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미국의 컨시어지 의료 시장 : 시장 규모, 점유율 및 동향 분석(소유 형태별, 전문 분야별), 부문별 예측(2025-2030년)

U.S. Concierge Medicine Market Size, Share & Trends Analysis Report By Ownership (Group, Standalone), By Specialty (Primary Care, Internal Medicine, Pediatrics, Cardiology, Osteopathy, Psychiatry), And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 100 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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미국의 컨시어지 의료 시장의 성장과 동향 :

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 미국의 컨시어지 의료 시장 규모는 2030년까지 132억 3,000만 달러에 달할 것으로 예측됩니다.

이 시장은 2025년부터 2030년까지 연평균 성장률(CAGR) 10.33%로 성장할 것으로 예측됩니다. 의사 예약 대기 시간의 증가, 의사 부족, 만성 질환의 유병률 증가로 인해 환자들이 기존 의료 환경에서 비전통적인 의료 환경으로 이동하고 있습니다. 이는 의사와의 진료 시간 증가, 입원 횟수 감소, 예방 치료에 대한 관심 증가와 맞물려 시장 성장을 견인하고 있습니다.

컨시어지 의료는 환자뿐만 아니라 의료진에게도 유익합니다. 이로 인해 많은 의사가 이 진료 방식으로 전환하고 있습니다. 컨시어지 메디신 투데이에 따르면 미국에는 약 1만명에서 2만 5,000명의 의사가 있으며 구독 기반 프로그램도 있습니다. 여성 의사는 더 많이 소진되고 스트레스를 받습니다. 의사의 번아웃은 컨시어지 의료 도입이 증가하는 주된 이유입니다.

하이브리드 컨시어지 모델은 일차 진료 의사 부족 문제를 성공적으로 해결합니다. 하이브리드 모델에서 주치의는 환자에게 구독 기반 진료 또는 기존 보험 방식에 따른 진료 중 하나를 선택할 수 있는 옵션을 제공합니다. 가까운 미래에 의사 부족으로 인해 의료 서비스 이용이 어려워지면 많은 환자가 편리한 진료를 위해 주치의에게 이동하게 될 것입니다. 구독 기반 모델은 의사가 부족하더라도 쉽게 진료를 받을 수 있도록 보장할 것입니다. 이는 예측 기간 동안 시장 성장을 견인할 것으로 예상됩니다.

미국의 컨시어지 의료 시장 : 분석 개요

  • 환자 인식 증가, 가처분 소득 증가, 양질의 의료 서비스에 대한 수요 증가는 미국에서 컨시어지 의학에 대한 수요를 증가시킬 것으로 예상됩니다. 컨시어지 진료에 대한 밀레니얼 세대의 관심은 시장 성장에 유리한 장점으로 인해 증가하고 있습니다.
  • 전문 분야별로는 2024년 1차 진료 부문은 매출 측면에서 시장을 지배했습니다. 1차 진료 서비스에 대한 수요 증가와 고령화 인구의 증가로 인해 기존 의사의 업무 부담이 증가했습니다. 따라서 스트레스를 줄이고 일과 삶의 균형을 유지하기 위해 많은 의사들이 환자 수가 적은 멤버십 기반 의료로 규모를 축소하고 있습니다.
  • 소유 형태별로는 그룹 부문은 멤버십 모델에서 제공되는 VIP 서비스로 인해 2024년에 가장 큰 시장 점유율을 차지했습니다. 리테이너 모델로 전환하려면 법률 준수, 높은 수준의 광고, 환자 커뮤니케이션이 필요하기 때문에 많은 의사가 컨시어지 의료 회사와 병합합니다.
  • 컨시어지 의료는 기존 진료에 비해 가격이 높지만, 환자들은 비용 대비 가치 있는 서비스를 받을 수 있습니다. 의사가 환자에게 온전히 집중하고 개인 맞춤형 진료를 제공합니다.
  • COVID-19의 대유행 시에는 지속적인 모니터링이 필요한 당뇨병과 같은 만성 질환을 앓고 있는 환자들로 인해 멤버십 기반 진료에 대한 수요가 급증했습니다. 많은 컨시어지 의사가 원격 의료를 적극적으로 도입하여 이러한 환자와 가상으로 연결하고 있습니다.

