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시장보고서
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유럽 통신 회사의 NetCo/ServCo 변혁The NetCo/ServCo Transformation for European Telcos |
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이 IDC Market Perspective에서는 유럽의 CSP가 재무적 압력 및 경쟁이 치열한 시장에서 기술 혁신의 필요성 등 어려운 통신사업자의 상황을 극복하기 위해 이용하고 있는 전략에 대해 상술합니다. 존속 가능한 경쟁력을 유지하기 위해 유럽의 CSP는 핵심 역량에 집중하고, 새로운 투자를 유치하여 가치를 해방하고, NetCo/ServCo 분할을 중심으로 한 구조전환을 모색하고 있습니다. 이 전략적 전환은 네트워크 운영(NetCo)과 고객용 서비스(ServCo)를 분리하는 것으로 운영 효율을 높이고 시장 경쟁을 촉진하며, 진화하는 고객의 수요에 부응하는 것을 목적으로 하고 있습니다. "NetCo/ServCo의 분리를 수용하는 것으로 통신사업자의 경쟁력을 재정의하고, 급속히 진화하는 유럽의 통신 상황에서 전례 없는 가치를 해방할 수 있습니다."라고 IDC의 부사장인 Ahmad Latif Ali는 말하고 있습니다.
This IDC Market Perspective details strategies that European CSPs have been using to navigate a challenging telco landscape, marked by financial pressures and the need to innovate in a highly competitive market. To remain viable and competitive, European CSPs are exploring structural transformations, particularly a NetCo/ServCo split, to unlock value by focusing on core competencies and attracting new investments. This strategic shift aims at enhancing operational efficiency, fostering greater market competition, and meeting evolving customer demands by separating network operations (NetCo) from customer-facing services (ServCo)."Embracing NetCo/ServCo separation could redefine telco competitiveness, unlocking unprecedented value in the rapidly evolving European telecommunications landscape," said Ahmad Latif Ali, associate vice president, IDC.