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세계의 동물용 광견병 백신 시장 : 시장 규모, 점유율 및 동향 분석(용도별, 지역별), 부문별 예측(2025-2030년)

Rabies Veterinary Vaccines Market Size, Share & Trends Analysis Report By Application (Companion Animals, Livestock Animals, Wildlife Animals), By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 150 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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동물용 광견병 백신 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research의 최신 보고서에 따르면, 세계 동물용 광견병 백신 시장 규모는 2030년까지 11억 달러에 이를 것으로 예상됩니다.

이 시장은 2025년부터 2030년에 걸쳐 CAGR 5.9%로 확대될 것으로 예측되고 있습니다. 시장을 견인하는 주요 요인으로는 인수 공통 감염증에 대한 의식이 높아지고, 미아 동물에 대한 예방접종률의 향상, 2030년까지 광견병을 근절하는 것을 목적으로 한 정부의 대처 증가 등이 있습니다. 동물의 광견병 예방 접종 시장을 촉진하는 주요 요인 중 하나는 가축 백신에 대한 인식과 교육입니다. 가축종에의 사용이 승인되고 있는 백신은 많이 있어, 불활화 바이러스 벡터 제품, 개변형 바이러스 벡터 제품, IM 주사용 제품, SC 주사용 제품, 접종 기간이 1-3년의 제품, 최저 접종 연령의 제품 등이 있습니다. 정기적인 공중 교육, 책임있는 반려동물 사육, 수의사의 정기적인 치료 및 예방 접종, 지속적인 전문가의 교육은 광견병의 예방과 통제에 매우 중요한 요소입니다. 광견병의 감염 경로에 관한 지식을 넓히는 것으로, 야생 동물과의 접촉을 피하고, 미끼가 되는 광견병 백신을 야생 동물에 접종할 필요성이 넓게 침투해, 야생 동물로부터의 감염 확대를 억제하는데 크게 도움이 되고 있습니다. 또한 백신 접종은 가축의 일반적인 건강 상태를 개선하여 전 사인 사망률의 저하로 이어지고 있습니다.

광견병은 중추 신경계를 공격하는 치명적인 질병으로 임상 증상이 나타나면 효과적인 치료법은 없습니다. 전 세계에서 개 광견병에 860만 달러가 소비되고 있다고 추정되며, 매년 발생하는 광견병에 의한 총 사망자 수 약 6만명의 98%를 차지하고 있습니다. 미국은 지난 50년간 동물과 인간 집단에서 광견병을 근절하기 위해 많은 노력을 기울여 왔습니다. 개를 매개로 하는 광견병에 감염되는 동물의 수는 동물의 집단 예방접종 방법의 개발과 방아 규제의 실시에 의해 연간 최대 1만건에서 감소했습니다. 이러한 움직임에도 불구하고, 광견병은 여전히 공중 보건에 큰 위협을 주고 있으며, 미국 전역의 야생 동물 보호구역에 있는 너구리, 스컹크, 여우에서 유행하고 있습니다.

전 세계적으로 COVID-19의 대유행은 중요한 보건 서비스를 혼란시켰습니다. '원헬스' 전략을 제창하는 광견병 대책 연합 포럼은 이 목표 달성을 앞당기기 위해 2020년에 설립되었습니다. 세계 광견병 전략의 주요 구성요소는 지역사회 참여, 인간 광견병 백신 접근성 개선, 개 집단 예방접종 확대 등을 포함합니다. 광견병 박멸 전략의 진전은 충분한 의료를 받을 수 없는 사람들의 의료 접근의 공평성을 나타내는 지표로서, 또 「원헬스」의 성공의 조기 지표로서 이용할 수 있습니다. 세계의 광견병 박멸 전략의 핵심을 이루는 것은 개 집단 예방 접종이며, 그 접종률은 70%를 목표로 하고 있습니다. 대부분의 유행국에서는 개용 백신의 유통, 수량 삭감, 수입 지연 등의 어려움이 보였습니다. 이것은 당초 개용 백신이 필요한 품목의 범주에 들어가지 않았기 때문입니다. 잠비아처럼 현지에서 생산되는 국가에서도 예산 제한으로 인해 개 백신을 생산할 수 없었습니다.

