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미국의 영상 서비스 시장 규모, 점유율, 동향 분석 보고서 : 모달리티별, 최종 용도별, 부문별 예측(2025-2030년)

U.S. Imaging Services Market Size, Share & Trends Analysis Report By Modality (Mammography, Nuclear Medicine Scans, Ultrasound, X-rays), By End-use (Hospitals, Diagnostic Imaging Centers), And Segment Forecasts, 2025 - 2030

발행일: | 리서치사: Grand View Research | 페이지 정보: 영문 90 Pages | 배송안내 : 2-10일 (영업일 기준)

    
    
    




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미국의 영상 서비스 시장 성장과 동향

Grand View Research, Inc.의 최신 보고서에 따르면, 미국의 영상 서비스 시장 규모는 2025-2030년 동안 CAGR 4.3%를 기록하여 2030년에는 1,929억 달러에 달할 것으로 예상됩니다.

암, 심장질환 등 다양한 질환의 유병률 증가가 성장을 촉진할 것으로 예상됩니다. 영상 서비스에는 엑스레이, 유방촬영, CT 스캔, 핵의학 스캔, MRI 스캔, 초음파 등 다양한 영상 서비스가 포함됩니다. 각 영상은 다양한 질환을 정확하게 진단할 수 있는 장점이 있습니다.

미국에서는 질병의 조기 진단 및 치료 옵션을 늘리기 위해 영상 서비스의 채택이 점차 증가하고 있습니다. 또한, 비침습적이고 비용 효율적인 시술의 채택이 증가하고 있는 것도 시장 성장에 기여할 것으로 예상됩니다. 의료 영상 서비스는 다른 침습적 시술에 비해 시간이 덜 걸리기 때문에 입원 기간 단축과 그에 따른 비용 절감에 도움이 됩니다. 의료용 영상 장비의 화질을 개선하기 위해 다양한 기술이 개발되고 있습니다. 이러한 고화질, 선명한 영상은 질병의 조기 진단에 도움이 되어 치료 결과를 향상시킬 수 있습니다.

미국에서는 외래 환자 수가 급증하고 있으며, 이러한 외래 환자들을 위한 첨단 영상 장비의 설치가 증가하고 있습니다. 경제협력개발기구(OECD)에 따르면 2021년에는 인구 100만 명당 17.9대의 MRI 장비가 병원에 설치될 것으로 예상됩니다. 또한, 미국에서는 CT 스캔이 증가하고 있으며, Statista에 따르면 2019년 미국에서는 인구 1,000명당 279건의 CT 스캔이 실시되었습니다. 또한, MRI에 비해 CT 스캔의 비용이 저렴하다는 점도 CT 스캔의 채택을 촉진할 것으로 예상됩니다.

이 시장의 주요 도전과제로는 MRI와 같은 특정 영상의학의 높은 비용과 각 영상의학과 관련된 부작용이 있으며, MRI 검사는 적절한 조직 분화에 도움이 되기 때문에 주로 다양한 질환의 진단에 선호되고 있습니다. 그러나 미국 내 평균 검사 비용은 1,430달러로 다른 영상 검사에 비해 고가이며, 이는 전체 시장 성장을 저해하는 요인으로 작용하고 있습니다.

미국의 영상 서비스 시장 보고서 하이라이트

  • 핵의학 검사는 2024년 24.31%로 가장 큰 점유율을 차지했습니다. 핵의학 검사의 이점에 대한 의사 및 임상 연구자들의 인식 수준 증가, 종양학 및 신경 질환 사례와 같은 응용 분야 증가가 시장을 주도하는 요인으로 작용하고 있습니다.
  • 자기공명영상 부문은 예측 기간 동안 4.7%의 CAGR로 가장 높은 성장률을 보일 것으로 예상됩니다.
  • 병원은 암, 심장질환 등 다양한 질병의 유병률 증가로 인해 2024년 38.56%의 가장 큰 점유율을 차지했습니다.
  • 영상 센터는 외래 환자 영상 서비스에 대한 수요 증가로 인해 시장 내 성장세를 보일 것으로 예상됩니다. 의료 서비스 제공자들은 비용 절감과 비용 절감 방안으로 전환함에 따라 외래 환자들에게 보다 저렴한 비용과 높은 편의성을 제공하는 외래 진료 환경을 선호하고 있습니다.

