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IDC PlanScape : IT 제품 관리

IDC PlanScape: IT Product Management

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 16 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



※ 본 상품은 영문 자료로 한글과 영문 목차에 불일치하는 내용이 있을 경우 영문을 우선합니다. 정확한 검토를 위해 영문 목차를 참고해주시기 바랍니다.

기술 부서는 커뮤니케이션, 트랜잭션 처리, 분석, 데이터 등 다양한 기술 서비스를 제공하는 업무를 담당합니다. 주요 기술 서비스를 각각 원하는 결과, 고객 요구사항에 대한 지식, 수명 주기 관리가 포함된 제품으로 취급함으로써 기술 리더십은 변화하는 상황에 대응하고 제공하는 기술 서비스의 계획과 제공에 있어 보다 능동적으로 대처할 수 있습니다. 제품 목표와 목적, 제품 도입부터 폐기까지의 수명 주기 관리, 제품 로드맵, 로드맵 변경 프로세스 등 기존의 제품 관리 모범 사례를 활용하면 기술 리더는 사후 대응적인 프로젝트별 환경에서 보다 의도적이고 다양한 이해관계자의 의견을 수렴하여 보다 포괄적인 기술 서비스 관리 접근 방식으로 전환할 수 있습니다. IT 제품 관리가 조직에 처음 도입된 경우, 우선 기술 서비스의 일부로 제품 관리를 구현하고 학습한 내용을 바탕으로 접근 방식을 수정한 다음 모든 주요 기술 서비스(인프라, 애플리케이션, 분석, AI 등)로 확장하면 이점이 있습니다.

IDC PlanScape 도표

개요

IT 제품 관리가 중요한 이유

IT 제품 관리란 무엇인가?

  • 테크놀러지 서비스에 제품 관리를 사용하는 이유

주요 이해관계자는 누구인가?

조직은 IT 제품 관리를 어떻게 활용할 수 있는가?

  • 제품과 서비스의 목표와 성과의 정의
  • 로드맵의 개발
    • 제품 로드맵에 대한 입력
    • 3개의 호라이즌 계획
  • 건축 적합성의 평가
  • 로드맵의 검증
  • 로드맵의 배포
  • 로드맵의 재검토·업데이트
  • 서비스의 폐지/치환

테크놀러지 구입자에 대한 어드바이스

관련 조사

KSA 25.05.16

Technology departments are in the business of delivering a range of technology services - communications, transaction processing, analytics, data, and so forth. By treating the major technology services as products - each with a set of desired outcomes, knowledge of customer needs, and life-cycle management - technology leadership is more likely to be responsive to the changing conditions and proactive in its planning and delivery of the technology services it provides.Leveraging the existing best practices for product management - product goals and objectives, life-cycle management from introduction through retirement, product road maps, and processes for changes to the road map - technology leaders can shift from a reactive, project-to-project environment to a more intentional and, by gathering inputs from a wide range of stakeholders, more comprehensive approach to technology service management.If IT product management is new to the organization, there is benefit in, as a starting point, implementing product management with a subset of the technology services, revising the approach based on what is learned, and then expanding to cover all of the major technology services (infrastructure, application, analytics, AI, etc.).

IDC PlanScape Figure

Executive Summary

Why Is IT Product Management Important?

What Is IT Product Management?

  • Why Use Product Management for Technology Services?

Who Are the Key Stakeholders?

How Can My Organization Take Advantage of IT Product Management?

  • Definition of Product and Services Goals and Outcomes
  • Development of the Road Map
    • Inputs to the Product Road Map
    • Three-Horizons Planning
  • Assessment of Architectural Fit
  • Validation of the Road Map
  • Delivery of the Road Map
  • Review/Update of the Road Map
  • Retirement/Replacement of the Service

Advice for Technology Buyers

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