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안경 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 부품별, 유통 채널별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)

Spectacles Market Size, Share & Trends Analysis Report By Parts (Frames, Lens), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region (North America, Europe, APAC, Latin America, MEA), And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 80 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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안경 시장 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 안경 시장 규모는 2030년까지 1,146억 3,000만 달러에 달할 것으로 추정되며, 2025-2030년 동안 4.3%의 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다.

특히 젊은 층의 굴절이상 증가가 제품 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다. 또한, 효과적인 시력 교정을 위해 콘택트렌즈보다 누진다초점 안경을 선호하는 경향이 성장에 긍정적인 영향을 미칠 것으로 예상됩니다. 고령화 인구의 증가는 성장을 더욱 촉진할 것으로 예상됩니다. 또한, 눈의 피로와 두통 완화를 위한 컴퓨터용 안경에 대한 관심이 높아지고 있는 것도 제품 수요를 촉진할 것으로 예상됩니다.

컴퓨터, 스마트폰, TV 및 기타 디지털 기기의 장시간 사용으로 인한 기술적 단점으로 인해 시력 문제가 젊은 세대에게 널리 퍼지고 있습니다. 컴퓨터 비전 증후군(CVS)의 위험 증가는 눈부심 방지 안경에 대한 수요를 촉진하여 안경 시장의 연료가 될 것으로 예상됩니다.

현재 전 세계 인구의 약 30%가 근시입니다. 중국, 일본, 싱가포르, 한국 등 아시아 국가에서는 약 80%에서 90%의 젊은 인구가 근시로 고통받고 있으며, Journal of Ophthalmology 저널에 따르면 2050년까지 세계 인구의 약 50%가 근시가 될 것으로 예상했습니다. 국가위생위원회에 따르면 2018년 중국 본토 유아 및 청소년의 약 53%가 근시를 앓고 있다고 합니다. 이러한 높은 근시 유병률은 아시아태평양의 안경 수요를 견인하는 중요한 요인입니다.

안경 산업의 상품화, 미디어 및 연예인의 영향, 유행하는 안경에 대한 소비 욕구는 제품 수요를 촉진하는 요인 중 일부입니다. 밀레니얼 세대의 패션에 대한 인식이 높아짐에 따라 다양한 종류의 세련된 안경의 가용성과 함께 시장을 견인할 것으로 예상됩니다. 또한, 아시아 및 중남미 국가의 고령화 사회에서 시력 교정 렌즈에 대한 수요가 증가함에 따라 시장 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

렌즈 부문은 시력 문제 발생이 증가함에 따라 2024년 55.7%의 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 내구성이 향상되고 수리가 용이하여 플라스틱 프레임에 대한 수요가 증가함에 따라 이 부문의 성장이 촉진될 것으로 예상됩니다. 제조업체들은 지속적으로 렌즈 소재를 혁신하고 제품에 새로운 기능을 추가하고 있습니다. 예를 들어, Essilor Ltd.의 Crizal 렌즈는 렌즈 표면에 물방울이 부착되는 것을 방지하는 소수성 코팅을 사용하여 제조됩니다.

온라인 채널은 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 맞춤형 및 구성 옵션을 통한 쇼핑의 용이성, 도어 스텝 배송이 이 부문의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 이 부문의 주요 업체로는 Warby Parker, ZENNI OPTICAL, INC. 등이 있습니다.

북미 안경 산업은 2024년 32.1%의 가장 큰 매출 점유율로 세계 산업을 지배했습니다. 미국과 캐나다의 고령화 인구 증가가 이 지역의 안경 수요를 견인할 것으로 예상됩니다. 미국 시각위원회(Vision Council of America)에 따르면, 미국 성인의 75%가 시력 교정을 이용하고 있으며, 그 중 약 64%가 안경을 사용하고 있습니다. 이러한 요인은 예측 기간 동안 이 지역의 시장을 촉진할 것으로 예상됩니다.

