시장보고서
상품코드
1684168

NRF 2025의 관점 : AI는 소매업의 일부인가?

A View from NRF 2025: Is AI Part of Retail?

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 10 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

이 IDC Perspective에서는 인공지능(AI)과 AI의 발전이라는 관점에서 올해의 주요 리테일 행사인 NRF 2025를 살펴봅니다. NRF 2025에는 약 40,000명의 참가자와 수천 개의 기업 및 조직이 참가하는 세계 최대 규모의 리테일 행사로, 대규모의 해외 파견단이 참가했습니다. 인공지능은 이제 리테일 비즈니스의 핵심 역량으로 자리 잡으면서 이 행사에서 주요 관심사가 되었습니다. AI를 포착하고 의미 있는 가치로 전환하는 능력은 여전히 많은 소매업체와 소매 비즈니스 애플리케이션을 지원하는 기술 기업에게 부족합니다. 또한 AI가 예측, 생성, 그리고 최근에는 에이전틱 AI에 이르는 다양한 형태로 구분되고 있습니다. 이 문서에서는 NRF 2025에서 드러난 리테일 AI와 관련된 주요 트렌드에서 리테일러와 관련 업체들이 직면한 변화에 대해 설명합니다. "다양한 형태의 AI는 계속해서 NRF의 귀빈이지만, 리테일러들은 이제 AI에 대해 다른 방식으로 생각하고 있습니다. 더 이상 POC를 위한 것이 아니라 실용성을 위한 것입니다."라고 IDC 리테일 인사이트의 연구 담당 부사장 아난다 차크라바티(Ananda Chakravarty)는 말합니다. "리테일러의 다음 단계는 AI 투자를 통해 수익성을 달성하는 것입니다."

주요 요약

상황 개요

  • IDC의 관점
  • NRF에서 주목해야 할 AI의 초점

기술 구매자를 위한 조언

  • NRF 요약

참고 자료

  • 관련 조사
  • 요약
ksm 25.03.28

This IDC Perspective examines NRF 2025, a key retail event of the year from the view of artificial intelligence (AI) and advancements in AI. NRF 2025 brought forth almost 40,000 attendees and thousands of companies and organizations as part of the largest retail event worldwide with an enormous international contingent. Artificial intelligence has become a staple concern at this event as it has now become a mainstream capability critical to retail businesses. The ability to capture and convert AI into meaningful value still eludes many retailers and tech firms that support retail business applications. We are also seeing a division of AI into different forms that span predictive, generative, and more recently agentic AI. This document discusses the changes encountered by retailers and their counterparts in the primary trends around retail AI as evidenced at NRF 2025."AI in its many forms continues to be the honored guest at NRF, but retailers are now thinking about it differently. It's no longer about POC purgatory but practicality," says Ananda Chakravarty, VP of Research as part of IDC Retail Insights. "The next step for retailers is achieving profitability through their AI investments."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • IDC's Point of View
  • Notable AI Focus at NRF

Advice for the Technology Buyer

  • NRF Takeaways

Learn More

  • Related Research
  • Synopsis
샘플 요청 목록
0 건의 상품을 선택 중
목록 보기
전체삭제