By Component (Solution, Services), By Deployment (Cloud, On-premise), By Enterprise Size, By End use, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 100 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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마케팅 자원 관리 시장의 성장과 동향

세계의 마케팅 자원 관리 시장 규모는 2030년에는 98억 3,000만 달러에 이르며, 2025-2030년 CAGR은 12.4%를 나타낼 것으로 예측됩니다.

마케팅 자원 관리(MRM)는 클라우드 기반 소프트웨어로 마케팅 업무를 효율적으로 중앙 집중화하기 위해 조직에서 널리 사용됩니다. 브랜드 컴플라이언스와 마케팅 워크플로우를 통합하고 투자 수익률(ROI)을 효과적으로 추적할 수 있습니다.

마케팅 자원 관리(MRM)는 마케팅 프로세스의 계획, 생산, 설계 등 노동력과 관련된 기술 및 운영을 효율적으로 처리하는 데 사용되는 기술입니다. MRM 용도의 출현은 기업의 계획 입안과 예산 조직 활동에 도움이 됩니다. 예산 편성 및 계획과 같은 기능을 사용함으로써 마케팅 부서는 효과적으로 예산을 계획하고 비용 유형, 결산 등을 정의할 수 있습니다.

브랜드 및 규제 준수를 보장하는 요구가 증가함에 따라 예측 기간 동안 MRM 시장 성장이 촉진될 것으로 예상됩니다. MRM 솔루션을 사용하면 마케팅 부서가 잠재적인 위협에 대처하고 전략적 프로그램을 실행할 수 있습니다. 지속가능한 옴니채널 경험을 제공하기 위한 머신러닝과 인공지능에 의해 추진되는 새로운 기술 솔루션은 시장 진출기업에 추가 성장 기회를 제공할 것으로 기대됩니다.

COVID-19 팬데믹의 발생은 시장 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 그러나 새로운 MRM 시스템과 관련된 초기 비용은 성장을 방해할 것으로 예상됩니다. 또한, 새로운 마케팅 기술에 대한 신뢰의 부족도 성장을 방해하고 있습니다.

마케팅 자원 관리 시장 보고서 하이라이트

  • 브랜드 및 광고 관리 부문은 브랜드 컴플라이언스를 유지하기 위해 분산 기업에서 이러한 솔루션을 채택하여 예측 기간 동안 큰 성장을 기대할 수 있습니다.
  • 레거시 플랫폼에서 클라우드 플랫폼으로의 전환에 기업이 주력하게 되면서 교육, 지원, 유지보수 서비스 부문에 성장 기회가 생길 것으로 예측됩니다.
  • 온프레미스 솔루션의 채택률이 높은 이유는 구성과 관련된 이점, 공급업체 의존도 감소, 많은 사용자 지정 옵션이 있기 때문입니다.
  • 첨단 기술 통합이 진행됨에 따라 많은 자원이 존재하며 풍부한 제품 포트폴리오, 복잡한 워크플로우 등의 요인이 대기업에서 MRM 솔루션의 채택을 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 디지털 실적를 바탕으로 고객을 좁히고 제품을 판매할 필요성이 높아짐에 따라 소비재 제조업체와 소매업체에 첨단 마케팅 기술을 채택하고 있습니다.
  • 인도, 중국 등 신흥 국가에서 BFSI, IT, 통신 등의 부문 성장은 아시아태평양의 MRM 솔루션에 대한 수요를 창출할 것으로 예상됩니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 마케팅 자원 관리 시장의 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통의 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 산업의 과제
  • 마케팅 자원 관리 시장 분석 도구
    • 산업 분석 - Porter's Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 마케팅 자원 관리 시장 : 컴포넌트 전망 추정 및 예측

  • 컴포넌트별 마케팅 자원 관리 시장 점유율, 2024년과 2030년
  • 솔루션
    • 브랜드와 광고 관리
    • 용량 계획 관리
    • 크리에이티브 프로덕션 관리
    • 재무관리
    • 마케팅 자산 관리
    • 마케팅 보고서 및 분석
  • 프로젝트 관리
    • 기타
  • 서비스
    • 컨설팅 및 구현
    • 트레이닝, 서포트, 메인터넌스

