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시장보고서
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세계의 의료용 신발 시장 규모, 점유율, 동향 분석 리포트 : 최종 용도별, 유통 채널별, 지역별, 부문별 예측(2025-2030년)Medical Footwear Market Size, Share & Trends Analysis Report By End-use (Men, Women), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region (North America, Europe, APAC, Central & South America), And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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Grand View Research, Inc.의 최신 리포트에 따르면 세계의 의료용 신발 시장 규모는 2030년까지 182억 8,000만 달러에 달하며, 2025-2030년 CAGR은 11.1%로 확대할 것으로 예측됩니다. 발 관련 문제, 발목 염좌, 궤양, 당뇨병, 비만으로 인한 부담과 발 통증 사례 증가는 이 시장의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다. 미국족부병학회(APMA)에 따르면 2018년 비만인의 81% 가량이 과체중으로 인한 발 통증이나 다발성 다리 및 발목 장애를 경험한 적이 있는 것으로 나타났습니다.
남성 부문이 시장을 주도하고 있으며, 2019년 세계 매출의 57.2%를 차지했습니다. 기술 혁신과 제품 출시 증가는 의료용 신발에 대한 수요를 주도하고 있습니다. 예를 들어 2019년 Footwear Unlimited, Inc.의 브랜드 Baretraps는 착용자가 자세를 바로잡고 무릎, 발가락, 발목에 가해지는 부담과 압력을 줄이는 데 도움이 되는 Posture 기술을 탑재한 편안한 신발을 출시하였습니다. 이 신발에는 지지력이 있는 힐 컵과 발 통증을 줄여주는 보조기가 내장되어 있습니다.
여성 부문은 2020-2027년 가장 빠른 CAGR 5.9%를 나타낼 것으로 예상됩니다. 제조업체들은 여성용 캐주얼 신발을 출시하여 제품 포트폴리오를 확장하고 있으며, 이는 부문의 성장을 가속하고 있습니다. 예를 들어 2019년 7월, 의료용 신발 브랜드 닥터 컴포트(Dr.Comfort)는 풀 그레인 가죽을 사용하고, 내구성, 안정성, 지지력을 보조하기 위해 솔기 라인을 줄이고, 보호용 발가락 상자, 안정된 밑창, 탈착식 밑창, 마모 방지 소재를 갖춘 여성용 애슬레저 스타일의 신발 '더 루스(The Ruth)'를 출시했습니다.
COVID-19(코로나바이러스) 전염병은 의료용 신발을 포함한 신발 산업에 심각한 영향을 미쳤으며, 매장 폐쇄, 봉쇄 조치, 세계 수준의 수출입 제한으로 인해 수요가 감소하고 있으며, 2020년 2월 중순부터 3월 중순까지 아마존이 발표한 매출 데이터에 따르면 신발 판매는 평균 40 포인트 감소했습니다. 소비자들은 소비 습관을 더욱 의식하고 필수품을 중심으로 구매하는 경향이 있으며, 이는 시장에 큰 도전이 되고 있습니다.
예측 기간 중 가장 빠르게 성장할 것으로 예상되는 유통 채널은 온라인 유통 채널입니다. 제조업체들 사이에서 E-Commerce 채널의 인기가 높아지고 밀레니얼 세대, Z세대, X세대의 인터넷 보급률이 높아짐에 따라 이 채널을 통한 판매가 증가하고 있으며, Amazon, Flipkart, Orthorest, Dr. 할인, 특가, 신상품 출시 등을 통해 소비자를 끌어들이고 있습니다.
북미는 의료용 신발 시장을 독점하고 있으며, 2019년 전 세계 매출의 33.5%를 차지했습니다. 이 지역 시장 성장의 원동력은 이 지역에서 발 관련 문제를 경험하는 사람들 증가입니다. 미국 족부 의학 협회의 보고서에 따르면 미국인의 50%가 잘못된 디자인의 신발이나 점프, 달리기, 춤과 같은 충격이 심한 활동에서 발생하는 발 통증으로 인해 야외 활동을 제한하고 있다고 합니다.
아시아태평양은 2020-2027년 가장 빠른 CAGR 6.1%를 나타낼 것으로 예상됩니다. 이 지역에서는 당뇨병 환자가 증가하고 있으며, 이는 의료용 신발에 대한 수요를 견인할 것으로 예상됩니다. 또한 중국, 인도, 일본을 포함한 국가의 사람들은 건강에 대한 인식이 높아지면서 만성적인 발 통증을 완화할 수 있는 신발을 기꺼이 구매하고 있습니다.
The global medical footwear market size is anticipated to reach USD 18.28 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 11.1% from 2025 to 2030. Increasing cases of foot-related issues, ankle sprain, ulcers, diabetes, and strain and foot pain owing to obesity are expected to fuel the growth of this market. According to the American Podiatric Medical Association (APMA), in 2018, close to 81% of obese people accepted that they have witnessed foot pain and multiple foot and ankle conditions due to overweight.
The men segment led the market and accounted for 57.2% share of the global revenue in 2019. Increasing technological innovation and product launches have been driving the demand for medical footwear. For instance, in 2019, Footwear Unlimited, Inc. brand Baretraps introduced comfortable shoes with Posture+ technology that help the wearer to correct the posture and reduce strain and pressure on knees, toes, and ankle. The shoes come with a supportive heel cup and a built-in orthotic that reduces the foot pain.
The women segment is expected to register the fastest CAGR of 5.9% from 2020 to 2027. Manufacturers have been broadening their product portfolio by launching casual looking shoes for women, which is proliferating the segment growth. For instance, in July 2019, Dr. Comfort, a medical footwear brand, launched an athleisure-style shoe, The Ruth in women's category, made of full-grain leather and has reduced seam lines, protective toe box, stable outsoles, removable outsoles, and anti-abrasion material to aid durability, stability, and support.
The COVID-19 (coronavirus) outbreak has severely impacted the footwear industry, including medical footwear, with a reduction in demand owing to store closures, lockdown measures, and restriction in imports and exports at the global level. Sales data reported for Amazon between mid-February and mid-March 2020 showed footwear sales fell by an average of 40 percentage points. Consumers have become more conscious of their spending habits and tend to purchase mostly essential products, which is a major challenge for the market.
The online distribution channel is expected to witness the fastest growth over the forecast period. The rising popularity of e-commerce channels among the manufacturers and high internet penetration among millennials, Gen Z, and Gen X have been driving the sale through this channel. E-commerce websites such as Amazon, Flipkart, Orthorest, and Dr. Comfort offer discounts, deals, and new launches, which attract the consumers and fuel the segment growth.
North America dominated the market for medical footwear and accounted for 33.5% share of the global revenue in 2019. The growth of the regional market is powered by an increasing number of people witnessing foot-related issues in the region. According to a report by the American Podiatric Medical Association, 50% of Americans have limited their outdoor activities due to foot pain because of poor design shoes and high impact activities, such as jumping, running, and dancing.
Asia Pacific is expected to register the fastest CAGR of 6.1% from 2020 to 2027. Increasing cases of diabetes in the region are expected to drive the demand for medical footwear. Moreover, people in the countries, including China, India, and Japan, have become more conscious of their health and are willingly purchasing footwear that can offer relief to chronic foot pain.