목차

제1장 조사 방법과 범위

제2장 주요 요약

제3장 미국의 영상 서비스 시장 변수, 동향, 범위

  • 시장 계통 전망
    • 상부 시장 전망
    • 관련/부수 시장 전망
  • 침투와 성장 전망 매핑
  • 산업 밸류체인 분석
    • 상환 프레임워크
  • 시장 역학
    • 시장 성장 촉진요인 분석
    • 시장 성장 억제요인 분석
  • 미국의 영상 서비스 시장 분석 툴
    • 산업 분석 - Porter's Five Forces 분석
    • PESTEL 분석

제4장 미국의 영상 서비스 시장 : 모달리티별, 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 미국의 영상 서비스 모달리티 시장 변동 분석
  • 미국의 영상 서비스 시장 규모와 동향 분석, 모달리티별, 2018-2030년
    • X선
    • CT 스캔
    • 핵의료 스캔
    • MRI 스캔
    • 초음파
    • 맘모그래피

제5장 미국의 영상 서비스 시장 : 최종 용도별, 추정·동향 분석

  • 부문 대시보드
  • 미국의 영상 서비스 최종 용도 시장 변동 분석
  • 미국의 영상 서비스 시장 규모와 동향 분석, 최종 용도별, 2018-2030년
    • 병원
    • 영상 센터
    • 기타

제6장 경쟁 구도

  • 주요 시장 진출 기업의 최근 동향과 영향 분석
  • 기업/경쟁 분류
  • 주요 기업의 시장 점유율 분석, 2024년
  • 기업 포지션 분석
  • 기업 분류(신흥 기업, 이노베이터, 리더)
  • 기업 개요
    • Radnet, Inc.
    • Sonic Healthcare
    • Dignity Health
    • Novant Health
    • Alliance Medical
    • Inhealth Group
    • Medica Group
    • Global Diagnostics
    • Concord Medical Services Holdings Limited
    • Center for Diagnostic Imaging, Inc.
    • Unilabs
    • Healius Limited
    • Simonmed Imaging
ksm 25.04.16

U.S. Imaging Services Market Growth & Trends:

The U.S. imaging services market size is expected to reach USD 192.9 billion by 2030, registering a CAGR of 4.3% from 2025 to 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. The growing prevalence of various conditions, such as cancer and cardiac disorders, is expected to drive the growth. Imaging services involve different imaging modalities, such as X-rays, mammography, CT scans, nuclear medicine scans, MRI scans, and ultrasound. Each modality includes its own associated advantages of diagnosing a wide range of healthcare conditions accurately.

The adoption of imaging services in the U.S. is increasing gradually to enhance early diagnosis of the disease, which, in turn, improves its treatment options. Moreover, the growing adoption of non-invasive and cost-efficient procedures is expected to contribute to market growth. Medical imaging services consume less time in comparison to other invasive procedures and thus help reduce hospital stays and costs associated with it. Various technologies are being developed to enhance medical imaging devices by improving the image quality captured by them. These fine and sharp images help in diagnosing the disease at an early stage, thereby improving its treatment outcomes.

The number of outpatient settings in the U.S. is increasing rapidly and installation of advanced imaging devices in these settings is on the rise. As per the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD), in 2021, 17.9 per 1,000,000 inhabitants MRI units were installed in hospitals. Moreover, the growing number of CT scans in the U.S. is expected to propel the overall market growth. As per Statista, in 2019, 279 per 1,000 inhabitants CT scans were performed in the U.S. Additionally, the low cost of CT scans in comparison to MRI is expected to drive its adoption.

Major challenges in this market include the high cost of certain modalities, such as MRI, and the side effects associated with each imaging modality. MRI scans are mainly preferred in diagnosing various conditions as they help in proper tissue differentiation. However, the average cost of the procedure in the U.S. is USD 1,430, which is high in comparison to other imaging modalities, thus hindering the overall market growth.