제5장 마케팅 자원 관리 시장 : 전개 전망 추정 및 예측

  • 전개별 마케팅 자원 관리 시장 점유율, 2024년과 2030년
  • 클라우드
  • 온프레미스

제6장 마케팅 자원 관리 시장 : 기업 규모의 전망 추정 및 예측

  • 기업 규모별 마케팅 자원 관리 시장 점유율, 2024년과 2030년
  • 대기업
    • 대기업용 마케팅 자원 관리 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
  • 중소기업
    • 중소기업용 마케팅 자원 관리 시장의 추정과 예측, 2018-2030년

제7장 마케팅 자원 관리 시장 : 최종 용도 전망 추정 및 예측

  • 최종 용도별 마케팅 자원 관리 시장 점유율, 2024년과 2030년
  • BFSI
    • BFSI 마케팅 자원 관리 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
  • 소비재 및 소매업
    • 소비재 및 소매업 마케팅 자원 관리 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
  • 의료
    • 의료 마케팅 자원 관리 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
  • IT 및 통신
    • IT 및 통신 마케팅 자원 관리 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
  • 제조업
    • 제조업 마케팅 자원 관리 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
  • 미디어 및 엔터테인먼트
    • 미디어 및 엔터테인먼트 마케팅 자원 관리 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
  • 여행과 접객
    • 여행과 접객 마케팅 자원 관리 시장의 추정과 예측, 2018-2030년
  • 기타
    • 마케팅 자원 관리 시장의 기타 추정과 예측, 2018-2030년

제8장 마케팅 자원 관리의 지역 전망 추정 및 예측

  • 지역 스냅샷
  • 마케팅 자원 관리 시장 : 지역 변동 분석, 2024년과 2030년
  • 북미
    • 북미의 마케팅 자원 관리 시장 추정·예측, 2018-2030년
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 유럽의 마케팅 자원 관리 시장 추정·예측, 2018-2030년
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
  • 아시아태평양
    • 아시아태평양의 마케팅 자원 관리 시장 추정·예측, 2018-2030년
    • 중국
    • 인도
    • 일본
    • 호주
    • 한국
  • 라틴아메리카
    • 라틴아메리카의 마케팅 자원 관리 시장 추정·예측, 2018-2030년
    • 브라질
  • 중동 및 아프리카
    • 중동 및 아프리카의 마케팅 자원 관리 시장 추정·예측, 2018-2030년
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 남아프리카

제9장 경쟁 구도

  • 기업 분류
  • 기업의 시장 포지셔닝
  • 기업 히트맵 분석
  • 기업 프로파일/상장 기업
    • ADOBE INC
    • Aprimo
    • HCL Technologies Limited
    • Infor
    • Microsoft
    • SAP SE
    • SAS Institute, Inc
    • Oracle
    • Salesforce, Inc
    • WSI
JHS 25.03.04

Marketing Resource Management Market Growth & Trends:

The global marketing resource management market size is expected to reach USD 9.83 billion in 2030 and is expected to grow at a CAGR of 12.4% from 2025 to 2030. Marketing Resource Management (MRM) is a cloud-based software that is widely used by organizations for effectively centralizing and managing their marketing operations. It enables organizations to unify brand compliance and marketing workflows and effectively track their Return on Investment (ROI).

Marketing Resource Management (MRM) is a technology used to efficiently handle workforce and associated technology and operations such as planning, production, and design of marketing processes. The emergence of MRM applications has helped businesses in their planning and budgeting activities. By using functionalities such as budgeting and planning, marketing divisions can effectively plan their budgets, define the expense types, and closeouts, among others.

The increasing need for ensuring brand and regulatory compliance is expected to propel the MRM market growth over the forecast period. Using MRM solutions, the marketing department can tackle potential threats and run a strategic program. Emerging technology solutions driven by machine learning and artificial intelligence to deliver sustainable omnichannel experience are expected to further create growth opportunities for the market players.

The outbreak of the COVID-19 pandemic is anticipated to favorably impact market growth. However, the upfront costs associated with new MRM systems are expected to hamper the growth. Furthermore, the lack of trust in new marketing technologies is also hampering the growth.

