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생태계 혁신을 통한 고객 가치 전달

Delivering Customer Value Through Ecosystem Innovation

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 10 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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이 IDC Market Perspective는 디지털 및 AI Everywhere 시대에 생태계 혁신을 통한 고객 가치 전달을 재정의하는 중요성을 강조합니다. 이 설문조사는 기업이 내부 프로세스를 최적화할 뿐만 아니라 디지털 제품의 스케일링을 지원하기 위해 생태계 구성 요소의 공존을 재평가할 필요성을 강조합니다. 파트너 에코시스템의 복잡성이 증가하고 EMEA 전반의 최종 사용자 조직이 다양한 기술 이니셔티브를 구현하고 있기 때문에 고객 참여에는 다각적인 접근이 필요합니다. IDC는 비즈니스 에코시스템과 기술 파트너가 고객 가치 향상을 실현하고 제공하기 위해 고려해야 할 3가지 기둥을 제시합니다. 이러한 기둥은 고객으로 시작하여 고객으로 끝나고 가치를 추가하기 위해 스스로를 파괴하고 장기적인 참여와 비즈니스 성과에 중점을 두고 생태계 내 다양한 관계의 가치를 인식하는 것의 중요성을 강조합니다. IDC의 European Research, AVP인 Jennifer Thomson은 다음과 같이 말합니다. "진정한 고객 가치는 단순한 수익 창출을 넘어 장기적인 참여와 상호 성공을 촉진하는 전반적인 접근 방식을 필요로 합니다. 이해하고 이에 대응하는 것이 핵심입니다. 성공의 열쇠는 고객의 행동을 좌우하는 것이 아니라 영향을 미치는 것이며, 다양한 관계가 생태계에 미치는 종합적인 영향을 인식하는 것입니다."

주요 요약

새로운 시장의 발전 및 동향

  • 공존에 대한 새로운 관점의 필요성
  • 성공의 3개의 기둥
    • 고객 중심의 가치
      • 고객 관점 : 다면적인 요구 및 우선사항
    • 360도의 시점
      • 터널 비전 초월
    • 공생관계
      • 커넥티드 에코시스템 프레임워크
      • 포지셔닝은 모든 진출기업의 생태계의 성공 촉진요인

생태계 진출 기업에 대한 조언

  • 지속적인 고객 성공의 가치

참고 자료

  • 관련 조사
  • 요약
AJY 24.09.03

This IDC Market Perspective emphasizes the importance of redefining customer value delivery through ecosystem innovation in the digital and AI-everywhere era. IDC's research highlights the urgency for companies to not only optimize internal processes, but also to reassess the coexistence of ecosystem components to support the scaling of digital products. The growing complexity of the partner ecosystem and the varied technology initiatives undertaken by end-user organizations across EMEA necessitate a multifaceted approach to customer engagement. IDC identifies three core considerations for the business ecosystem and its technology partners to enable and deliver enhanced customer value: customer-centric value, a 360-degree vision, and symbiotic relationships. These pillars emphasize the importance of starting and ending with the customer, disrupting oneself to add value, focusing on long-term engagements and business outcomes, and recognizing the value of diverse relationships within the ecosystem."True customer value transcends mere revenue generation - it demands a holistic approach that fosters long-term engagements and mutual success. In the digital ecosystem, understanding and responding to the diverse needs of end users while nurturing symbiotic relationships is key. Success lies in influencing - not dictating - customer behavior, and recognizing the collective impact of diverse relationships on the ecosystem," said Jennifer Thomson, AVP, IDC's European Research.

Executive Snapshot

New Market Developments and Dynamics

  • The Need for a New Lens on Coexistence
  • Three Pillars to Success
    • Customer-Centric Value
      • The Customer Perspective: Multifaceted Demands and Priorities
    • The 360-Degree View
      • Moving Beyond Tunnel Vision
    • Symbiotic Relationships
      • The Connected Ecosystem Framework
      • Positioning is the Driver of Ecosystem Success for ALL Participants

Advice for the Ecosystem Participants

  • The Value of Continuous Customer Success

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  • Synopsis
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