광견병은 타액을 통해 감염되기 때문에 감염된 동물에게 물린 것으로 감염됩니다. 광견병은 원숭이, 개, 박쥐, 때로는 고양이에서 감염됩니다. 인도네시아에서 광견병 환자의 98%는 광견병에 감염된 개에게 물렸기 때문입니다. 국립의학 도서관이 2021년 12월에 발표한 논문에 따르면 지난 10년간 동물의 광견병 환자 수는 세계적으로 약간 증가하고 있습니다. 태국에서는 2017년부터 2018년에 걸쳐 동물 광견병의 특징을 밝히고, 일반화 가법 모델을 이용해 매월 광견병 발생률과 이해하기 쉬운 요인의 관계를 평가하고, 광견병 만연의 지리적 리스크 지역을 추정하는 연구가 실시되었습니다. 조사에 따르면 태국에서는 개가 광견병에 감염되는 가장 흔한 동물 종입니다. 감염된 대부분의 개는 주인이 있었지만 자유롭게 돌아다녔고 예방 접종을 받지 않았습니다. 광견병의 감염자가 가장 집중하고 있는 것은 북동부 지역이며, 그 다음이 중남부 지방입니다. 단기적으로 사례 수는 6월 이후 점차 증가했으며 2018년은 1월부터 크게 증가했습니다. 이러한 광견병 유행국에서는 개 집단 예방접종 프로그램, 야생동물의 먹이가 되는 광견병 백신 접종 캠페인, 반려동물의 광견병 백신 접종의 의무화 등 강력한 대책이 강구되어 시장 성장을 뒷받침할 것으로 예상됩니다.

동물 광견병 백신 시장 보고서 하이라이트

  • 반려동물 분야는 여러 국가에서 규제되는 반려동물 광견병 백신 접종의 의무화, 주로 실시되는 개 집단 백신 접종 프로그램, 개 사육률의 상당한 상승으로 2024년 최대의 수익 점유율을 차지했습니다.
  • 야생동물 분야는 선진지역에서의 야생동물용 광견병 백신접종 캠페인 증가로 예측기간 중 가장 빠른 CAGR 4%로 확대될 것으로 예측됩니다.
  • 북미는 예측 기간 동안에도 리드를 유지할 것으로 예상됩니다. 이는 이 지역의 1인당 동물의료비가 높고 반려동물의 사육률이 높기 때문입니다. 미국의 거의 모든 주에서는 가까운 미래에 광견병을 근절하겠다는 사명에 따라 반려동물에 정기적인 광견병 예방 접종을 의무화하고 있습니다.

목차

제1장 분석 방법 및 범위

제2장 주요 요약

제3장 동물용 광견병 백신 시장 : 변동 요인,경향 및범위

  • 시장 연관 전망
    • 상위 시장 전망
    • 관련/부수 시장 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
  • 동물용 광견병 백신 시장 : 분석 도구
    • 업계 분석 : Porter's Five Forces 분석
    • PESTEL 분석
  • 규제 프레임워크
  • 가격 분석
  • COVID-19의 영향 분석

제4장 동물용 광견병 백신 시장 : 용도별 추정 및 동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 동물용 광견병 백신 시장 : 변동 분석, 용도별
  • 동물용 광견병 백신의 전망 : 용도별
  • 시장 규모 예측과 동향 분석(2018-2030년)
  • 반려동물
  • 가축
  • 야생동물

제5장 동물용 광견병 백신 시장 : 유통 채널별 추정 및 동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 동물용 광견병 백신 시장 : 변동 분석, 유통 채널별
  • 동물용 광견병 백신의 전망 : 유통 채널별
  • 시장 규모 예측과 동향 분석(2018-2030년)
  • 소매업
  • 전자상거래
  • 병원 및 클리닉 약국