목차

제1장 분석 방법 및 범위

제2장 주요 요약

제3장 시장의 변동 요인, 경향, 범위

  • 시장 연관 전망
    • 상위 시장 전망
    • 관련 및 부수 시장 전망
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
    • 시장 기회
    • 시장의 과제
  • 미국의 컨시어지 의료의 가격 분석
  • 정성 분석 : 컨시어지 의료 운영 모델, 식별된 주요 업체별
  • 비즈니스 환경 분석
    • 업계 분석 : Porter's Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 소유 형태별 분석

  • 부문 대시보드 : 소유 형태별
  • 미국의 컨시어지 의료 시장 : 변동 분석, 소유 형태별
  • 미국의 컨시어지 의료 시장 : 시장 규모와 동향 분석, 소유 형태별(2018-2030년)
  • 그룹
    • 그룹 시장(2018-2030년)
  • 독립형
    • 독립형 시장(2018-2030년)

제5장 전문 분야별 비즈니스 분석

  • 부문 대시보드 : 전문 분야별
  • 미국의 컨시어지 의료 시장 : 변동 분석, 전문 분야
  • 미국의 컨시어지 의료 시장 : 시장 규모와 동향 분석, 전문 분야별(2018-2030년)
  • 1차 진료
    • 1차 진료 시장(2018-2030년)
  • 내과
    • 내과 시장(2018-2030년)
  • 소아과
    • 소아과 시장(2018-2030년)
  • 심장학
    • 심장학 시장(2018-2030년)
  • 오스테오파시
    • 오스테오파시 시장(2018-2030년)
  • 정신의학
    • 정신의학 시장(2018-2030년)
  • 기타
    • 기타 시장(2018-2030년)

제6장 경쟁 구도

  • 기업 분류
  • 기업의 시장 포지셔닝 분석
  • 전략 매핑
  • 기업 프로파일 및 상장 기업
    • MDVIP
    • Signature MD
    • Crossover Health
    • Specialdocs Consultants, LLC
    • PartnerMD
    • Concierge Consultants &Cardiology
    • Castle Connolly Private Health Partners
    • Peninsula Doctor
    • Campbell Family Medicine
    • Destination HealthMDI
    • Jackson Memorial Hospital
    • Priority Physicians, Inc.
    • US San Diego Health
HBR 25.04.09

U.S. Concierge Medicine Market Growth & Trends:

The U.S. concierge medicine market size is anticipated to reach USD 13.23 billion by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The market is projected to grow at a CAGR of 10.33% from 2025 to 2030. Rising waiting times for a physician appointment, shortage of physicians, and rising prevalence of chronic diseases are driving patients from conventional settings to non-traditional care settings. This, coupled with more time with physicians, fewer hospitalizations, and a focus on preventive care is driving market growth.

Concierge medicine is not only beneficial for patients but also for providers. Owing to this, many physicians are switching to this practice. As per Concierge Medicine Today, LLC, there are around 10,000 to 25,000 physicians or subscription-based programs across the U.S. A large number of female doctors are switching to concierge practice. Female doctors are more burned out and stressed. Physician burnout is the prime reason for the increase in the adoption of concierge medicine.

Hybrid concierge model successfully addresses the issues of primary care physician shortages. In hybrid model, the primary care doctor provides an option to patients to choose between subscription-based care or receiving care in the traditional way under insurance. Owing to shortage of physicians in the near future, access to healthcare will become difficult resulting in many patients moving to concierge physicians for convenient care. The subscription-based model will ensure easy access to care even if there is a physician shortage. This is expected to drive market growth over the forecast period.

U.S. Concierge Medicine Market Report Highlights:

  • Growing patient awareness, rising disposable income, and increasing demand for quality healthcare services are anticipated to boost the demand for concierge medicine in the U.S. The interest of the millennials in concierge practice is increasing owing to its advantages, which are favoring market growth
  • Based on speciality, the primary care segment dominated the market in terms of revenue in 2024. Growing demand for primary care services and the sizeable aging population have increased the work burden on existing physicians. Hence, to reduce their stress and maintain work-life balance, many physicians are downsizing to membership-based medicine where they maintain less patient volume
  • In terms of ownership, the group segment held the maximum market portion in 2024 owing to the VIP services provided in membership model. As transitioning to a retainer model requires legal compliance, high advertisement, and patient communication, many physicians merge their practice with concierge medicine companies
  • Although concierge medicine is priced high when compared to traditional care, the patients get value services for their money. Physicians provide full attention to their patients and provide personalized care
  • The demand for membership-based care skyrocketed during COVID-19 pandemic due to the presence of patients with chronic diseases such as diabetes that require continuous monitoring. Many concierge physicians are actively adopting telemedicine to connect to these patients virtually

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
  • 1.2. Market Definitions
    • 1.2.1. Ownership
    • 1.2.2. Specialty
  • 1.3. Estimates and Forecast Timeline
  • 1.4. Research Methodology
  • 1.5. Information Procurement
    • 1.5.1. Purchased Database
    • 1.5.2. GVR's Internal Database
    • 1.5.3. Secondary Sources & Third-Party Perspectives
    • 1.5.4. Primary Research
  • 1.6. Information Analysis
    • 1.6.1. Data Analysis Models
  • 1.7. Market Formulation & Data Visualization
  • 1.8. Model Details
    • 1.8.1. Commodity Flow Analysis
  • 1.9. List of Secondary Sources
  • 1.10. Objectives

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Snapshot
  • 2.2. Segment Snapshot
  • 2.3. Competitive Landscape Snapshot