Marketing Resource Management Market Report Highlights:

  • The brand and advertising management segment is expected to witness significant growth over the forecast period owing to the adoption of these solutions in decentralized companies to maintain brand compliance
  • The increased focus of businesses to move from the legacy platform to cloud platform is expected to create growth opportunities for the training, support, and maintenance services segment
  • The adoption of on-premise solutions is high owing to benefits associated with configuration, reduced vendor dependency, and numerous customization options
  • Factors such as the growing integration of advanced technologies, the presence of a large number of resources, extensive product portfolio, and complex workflows are expected to propel the adoption of MRM solutions in large enterprises
  • The increasing need to target customers and market products based on the digital footprint is encouraging consumer goods and retail companies to adopt advanced marketing technologies
  • The growth of sectors such as BFSI and IT and telecom in developing countries such as India and China is expected to create the demand for MRM solutions in the Asia Pacific region

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Insights
  • 2.2. Segmental Outlook
  • 2.3. Competitive Outlook

Chapter 3. Marketing Resource Management Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
    • 3.2.3. Industry Challenge
  • 3.3. Marketing Resource Management Market Analysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of the suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of the buyers
      • 3.3.1.3. Threats of substitution
      • 3.3.1.4. Threats from new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic and social landscape
      • 3.3.2.3. Technological landscape

Chapter 4. Marketing Resource Management Market: Component Outlook Estimates & Forecasts

  • 4.1. Marketing Resource Management Market Share by Component, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 4.2. Solution
    • 4.2.1. Marketing Resource Management Solution Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.2.2. Brand & Advertising Management
      • 4.2.2.1. Marketing Resource Management Brand & Advertising Management Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.2.3. Capacity Planning Management
      • 4.2.3.1. Marketing Resource Management Capacity Planning Management Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.2.4. Creative Production Management
      • 4.2.4.1. Marketing Resource Management Creative Production Management Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.2.5. Financial Management
      • 4.2.5.1. Marketing Resource Management Financial Management Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.2.6. Marketing Asset Management
      • 4.2.6.1. Marketing Resource Management Marketing Asset Management Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.2.7. Marketing Reporting & Analytics
      • 4.2.7.1. Marketing Resource Management Marketing Reporting & Analytics Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.3. Project Management
      • 4.3.1.1. Marketing Resource Management Project Management Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.3.2. Others
      • 4.3.2.1. Marketing Resource Management Others Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Services
    • 4.4.1. Marketing Resource Management Services Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.4.2. Consulting & Implementation
      • 4.4.2.1. Marketing Resource Management Consulting & Implementation Services Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 4.4.3. Training, Support, and Maintenance
      • 4.4.3.1. Marketing Resource Management Training, Support & Maintenance Services Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Marketing Resource Management Market: Deployment Outlook Estimates & Forecasts

  • 5.1. Marketing Resource Management Market Share by Deployment, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 5.2. Cloud
    • 5.2.1. Cloud Marketing Resource Management Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.3. On-premise
    • 5.3.1. On-premise Marketing Resource Management Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Marketing Resource Management Market: Enterprise Size Outlook Estimates & Forecasts

  • 6.1. Marketing Resource Management Market Share by Enterprise Size, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 6.2. Large Enterprise
    • 6.2.1. Marketing Resource Management Market for Large Enterprise Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 6.3. Small & Medium Enterprise
    • 6.3.1. Marketing Resource Management Market for Small & Medium Enterprise Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 7. Marketing Resource Management Market: End Use Outlook Estimates & Forecasts

  • 7.1. Marketing Resource Management Market Share by End Use, 2024 & 2030 (USD Million)
  • 7.2. BFSI
    • 7.2.1. Marketing Resource Management market in BFSI estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.3. Consumer Goods & Retail
    • 7.3.1. Marketing Resource Management market in Consumer Goods & Retail estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.4. Healthcare
    • 7.4.1. Marketing Resource Management market in healthcare estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.5. IT & Telecom
    • 7.5.1. Marketing Resource Management market in IT & telecom estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.6. Manufacturing
    • 7.6.1. Marketing Resource Management market in Consumer Goods & Retail estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.7. Media & Entertainment
    • 7.7.1. Marketing Resource Management market in Consumer Goods & Retail estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.8. Travel & Hospitality
    • 7.8.1. Marketing Resource Management market in Consumer Goods & Retail estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 7.9. Others
    • 7.9.1. Marketing Resource Management market in others estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 8. Marketing Resource Management Regional Outlook Estimates & Forecasts