제6장 동물용 광견병 백신 시장 : 지역별 추정 및 동향 분석

  • 지역별 대시보드
  • 시장 규모 예측과 동향 분석(2018-2030년)
  • 북미
    • 미국
    • 캐나다
    • 멕시코
  • 유럽
    • 영국
    • 독일
    • 프랑스
    • 이탈리아
    • 스페인
    • 스웨덴
    • 덴마크
    • 노르웨이
    • 기타 유럽
  • 아시아태평양
    • 일본
    • 중국
    • 인도
    • 호주
    • 한국
    • 태국
    • 기타 아시아태평양
  • 라틴아메리카
    • 브라질
    • 아르헨티나
    • 기타 라틴아메리카
  • 중동 및 아프리카
    • 남아프리카
    • 사우디아라비아
    • 아랍에미리트(UAE)
    • 쿠웨이트
    • 기타 중동 및 아프리카

제7장 경쟁 구도

  • 기업 분류
  • 최신 동향과 영향 분석 : 주요 시장 진출기업별
  • 시장 점유율 분석, 기업별(2024년)
  • 기업 개요
    • Boehringer Ingelheim International GmbH
    • Zoetis Services LLC
    • Indian Immunologicals Ltd.
    • Merck & Co., Inc.
    • Virbac
    • BiogenesisBago
    • Elanco
    • Ceva
    • BroadChem Philippines Biopharma Corporation
  • 전략 매핑
    • 기업 합병·인수(M&A)
    • 파트너십과 협업
    • 확장
    • 기타
  • 기타 주요 기업 목록
SHW 25.03.06

Rabies Veterinary Vaccines Market Growth & Trends:

The global rabies veterinary vaccines market size is expected to reach USD 1.10 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is expected to expand at a CAGR of 5.9% from 2025 to 2030. The key factors driving the market include an increase in zoonotic disease awareness, boosting stray animal immunization coverage, and growing number of government initiatives with the motive of eradicating rabies by 2030. One of the main drivers propelling the market for animal rabies vaccinations is domestic animal vaccine awareness and education. There are numerous vaccines approved for use in domestic animal species, which include inactivated and modified-live virus vector products, products for IM and SC injection, products with immunization durations ranging from 1 to 3 years, and products with a range of minimum vaccination ages. Regular public education, responsible pet ownership, routine veterinary treatment and vaccinations, and continuous professional training are crucial elements of rabies prevention and control. By spreading knowledge about rabies transmission channels, the necessity of avoiding contact with wildlife and vaccinating wildlife with bait rabies vaccines are widely initiated, which greatly helps in reducing the spread of the disease from wildlife sources. Additionally, the vaccination improves domestic animals' general health and is linked to a decline in all-cause mortality rates.

Rabies is a deadly disease that attacks the central nervous system and has no effective treatment once clinical signs appear. It is estimated that 8.6 million dollars are spent globally on canine rabies, which is responsible for 98% of approximately 60,000 total rabies deaths that occur each year. The U.S. has made enormous efforts over the past 50 years to eradicate rabies in both animal and human populations. The number of animals infected with canine-mediated rabies has decreased from up to 10,000 cases per year because of the development of mass animal vaccination procedures and the enforcement of leash restrictions. Despite these developments, rabies continues to pose a major threat to public health and is still prevalent in raccoons, skunks, and foxes in wildlife reservoirs throughout the U.S.

All around the world, the COVID-19 pandemic has disrupted crucial health services. The United Against Rabies Forum, which advocates a 'One Health' strategy, was established in 2020 to hasten the achievement of this objective. The main components of the global rabies strategy include community involvement, better access to human rabies vaccines, and expanded mass dog vaccination. The advancement of rabies eradication strategies can be used as a marker for the equity of healthcare access in underserved populations and as an early indicator for the successful implementation of 'One Health'. The core element of the global rabies elimination strategy is mass dog vaccination, with a 70% coverage rate as the goal. The majority of endemic nations saw difficulties with distribution, volume reductions, and importation delays for dog vaccines. This was because dog vaccines initially did not fit within the category of necessary items. Budget restrictions prevented the production of dog vaccines even in countries such as Zambia where they are made locally.