Chapter 3. Market Variables, Trends, & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent Market Outlook
    • 3.1.2. Related/Ancillary Market Outlook
  • 3.2. Market Trends and Outlook
    • 3.2.1. Market Driver Analysis
      • 3.2.1.1. Advantages of concierge medicine to patients
      • 3.2.1.2. Rising adoption of concierge medicine among physicians
      • 3.2.1.3. Shortage of primary care physicians
      • 3.2.1.4. Entry of specialists in concierge medicine
    • 3.2.2. Market Restraint Analysis
      • 3.2.2.1. Lack of health insurance coverage
      • 3.2.2.2. Competition from retail clinics
    • 3.2.3. Market Opportunity Analysis
    • 3.2.4. Market Challenges Analysis
  • 3.3. U.S. Concierge Medicine Pricing Analysis
  • 3.4. Qualitative Analysis: Concierge Medicine Operating Model, by Identified Key Players
  • 3.5. Business Environment Analysis
    • 3.5.1. Industry Analysis - Porter's Five Forces Analysis
      • 3.5.1.1. Supplier power
      • 3.5.1.2. Buyer power
      • 3.5.1.3. Substitution threat
      • 3.5.1.4. Threat of new entrant
      • 3.5.1.5. Competitive rivalry
    • 3.5.2. PESTEL Analysis

Chapter 4. Ownership Analysis

  • 4.1. Ownership Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Concierge Medicine Market: Ownership Movement Analysis
  • 4.3. U.S. Concierge Medicine Market Size & Trend Analysis, by Ownership, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.4. Group
    • 4.4.1. Group Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 4.5. Standalone
    • 4.5.1. Standalone Market, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 5. Specialty Business Analysis

  • 5.1. Specialty Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Concierge Medicine Market: Specialty Movement Analysis
  • 5.3. U.S. Concierge Medicine Market Size & Trend Analysis, by Specialty, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.4. Primary Care
    • 5.4.1. Primary Care Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.5. Internal Medicine
    • 5.5.1. Internal Medicine Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.6. Pediatrics
    • 5.6.1. Pediatrics Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.7. Cardiology
    • 5.7.1. Cardiology Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.8. Osteopathy
    • 5.8.1. Osteopathy Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.9. Psychiatry
    • 5.9.1. Psychiatry Market, 2018 - 2030 (USD Million)
  • 5.10. Others
    • 5.10.1. Others Market, 2018 - 2030 (USD Million)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Company Categorization
  • 6.2. Company Market Position Analysis
  • 6.3. Strategy Mapping
  • 6.4. Company Profiles/Listing
    • 6.4.1. MDVIP
      • 6.4.1.1. Overview
      • 6.4.1.2. Financial Performance
      • 6.4.1.3. Service Benchmarking
      • 6.4.1.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.2. Signature MD
      • 6.4.2.1. Overview
      • 6.4.2.2. Financial Performance
      • 6.4.2.3. Service Benchmarking
      • 6.4.2.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.3. Crossover Health
      • 6.4.3.1. Overview
      • 6.4.3.2. Financial Performance
      • 6.4.3.3. Service Benchmarking
      • 6.4.3.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.4. Specialdocs Consultants, LLC
      • 6.4.4.1. Overview
      • 6.4.4.2. Financial Performance
      • 6.4.4.3. Service Benchmarking
      • 6.4.4.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.5. PartnerMD
      • 6.4.5.1. Overview
      • 6.4.5.2. Financial Performance
      • 6.4.5.3. Service Benchmarking
      • 6.4.5.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.6. Concierge Consultants & Cardiology
      • 6.4.6.1. Overview
      • 6.4.6.2. Financial Performance
      • 6.4.6.3. Service Benchmarking
      • 6.4.6.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.7. Castle Connolly Private Health Partners
      • 6.4.7.1. Overview
      • 6.4.7.2. Financial Performance
      • 6.4.7.3. Service Benchmarking
      • 6.4.7.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.8. Peninsula Doctor
      • 6.4.8.1. Overview
      • 6.4.8.2. Financial Performance
      • 6.4.8.3. Service Benchmarking
      • 6.4.8.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.9. Campbell Family Medicine
      • 6.4.9.1. Overview
      • 6.4.9.2. Financial Performance
      • 6.4.9.3. Service Benchmarking
      • 6.4.9.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.10. Destination HealthMDI
      • 6.4.10.1. Overview
      • 6.4.10.2. Financial Performance
      • 6.4.10.3. Service Benchmarking
      • 6.4.10.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.11. Jackson Memorial Hospital
      • 6.4.11.1. Overview
      • 6.4.11.2. Financial Performance
      • 6.4.11.3. Service Benchmarking
      • 6.4.11.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.12. Priority Physicians, Inc.
      • 6.4.12.1. Overview
      • 6.4.12.2. Financial Performance
      • 6.4.12.3. Service Benchmarking
      • 6.4.12.4. Strategic Initiatives
    • 6.4.13. U.S. San Diego Health
      • 6.4.13.1. Overview
      • 6.4.13.2. Financial Performance
      • 6.4.13.3. Service Benchmarking
      • 6.4.13.4. Strategic Initiatives
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