안경 시장 보고서 하이라이트

  • 2024년에는 렌즈가 55.7%의 최대 매출 점유율로 시장을 장악했습니다. 단초점 렌즈, 이중 초점 렌즈, 삼중 초점 렌즈, 누진 렌즈 등 다양한 유형의 렌즈에 대한 수요 증가가 이 부문의 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다.
  • 프레임은 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR 4.6%로 성장할 것으로 예상됩니다.
  • 온라인 채널은 예측 기간 동안 가장 빠른 CAGR로 성장할 것으로 예상됩니다. 온라인 쇼핑의 편리함으로 인해 소비자들은 집에 있으면서 언제든지 안경을 검색하고 구매할 수 있습니다.
  • 북미 안경 산업은 2024년 32.1%의 가장 큰 매출 점유율로 세계 산업을 지배했습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 안경 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
    • 상부 시장 전망
    • 관련 시장 전망
  • 산업 밸류체인 분석
    • 이익률 분석(산업 레벨)
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 시장 기회
    • 시장 과제
  • 산업 분석 툴
    • Porter's Five Forces 분석
  • 시장 진출 전략

제4장 소비자 행동 분석

  • 인구통계 분석
  • 소비자 동향과 기호
  • 구입 결정에 영향을 미치는 요인
  • 소비자 제품 채용
  • 관찰과 추천사항

제5장 안경 시장 : 용도별, 추정·동향 분석

  • 용도별 안경 시장 : 주요 포인트
  • 용도 변동 분석과 시장 점유율, 2024년과 2030년
  • 용도별, 2018-2030년
    • 프레임
    • 렌즈

제6장 안경 시장 : 유통 채널별, 추정·동향 분석

  • 유통 채널별 안경 시장 : 주요 포인트
  • 유통 채널 변동 분석과 시장 점유율, 2024년과 2030년
  • 유통 채널별, 2018-2030년
    • 오프라인
    • 온라인

제7장 안경 시장 : 지역별, 추정·동향 분석

  • 안경 시장 : 지역별 전망
  • 지역 시장 : 주요 포인트
  • 지역별, 2018-2030년
    • 북미
    • 유럽
    • 아시아태평양
    • 라틴아메리카
    • 중동 및 아프리카

제8장 안경 시장 : 경쟁 분석

  • 주요 시장 진출 기업의 최근 동향과 영향 분석
  • 기업 분류
  • 진출 기업 개요
  • 기업 시장 점유율 분석, 2024년(%)
  • 기업 히트맵 분석
  • 전략 매핑
  • 기업 개요
    • Essilor International
    • Johnson & Johnson Vision
    • Alcon
    • ZEISS Group
    • HOYA Corporation
    • ZENNI OPTICAL, INC
    • Warby Parker
    • Lenskart
    • Titan Company
    • MODO
ksm 25.03.07

Spectacles Market Growth & Trends:

The global spectacles market size is estimated to reach USD 114.63 billion by 2030, registering to grow at a CAGR of 4.3% from 2025 to 2030 according to a new report by Grand View Research, Inc. Rising incidences of refractive errors, especially among younger population is anticipated to boost the product demand. Furthermore, preference for prescription glasses over contact lenses for effective vision correction is expected to positively influence the growth. Rise in aging population is anticipated to further drive the growth. Increasing prominence of computer glasses to reduce eye strain and headaches is also anticipated to fuel the product demand.

Vision problems are prevalent among younger generation owing to technological disadvantages of extended usage of computers, smartphones, televisions, and other digital devices. Increased risk of Computer Vision Syndrome (CVS) is anticipated to drive the demand for anti-glare glasses and in turn fuel the spectacles market.

Currently, around 30% of global population is myopic. Around 80% to 90% young population of Asian countries such as China, Japan, Singapore, and South Korea suffers from myopia. According to the Journal of Ophthalmology, by 2050, around 50% of the global population will be myopic. According to the National Health Commission, in 2018, around 53% of mainland Chinese children and adolescents were suffering from myopia. Such high prevalence of nearsightedness is a prominent factor driving the demand for spectacles from Asia Pacific.