U.S. Imaging Services Market Report Highlights:

  • Nuclear medicine scans held the largest share of 24.31% in 2024. Rising awareness levels among physicians and clinical researchers regarding the benefits of nuclear imaging scans, coupled with increasing application areas, such as cases in oncology and neurological diseases, are the factors driving the market.
  • The magnetic resonance imaging segment is expected to grow at the highest CAGR of 4.7% over the forecast period.
  • Hospitals held the largest share of 38.56% in 2024, owing to the increasing prevalence of various conditions such as cancer and cardiac disorders.
  • Diagnostic imaging centers are expected to witness segment growth in the market due to the increasing demand for outpatient imaging services. The shift toward value-based healthcare and cost-reducing measures has led healthcare providers to prefer outpatient settings, offering lower costs and greater patient convenience.

Table of Contents

Chapter 1. Methodology and Scope

  • 1.1. Market Segmentation & Scope
    • 1.1.1. Modality
    • 1.1.2. End-Use
  • 1.2. Research Methodology
  • 1.3. Information Procurement
    • 1.3.1. Purchased database
    • 1.3.2. GVR's internal database
    • 1.3.3. Secondary sources
    • 1.3.4. Primary research
    • 1.3.5. Details of primary research
  • 1.4. Information or Data Analysis
    • 1.4.1. Data analysis models
  • 1.5. Market Formulation & Validation
  • 1.6. Model Details
    • 1.6.1. Commodity flow analysis (Model 1)
      • 1.6.1.1. Approach 1: Commodity flow approach
    • 1.6.2. Volume price analysis (Model 2)
      • 1.6.2.1. Approach 2: Volume price analysis
  • 1.7. List of Secondary Sources
  • 1.8. List of Primary Sources
  • 1.9. Objectives
    • 1.9.1. Objective 1
    • 1.9.2. Objective 2

Chapter 2. Executive Summary

  • 2.1. Market Outlook
  • 2.2. Segment Outlook
    • 2.2.1. Modality outlook
    • 2.2.2. End-use outlook
  • 2.3. Competitive Insights

Chapter 3. U.S. Imaging Services Market Variables, Trends & Scope

  • 3.1. Market Lineage Outlook
    • 3.1.1. Parent market outlook
    • 3.1.2. Related/ancillary market outlook
  • 3.2. Penetration & Growth Prospect Mapping
  • 3.3. Industry Value Chain Analysis
    • 3.3.1. Reimbursement framework
  • 3.4. Market Dynamics
    • 3.4.1. Market driver analysis
      • 3.4.1.1. Increasing prevalence of cancer and cardiac disorders
      • 3.4.1.2. Growing number of outpatient settings with imaging services
      • 3.4.1.3. Growing awareness of medical imaging
    • 3.4.2. Market restraint analysis
      • 3.4.2.1. High cost of MRI services
      • 3.4.2.2. Side effects of imaging modalities
  • 3.5. U.S. Imaging Services Market Analysis Tools
    • 3.5.1. Industry Analysis - Porter's
      • 3.5.1.1. Supplier power
      • 3.5.1.2. Buyer power
      • 3.5.1.3. Substitution threat
      • 3.5.1.4. Threat of new entrant
      • 3.5.1.5. Competitive rivalry
    • 3.5.2. PESTEL Analysis
      • 3.5.2.1. Political landscape
      • 3.5.2.2. Technological landscape
      • 3.5.2.3. Economic landscape

Chapter 4. U.S. Imaging Services Market: Modality Estimates & Trend Analysis

  • 4.1. Segment Dashboard
  • 4.2. U.S. Imaging Services Modality Market Movement Analysis
  • 4.3. U.S. Imaging Services Market Size & Trend Analysis, by Modality, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 4.3.1. X-rays
      • 4.3.1.1. X-rays market estimates and forecast 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.3.2. CT scans
      • 4.3.2.1. CT scans market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.3.3. Nuclear medicine scans
      • 4.3.3.1. Nuclear medicine scans market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.3.4. MRI scans
      • 4.3.4.1. MRI scans market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.3.5. Ultrasound
      • 4.3.5.1. Ultrasound market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 4.3.6. Mammography
      • 4.3.6.1. Mammography market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 5. U.S. Imaging Services Market: End Use Estimates & Trend Analysis

