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시장보고서
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세계의 세차 보조 제품 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 제품별, 유통 채널별, 지역별, 부문 예측(2025-2030년)Car Wash Ancillary Products Market Size, Share & Trends Analysis Report By Product (Car Wash Vacuum System, RO Systems, Bay Doors, Others), By Distribution Channel, By Region, And Segment Forecasts, 2025 - 2030 |
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Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 세계 세차 보조 제품 시장 규모는 2030년까지 8억 4,680만 달러에 달할 것으로 예상되며, 2025-2030년간 연평균 2.9%로 성장할 것으로 예상됩니다.
기술의 발전과 편리하고 신뢰할 수 있는 현금 세차 옵션에 대한 소비자의 선호로 인해 세차 산업은 더욱 활발하게 움직이고 있습니다.
국제세차협회(ICA)에 따르면, 전문 세차장을 선택하는 소비자는 2014년 79%에서 2016년 80%로 증가했습니다. 전문(PRO) 세차장에서 세차를 하는 소비자 중 중급 PRO 이용자는 2014년 대비 9% 증가하여 2016년에는 56%를 차지했습니다. 협회는 또한 세차가 10대 소비자 경험 중 5위를 차지했다고 밝혔습니다.
세차 산업은 소비자의 재량적 지출과 운전 습관에 크게 의존하고 있습니다. 소비자의 가처분 소득 증가는 예측 기간 동안 산업 회복에 기여할 것으로 보입니다. 조사에 따르면, 소비자의 가처분 소득은 2016년에 세차 산업의 매출을 2.3% 증가시킬 것으로 예상됩니다. 라이프 스타일 인플레이션이라고도 불리는 라이프 스타일 크리프는 X, Y, Z 세대에 공통적으로 나타나는 현상입니다. 2019년 9월 뉴욕 연방준비은행이 실시한 조사에 따르면, 라이프스타일 인플레이션은 저소득층, 중산층, 고소득층에 걸쳐 확산되고 있습니다. 또한, 35세에서 44세 사이의 평균적인 미국인 가구주는 10만 달러 이상의 비주택 부채를 가지고 있다고 합니다.
친환경 세차 서비스가 업계에서 인기를 끌면서 제조업체들은 환경 친화적이고 효과적으로 규제된 세차 보조 제품을 생산하기 위해 노력하고 있습니다. 기존의 세차장에서는 물 절약 장치를 사용하지 않을 경우 차량 1대당 15-80갤런의 물을 사용했습니다. 그러나 친환경 세차장은 물 재생 기술이나 여과 기술을 장착한 경우 차량 1대당 8-70갤런의 물만 사용합니다.
물 재생 기술은 지난 30년동안 전문 세차장에서 사용되어 왔지만 최근 몇 년동안 제조업체와 법률가들이 품질 관리 및 보존을 목표로 삼고 있기 때문에 최근 몇 년동안 큰 지지를 얻고 있습니다. 전문 세차장은 또한 고객 경험을 쉽고 빠르게 만드는 다양한 기술을 도입하고 있으며, WashCard와 같은 회사는 특히 전문 세차 업체를 위해 고객이 모바일 결제를하고 자동 청구 및 청소 일정을 설정할 수 있는 결제 포털을 설계하고 있습니다.
또한, 기업 간의 전략적 합병 및 인수는 업계 제조업체에게 유리한 시장 기회를 창출하고 있습니다. 예를 들어, 2019년 미스터 세차장은 캘리포니아 주에서 확장 전략의 일환으로 Waterdrops Express Car Wash의 7개 매장을 인수했습니다. 이 인수를 통해 미스터는 캘리포니아 지역에 총 37개의 지점을 보유하게 되었습니다.
2019년 Zip Car Wash는 노스캐롤라이나 주에서 American Pride Xpress Car Wash의 5개 지점을 인수하여 애쉬빌과 윈스턴 세일럼에서 롤리까지 서비스 제공 범위를 확대했습니다. 현재 노스캐롤라이나 주에서 11개의 매장을 운영하고 있으며, 2017년에는 휴스턴 북서부 지역에서 4번째 매장이 된 Cypress Station Car Wash를 인수했습니다. 이 매장에서는 그랜드 오픈을 기념하여 10일간 외부 세차를 무료로 제공했습니다.
자동 또는 터널 베이 응용 분야에서 베이 도어는 차량의 흐름을 유지하고 고객의 혼란을 없애는 데 효율적임이 입증되었습니다. 또한, 베이 도어는 세차장 내 물을 세차장 배수 시스템에 유지하는 것으로도 알려져 있습니다. 이는 세차장에서 나오는 물이 도시 물이나 하수 시스템으로 유입되는 것과 관련하여 엄격한 규제가 있는 국가에서 특히 중요합니다. 이 외에도 매력적인 디자인의 베이 도어는 세차장 전체에 미적 매력을 부여하여 소비자의 시선을 사로잡는 데 도움이 됩니다. 이러한 요인들은 예측 기간 동안 이 부문의 성장을 가속할 것으로 예상됩니다.
International Carwash Association, Inc.에 따르면 2019년 북미 시장에서 미국은 87.1%의 점유율을 차지하고 있으며, 2019년 미국에만 62,668개의 세차장이 있다고 합니다. 이러한 요인으로 인해 미국 내 세차 보조 제품에 대한 수요가 증가하고 있습니다. 또한 이 시장의 소비자들은 집보다 세차장에서 세차를 하는 경향이 있습니다. 국제세차협회(International Carwash Association, Inc.)에 따르면, 전문 세차장에서 가장 자주 세차한다고 응답한 운전자의 비율은 1994년 약 48%에서 2019년에는 77% 이상으로 증가했습니다. 이러한 요인이 국내 제품 수요를 증가시키고 있습니다.
