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시장보고서
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세계의 팀 협업 애플리케이션 시장 예측(2024-2028년) : 메시징에서 AI 강화 멀티모달리티로Worldwide Team Collaboration Applications Forecast, 2024-2028: Beyond Messaging to AI-Enhanced Multimodality |
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이 조사는 팀 협업 애플리케이션이 전체 직원과 기업 파트너 및 고객에게 미치는 영향에 대해 살펴봅니다. 주요 기업들은 단순한 텍스트에서 벗어나, 커뮤니케이션을 워크플로우와 보다 효과적으로 연동하는 풍부한 멀티모달 협업으로 전환하고 있습니다. 이를 통해 AI는 보다 상세한 컨텍스트에 기반한 컨텐츠를 제대로 파악할 수 있게 됩니다. IDC는 협업을 "모든 사람이 참여할 수 있다는 전제 하에 공동의 목표를 중심으로 상호 작용하여 가치를 창출하는 대인간 행동"으로 정의하고 있습니다. 협업은 사람이 하는 일입니다. 적절한 기술, 특히 AI가 지원하는 통합 애플리케이션 스택은 사람들의 역량과 성과를 확장하는 데 도움이 됩니다. IDC는 향후 5년간 팀 협업 애플리케이션 시장 매출이 2배 이상 증가할 것으로 예상하고 있습니다. IDC의 Social, Community, and Collaboration Application, 리서치 부사장 Wayne Kurtzman은 다음과 같이 말했습니다. "이전 시대에서 새로운 디지털 시대로의 가교는 협업이며, 이는 인텔리전스에 의해 강화될 것입니다. 사내 협업뿐만 아니라 파트너와 고객, 즉 핵심 이해관계자에게도 초점을 맞춰야 합니다. 협업은 메시징에서 멀티모달 및 시각적 협업을 사용하는 멀티플레이어 플랫폼으로 이동하고 있으며, AI '팀메이트'는 이러한 지능형 협업 워크스페이스를 구현하고 사람과 목표를 일치시키는 데 도움을 줄 수 있습니다. 이러한 플랫폼은 언어, 문화, 시간대, 학습 스타일, 그리고 허가만 받으면 기업 간의 가교 역할을 할 수 있습니다. 시간이 지남에 따라 아이디어, 창의성, 비판적 사고의 영향력을 연결하여 새로운 효율성을 촉진하고 고객 성과로 이어지는 새로운 지표가 만들어질 것입니다."
This IDC study looks at the impact that team collaboration applications will continue to have across the workforce, and with a company's partners and customers. Leading enterprises have moved from just text to richer multimodal collaboration that more effectively algins communications with the flow of work. This better informs AI of content based with greater context. IDC defines collaboration as "the interpersonal actions that create value from interacting around shared goals with a presumption that everyone can participate." Collaboration is something people do. The right technologies, especially with an AI-assisted integrated stack of applications, help people scale their abilities and outcomes. Integrations empower those across systems. Over the next five years, IDC expects the team collaboration applications market to more than double in revenue. "The bridge from the last era to the new digital era is collaborative and augmented with intelligence," according to Wayne Kurtzman, research vice president for Social, Community, and Collaboration Applications at IDC. "Focus not only on internal collaboration but on partners and customers - your core stakeholders. Collaboration is moving from messaging to becoming a more multiplayer platform, using multimodal and visual collaboration. AI "teammates" will assist in the adoption of these intelligent collaborative workspaces to align people and their goals. These platforms will be able to bridge languages, cultures, time zones, and learning styles - and, with permission, companies. Over time, they will create new metrics that will tie the impacts of ideation, creativity, and critical thinking to drive new efficiencies and tie to customer outcomes."