Commoditization of eye wear industry, influence of media and entertainment personalities, and willingness to splurge on fashionable spectacles are some of the factors driving the product demand. Rising fashion consciousness among millennials coupled with availability of a wide range of fashionable spectacles is anticipated to propel the market. Furthermore, rising demand for vision correction lenses among aging population from Asian and Latin American countries is anticipated to fuel the market growth.

Lens segment held the largest market share of 55.7% in 2024, owing to the rising occurrence of vision problems. Rising demand for plastic frames owing to their improved durability and ease of repairing is anticipated to impel the growth of this segment. Manufacturers constantly innovate lens material and add new features to the product. For instance, Crizal lenses by Essilor Ltd. are manufactured using hydrophobic coating that prevents water droplets from sticking to the surface of the lens.

The online channel is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period. The ease of shopping with customization and configuration options coupled with doorstep delivery is anticipated to fuel the growth of the segment. Prominent players in the segment include Warby Parker and ZENNI OPTICAL, INC.

North America spectacle industry dominated the global industry with the largest revenue share of 32.1% in 2024. Rise in aging population in U.S. and Canada is expected to drive the regional demand for spectacles. According to the Vision Council of America, 75% adults from U.S. use vision correction measures, of which around 64% use eyeglasses. This factor is anticipated to propel the regional market over the forecast period.

Spectacles Market Report Highlights:

  • Lenses dominated the market with the largest revenue share of 55.7% in 2024. Increasing demand for different types of lenses, such as single vision, bifocal, trifocal, and progressive lenses, is anticipated to drive the segment growth.
  • Frames are expected to grow at the fastest CAGR of 4.6% over the forecast period.
  • The online channel is expected to grow at the fastest CAGR over the forecast period. The convenience of online shopping enables consumers to browse and purchase spectacles from the comfort of their homes at any time.
  • North America spectacle industry dominated the global industry with the largest revenue share of 32.1% in 2024.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased Database
    • 1.3.2. GVR's Internal Database
    • 1.3.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.3.4. Primary Research
  • 1.4. Information Analysis
    • 1.4.1. Data Analysis Models
  • 1.5. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.6. Data Validation & Publishing

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Spectacle Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related Market Outlook
  • 3.2. Industry Value Chain Analysis
    • 3.2.1. Profit Margin Analysis (Industry-level)
  • 3.3. Market Dynamics
    • 3.3.1. Market Driver Analysis
    • 3.3.2. Market Restraint Analysis
    • 3.3.3. Market Opportunities
    • 3.3.4. Market Challenges
  • 3.4. Industry Analysis Tools
    • 3.4.1. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Market Entry Strategies

Chapter 4. Consumer Behavior Analysis

  • 4.1. Demographic Analysis
  • 4.2. Consumer Trends and Preferences
  • 4.3. Factors Affecting Buying Decision
  • 4.4. Consumer Product Adoption
  • 4.5. Observations & Recommendations