  • 8.1. Regional Snapshot
  • 8.2. Marketing Resource Management Market: Regional Movement Analysis, 2024 & 2030
  • 8.3. North America
    • 8.3.1. North America Marketing Resource Management Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.2. U.S.
      • 8.3.2.1. U.S. marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.3. Canada
      • 8.3.3.1. Canada marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.3.4. Mexico
      • 8.3.4.1. Mexico marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Europe Marketing Resource Management Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.2. U.K.
      • 8.4.2.1. U.K. marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.3. Germany
      • 8.4.3.1. Germany marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.4.4. France
      • 8.4.4.1. France marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.5. Asia Pacific
    • 8.5.1. Asia Pacific Marketing Resource Management Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.2. China
      • 8.5.2.1. China marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.3. India
      • 8.5.3.1. India marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.4. Japan
      • 8.5.4.1. Japan marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.5. Australia
      • 8.5.5.1. Australia marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.5.6. South Korea
      • 8.5.6.1. South Korea marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.6. Latin America
    • 8.6.1. Latin America Marketing Resource Management Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.6.2. Brazil
      • 8.6.2.1. Brazil marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 8.7. MEA
    • 8.7.1. MEA Marketing Resource Management Market Estimates and Forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.7.2. Kingdom of Saudi Arabia
      • 8.7.2.1. Kingdom of Saudi Arabia marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.7.3. UAE
      • 8.7.3.1. UAE marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)
    • 8.7.4. South Africa
      • 8.7.4.1. South Africa marketing resource management market estimates and forecasts, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 9. Competitive Landscape

  • 9.1. Company Categorization
  • 9.2. Company Market Positioning
  • 9.3. Company Heat Map Analysis
  • 9.4. Company Profiles/Listing
    • 9.4.1. ADOBE INC
      • 9.4.1.1. Participant's overview
      • 9.4.1.2. Financial performance
      • 9.4.1.3. Product benchmarking
      • 9.4.1.4. Strategic initiatives
    • 9.4.2. Aprimo
      • 9.4.2.1. Participant's overview
      • 9.4.2.2. Financial performance
      • 9.4.2.3. Product benchmarking
      • 9.4.2.4. Strategic initiatives
    • 9.4.3. HCL Technologies Limited
      • 9.4.3.1. Participant's overview
      • 9.4.3.2. Financial performance
      • 9.4.3.3. Product benchmarking
      • 9.4.3.4. Strategic initiatives
    • 9.4.4. Infor
      • 9.4.4.1. Participant's overview
      • 9.4.4.2. Financial performance
      • 9.4.4.3. Product benchmarking
      • 9.4.4.4. Strategic initiatives
    • 9.4.5. Microsoft
      • 9.4.5.1. Participant's overview
      • 9.4.5.2. Financial performance
      • 9.4.5.3. Product benchmarking
      • 9.4.5.4. Strategic initiatives
    • 9.4.6. SAP SE
      • 9.4.6.1. Participant's overview
      • 9.4.6.2. Financial performance
      • 9.4.6.3. Product benchmarking
      • 9.4.6.4. Strategic initiatives
    • 9.4.7. SAS Institute, Inc
      • 9.4.7.1. Participant's overview
      • 9.4.7.2. Financial performance
      • 9.4.7.3. Product benchmarking
      • 9.4.7.4. Strategic initiatives
    • 9.4.8. Oracle
      • 9.4.8.1. Participant's overview
      • 9.4.8.2. Financial performance
      • 9.4.8.3. Product benchmarking
      • 9.4.8.4. Strategic initiatives
    • 9.4.9. Salesforce, Inc
      • 9.4.9.1. Participant's overview
      • 9.4.9.2. Financial performance
      • 9.4.9.3. Product benchmarking
      • 9.4.9.4. Strategic initiatives
    • 9.4.10. WSI
      • 9.4.10.1. Participant's overview
      • 9.4.10.2. Financial performance
      • 9.4.10.3. Product benchmarking
      • 9.4.10.4. Strategic initiatives
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