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디지털 보험 에코시스템 구축 : 싱가포르의 베스트 프랙티스

Creating a Digital Insurance Ecosystem: Best Practices in SingaporeCreating a Digital Insurance Ecosystem: Best Practices in Singapore

리서치사 IDC
발행일 2021년 05월 상품 코드 1009060
페이지 정보 영문 17 Pages
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디지털 보험 에코시스템 구축 : 싱가포르의 베스트 프랙티스 Creating a Digital Insurance Ecosystem: Best Practices in SingaporeCreating a Digital Insurance Ecosystem: Best Practices in Singapore
발행일 : 2021년 05월 페이지 정보 : 영문 17 Pages

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의료보험 업계는 전 세계에서 디지털 전환을 행하고 있어서 새로운 시대의 환자 경험 도래를 고하고 있습니다. 보험사와 의료 제공자의 통합이 원활한 환자 치료 프로세스에서 중요한 역할을 하고 있습니다.

보험 부문의 베스트 프랙티스에 대해 다루었으며, 과제를 경감하기 위해서 행하고 있는 신기술 활용 등에 대해 소개했습니다.

주요 현황

상황 개요

  • 싱가포르의 의료 제공자 상황
  • 보험 부문에서 HealthTech의 관련성 증대
  • 상황 분석 - 과제를 경감하기 위한 베스트 프랙티스
    • 과제 : 환자 경험 향상에 대한 보험사 통합 필요성, 보험금 청구를 위한 충분한 데이터 부족
    • 과제 : 동의서가 의료 제공자 사이에 표준화 되어 있지 않다
    • 과제 : 최종적인 청구서와 로그는 의료 제공자로부터 보험사에 하드카피로 일괄 송신되어 청구 처리에 시간이 걸린다
    • 과제 : 이중 청구 가능성
    • 바람직한 결과 : 의료 제공자는 진단, 치료 등의 의료 기록에 관련된 EMR을 보험사에 디지털 제공할 수 있다
    • 바람직한 결과 : 환자는 의료제공자의 의료 정보나 기록을 보험사에 개시하는 것에 동의할 수 있다
    • 바람직한 결과 : 의료 제공자는 모든 유형의 청구를 보험사에 디지털 송신할 수 있기 때문에 종이/이메일 기반 프로세스가 불필요해진다
    • 바람직한 결과 : 환자는 청구 상황에 대해 문의를 할 수 있다
    • 바람직한 결과 : 보험사는 환자에 관련된 보험 적용 범위 정보와 시기적절한 업데이트를 제공할 수 있다
    • 바람직한 결과 : 의료 제공자는 지불 상황을 모니터링 할 수 있다
  • 새로운 디지털 보험 에코시스템 구축과 관여
  • 전략적 소싱 - 디지털 에코시스템 운영 모델 관리
  • 신기술 도입에 신중한 접근

기술 바이어를 위한 제안

참고 자료

  • 관련 조사
  • 요약
LSH 21.07.01

This IDC Perspective aims to bring out the best practices being followed in the insurance sector in leveraging the emerging technologies to mitigate the pain points. The health insurance industry is undergoing a digital transformation around the world, signaling a new age of patient experience. Payer and provider integration plays a vital role in seamless patient entry and exit from the treatment processes. "Developing ecosystem partners plays a crucial role in defining how successfully pain points could be replaced with desired outcomes. Particularly, when the digital adoption drive is from the government level, public/private partnership (PPP) model will ensure defined outcome strongly backed up by compliance, data sharing and governance, along with outcome-based key performance indicators (KPIs). From a higher altitude, a government mandate for digital patient data as part of electronic medical record (EMR)/electronic health record (EHR) with care providers will accelerate the desired outcomes", says Manoj Vallikkat, research manager, IDC Asia/Pacific Healthcare Insights.

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Healthcare Provider Landscape in Singapore
  • Growing Relevance of Healthtech in Insurance Sector
  • Landscape Study - Best Practices in Mitigating Pain Points
    • Pain Point: Need for Insurers Integration for Improved Patient Experience, Lack of Sufficient Data for Insurance Claim
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Pain Point: Consent Forms Are Not Standardized Across the Healthcare Providers
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Pain Point: The Final Bills and LOGs Are Submitted by the Healthcare Providers to the Insurers via Hardcopy and in Batches, Leading to Delay in Claims Processing
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Pain Point: Possibility of Duplicate Claims
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Desired Outcome: Healthcare Providers Can Provide EMR Related to Diagnosis, Treatments, and Other Medical Records to the Insurers Digitally
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Desired Outcome: Patients Can Provide Consent for the Release of Medical Details or Records by Healthcare Providers to Insurers
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Desired Outcome: Healthcare Providers Can Submit All Types of Claims Digitally to Insurers, Eliminating the Need for Paper/Email-Based Processes.
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Desired Outcome: Patients Can Enquire About the Status of Claims
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Desired Outcome: Insurers Can Provide Patient's Relevant Policy Coverage Information and Timely Updates
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
    • Desired Outcome: Healthcare Provider Can Monitor Status of Payment
      • Use Case(s) from Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2020: Insurance
  • Developing and Engaging Across New Digital Insurance Ecosystems
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