Rabies is spread through saliva, which means the infection can be transmitted through infected animal bites. Rabies can be transmitted by monkeys, dogs, bats, or, in some cases, cats. 98% of rabies cases in Indonesia are caused by rabid dog bites. According to an article published in December 2021, by the National Library of Medicine over the past 10 years, there has been a slight increase in the number of animal rabies cases globally. In Thailand, a study was conducted between 2017 and 2018 to identify the characteristics of animal rabies, assess the relationship between monthly rabies incidence and understandable factors using generalized additive models, and estimate the geographical risk areas for rabies spread. According to the study, dogs are the most common species in Thailand that are infected by rabies. The majority of the infected dogs were owned, roaming freely, and were not vaccinated. The northeast region of the country has the highest concentrations of rabies cases, followed by the middle and southern regions. In the short term, the number of cases increased gradually after June and significantly from January in 2018. Such rabies-endemic countries are taking strong measures such as dog mass vaccination programs, wildlife bait rabies vaccination campaigns, and mandatory pet rabies vaccinations among others, which are anticipated to fuel the growth of the market.

Rabies Veterinary Vaccines Market Report Highlights:

  • The companion animals segment held the largest revenue share in 2024 owing to the mandatory pet rabies vaccinations regulated in several countries, largely conducted mass dog vaccination programs, and significantly rising dog ownership rates
  • The wildlife animals segment is anticipated to expand at the fastest CAGR of 4% over the forecast period owing to the rising wildlife rabies vaccination campaigns in developed regions
  • North America is expected to maintain its lead over the forecast period. This is due to the region's high per capita animal healthcare spending and a large number of pet ownership rates. Almost every state in the U.S. mandates regular rabies vaccination for pets with the mission of eradicating rabies in the near future

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation and Scope
  • 1.2. Segment Definitions
    • 1.2.1. Application
    • 1.2.2. Vaccine Type
    • 1.2.3. Disease type
    • 1.2.4. Route of Administration
    • 1.2.5. Distribution Channel
    • 1.2.6. Regional Scope
    • 1.2.7. Estimates and forecasts timeline
  • 1.3. Research Methodology
  • 1.4. Information Procurement
    • 1.4.1. Purchased database
    • 1.4.2. GVR's internal database
    • 1.4.3. Secondary sources
    • 1.4.4. Primary research
    • 1.4.5. Details of primary research
  • 1.5. Information or Data Analysis
    • 1.5.1. Data analysis models
  • 1.6. Market Formulation & Validation
  • 1.7. Model Details
    • 1.7.1. Commodity flow analysis (Model 1)
    • 1.7.2. Approach 1: Commodity flow approach
    • 1.7.3. Volume price analysis (Model 2)
    • 1.7.4. Approach 2: Volume price analysis
  • 1.8. List of Secondary Sources
  • 1.9. List of Primary Sources
  • 1.10. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
  • 2.3. Regional outlook
  • 2.4. Competitive Insights

Chapter 3. Rabies Veterinary VaccinesVariables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Market Dynamics
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
      • 3.2.1.1. Rising animal rabies vaccination coverage in developing countries
      • 3.2.1.2. Increasing concerns over zoonotic diseases
      • 3.2.1.3. Implementation of mass dog vaccination campaigns in various countries
      • 3.2.1.4. Initiatives by market participants
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
      • 3.2.2.1. Limited access to veterinary services in under developed countries
  • 3.3. Rabies Veterinary VaccinesAnalysis Tools
    • 3.3.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.3.1.1. Bargaining power of suppliers
      • 3.3.1.2. Bargaining power of buyers
      • 3.3.1.3. Threat of substitutes
      • 3.3.1.4. Threat of new entrants
      • 3.3.1.5. Competitive rivalry
    • 3.3.2. PESTEL Analysis
      • 3.3.2.1. Political landscape
      • 3.3.2.2. Economic landscape
      • 3.3.2.3. Social landscape
      • 3.3.2.4. Technological landscape
      • 3.3.2.5. Environmental landscape
      • 3.3.2.6. Legal landscape
      • 3.3.2.7. Estimated Animal Population by key Species, key Country, 2018-2024
  • 3.4. Regulatory Framework
  • 3.5. Pricing Analysis
  • 3.6. COVID-19 impact Analysis

