Global Information
회사소개 | 문의 | 비교리스트

세계의 디지털 전환 사용 사례 분류법(2021년) : 조달

IDC´s Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2021: Banking

리서치사 IDC
발행일 2021년 11월 상품 코드 1027727
페이지 정보 영문 60 Pages
가격
US $ 4,500 ₩ 5,431,000 PDF (Single User License)


세계의 디지털 전환 사용 사례 분류법(2021년) : 조달 IDC´s Worldwide Digital Transformation Use Case Taxonomy, 2021: Banking
발행일 : 2021년 11월 페이지 정보 : 영문 60 Pages

본 상품은 영문 자료로 한글과 영문목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문목차를 참고해주시기 바랍니다.

바이어와 공급업체 간 및 조직 전체 워크플로우의 디지털화에 의해 조달은 보다 큰 인사이트를 발견하고, 실시간으로 더 나은 의사결정을 하며, 전체로서 더 나은 퍼포먼스를 실현할 수 있다고 생각되고 있습니다.

세계 디지털 전환 사용 사례 분류법의 조달 분야에 초점을 맞추고, 개요 및 정의, 분류법 및 변경사항 등의 정보를 정리하여 전해드립니다.

IDC의 세계 디지털 전환 분류법

2021년 디지털 전환 분류법의 변경

분류법의 개요

  • IDC의 디지털 전환 분류법 이해와 사용

정의

  • 조달
    • 전략적 우선사항 : 디지털 조달과 파트너십
    • 지능형 소싱
    • Generative Supplier Relationship Management
    • 인지 리스크와 품질관리
    • 반복적 혁신
    • 지능형 비용 최적화
    • 지능형 계약
    • 지능형 조달 및 공급 계획

참고 자료

  • 관련 조사
  • 요약
KSA 21.09.29

This IDC study discusses how the banking industry is accelerating its recovery from, and overcoming of, the disruptions in 2020 through the digital mission of "accelerated banking." The taxonomy defines six strategic priorities to accomplish the industry's digital mission of accelerating the pace of transformation to get back to an environment of innovation. It defines separate programs that support each strategic priority. Under each program are a set of use cases, which are discretely funded efforts supporting a program objective."The disruption in 2020 put the banking industry on its heels, forcing it to focus on immediate resolution to weaknesses in resiliency and scalability," said Jerry Silva, vice president, IDC Financial Insights. "But as the industry comes back from a significant disruption, the focus is turning on the acceleration of transformation to quickly get back to an environment of innovation."

IDC's Worldwide DIGITAL TRANSFORMATION Taxonomy

DIGITAL TRANSFORMATION Taxonomy Changes for 2021

Taxonomy overview

  • Understanding and Using IDC's Digital Transformation Taxonomy

Definitions

  • Banking
  • Digital Mission: Accelerated Banking
    • Strategic Priority: Customer Engagement
      • Customer Engagement Program: Assisted Channels
      • Customer Engagement Program: Digital Channels
      • Customer Engagement Program: Customer Intelligence
      • Customer Engagement Program: Product Innovation
    • Strategic Priority: Digital Trust and Stewardship
      • Digital Trust and Stewardship Program: Consumer Identity Management
      • Digital Trust and Stewardship Program: Regulatory Compliance
      • Digital Trust and Stewardship Program: Fraud Management
      • Digital Trust and Stewardship Program: Cybersecurity
      • Digital Trust and Stewardship Program: Risk Management
    • Strategic Priority: Resilient Infrastructure
      • Resilient Infrastructure Program: Platform Modernization
      • Resilient Infrastructure Program: Self-Healing Infrastructure
      • Resilient Infrastructure Program: Data Mastery
    • Strategic Priority: Operational Efficiency
      • Operational Efficiency Program: Workflow Automation
      • Operational Efficiency Program: Digital Workforce
      • Operational Efficiency Program: DevOps Modernization
    • Strategic Priority: Open Banking
      • Open Banking Program: Connectivity Infrastructure
      • Open Banking Program: Business Model Innovation
      • Open Banking Program: API and Data Monetization
    • Strategic Priority: Sustainability
      • Sustainability Program: Green Finance
      • Sustainability Program: ESG Risk Management
      • Sustainability Program: Sustainable Enterprise

Learn More

  • Appendix
    • IDC's Digital Transformation Spending Guide
  • Related Research
  • Synopsis
Back to Top
전화 문의
F A Q