시장 업체들은 진화하는 고객 니즈에 대응하고 다른 제조업체와의 경쟁에서 우위를 점하기 위해 세차 업계의 신제품을 출시하기 위한 협업에 집중하고 있습니다. 예를 들어, 2020년 4월, Vacutech LLC는 NCS와 MacNeil 및 CleanTouch와 같은 다른 가치 있는 브랜드 파트너와 협력하여 새로운 Virtual Car Wash Show Webinar 시리즈를 통해 세차 산업에서 최신의 가치 있는 관련 컨텐츠를 제공하였습니다. 제공하였습니다. 각 웨비나 시리즈는 세차 업계의 주요 전문가와 오피니언 리더들이 세차 업계의 중요한 주제를 다루며, 코로나19 기간 동안 세차 업계의 자금 조달부터 팬데믹 기간 동안 잃어버린 무제한 클럽 회원을 되찾기 위한 도구에 이르기까지 다양한 주제를 다룰 예정입니다. 다루고자 합니다. 이 웨비나 시리즈에서는 세차 산업의 최신 첨단 기술에 대한 귀중한 정보를 얻을 수 있는 혁신적인 세차 산업 신제품도 소개할 예정입니다.
The global car wash ancillary products market size is anticipated to reach USD 846.8 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc., expanding at a CAGR of 2.9% from 2025 to 2030. There has been increasing movement in the car wash industry owing to advances in technology and consumer preference for convenient and reliable cash wash options.
According to the International Car Wash Association (ICA), consumers opting for a professional car wash increased from 79% in 2014 to 80% in 2016. Among consumers who got their cars washed exclusively at a professional (PRO) wash, medium PRO users witnessed an increase of 9% since 2014 to account for 56% in 2016. The association also found that car washes rank 5th among the 10 best consumer experiences.
The car wash industry heavily relies upon discretionary spending and driving habits of consumers. Increasing improvement in consumer's disposable income is likely to help the industry rebound over the forecast period. According to studies, consumer disposable income was expected to boost the car wash industry revenue mark by 2.3% in 2016. Lifestyle creep, also referred to as lifestyle inflation, is a common trend among generation X, Y, and Z. A gradual increase in expenses with growing salaries has become the norm. According to research conducted by the Federal Reserve Bank of New York in September 2019, lifestyle inflation is prevalent among low-, middle-, and high-income individuals. It further says that an average American head of household aged 35 to 44 years carries a non-housing debt of over USD 100,000.
Eco-friendly car wash services have been gaining traction in the industry, and thus manufacturers are moving towards the production of eco-friendly and effectively regulated car wash ancillary products. Traditional car washes use 15 to 80 gallons of water per vehicle without water conservation equipment. However, the environment-friendly version uses only 8 to 70 gallons per vehicle when equipped with water reclamation or filtration technology.
Though water reclamation technology has been used by professional car washes for the past 30 years, it has gained much traction over the last few years as manufacturers and lawmakers aim for quality control and conservation. Professional car washes are also incorporating various other technologies that make customer experience easy and quick. Companies like WashCard have been designing payment portals, specifically for professional car washes that allow customers to make mobile payments and set up automated billing and cleaning schedules.
Furthermore, strategic mergers and acquisitions among companies are generating lucrative market opportunities for manufacturers in the industry. For instance, in 2019, Mister Car Wash acquired seven Waterdrops Express Car Wash locations as a part of its expansion strategy in California. The acquisition gives Mister a total of 37 locations in the California area.
In 2019, Zip Car Wash acquired five sites of American Pride Xpress Car Wash in North Carolina to expand its service offerings from Asheville and Winston Salem to include Raleigh. The company now operates 11 stores in North Carolina. In 2017, the company acquired Cypress Station Car Wash, making it its fourth location in Northwest Houston. The outlet offered free exterior-only car washes for 10 days to celebrate the grand opening.
In automatic or tunnel bay applications, bay doors have proven to be efficient in maintaining vehicle traffic flow and eliminating confusion for customers. Bay doors are also known to keep the water inside the bay and into the car wash facility's drainage system. This is particularly important in countries that have strict regulations pertaining to water from car wash facilities flowing into city waters and sewer systems. Besides this, bay doors with attractive designs add an aesthetic appeal to the overall car wash station and can be helpful in catching consumers' attention. These factors are foreseen to boost segment growth over the forecast period.
U.S. accounted for a share of 87.1% in the North America market in 2019. As per International Carwash Association, Inc., U.S. alone had 62,668 car wash centers in 2019. This factor is increasing the demand for car wash ancillary products in the country. Moreover, consumers in the market are inclined towards washing their cars at a car wash center, rather than at home. As per International Carwash Association, Inc., the percentage of drivers that report most frequently washing their vehicles at a professional car wash has increased from approximately 48% in 1994 to more than 77% in 2019. This factor is boosting product demand in the country.
Companies in the market are focusing on collaborations to introduce new car wash industry products to address the evolving needs of customers and to gain a competitive edge over other manufacturers. For instance, in April 2020, Vacutech LLC collaborated with NCS and other valued brand partners, such as MacNeil and CleanTouch, to bring the latest valuable and relevant content in the car wash industry with its new Virtual Car Wash Show Webinar series. Each webinar series features a critical industry topic and is presented by a major car wash industry expert or thought leader. It aims to cover topics ranging from financing the car wash industry during COVID-19 to tools for recapturing unlimited club memberships lost during the pandemic. The webinar series will also debut new innovative car wash industry products to access invaluable information about the newest cutting-edge technology in the car wash industry.