Chapter 4. Rabies Veterinary Vaccines market: Application Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. Rabies Veterinary Vaccines market: Application Movement Analysis
  • 4.3. Rabies Veterinary Vaccinesby Application Outlook (USD Million)
  • 4.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
  • 4.5. Companion Animals
    • 4.5.1. Market Estimates And Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.6. Livestock Animals
    • 4.6.1. Market Estimates And Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.7. Wildlife Animals
    • 4.7.1. Market Estimates And Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Rabies Veterinary Vaccines market: Distribution Channel Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. Rabies Veterinary Vaccines market: Distribution Channel Movement Analysis
  • 5.3. Rabies Veterinary Vaccinesby Distribution Channel Outlook (USD Million)
  • 5.4. Market Size & Forecasts and Trend Analyses, 2018 to 2030 for the following
  • 5.5. Retail
    • 5.5.1. Market Estimates And Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. E-Commerce
    • 5.6.1. Market Estimates And Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.7. Hospital/Clinic Pharmacies
    • 5.7.1. Market Estimates And Forecast, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Rabies Veterinary Vaccines market: Regional Estimates & Trend Analysis

  • 6.1. Regional Dashboard
  • 6.2. Market Size, & Forecasts Trend Analysis, 2018 to 2030:
  • 6.3. North America
    • 6.3.1. U.S.
      • 6.3.1.1. Key country dynamics
      • 6.3.1.2. U.S. market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.3.2. Canada
      • 6.3.2.1. Key country dynamics
      • 6.3.2.2. Canada market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.3.3. Mexico
      • 6.3.3.1. Key country dynamics
      • 6.3.3.2. Mexico market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
  • 6.4. Europe
    • 6.4.1. UK
      • 6.4.1.1. Key country dynamics
      • 6.4.1.2. UK market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.4.2. Germany
      • 6.4.2.1. Key country dynamics
      • 6.4.2.2. Germany market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.4.3. France
      • 6.4.3.1. Key country dynamics
      • 6.4.3.2. France market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.4.4. Italy
      • 6.4.4.1. Key country dynamics
      • 6.4.4.2. Italy market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.4.5. Spain
      • 6.4.5.1. Key country dynamics
      • 6.4.5.2. Spain market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.4.6. Sweden
      • 6.4.6.1. Key country dynamics
      • 6.4.6.2. Sweden market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.4.7. Denmark
      • 6.4.7.1. Key country dynamics
      • 6.4.7.2. Denmark market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.4.8. Norway
      • 6.4.8.1. Key country dynamics
      • 6.4.8.2. Norway market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.4.9. Rest of Europe
      • 6.4.9.1. Key country dynamics
      • 6.4.9.2. Rest of Europe market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
  • 6.5. Asia Pacific
    • 6.5.1. Japan
      • 6.5.1.1. Key country dynamics
      • 6.5.1.2. Japan market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.5.2. China
      • 6.5.2.1. Key country dynamics
      • 6.5.2.2. China market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.5.3. India
      • 6.5.3.1. Key country dynamics
      • 6.5.3.2. India market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.5.4. Australia
      • 6.5.4.1. Key country dynamics
      • 6.5.4.2. Australia market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.5.5. South Korea
      • 6.5.5.1. Key country dynamics
      • 6.5.5.2. South Korea market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.5.6. Thailand
      • 6.5.6.1. Key country dynamics
      • 6.5.6.2. Thailand market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.5.7. Rest of Asia-Pacific
      • 6.5.7.1. Key country dynamics
      • 6.5.7.2. Rest of Asia-Pacific market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
  • 6.6. Latin America
    • 6.6.1. Brazil
      • 6.6.1.1. Key country dynamics
      • 6.6.1.2. Brazil market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.6.2. Argentina
      • 6.6.2.1. Key country dynamics
      • 6.6.2.2. Argentina market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.6.3. Rest of LA
      • 6.6.3.1. Key country dynamics
      • 6.6.3.2. Rest of LA market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
  • 6.7. MEA
    • 6.7.1. South Africa
      • 6.7.1.1. Key country dynamics
      • 6.7.1.2. South Africa market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.7.2. Saudi Arabia
      • 6.7.2.1. Key country dynamics
      • 6.7.2.2. Saudi Arabia market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.7.3. UAE
      • 6.7.3.1. Key country dynamics
      • 6.7.3.2. UAE market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.7.4. Kuwait
      • 6.7.4.1. Key country dynamics
      • 6.7.4.2. Kuwait market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)
    • 6.7.5. Rest of MEA
      • 6.7.5.1. Key country dynamics
      • 6.7.5.2. Rest of MEA market estimates and forecasts 2018 to 2030, (USD Million)

