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AI 기반 창의성 : 차별화 및 참여의 새로운 지평 열기

AI-Powered Creativity: Unlocking New Frontiers of Differentiation and Engagement

발행일: | 리서치사: IDC | 페이지 정보: 영문 20 Pages | 배송안내 : 즉시배송

    
    
    



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이 IDC Perspective에서는 마케터를 위한 크리에이티비티 영역에서 AI의 중요성에 대해 자세히 설명합니다. AI는 마케터의 크리에이티브 환경을 변화시키고 있으며, 가능한 것과 기대되는 것의 측면에서 모두 변화하고 있습니다. 제너레이티브 AI는 사실적인 이미지, 매력적인 카피, 역동적인 동영상, 개인화된 콘텐츠를 빠르게 제작하고 차별화와 더 깊은 참여를 유도할 수 있는 역량을 팀에 부여합니다. Adobe, Canva, Google Ads와 같은 툴은 이러한 기능을 통합하여 소규모 조직도 더 빠른 속도와 혁신으로 경쟁할 수 있도록 지원하며, 주요 사용 사례로는 실시간 소셜 콘텐츠 제작, 맞춤형 광고 개발, 브랜드 아이디어 창출, 대량 변형 생성 등을 통해 효율성과 관련성을 모두 향상시킬 수 있습니다. 하지만 도입이 증가함에 따라 책임도 커지고 있습니다. AI를 효과적으로 사용하려면 법적, 윤리적, 품질 문제를 해결하기 위한 강력한 거버넌스가 필요합니다. 깨끗한 학습 데이터, 지적 재산 보호, 원활한 시스템 통합, 규정 준수는 필수적이며, 사람의 감독도 그에 못지않게 중요합니다. 신속한 엔지니어링 전문 지식과 전략적 검토는 브랜드 진정성을 보장하고 크리에이티브 동질화를 방지하는 데 매우 중요합니다. AI는 인간의 창의성을 대체하는 것이 아니라 강화해야 하며, 감정적 뉘앙스와 내러티브의 깊이를 지원해야 합니다. 정체와 동일성을 피하려면 브랜드는 독창성을 우선시하고 크리에이티브 인프라에 지속적으로 투자해야 합니다. AI는 확장 및 최적화에 탁월하지만, 획기적인 아이디어와 차별화된 스토리텔링은 여전히 인간의 인사이트에 의존합니다. 마케터는 자동화와 상상력 사이의 적절한 균형을 유지함으로써 독창성이나 정서적 공감을 희생하지 않고도 영향력 있고 확장 가능한 캠페인을 구축할 수 있습니다. "특히 빠르게 성장하는 조직의 마케터에게 GenAI는 리소스 제약을 극복하고 확장 가능한 창의성, 신속한 실험, 진정한 차별화를 위한 초개인화 캠페인을 실현할 수 있는 강력한 방법을 제공합니다. 하지만 그 효과는 전적으로 올바른 도구를 선택하고 명확한 전략적 의도를 가지고 구현하는 데 달려 있습니다."라고 IDC 광고 기술 및 중소기업 마케팅 애플리케이션 연구 디렉터 로저 베해리 랄(Roger Beharry Lall)은 말합니다. "제너레이티브 AI는 창의력을 극대화할 수 있지만, 그만큼 쉽게 창의력을 떨어뜨릴 수도 있습니다. 이 새로운 기술을 활용하는 브랜드의 경우, 진정한 차별화와 의미 있는 참여는 더 빠른 콘텐츠가 아니라 대담한 아이디어와 인간적인 인사이트에서 비롯됩니다. AI는 도구이지 스토리가 아닙니다."

주요 요약

상황 개요

  • 개요
    • AI 활용 : 창의력 해방
      • 벤더 환경 : 창의성을 가능하게 하는 진화하는 선택지
  • 베스트 프랙티스
    • AI 이미지의 상업적 활용을 위한 고려사항

기술 구매자를 위한 조언

  • AI 이미지 생성을 도입하는 마케터를 위한 실용적인 지침서
    • AI의 위험성
      • 창의성과 디자인의 균질화
        • AI의 창의성 위험 감소

참고자료

  • 관련 조사
  • 요약
KSM 25.09.04

This IDC Perspective details the importance of AI in the area of creativity for marketers. AI is transforming the creative landscape for marketers - in terms of both what's possible and what's expected. Generative AI empowers teams to rapidly produce photorealistic imagery, compelling copy, dynamic video, and personalized content and driving differentiation and deeper engagement. Tools like Adobe, Canva, and Google Ads are integrating these capabilities, enabling even smaller organizations to compete with greater speed and innovation.Key use cases include real-time social content creation, tailored ad development, brand ideation, and high-volume variant generation - enhancing both efficiency and relevance. But as adoption grows, so do the responsibilities. Effective use of AI demands strong governance to address legal, ethical, and quality concerns. Clean training data, intellectual property safeguards, seamless systems integration, and regulatory compliance are essential.Equally important is human oversight. Prompt engineering expertise and strategic review are critical to ensuring brand authenticity and avoiding creative homogenization. AI should enhance, not replace, human creativity - supporting emotional nuance and narrative depth rather than substituting for them.To avoid stagnation and sameness, brands must continue to prioritize originality and invest in creative infrastructure. AI excels at scaling and optimizing - but breakthrough ideas and distinctive storytelling still depend on human insight. By striking the right balance between automation and imagination, marketers can build high-impact, scalable campaigns without sacrificing uniqueness or emotional resonance."GenAI gives marketers, especially in fast-growing organizations, a powerful way to overcome resource constraints - unlocking scalable creativity, rapid experimentation, and hyper-personalized campaigns that truly differentiate. But the impact depends entirely on selecting the right tools and implementing them with clear strategic intent." - Roger Beharry Lall, research director, Advertising Technologies and SMB Marketing Applications, IDC"Generative AI can supercharge creativity - but it can just as easily flatten it. For brands leveraging this new technology, real differentiation and meaningful engagement won't come from faster content alone, but from bold ideas and human insight. AI is the tool, not the story."

Executive Snapshot

Situation Overview

  • Overview
    • AI in Action: Unlocking Creative Potential
      • Vendor Landscape: Evolving Options Enabling Creativity
  • Best Practices
    • Considerations for Commercial AI Image Use

Advice for the Technology Buyer

  • Practical Guidance for Marketers Adopting AI Image Generation
    • The Risk of AI
      • Creativity and Design Homogenization
        • Mitigating the AI Creativity Risk

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  • Synopsis
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