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시장보고서
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1709396
차세대 디지털 리더The Next-Generation Digital Leader |
이 IDC의 관점은 CEO들이 전략, ROI, 리스크 측면에서 차별화와 리더십을 제공하는 디지털 리더를 어떻게 찾고 있는지에 대해 논의하고 있으며, CEO와 이사회는 파괴적 전략을 통해 가치 기반의 영향력을 발휘하기를 원하고 차세대 CIO는 이러한 기대에 부응해야 합니다. 미래의 CIO는 항상 구석구석을 살피고, 오늘날의 업무 방식에 대한 격차를 해소할 수 있는 전략을 고안하고, 다음 5가지 주요 산업 변화에서 차별화된 전략을 수립해야 합니다. 내재된 위험 요소를 인식하고 관리하면서 실험과 영향력을 지원할 수 있는 명확하고 방어 가능한 AI 전략이 필요합니다. 디지털 인재와 비즈니스 인재의 경계가 모호해지고, 미래에 필요한 인재를 육성하기 위한 종합적인 개발 전략이 필요합니다. 데이터는 접근하기 쉽고 신뢰할 수 있으며, 속도와 복잡성을 증가시키는 업무와 의사결정을 지원합니다. 고객은 그 차이를 느낄 수 있을 것입니다. 차세대 CIO는 이러한 모든 변화를 예측하고, 전략과 비즈니스 모델에 명확하고 측정 가능한 가치를 제공해야 합니다. IDC의 IT 임원 프로그램(IEP)의 비상근 연구 고문인 Elizabeth Calder는 "업무 방식과 성공의 결정적 요소는 이제 디지털 전략 및 역량과 밀접하게 연관되어 있습니다. 비즈니스 프로세스는 더 이상 선형적이지 않고, 새로운 파트너십과 기술이 등장할 때마다 복잡성이 증가하고 있으며, AI가 지원하는 프로세스는 되돌릴 수 없을 정도로 빠르게 제도적 지식을 잠식할 것으로 보입니다. 전통적인 비즈니스 모델에 안주할 수 있는 기업은 거의 없습니다."라고 말했습니다.
This IDC Perspective discusses how CEOs are looking for digital leaders that bring differentiation and leadership in terms of strategy, ROI, and risk.The expectations of the next generation of digital leadership are high. CEOs and boards are keen to see value-based impacts through disruptive strategies, and next-generation CIOs must deliver on those expectations. The CIO of the future needs to be looking around the corner all the time, devising strategies that address the gaps in how work gets done today and enabling a differentiated strategy across the following five key industry shifts:Technology-centric KPIs will be assumed. There must be a clear and defendable AI strategy that supports experimentation and impact while recognizing and managing the inherent risk factors. The lines between digital talent and business talent will blur, so there will be an overarching development strategy to build the workforce that is needed for the future. Data will be accessible and reliable, supporting operations and decision-making at ever-increasing rates of speed and complexity. Customers will feel the difference. The next-generation CIO needs to be proactively out ahead of all those shifts, bringing clear and measured value to the strategy and business model. "How work gets done and what makes a difference for success are now forever intertwined with digital strategy and capability. Business processes are no longer linear, and every new partnership and technology adds to the complexity. AI-supported processes will quickly erode institutional knowledge to the point that there is no going back. Few businesses can rest on their traditional business models," says Alizabeth Calder, adjunct research advisor for IDC's IT Executive Programs (IEP).