Chapter 7. Competitive Landscape

  • 7.1. Company Categorization
  • 7.2. Recent Developments & Impact Analysis by Key Market Participants
  • 7.3. Company Market Share Analysis, 2024
  • 7.4. Company overview
    • 7.4.1. Boehringer Ingelheim International GmbH
      • 7.4.1.1. Company Overview
      • 7.4.1.2. Financial performance
      • 7.4.1.3. Product benchmarking
      • 7.4.1.4. Strategic initiatives
    • 7.4.2. Zoetis Services LLC
      • 7.4.2.1. Company Overview
      • 7.4.2.2. Financial performance
      • 7.4.2.3. Product benchmarking
      • 7.4.2.4. Strategic initiatives
    • 7.4.3. Indian Immunologicals Ltd.
      • 7.4.3.1. Company Overview
      • 7.4.3.2. Financial performance
      • 7.4.3.3. Product benchmarking
      • 7.4.3.4. Strategic initiatives
    • 7.4.4. Merck & Co., Inc.
      • 7.4.4.1. Company Overview
      • 7.4.4.2. Financial performance
      • 7.4.4.3. Product benchmarking
      • 7.4.4.4. Strategic initiatives
    • 7.4.5. Virbac
      • 7.4.5.1. Company Overview
      • 7.4.5.2. Financial performance
      • 7.4.5.3. Product benchmarking
      • 7.4.5.4. Strategic initiatives
    • 7.4.6. BiogenesisBago
      • 7.4.6.1. Company Overview
      • 7.4.6.2. Financial performance
      • 7.4.6.3. Product benchmarking
      • 7.4.6.4. Strategic initiatives
    • 7.4.7. Elanco
      • 7.4.7.1. Company Overview
      • 7.4.7.2. Financial performance
      • 7.4.7.3. Product benchmarking
      • 7.4.7.4. Strategic initiatives
    • 7.4.8. Ceva
      • 7.4.8.1. Company Overview
      • 7.4.8.2. Financial performance
      • 7.4.8.3. Product benchmarking
      • 7.4.8.4. Strategic initiatives
    • 7.4.9. BroadChem Philippines Biopharma Corporation
      • 7.4.9.1. Company Overview
      • 7.4.9.2. Financial performance
      • 7.4.9.3. Product benchmarking
      • 7.4.9.4. Strategic initiatives
  • 7.5. Strategy Mapping
    • 7.5.1. Mergers & Acquisitions
    • 7.5.2. Partnerships & Collaborations
    • 7.5.3. Expansions
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. List of Other Key Players
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