  • 5.1. Segment Dashboard
  • 5.2. U.S. Imaging Services End Use Market Movement Analysis
  • 5.3. U.S. Imaging Services Market Size & Trend Analysis, by End Use, 2018 to 2030 (USD Million)
    • 5.3.1. Hospitals
      • 5.3.1.1. Hospitals market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 5.3.2. Diagnostic imaging centers
      • 5.3.2.1. Diagnostics Imaging Centers market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)
    • 5.3.3. Others
      • 5.3.3.1. Others market estimates and forecast, 2018 - 2030 (USD Billion)

Chapter 6. Competitive Landscape

  • 6.1. Recent Developments & Impact Analysis, By Key Market Participants
  • 6.2. Company/Competition Categorization
  • 6.3. Key company market share analysis, 2024
  • 6.4. Company Position Analysis
  • 6.5. Company Categorization (Emerging Players, Innovators and Leaders)
  • 6.6. Company Profiles
    • 6.6.1. Radnet, Inc.
      • 6.6.1.1. Company overview
      • 6.6.1.2. Financial performance
      • 6.6.1.3. Product benchmarking
      • 6.6.1.4. Strategic initiatives
    • 6.6.2. Sonic Healthcare
      • 6.6.2.1. Company overview
      • 6.6.2.2. Financial performance
      • 6.6.2.3. Product benchmarking
      • 6.6.2.4. Strategic initiatives
    • 6.6.3. Dignity Health
      • 6.6.3.1. Company overview
      • 6.6.3.2. Financial performance
      • 6.6.3.3. Product benchmarking
      • 6.6.3.4. Strategic initiatives
    • 6.6.4. Novant Health
      • 6.6.4.1. Company overview
      • 6.6.4.2. Financial performance
      • 6.6.4.3. Product benchmarking
      • 6.6.4.4. Strategic initiatives
    • 6.6.5. Alliance Medical
      • 6.6.5.1. Company overview
      • 6.6.5.2. Financial performance
      • 6.6.5.3. Product benchmarking
      • 6.6.5.4. Strategic initiatives
    • 6.6.6. Inhealth Group
      • 6.6.6.1. Company overview
      • 6.6.6.2. Financial performance
      • 6.6.6.3. Product benchmarking
      • 6.6.6.4. Strategic initiatives
    • 6.6.7. Medica Group
      • 6.6.7.1. Company overview
      • 6.6.7.2. Financial performance
      • 6.6.7.3. Product benchmarking
      • 6.6.7.4. Strategic initiatives
    • 6.6.8. Global Diagnostics
      • 6.6.8.1. Company overview
      • 6.6.8.2. Financial performance
      • 6.6.8.3. Product benchmarking
      • 6.6.8.4. Strategic initiatives
    • 6.6.9. Concord Medical Services Holdings Limited
      • 6.6.9.1. Company overview
      • 6.6.9.2. Financial performance
      • 6.6.9.3. Product benchmarking
      • 6.6.9.4. Strategic initiatives
    • 6.6.10. Center for Diagnostic Imaging, Inc.
      • 6.6.10.1. Company overview
      • 6.6.10.2. Financial performance
      • 6.6.10.3. Product benchmarking
      • 6.6.10.4. Strategic initiatives
    • 6.6.11. Unilabs
      • 6.6.11.1. Company overview
      • 6.6.11.2. Financial performance
      • 6.6.11.3. Product benchmarking
      • 6.6.11.4. Strategic initiatives
    • 6.6.12. Healius Limited
      • 6.6.12.1. Company overview
      • 6.6.12.2. Financial performance
      • 6.6.12.3. Product benchmarking
      • 6.6.12.4. Strategic initiatives
    • 6.6.13. Simonmed Imaging
      • 6.6.13.1. Company overview
      • 6.6.13.2. Financial performance
      • 6.6.13.3. Product benchmarking
      • 6.6.13.4. Strategic initiatives
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