Chapter 5. Spectacle Market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Spectacle Market, By Application: Key Takeaways
  • 5.2. Application Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 5.3. Market Estimates & Forecasts, By parts, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 5.3.1. Frames
      • 5.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 5.3.2. Lenses
      • 5.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Spectacle Market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Spectacle Market, By Distribution Channel: Key Takeaways
  • 6.2. Distribution Channel Movement Analysis & Market Share, 2024 & 2030
  • 6.3. Market Estimates & Forecasts, by Distribution Channel, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.1. Offline
      • 6.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 6.3.2. Online
      • 6.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 7. Spectacle Market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 7.1. Spectacle Market: Regional Outlook
  • 7.2. Regional Marketplaces: Key Takeaways
  • 7.3. Market Estimates & Forecasts, by Region, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.1. North America
      • 7.3.1.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.1.2. U.S.
        • 7.3.1.2.1. Key country dynamics
        • 7.3.1.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.1.3. Canada
        • 7.3.1.3.1. Key country dynamics
        • 7.3.1.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.1.4. Mexico
        • 7.3.1.4.1. Key country dynamics
        • 7.3.1.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.2. Europe
      • 7.3.2.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.2.2. UK
        • 7.3.2.2.1. Key country dynamics
        • 7.3.2.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.2.3. Germany
        • 7.3.2.3.1. Key country dynamics
        • 7.3.2.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.2.4. France
        • 7.3.2.4.1. Key country dynamics
        • 7.3.2.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.2.5. Italy
        • 7.3.2.5.1. Key country dynamics
        • 7.3.2.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.2.6. Spain
        • 7.3.2.6.1. Key country dynamics
        • 7.3.2.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.3. Asia Pacific
      • 7.3.3.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.3.2. China
        • 7.3.3.2.1. Key country dynamics
        • 7.3.3.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.3.3. India
        • 7.3.3.3.1. Key country dynamics
        • 7.3.3.3.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.3.4. Japan
        • 7.3.3.4.1. Key country dynamics
        • 7.3.3.4.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.3.5. Australia
        • 7.3.3.5.1. Key country dynamics
        • 7.3.3.5.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.3.6. South Korea
        • 7.3.3.6.1. Key country dynamics
        • 7.3.3.6.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.4. Latin America
      • 7.3.4.1. Brazil
        • 7.3.4.1.1. Key country dynamics
        • 7.3.4.1.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 7.3.5. Middle East & Africa
      • 7.3.5.1. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
      • 7.3.5.2. Saudi Arabia
        • 7.3.5.2.1. Key country dynamics
        • 7.3.5.2.2. Market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 8. Spectacle Market: Competitive Analysis

  • 8.1. Recent Developments & Impact Analysis, by Key Market Participants
  • 8.2. Company Categorization
  • 8.3. Participant's Overview
  • 8.4. Financial Performance
  • 8.5. Product Benchmarking
  • 8.6. Company Market Share Analysis, 2024 (%)
  • 8.7. Company Heat Map Analysis
  • 8.8. Strategy Mapping
  • 8.9. Company Profiles
    • 8.9.1. Essilor International
      • 8.9.1.1. Company Overview
      • 8.9.1.2. Financial Performance
      • 8.9.1.3. Product Portfolios
      • 8.9.1.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.2. Johnson & Johnson Vision
      • 8.9.2.1. Company Overview
      • 8.9.2.2. Financial Performance
      • 8.9.2.3. Product Portfolios
      • 8.9.2.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.3. Alcon
      • 8.9.3.1. Company Overview
      • 8.9.3.2. Financial Performance
      • 8.9.3.3. Product Portfolios
      • 8.9.3.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.4. ZEISS Group
      • 8.9.4.1. Company Overview
      • 8.9.4.2. Financial Performance
      • 8.9.4.3. Product Portfolios
      • 8.9.4.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.5. HOYA Corporation
      • 8.9.5.1. Company Overview
      • 8.9.5.2. Financial Performance
      • 8.9.5.3. Product Portfolios
      • 8.9.5.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.6. ZENNI OPTICAL, INC
      • 8.9.6.1. Company Overview
      • 8.9.6.2. Financial Performance
      • 8.9.6.3. Product Portfolios
      • 8.9.6.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.7. Warby Parker
      • 8.9.7.1. Company Overview
      • 8.9.7.2. Financial Performance
      • 8.9.7.3. Product Portfolios
      • 8.9.7.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.8. Lenskart
      • 8.9.8.1. Company Overview
      • 8.9.8.2. Financial Performance
      • 8.9.8.3. Product Portfolios
      • 8.9.8.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.9. Titan Company
      • 8.9.9.1. Company Overview
      • 8.9.9.2. Financial Performance
      • 8.9.9.3. Product Portfolios
      • 8.9.9.4. Strategic Initiatives
    • 8.9.10. MODO
      • 8.9.10.1. Company Overview
      • 8.9.10.2. Financial Performance
      • 8.9.10.3. Product Portfolios
      • 8.9.10.4. Strategic Initiatives
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