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시장보고서
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IT 서비스 관리와 IT 자산 관리에서 보안의 리더십Leadership for Security in IT Service Management and IT Asset Management |
이 IDC 전망에서는 IT 서비스 관리(ITSM)와 IT 자산 관리(ITAM)가 테크놀러지, 나아가 사업 지속성에 영향을 미칠 가능성이 있는 변경, 인시던트 및 문제를 효과적으로 관리하면서 사이버 보안에 대한 ITSM 및 ITAM의 지원을 개선하는데 도움이 되는 제안을 소개합니다. 디지털 툴이 업무에 더욱 더 필수적이 되고 있는 현재, 조직은 보안 리스크의 증가에도 직면하고 있습니다. 즉, IT팀과 보안팀의 제휴는 조직에 유익하다는 것입니다. 시점은 달라도 양팀은 사이버 보안, 업무 중단, 컴플라이언스에 관련된 리스크의 관리와 경감을 위해 작업하고 있습니다. "디지털화된 세계에서는 사이버 보안의 리스크에도 대처하는 강고한 IT 서비스 관리와 IT 자산 관리 실천이 조직의 전체적인 회복력과 대응력의 향상에 도움이 됩니다."라고 IDC의 IT 서비스 관리 담당 조사 매니저, Snow Tempest는 말했습니다.
This IDC Perspective presents IT service management (ITSM) and IT asset management (ITAM) suggestions intended to help improve ITSM and ITAM support of cybersecurity while effectively managing changes, incidents, and problems that can affect technology - and therefore business continuity. In an era where digital tools are increasingly integral to operations, organizations also face heightened security risks, which means that they can benefit from alignment between IT and security teams. Despite differing points of view, both teams work toward managing and mitigating risks associated with cybersecurity, operational disruptions, and compliance. This document describes how IT service management and asset management practices can help bolster security and ensure business continuity."In a digital world, robust IT service management and IT asset management practices that also address cybersecurity risks can help organizations improve overall resilience and responsiveness," said Snow Tempest, research manager, IT Service Management at IDC.